Opinnäytetyön toteutusLaajuus (5 op)
Tunnus: SX00BN94
Laajuus
5 op
Vastuuhenkilö
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- toteuttaa työelämää, omaa alaa tai ammatillista osaamista hyödyttävän kehittämistehtävän itsenäisesti, vastuullisesti ja yhteistyössä muiden kanssa
- viestiä työnsä eri vaiheissa selkeästi, perustellusti ja havainnollisesti sekä vertaisyhteisölle että eri yleisöille.
Sisältö
Kehittämistyön toteutus suunnitelman mukaisesti
Yhteistyö kehittämistyöhön osallistuvien kanssa
Tutkimus- ja kehittämistoiminnan viestintä
Työpajat: menetelmät, tekstinohjaus ja tiedonhankinta
Kirjallisen opinnäytetyöraportin laatiminen ja esittäminen
Vertaisohjaus ja -arviointi
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Arviointikriteerit ks. liite.
Osaamisen arvioinnissa käytetään arviointikriteereiden tasoa edistynyt.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Hyväksytty – hylätty. Katso arviointikehikko (erillinen liite)
Lisätiedot
Opinnäytetyön arviointikohteet
Ammattialakohtainen osaaminen ja kehittäminen
• merkitys ammattialalle ja yhteys alan ammattikäytäntöihin
• ammattialan tietoperustan hyödyntäminen
• ammatillisen osaamisen kehittyminen ja kehittäminen
• työn sovellettavuus ammatillisessa toiminnassa
Käytetyt menetelmät ja työtavat sekä saadut tulokset
• luotettavuus ja eettisyys
• tarkoituksenmukaisuus ja innovatiivisuus
• tulosten käyttökelpoisuus
• opinnäytetyö- ja kehittämisprosessin hallinta
Viestinnällinen ja ilmaisullinen osaaminen
• rakenne ja muoto
• yleiskielen ja ammattikielen käytänteet
• ilmaisun kohdentaminen, selkeys ja johdonmukaisuus
• kriittisyys, analyyttisyys ja reflektiivisyys
Ilmoittautumisaika
28.11.2022 - 11.12.2022
Ajoitus
10.01.2023 - 12.03.2023
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
3 op
TKI-osuus
5 op
Toteutustapa
40 % Lähiopetus, 60 % Etäopetus
Yksikkö
Kuntoutus ja tutkiminen
Toimipiste
Myllypurontie 1
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 30
Koulutus
- Bioanalytiikan tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Heidi Malava
- Merja Ojala
- Riitta Lumme
- Jaana Anttila
Vastuuopettaja
Riitta Lumme
Ryhmät
-
SXJ20K1Bioanalytiikan tutkinto-ohjelma päivä
Tavoitteet
Opiskelija osaa
- toteuttaa työelämää, omaa alaa tai ammatillista osaamista hyödyttävän kehittämistehtävän itsenäisesti, vastuullisesti ja yhteistyössä muiden kanssa
- viestiä työnsä eri vaiheissa selkeästi, perustellusti ja havainnollisesti sekä vertaisyhteisölle että eri yleisöille.
Sisältö
Kehittämistyön toteutus suunnitelman mukaisesti
Yhteistyö kehittämistyöhön osallistuvien kanssa
Tutkimus- ja kehittämistoiminnan viestintä
Työpajat: menetelmät, tekstinohjaus ja tiedonhankinta
Kirjallisen opinnäytetyöraportin laatiminen ja esittäminen
Vertaisohjaus ja -arviointi
Aika ja paikka
-
Oppimateriaalit
Tutkimusmenetelmäkirjallisuus, alakohtainen ammatillinen kirjallisuus ja tutkimusartikkelit
Opetusmenetelmät
Opiskelijan itsenäinen työskentely, ryhmä-/henkilökohtainen ohjaus, työpajat
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Hanke-/projektikohtainen työelämäyhteistyö
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
-
Kansainvälisyys
-
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
-
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
5 op
Sisällön jaksotus
-
Lisätietoja opiskelijoille
Opinnäytetyön arviointikohteet :
Ammattialakohtainen osaaminen ja kehittäminen
• merkitys ammattialalle ja yhteys alan ammattikäytäntöihin
• ammattialan tietoperustan hyödyntäminen
• ammatillisen osaamisen kehittyminen ja kehittäminen
• työn sovellettavuus ammatillisessa toiminnassa
Käytetyt menetelmät ja työtavat sekä saadut tulokset:
• luotettavuus ja eettisyys
• tarkoituksenmukaisuus ja innovatiivisuus
• tulosten käyttökelpoisuus
• opinnäytetyö- ja kehittämisprosessin hallinta
Viestinnällinen ja ilmaisullinen osaaminen:
• rakenne ja muoto
• yleiskielen ja ammattikielen käytänteet
• ilmaisun kohdentaminen, selkeys ja johdonmukaisuus
• kriittisyys, analyyttisyys ja reflektiivisyys
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Arviointikriteerit ks. liite.
