Kansainväliset ensihoitojärjestelmätLaajuus (5 op)
Opintojakson tunnus: S000DK96
Opintojakson perustiedot
- Laajuus
- 5 op
- Opetuskieli
- suomi
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa arvioida ja hyödyntää erilaisia kansainvälisiä ensihoitojärjestelmiä ja soveltaa näistä saatua tietoa ensihoitopalveluiden kehittämiseksi kansallisella ja kansainvälisellä tasolla. Opiskelija hyödyntää saamaansa tietoa suunnitellakseen ja toteuttaakseen kansainvälisen opintomatkan ja kykenee opintomatkan aikana vertailemaan ensihoitojärjestelmien eroja maiden välillä. Opiskelija osaa arvioida opintomatkaansa ja tuottaa kehittämisehdotuksen omaan ensihoitojärjestelmäänsä.
Sisältö
- kansainväliset ensihoitopalvelut ja niiden toteuttamismallit
- vierailukäynnin suunnittelu, aikataulutus, toteutus, raportointi
- kansainvälinen verkostoituminen ja yhteistyösuhteiden merkitys ensihoidossa
- kansainvälisyyden merkitys ensihoidon - ja päivystyksen kehittämisessä
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija osoittaa osaamisen arviointikohteissa hallitsevansa opintojakson perussisällön, mutta itsenäisessä tiedon hankinnassa, tulkinnassa ja kyvyssä yhdistää oppimaansa työelämän kontekstiin on puutteita.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija osoittaa osaamisen arviointikohteissa hallitsevansa hyvin opintojakson sisällön. Hän hankkii aktiivisesti tietoa ja tulkitsee sen keskeisiä yhteyksiä työelämään. Hänellä on kyky analysoida oppimaansa ja soveltaa opittua työelämän kontekstiin.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osoittaa osaamisen arviointikohteissa hallitsevansa monipuolisesti ja laajasti opintojakson sisällön. Hänellä on erinomainen tarkoitusta vastaava tiedonhankinnan osaaminen. Hän osoittaa tekemissään ratkaisuissa itsenäisyyttä, vastuullisuutta ja kykyä ohjata muita. Hänen kykynsä soveltaa oppimaansa työelämän kontekstiin osoittaa luovuutta ja laaja-alaisuutta.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Läpäisytaso: Opiskelija osoittaa (osaamisen arviointikohteissa) hallitsevansa opintojakson perussisällön, mutta itsenäisessä tiedon hankinnassa, tulkinnassa ja kyvyssä yhdistää oppimaansa työelämän kontekstiin on puutteita.