Siirry suoraan sisältöön

MonikameratuotantoLaajuus (15 op)

Opintojakson tunnus: KM00DK24

Opintojakson perustiedot


Laajuus
15 op

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa suunnitella ja toteuttaa yhteistoiminnallisesti viihde-, musiikki-, asiaohjelman tai teoksen monikamerataltioinnin. Opiskelija tuntee viihde-, musiikki- ja näyttämötaiteen taltioinnin muotoja ja niiden tuotantotapoja. Hän osaa monikamerataltioinnin teknisen toteutuksen. Opiskelija tuntee monipuolisesti monikameratuotannoissa käytettävää kalustoa ja tekniikkaa.

Opiskelija osaa ammattisuuntautumisensa mukaisesti toimia monikameratuotannossa erilaisissa tehtävissä. Hän osaa muodostaa aiheesta, tekstistä ja projektista tuotantosuunnitelman ja ohjauksellisen näkemyksen. Hän osaa tehdä monikameratuotannolle kuvasuunnitelman ja toteuttaa sen. Hän osaa suunnitella ja toteuttaa monikanavaisen äänityksen ja miksauksen.

Hän osaa analysoida omaa työtään sekä perustella tekemänsä ratkaisut. Hän hallitsee asiakaslähtöisen toimintatavan. Hän osaa analysoida ja kyseenalaistaa monikameratuotantojen perinteisiä kerronnan muotoja ja etsiä niille vaihtoehtoja. Opiskelija soveltaa ja kehittää oman ammattisuuntautumisensa osaamista ja tuntemusta.

Sisältö

- monikamerataltioinnin suunnittelu ja toteutus
- sisällöntuotanto ja ohjelman käsikirjoittaminen
- monikameratuotannon kalusto ja tekniikka
- monimuotoiset kuvauskalustot
- monikanavaäänitys
- taiteellisen teoksen taltioinnin yhteistoiminnallinen suunnittelu
- monimuotoinen televisioilmaisu
- monikameraohjaaminen
- projektinhallinta
- neuvottelutaidot
- ryhmätyöskentely ja palaute
- ammattiroolit
- henkilökohtaisen ammattisuuntautumisen kehittäminen ja syventäminen

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Osallistuminen opetukseen. Tehtävien tekeminen. Puutteita tehtävissä.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Aktiivinen osallistuminen opetukseen. Kyky soveltaa opittua.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Aktiivinen osallistuminen opetukseen. Kyky soveltaa opittua ja reflektoida sitä. Tehtävien kehittämislähtöinen suorittaminen. Uuden tiedon tuottaminen opetukseen.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Osallistuminen opetukseen. Tehtävien tekeminen. Puutteita tehtävissä.

Siirry alkuun