Osaamisen arvioinnissa käytetään arviointikriteereiden tasoa edistynyt.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Hyväksytty – hylätty. Katso arviointikehikko (erillinen liite)
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arviointikriteerit ks. liite.
Arvioidaan hyväksytty/hylätty
Opinnäytetyö arvioidaan projektina koko prosessin päätyttyä
Hyväksytty opinnäytetyön toteutus
Lisätiedot
Opinnäytetyön arviointikohteet
Ammattialakohtainen osaaminen ja kehittäminen
• merkitys ammattialalle ja yhteys alan ammattikäytäntöihin
• ammattialan tietoperustan hyödyntäminen
• ammatillisen osaamisen kehittyminen ja kehittäminen
• työn sovellettavuus ammatillisessa toiminnassa
Käytetyt menetelmät ja työtavat sekä saadut tulokset
• luotettavuus ja eettisyys
• tarkoituksenmukaisuus ja innovatiivisuus
• tulosten käyttökelpoisuus
• opinnäytetyö- ja kehittämisprosessin hallinta
Viestinnällinen ja ilmaisullinen osaaminen
• rakenne ja muoto
• yleiskielen ja ammattikielen käytänteet
• ilmaisun kohdentaminen, selkeys ja johdonmukaisuus
• kriittisyys, analyyttisyys ja reflektiivisyys
Ilmoittautumisaika
28.11.2022 - 11.12.2022
Ajoitus
10.01.2023 - 12.03.2023
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
3 op
TKI-osuus
5 op
Toteutustapa
40 % Lähiopetus, 60 % Etäopetus
Yksikkö
Kuntoutus ja tutkiminen
Toimipiste
Myllypurontie 1
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 30
Koulutus
- Bioanalytiikan tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Heidi Malava
- Merja Ojala
- Riitta Lumme
- Jaana Anttila
Vastuuopettaja
Riitta Lumme
Ryhmät
-
SXJ20K2Bioanalytiikan tutkinto-ohjelma, monimuoto
Tavoitteet
Opiskelija osaa
- toteuttaa työelämää, omaa alaa tai ammatillista osaamista hyödyttävän kehittämistehtävän itsenäisesti, vastuullisesti ja yhteistyössä muiden kanssa
- viestiä työnsä eri vaiheissa selkeästi, perustellusti ja havainnollisesti sekä vertaisyhteisölle että eri yleisöille.
Sisältö
Kehittämistyön toteutus suunnitelman mukaisesti
Yhteistyö kehittämistyöhön osallistuvien kanssa
Tutkimus- ja kehittämistoiminnan viestintä
Työpajat: menetelmät, tekstinohjaus ja tiedonhankinta
Kirjallisen opinnäytetyöraportin laatiminen ja esittäminen
Vertaisohjaus ja -arviointi
Aika ja paikka
-
Oppimateriaalit
Tutkimusmenetelmäkirjallisuus, alakohtainen ammatillinen kirjallisuus ja tutkimusartikkelit
Opetusmenetelmät
Opiskelijan itsenäinen työskentely, ryhmä-/henkilökohtainen ohjaus, työpajat
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Hanke-/projektikohtainen työelämäyhteistyö
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
-
Kansainvälisyys
-
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
-
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
5 op
Sisällön jaksotus
-
Lisätietoja opiskelijoille
Opinnäytetyön arviointikohteet :
Ammattialakohtainen osaaminen ja kehittäminen
• merkitys ammattialalle ja yhteys alan ammattikäytäntöihin
• ammattialan tietoperustan hyödyntäminen
• ammatillisen osaamisen kehittyminen ja kehittäminen
• työn sovellettavuus ammatillisessa toiminnassa
Käytetyt menetelmät ja työtavat sekä saadut tulokset:
• luotettavuus ja eettisyys
• tarkoituksenmukaisuus ja innovatiivisuus
• tulosten käyttökelpoisuus
• opinnäytetyö- ja kehittämisprosessin hallinta
Viestinnällinen ja ilmaisullinen osaaminen:
• rakenne ja muoto
• yleiskielen ja ammattikielen käytänteet
• ilmaisun kohdentaminen, selkeys ja johdonmukaisuus
• kriittisyys, analyyttisyys ja reflektiivisyys
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Arviointikriteerit ks. liite.
