Myynnin johtaminenLaajuus (5 op)
Tunnus: TU00DZ61
Laajuus
5 op
Osaamistavoitteet
Myyntiin ja markkinointiin liittyvän osaamisen soveltaminen yritysten välisessä myynnissä.
Sisältö
• Tarpeiden ja ongelmien tunnistaminen yritysmyynnissä (B2B)
• Esitystaidot ja -tekniikat
• Neuvottelut
• Tekniikat vastalauseiden käsittelemiseksi
• Kaupan loppuun saattaminen
• Avainasiakkaiden hallinta
• Myyntikanavien, ml verkkomyynnin hallinta
Esitietovaatimukset
IT-palveluiden myynti ja markkinointi tai vastaava
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa ja osaa määritellä opintojakson aihepiirin keskeisiä käsitteitä, malleja ja osaa käyttää tavallisimpia työkaluja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija hallitsee hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja osaa perustella tekemiään ratkaisuja. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa uusissa tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen tuotantotalouden alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan ja määrittää, missä alueella tarvitsee kehittymistä.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet, mallit ja työkalut. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa uusissa tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida tuotantotalouden alan asiantuntijuutta ja omaa asiantuntijaksi kehittymistään.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa ja osaa määritellä opintojakson aihepiirin keskeisiä käsitteitä, malleja ja osaa käyttää tavallisimpia työkaluja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Ilmoittautumisaika
06.05.2024 - 18.08.2024
Ajoitus
21.10.2024 - 15.12.2024
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
ICT ja tuotantotalous
Toimipiste
Karaportti 2
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Tuotantotalouden tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Timo Hietala
Ryhmät
-
TXQ23S2Tuotantotalouden tutkinto-ohjelma monimuoto
Tavoitteet
Myyntiin ja markkinointiin liittyvän osaamisen soveltaminen yritysten välisessä myynnissä.
Sisältö
• Tarpeiden ja ongelmien tunnistaminen yritysmyynnissä (B2B)
• Esitystaidot ja -tekniikat
• Neuvottelut
• Tekniikat vastalauseiden käsittelemiseksi
• Kaupan loppuun saattaminen
• Avainasiakkaiden hallinta
• Myyntikanavien, ml verkkomyynnin hallinta
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa ja osaa määritellä opintojakson aihepiirin keskeisiä käsitteitä, malleja ja osaa käyttää tavallisimpia työkaluja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija hallitsee hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja osaa perustella tekemiään ratkaisuja. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa uusissa tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen tuotantotalouden alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan ja määrittää, missä alueella tarvitsee kehittymistä.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet, mallit ja työkalut. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa uusissa tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida tuotantotalouden alan asiantuntijuutta ja omaa asiantuntijaksi kehittymistään.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa ja osaa määritellä opintojakson aihepiirin keskeisiä käsitteitä, malleja ja osaa käyttää tavallisimpia työkaluja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Esitietovaatimukset
IT-palveluiden myynti ja markkinointi tai vastaava
Ilmoittautumisaika
02.05.2023 - 20.08.2023
Ajoitus
23.10.2023 - 17.12.2023
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
ICT ja tuotantotalous
Toimipiste
Karaportti 2
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Tuotantotalouden tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Timo Hietala
Ryhmät
-
TXQ22S2Tuotantotalouden tutkinto-ohjelma monimuoto
Tavoitteet
Myyntiin ja markkinointiin liittyvän osaamisen soveltaminen yritysten välisessä myynnissä.
