Vaatetusalan osto- ja myyntitoimintaLaajuus (5 op)
Opintojakson tunnus: KX00EE15
Opintojakson perustiedot
- Laajuus
- 5 op
Osaamistavoitteet
Opintojakson jälkeen opiskelija:
• ymmärtää osto- ja myyntitoiminnan merkityksen vaatetusalan yritystoiminnassa.
• tuntee ostoprosessien osa-alueet ja myyntitapahtuman vaiheet.
• ymmärtää yrityksen tuotevalikoiman keskeiset osatekijät niin oston kuin myynninkin kannalta.
Sisältö
Osto- ja myyntitoiminnan perusteet vaatetusalan yritystoiminnassa. Tuotehallinta: tarjooma, valikoimat ja lajitelmat. Valikoiman suunnittelu toimitusaikakohtaisesti, budjetointi, tuotteistaminen ja hinnoittelu, tilaaminen ja laskutus. Toimitusten suunnittelun vaikutus myyntiin ja kassavirtaan. Tavarantoimittajien valinta. Myyntikanavien valinta. Osto- ja myyntineuvottelut. Asiakassuhteiden hallinta. Ostotoiminnan ohjelmiin tutustuminen.
Esitietovaatimukset
Seuraavia opintojaksoja vastaava osaaminen:
Markkinointi ja brändäys, Vaatetusalan ammatillinen englanti, Toimitusketjun hallinta.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija on saavuttanut osittain opintojakson tavoitteet. Hän on suorittanut opintojakson tehtävät hyväksytysti.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija on saavuttanut hyvin opintojakson tavoitteet. Hän on suorittanut opintojakson tehtävät hyväksytysti ja on osannut soveltaa opittuja asioita niiden suorittamisessa.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija on saavuttanut erinomaisesti opintojakson tavoitteet. Hän on suorittanut opintojakson tehtävät soveltaen opittua erityisen ansiokkaasti.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Hyväksytty:
Opiskelija on saavuttanut osittain opintojakson tavoitteet. Hän on suorittanut opintojakson tehtävät hyväksytysti.