Osaamisen arvioinnissa käytetään arviointikriteereiden tasoa edistynyt.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Hyväksytty – hylätty. Katso arviointikehikko (erillinen liite)
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arviointikriteerit ks. liite.
Arvioidaan hyväksytty/hylätty
Opinnäytetyö arvioidaan projektina koko prosessin päätyttyä
Hyväksytty opinnäytetyön toteutus
Lisätiedot
Opinnäytetyön arviointikohteet
Ammattialakohtainen osaaminen ja kehittäminen
• merkitys ammattialalle ja yhteys alan ammattikäytäntöihin
• ammattialan tietoperustan hyödyntäminen
• ammatillisen osaamisen kehittyminen ja kehittäminen
• työn sovellettavuus ammatillisessa toiminnassa
Käytetyt menetelmät ja työtavat sekä saadut tulokset
• luotettavuus ja eettisyys
• tarkoituksenmukaisuus ja innovatiivisuus
• tulosten käyttökelpoisuus
• opinnäytetyö- ja kehittämisprosessin hallinta
Viestinnällinen ja ilmaisullinen osaaminen
• rakenne ja muoto
• yleiskielen ja ammattikielen käytänteet
• ilmaisun kohdentaminen, selkeys ja johdonmukaisuus
• kriittisyys, analyyttisyys ja reflektiivisyys
Ilmoittautumisaika
02.05.2022 - 15.05.2022
Ajoitus
12.09.2022 - 30.09.2022
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Terveys
Toimipiste
Myllypurontie 1
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 200
Koulutus
- Terveydenhoitotyön tutkinto-ohjelma
- Ensihoidon tutkinto-ohjelma
- Sairaanhoitotyön tutkinto-ohjelma
- Kätilötyön tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Johanna Nieminen
- Marika Lähdetniemi
- Pasi Miettinen
- Leena Hinkkanen
- Pihla Markkanen
- Marianne Sipilä
- Maija-Riitta Jouhki
- Pirjo Koski
- Kirsi Talman
- Tinja Kaivolahti
- Jaana Seitovirta
- Tiia Saastamoinen
- Anna-Kaisa Partanen
- Tuija Buure
Ryhmät
-
SXK20K2Ensihoidon tutkinto-ohjelma, monimuoto
-
SXO20K1ASairaanhoitotyön tutkinto-ohjelma, päivätoteutus, hallinnollinen ryhmä A
-
SXL20K1Kätilötyön tutkinto-ohjelma päivä
-
SXQ20K1Terveydenhoitotyön tutkinto-ohjelma päivä
-
SXO20K2Sairaanhoitotyön tutkinto-ohjelma, monimuoto
-
SXO20K1CSairaanhoitotyön tutkinto-ohjelma, päivätoteutus, hallinnollinen ryhmä C
-
SXO20K1BSairaanhoitotyön tutkinto-ohjelma, päivätoteutus, hallinnollinen ryhmä B
Tavoitteet
Opiskelija osaa
- toteuttaa työelämää, omaa alaa tai ammatillista osaamista hyödyttävän kehittämistehtävän itsenäisesti, vastuullisesti ja yhteistyössä muiden kanssa
- viestiä työnsä eri vaiheissa selkeästi, perustellusti ja havainnollisesti sekä vertaisyhteisölle että eri yleisöille.
Sisältö
Kehittämistyön toteutus suunnitelman mukaisesti
Yhteistyö kehittämistyöhön osallistuvien kanssa
Tutkimus- ja kehittämistoiminnan viestintä
Työpajat: menetelmät, tekstinohjaus ja tiedonhankinta
Kirjallisen opinnäytetyöraportin laatiminen ja esittäminen
Vertaisohjaus ja -arviointi
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Arviointikriteerit ks. liite.
