Kehittämistyön johtaminen, työyhteisöt ja ryhmäilmiötLaajuus (5 op)
Opintojakson tunnus: K000CE81
Opintojakson perustiedot
- Laajuus
- 5 op
Osaamistavoitteet
Opiskelija ymmärtää omasta ammattiroolistaan käsin työyhteisöjen käyttäytymistä ja erilaisia työelämän ryhmäilmiöitä. Opiskelija osaa analysoida johtamisen ja omien toimintatapojensa vaikutusta ammatillisissa vuorovaikutustilanteissa. Opiskelija oppii keinoja rakentaa onnistumisia johtamiseen, erilaisten ryhmien toimintaan, ryhmän luovuuden herättämiseen tai yhteistoiminnalliseen oppimiseen liittyviä tilanteissa. Opiskelija ymmärtää musiikkialan muutoksien vaikutuksia omaan työhönsä ja tunnistaa omia tulevaisuuden mahdollisuuksiaan oman ammatillisen historiansa, tavoitteidensa ja vahvuuksiensa valossa.
Sisältö
Henkilökohtainen kehittymissuunnitelma. Työyhteisöjen vuorovaikutusilmiöt ja valmentavan johtamisen välineet. Ryhmäilmiöt ja ryhmän johtamisen keinot. Kehittäminen ja oppiminen yhteisöllisenä toimintana, kehittämistyön johtaminen. Musiikkipedagogin ja muusikon monenlaiset ammatilliset roolit ja niissä tapahtuneet muutokset. Työelämän muutosten vaikutukset omaan ammatti-identiteettiin. Oman ammattiuran ja osaamisen reflektointi ja dokumentointi esim. ePortfoliossa.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Arviointi kohdistuu työskentelyyn opintojakson aikana, osaamiseen sen päättyessä sekä tavoitteiden saavuttamiseen. Opiskelijan arviointikyky, itsenäinen ajattelu ja tehtävistä suoriutuminen ovat perustasolla.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Pääosin hyvä suoritus. Opiskelijan arviointikyky, itsenäinen ajattelu ja tehtävistä suoriutuminen keskeisimmillä osa-alueilla ovat sangen hyvällä tasolla.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Erinomainen, selvästi tavanomaisesta erottuva suoritus. Opiskelijan arviointikyky, itsenäinen ajattelu ja tehtävistä suoriutuminen ovat erittäin korkealla tasolla.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Arviointi kohdistuu työskentelyyn opintojakson aikana, osaamiseen sen päättyessä sekä tavoitteiden saavuttamiseen. Opiskelijan arviointikyky, itsenäinen ajattelu ja tehtävistä suoriutuminen ovat perustasolla.