Siirry suoraan sisältöön

Tapahtuman viestintä, markkinointiviestintä ja imagonhallintaLaajuus (3 op)

Opintojakson tunnus: C-02469-HM10025

Opintojakson perustiedot


Laajuus
3 op
Opetuskieli
suomi
Korkeakoulu
Karelia-ammattikorkeakoulu

Osaamistavoitteet

Opintojaksolla saat tietoa toimivasta tapahtuman sisäisestä ja ulkoisesta viestinnästä. Perehdyt esimerkkien avulla viestinnän ja markkinoinnin käytännön toteutuksiin ja ymmärrät imagon ja imagonhallinnan merkityksen tapahtumalle. Opintojaksolla opit laatimaan viestintä- ja markkinointiviestintäsuunnitelman tapahtuman toteuttamisen tueksi.

Sisältö

Haluatko oppia, miten tapahtumasta tehdään näkyvä, kiinnostava ja vaikuttava? Tällä opintojaksolla pujahdat tapahtumaviestinnän ja -markkinoinnin maailmaan – opit, miten viestintä rakentaa tapahtuman imagoa ja miten markkinointiviestintä tavoittaa oikean yleisön oikealla tavalla. Opintojaksolla opit - Tapahtuman sisäisen ja ulkoisen viestinnän periaatteet - Imagon ja imagonhallinnan merkityksen tapahtumalle - Markkinointiviestinnän suunnittelua käytännössä. Opintojakson aiheita ovat: - Lähtökohdat: merkitys, strategia, arvot, tavoitteet ja kohderyhmät - Sisäinen viestintä - Viestintäsuunnitelma - Ydinviestit, viestintävastuut, viestintäkanavat, toteutus - Ulkoinen viestintä - Markkinointiviestintäsuunnitelma - 7P (tuote, hinta, saatavuus, markkinointiviestintä, ihmiset ja asiakkaat, prosessit ja fyysinen ympäristö) - Tapahtumaviestintä: tavoite, asiakaslupaus, markkinointikanavat, (myyntikanavat), markkinoinnin ajoittaminen (teaserit, ilmoittautuminen/lippujen myyminen, markkinointiviestintä tapahtuman aikana ja jälkimarkkinointi), elämyksellisyys (merkityksellisyys, tarinallisuus, muistot vs. hinnoittelu/kate), seuranta, analyysit, suunnitelmat - Tiedottaminen - Imagon hallinta - Imago, sen luominen ja hallinta - Maine ja maineriski Tämä opintojakso on erityisen hyödyllinen: - Tapahtumatuotannon opiskelijoille ja muille kulttuurialan osaajille - Markkinoinnista ja viestinnästä kiinnostuneille – erityisesti niille, jotka haluavat kehittää osaamistaan tapahtumien kontekstissa - Työelämässä toimiville, jotka osallistuvat tapahtumien järjestämiseen tai viestintään osana omaa työtään.

Lisätiedot

Opintojakso sisältää digitaalista lähdeaineistoa ja opetustallenteita tapahtuman viestinnästä, markkinointiviestinnästä ja imagosta. Osaamisnäyttönä laadit tehtävänannonmukaiset viestintä- ja markkinointiviestintäsuunnitelmat.

Siirry alkuun