Sisältö
• Tarpeiden ja ongelmien tunnistaminen yritysmyynnissä (B2B)
• Esitystaidot ja -tekniikat
• Neuvottelut
• Tekniikat vastalauseiden käsittelemiseksi
• Kaupan loppuun saattaminen
• Avainasiakkaiden hallinta
• Myyntikanavien, ml verkkomyynnin hallinta
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa ja osaa määritellä opintojakson aihepiirin keskeisiä käsitteitä, malleja ja osaa käyttää tavallisimpia työkaluja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija hallitsee hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja osaa perustella tekemiään ratkaisuja. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa uusissa tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen tuotantotalouden alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan ja määrittää, missä alueella tarvitsee kehittymistä.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet, mallit ja työkalut. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa uusissa tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida tuotantotalouden alan asiantuntijuutta ja omaa asiantuntijaksi kehittymistään.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa ja osaa määritellä opintojakson aihepiirin keskeisiä käsitteitä, malleja ja osaa käyttää tavallisimpia työkaluja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Esitietovaatimukset
IT-palveluiden myynti ja markkinointi tai vastaava
Ilmoittautumisaika
02.05.2022 - 21.08.2022
Ajoitus
24.10.2022 - 16.12.2022
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
4 op
Toteutustapa
20 % Lähiopetus, 80 % Etäopetus
Yksikkö
ICT ja tuotantotalous
Toimipiste
Karaportti 2
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Tuotantotalouden tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Tapani Martti
Ryhmät
-
TXQ21S2Tuotantotalouden tutkinto-ohjelma monimuoto
Tavoitteet
Myyntiin ja markkinointiin liittyvän osaamisen soveltaminen yritysten välisessä myynnissä.
Sisältö
• Tarpeiden ja ongelmien tunnistaminen yritysmyynnissä (B2B)
• Esitystaidot ja -tekniikat
• Neuvottelut
• Tekniikat vastalauseiden käsittelemiseksi
• Kaupan loppuun saattaminen
• Avainasiakkaiden hallinta
• Myyntikanavien, ml verkkomyynnin hallinta
Aika ja paikka
24.10 ... 18.12.2022
Oppimateriaalit
Hänti, S. 2021. Asiakkaista ansaintaan: Asiakaskeskeinen liiketoimintamalli. Helsinki: Alma Talent.
Hallavo, J. 2013. Verkkokaupan rautaisannos. Helsinki: Talentum.
Bergström, S. & Leppänen, A. 2021. Yrityksen asiakasmarkkinointi. 19., uudistettu painos. Helsinki: Edita.
Asiakkuudet. Bonnier Pro e-kirjasto
Luentomateriaali
Opetusmenetelmät
aktivoiva luento
etäopetus, -opiskelu
itseopiskelu
ohjatut harjoitukset
päiväkirjatyöskentely
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
-
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
-
Kansainvälisyys
-
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
yhteensä n 130 tuntia, josta
osallistumista teoriaoppitunnneille n 15 tuntia
osallistumista harjoitustunneille n 15 tuntia
omatoimista opiskelua n 100 tuntia
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa ja osaa määritellä opintojakson aihepiirin keskeisiä käsitteitä, malleja ja osaa käyttää tavallisimpia työkaluja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija hallitsee hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja osaa perustella tekemiään ratkaisuja. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa uusissa tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen tuotantotalouden alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan ja määrittää, missä alueella tarvitsee kehittymistä.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet, mallit ja työkalut. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa uusissa tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida tuotantotalouden alan asiantuntijuutta ja omaa asiantuntijaksi kehittymistään.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa ja osaa määritellä opintojakson aihepiirin keskeisiä käsitteitä, malleja ja osaa käyttää tavallisimpia työkaluja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Referaatit (3), painoarvo yhteensä 75 %
Oppimispäiväkirja, painoarvo 10 %
Osallistuminen harjoituksiin, painoarvo 15 %
Kuhunkin arvioitavaan osuuteen sovelletetaan opintojakson arviointikriteerejä erikseen. Kokonaisarvosana määräytyy osasuoritusten pisteiden summan perusteella.
40 % -> 1, 50 % -> 2, 60 % -> 3, 70 % -> 4, 80 % -> 5
Esitietovaatimukset
IT-palveluiden myynti ja markkinointi tai vastaava