Sensorisen integraation häiriöt ja lapsen toimintakyky (B-osa), 5 opLaajuus (5 op)
Opintojakson tunnus: LS00EL79
Opintojakson perustiedot
- Laajuus
- 5 op
- Opetuskieli
- suomi
Sisältö
* Sensorisen integraation teoria (mm. aistisäätely ja aistipohjaiset motoriset haasteet) osana lapsen toimintakykyä
* Neuroanatomian ja fysiologian perusteiden yhteys aistitiedon käsittelyyn
* Strukturoitujen havainnointimenetelmien käyttö sensomotoristen perusvalmiuksien arvioinnissa ja yhteys aistitiedon käsittelyyn
* Osallistumisen ja suoritusten tasolla aistitiedon käsittelyn merkitys lapsen arkeen (oppiminen, liikkuminen, itsestä huolehtiminen, ikäodotuksen mukaiset toiminnot, vuorovaikutus ja leikki)
Koulutukseen sisältyy seitsemän lähiopetuspäivää, itsenäistä työskentelyä verkko-oppimisympäristössä, kirjallisuuteen perehtymistä ja raportoitavaa asiakastyöskentelyä. Neuroanatomian ja fysiologian osuus (1 op) toteutetaan täysin verkossa yhteistyössä Turun AMK:n kanssa. Koulutuksen opetuskieli on suomi, mutta koulutusmateriaali on osittain englanninkielistä.
Mikäli opiskelijan tavoitteena on opiskella SI-terapeutiksi, johdantotaso koostuu A- ja B-osista. Sensorisen integraation häiriöt ja lapsen toimintakyky, 5 op on koulutuksen B-osa.
Esitietovaatimukset
Koulutus on tarkoitettu lasten kanssa työskenteleville toimintaterapeuteille ja fysioterapeuteille, jotka ovat jo suorittaneet koulutuksen A-osan (Sensorisen integraation perusteet -johdanto, 1 op).
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Osallistuminen koulutuksen lähipäiviin ja tehtävien tekeminen.
Lisätiedot
Koulutus toteutetaan yhteistyössä Sensorisen Integraation Terapian Yhdistys ry:n (Sity ry) kanssa.