Osaamisen arvioinnissa käytetään arviointikriteereiden tasoa edistynyt.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Hyväksytty – hylätty. Katso arviointikehikko (erillinen liite)
Lisätiedot
Opinnäytetyön arviointikohteet
Ammattialakohtainen osaaminen ja kehittäminen
• merkitys ammattialalle ja yhteys alan ammattikäytäntöihin
• ammattialan tietoperustan hyödyntäminen
• ammatillisen osaamisen kehittyminen ja kehittäminen
• työn sovellettavuus ammatillisessa toiminnassa
Käytetyt menetelmät ja työtavat sekä saadut tulokset
• luotettavuus ja eettisyys
• tarkoituksenmukaisuus ja innovatiivisuus
• tulosten käyttökelpoisuus
• opinnäytetyö- ja kehittämisprosessin hallinta
Viestinnällinen ja ilmaisullinen osaaminen
• rakenne ja muoto
• yleiskielen ja ammattikielen käytänteet
• ilmaisun kohdentaminen, selkeys ja johdonmukaisuus
• kriittisyys, analyyttisyys ja reflektiivisyys
Ilmoittautumisaika
02.05.2022 - 15.05.2022
Ajoitus
15.08.2022 - 23.12.2022
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Terveys
Toimipiste
Myllypurontie 1
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 200
Koulutus
- Terveydenhoitotyön tutkinto-ohjelma
- Ensihoidon tutkinto-ohjelma
- Sairaanhoitotyön tutkinto-ohjelma
- Kätilötyön tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Maija-Riitta Jouhki
- Pirjo Koski
- Marika Lähdetniemi
- Jaana Seitovirta
- Pihla Markkanen
Ryhmät
-
SXK20K2Ensihoidon tutkinto-ohjelma, monimuoto
-
SXO20K1ASairaanhoitotyön tutkinto-ohjelma, päivätoteutus, hallinnollinen ryhmä A
-
SXL20K1Kätilötyön tutkinto-ohjelma päivä
-
SXQ20K1Terveydenhoitotyön tutkinto-ohjelma päivä
-
SXO20K2Sairaanhoitotyön tutkinto-ohjelma, monimuoto
-
SXN20S1Degree Programme in Nursing päivä
-
SXO20K1CSairaanhoitotyön tutkinto-ohjelma, päivätoteutus, hallinnollinen ryhmä C
-
SXO20K1BSairaanhoitotyön tutkinto-ohjelma, päivätoteutus, hallinnollinen ryhmä B
Tavoitteet
Opiskelija osaa
- toteuttaa työelämää, omaa alaa tai ammatillista osaamista hyödyttävän kehittämistehtävän itsenäisesti, vastuullisesti ja yhteistyössä muiden kanssa
- viestiä työnsä eri vaiheissa selkeästi, perustellusti ja havainnollisesti sekä vertaisyhteisölle että eri yleisöille.
Sisältö
Kehittämistyön toteutus suunnitelman mukaisesti
Yhteistyö kehittämistyöhön osallistuvien kanssa
Tutkimus- ja kehittämistoiminnan viestintä
Työpajat: menetelmät, tekstinohjaus ja tiedonhankinta
Kirjallisen opinnäytetyöraportin laatiminen ja esittäminen
Vertaisohjaus ja -arviointi
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Arviointikriteerit ks. liite.
Osaamisen arvioinnissa käytetään arviointikriteereiden tasoa edistynyt.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Hyväksytty – hylätty. Katso arviointikehikko (erillinen liite)
Lisätiedot
Opinnäytetyön arviointikohteet
Ammattialakohtainen osaaminen ja kehittäminen
• merkitys ammattialalle ja yhteys alan ammattikäytäntöihin
• ammattialan tietoperustan hyödyntäminen
• ammatillisen osaamisen kehittyminen ja kehittäminen
• työn sovellettavuus ammatillisessa toiminnassa
Käytetyt menetelmät ja työtavat sekä saadut tulokset
• luotettavuus ja eettisyys
• tarkoituksenmukaisuus ja innovatiivisuus
• tulosten käyttökelpoisuus
• opinnäytetyö- ja kehittämisprosessin hallinta
Viestinnällinen ja ilmaisullinen osaaminen
• rakenne ja muoto
• yleiskielen ja ammattikielen käytänteet
• ilmaisun kohdentaminen, selkeys ja johdonmukaisuus
• kriittisyys, analyyttisyys ja reflektiivisyys
Ilmoittautumisaika
02.05.2022 - 15.05.2022
Ajoitus
15.08.2022 - 23.10.2022
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
3 op
TKI-osuus
5 op
Toteutustapa
40 % Lähiopetus, 60 % Etäopetus
Yksikkö
Kuntoutus ja tutkiminen
Toimipiste
Myllypurontie 1
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 30
Koulutus
- Bioanalytiikan tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Jenny West
- Kirsi-Marja Kartastenpää-Wihlman
- Heidi Malava
- Merja Ojala
- Jaana Anttila
- Riitta Lumme
Vastuuopettaja
Riitta Lumme
Ryhmät
-
SXJ19S1Bioanalytiikan tutkinto-ohjelma päivä
Tavoitteet
Opiskelija osaa
- toteuttaa työelämää, omaa alaa tai ammatillista osaamista hyödyttävän kehittämistehtävän itsenäisesti, vastuullisesti ja yhteistyössä muiden kanssa
- viestiä työnsä eri vaiheissa selkeästi, perustellusti ja havainnollisesti sekä vertaisyhteisölle että eri yleisöille.
