Siirry suoraan sisältöön

Tapahtumamarkkinointi ja yritysyhteistyöLaajuus (5 op)

Opintojakson tunnus: KX00BH94

Opintojakson perustiedot


Laajuus
5 op

Osaamistavoitteet

Opiskelija perehtyy yritysyhteistyöhön, sponsorointiin, promootioon ja tapahtumamarkkinointiin osana markkinoinnin kokonaisuutta. Opintojakson suoritettuaan oppilas osaa rakentaa tapahtumaperusteisen markkinointikampanjan kokonaisuuden sekä hallitsee markkinointibudjetoinnin laatimisen perusteet sekä eri markkinointitekniikoiden taloudelliset ja projektinhallinnalliset sidossuhteet. Oppilas omaksuu markkinointikampanjan johtamisen perusteita luomalla projektille kumppani-, kontakti-, aika- ja henkilöstöresurssit kattavan toimintasuunnitelman.

Sisältö

- Markkinointi- ja mediasuunnitelma
- Markkinointikampanjan suunnittelu ja toteutus
- Markkinointibudjetin laatiminen
- Markkinointitekniikat
- Sponsorointi
- Promotointi
- Tapahtumamarkkinointi

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija osoittaa tarvittavaa markkinoinnillista osaamista laatiessaan realistisen markkinointisuunnitelman. Opiskelija osaa hahmottaa tapahtumatuotannon osana markkinointia ja mainontaa sekä suunnitella tapahtumapohjaista markkinointia. Opiskelija tietää sponsoroinnin ja yritysyhteistyön perusmekanismeja.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija osaa suunnitella tapahtumapohjaista markkinointia ja laatia realistisen markkinointikampanjan toimintasuunnitelman. Opiskelija kykenee kulttuurialan ammattilaisena osallistumaan yritysyhteistyöhön.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija kykenee tekemään markkinointikampanjalleen budjetin sekä osoittaa hallitsevansa markkinointikampanjan johtamisen perusteita toimintasuunnitelmaa laatiessaan. Opiskelija osaa suunnitella asiakkaan brändiä tukevaa tapahtumaistettua markkinointia sekä tulosten mittaamisen keinoja. Opiskelija osaa rakentaa yritysyhteistyötä ja analysoida yhteistyötä eri osapuolien näkökulmista. Opiskelija ymmärtää sitouttamisen tarjoamat liiketoiminnalliset hyödyt ja kykenee innovatiivisesti kehittämään eri sidosryhmien sitoutumista edesauttavia mekanismeja.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Opiskelija osoittaa tarvittavaa markkinoinnillista osaamista laatiessaan realistisen markkinointisuunnitelman. Opiskelija osaa hahmottaa tapahtumatuotannon osana markkinointia ja mainontaa sekä suunnitella tapahtumapohjaista markkinointia. Opiskelija tietää sponsoroinnin ja yritysyhteistyön perusmekanismeja.

Siirry alkuun