Siirry suoraan sisältöön

Sensorisen integraation häiriöt ja lapsen toimintakyky (B-osa), 5 opLaajuus (5 op)

Opintojakson tunnus: LS00EL79

Opintojakson perustiedot


Laajuus
5 op
Opetuskieli
suomi

Sisältö

* Sensorisen integraation teoria (mm. aistisäätely ja aistipohjaiset motoriset haasteet) osana lapsen toimintakykyä

* Neuroanatomian ja fysiologian perusteiden yhteys aistitiedon käsittelyyn

* Strukturoitujen havainnointimenetelmien käyttö sensomotoristen perusvalmiuksien arvioinnissa ja yhteys aistitiedon käsittelyyn

* Osallistumisen ja suoritusten tasolla aistitiedon käsittelyn merkitys lapsen arkeen (oppiminen, liikkuminen, itsestä huolehtiminen, ikäodotuksen mukaiset toiminnot, vuorovaikutus ja leikki)

Koulutukseen sisältyy seitsemän lähiopetuspäivää, itsenäistä työskentelyä verkko-oppimisympäristössä, kirjallisuuteen perehtymistä ja raportoitavaa asiakastyöskentelyä. Neuroanatomian ja fysiologian osuus (1 op) toteutetaan täysin verkossa yhteistyössä Turun AMK:n kanssa. Koulutuksen opetuskieli on suomi, mutta koulutusmateriaali on osittain englanninkielistä.

Mikäli opiskelijan tavoitteena on opiskella SI-terapeutiksi, johdantotaso koostuu A- ja B-osista. Sensorisen integraation häiriöt ja lapsen toimintakyky, 5 op on koulutuksen B-osa.

Esitietovaatimukset

Koulutus on tarkoitettu lasten kanssa työskenteleville toimintaterapeuteille ja fysioterapeuteille, jotka ovat jo suorittaneet koulutuksen A-osan (Sensorisen integraation perusteet -johdanto, 1 op).

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Osallistuminen koulutuksen lähipäiviin ja tehtävien tekeminen.

Lisätiedot

Koulutus toteutetaan yhteistyössä Sensorisen Integraation Terapian Yhdistys ry:n (Sity ry) kanssa.

Siirry alkuun