Ihmisten johtaminen, oppiminen ja osaamisen johtaminen (in English)Laajuus (5 op)
Opintojakson tunnus: TY00CE78
Opintojakson perustiedot
- Laajuus
- 5 op
Osaamistavoitteet
Ihmisten johtaminen on tietotyön ja palveluliiketoiminnan ytimessä. Ihmisten johtaminen edellyttää aivojen, mielen ja tunteiden tuntemusta sekä kykyä viestiä selkeästi tavoitteista.
Opintojakso antaa yleiskuvan ihmisten, tiimien ja organisaatioden johtamisesta. Se esittelee työkaluja, joilla osaamista voi johtaa eri tasoilla.
Sisältö
The course is based on a cadre of leadership studies, brain research, work psychology and organizational science.
Topics include among others:
- Focus of leadership in service business
- Leading people, understanding diversity of people, and being aware of how people think, make decisions, solve problems, and how they can stay in good cognitive fitness for work.
- Leading teams, Building and leading a high-performing team
- Leading organization and specially developing and leading a learning organization, which is agile and proactively reacts to the environmental changes.
- Competence strategy as a tool to implement the business strategy in service business, competence management and competence development in service-oriented and knowledge-based business.
The readings are listed in Curriculum Guide 2015-16 as follows:
Topic 23. Team leadership, organizational leadership and self leadership; DISC analysis.
Topic 24. Knowledge management; Competence management. Competence strategy development.
Topic 25. Learning organizations.
Esitietovaatimukset
Insinööritutkinto (240cr) tai vastaava ja vähintään 3 vuoden työkokemus.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Suoritus täyttää vähintään kolme alla esitetystä kuudesta kriteeristä:
*opiskelija ymmärtää jakson keskeisen sisällön
*opiskelijan tuottamat kirjalliset/suulliset esitykset vahvistavat hänen ymmärtävän aineiston sisällön ja taidon valita, tulkkta ja perustella ydinviestin
*opiskelija tunnistaa liitynnät jakson keskeisten käsitteiden ja käytännön liiketoiminnan menettelyjen välillä ja osaa reflektoida, arvioida ja keskustella
*opiskelija osoittaa aloitteellisuutta, aktiivista osallistumista ja vastuuta henkilökohtaisesta ja ryhmätehtävistä
*opiskelija osaa hakea olennaista tietoa opintojakson aineiston ulkopuolelta kyseenalaistaen nykyiset menettelyt ja osoittaen lähdekriittisyyttä
*opiskelijan raportit on kirjoitettu hyvien akateemisen kirjoittamisen periaatteiden mukaan lähteitä ohjeiden mukasiesti käyttäen täsmällisellä ja sujuvalla englannin kielellä
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelijan suoritus täyttää useimmat edellä esitetyistä kriteereistä ja täyttää ne kolmessa tai useammassa hyvin tai erittäin hyvin.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija täyttää kaikki edellä esitetyt kuusi kriteeriä ja lisäksi osoittaa vähintään kolmessa erinomaista osaamista
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Suoritus täyttää vähintään kolme alla esitetystä kuudesta kriteeristä:
*opiskelija ymmärtää jakson keskeisen sisällön
*opiskelijan tuottamat kirjalliset/suulliset esitykset vahvistavat hänen ymmärtävän aineiston sisällön ja taidon valita, tulkkta ja perustella ydinviestin
*opiskelija tunnistaa liitynnät jakson keskeisten käsitteiden ja käytännön liiketoiminnan menettelyjen välillä ja osaa reflektoida, arvioida ja keskustella
*opiskelija osoittaa aloitteellisuutta, aktiivista osallistumista ja vastuuta henkilökohtaisesta ja ryhmätehtävistä
*opiskelija osaa hakea olennaista tietoa opintojakson aineiston ulkopuolelta kyseenalaistaen nykyiset menettelyt ja osoittaen lähdekriittisyyttä
*opiskelijan raportit on kirjoitettu hyvien akateemisen kirjoittamisen periaatteiden mukaan lähteitä ohjeiden mukasiesti käyttäen täsmällisellä ja sujuvalla englannin kielellä
Lisätiedot
Syventävät ammattiopinnot opiskellaan integroituna toisiinsa yksivuotisen tutkinto-ohjelman vaikuttavuuden lisämiseksi. Siksi kurssien ajoitus (luennot, työpajat, tiimi/yksilötehtävät) eivät oie aina perättäisiä, vaan aktiviteeti- tai teemepohjaisia. Näin voidaan kehittää aihealuetuntemusta ja eri osaamisia ja kyvykkyyksiä samanaikaisesti.