Sisältö
Kehittämistyön toteutus suunnitelman mukaisesti
Yhteistyö kehittämistyöhön osallistuvien kanssa
Tutkimus- ja kehittämistoiminnan viestintä
Työpajat: menetelmät, tekstinohjaus ja tiedonhankinta
Kirjallisen opinnäytetyöraportin laatiminen ja esittäminen
Vertaisohjaus ja -arviointi
Aika ja paikka
-
Oppimateriaalit
Tutkimusmenetelmäkirjallisuus, alakohtainen ammatillinen kirjallisuus ja tutkimusartikkelit
Opetusmenetelmät
Opiskelijan itsenäinen työskentely, ryhmä-/henkilökohtainen ohjaus, työpajat
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Hanke-/projektikohtainen työelämäyhteistyö
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
-
Kansainvälisyys
-
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
-
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
5 op
Sisällön jaksotus
-
Lisätietoja opiskelijoille
Opinnäytetyön arviointikohteet :
Ammattialakohtainen osaaminen ja kehittäminen
• merkitys ammattialalle ja yhteys alan ammattikäytäntöihin
• ammattialan tietoperustan hyödyntäminen
• ammatillisen osaamisen kehittyminen ja kehittäminen
• työn sovellettavuus ammatillisessa toiminnassa
Käytetyt menetelmät ja työtavat sekä saadut tulokset:
• luotettavuus ja eettisyys
• tarkoituksenmukaisuus ja innovatiivisuus
• tulosten käyttökelpoisuus
• opinnäytetyö- ja kehittämisprosessin hallinta
Viestinnällinen ja ilmaisullinen osaaminen:
• rakenne ja muoto
• yleiskielen ja ammattikielen käytänteet
• ilmaisun kohdentaminen, selkeys ja johdonmukaisuus
• kriittisyys, analyyttisyys ja reflektiivisyys
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Arviointikriteerit ks. liite.
Osaamisen arvioinnissa käytetään arviointikriteereiden tasoa edistynyt.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Hyväksytty – hylätty. Katso arviointikehikko (erillinen liite)
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arviointikriteerit ks. liite.
Arvioidaan hyväksytty/hylätty
Opinnäytetyö arvioidaan projektina koko prosessin päätyttyä
Hyväksytty opinnäytetyön toteutus
Lisätiedot
Opinnäytetyön arviointikohteet
Ammattialakohtainen osaaminen ja kehittäminen
• merkitys ammattialalle ja yhteys alan ammattikäytäntöihin
• ammattialan tietoperustan hyödyntäminen
• ammatillisen osaamisen kehittyminen ja kehittäminen
• työn sovellettavuus ammatillisessa toiminnassa
Käytetyt menetelmät ja työtavat sekä saadut tulokset
• luotettavuus ja eettisyys
• tarkoituksenmukaisuus ja innovatiivisuus
• tulosten käyttökelpoisuus
• opinnäytetyö- ja kehittämisprosessin hallinta
Viestinnällinen ja ilmaisullinen osaaminen
• rakenne ja muoto
• yleiskielen ja ammattikielen käytänteet
• ilmaisun kohdentaminen, selkeys ja johdonmukaisuus
• kriittisyys, analyyttisyys ja reflektiivisyys
Ilmoittautumisaika
02.05.2022 - 15.05.2022
Ajoitus
15.08.2022 - 23.10.2022
Opintopistemäärä
5 op
TKI-osuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Kuntoutus ja tutkiminen
Toimipiste
Myllypurontie 1
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Radiografian ja sädehoidon tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Heli Patanen
- Ulla Nikupaavo
Vastuuopettaja
Heli Patanen
Ryhmät
-
SXM20K2Radiografian ja sädehoidon tutkinto-ohjelma, monimuoto
Tavoitteet
Opiskelija osaa
- toteuttaa työelämää, omaa alaa tai ammatillista osaamista hyödyttävän kehittämistehtävän itsenäisesti, vastuullisesti ja yhteistyössä muiden kanssa
- viestiä työnsä eri vaiheissa selkeästi, perustellusti ja havainnollisesti sekä vertaisyhteisölle että eri yleisöille.
Sisältö
Kehittämistyön toteutus suunnitelman mukaisesti
Yhteistyö kehittämistyöhön osallistuvien kanssa
Tutkimus- ja kehittämistoiminnan viestintä
Työpajat: menetelmät, tekstinohjaus ja tiedonhankinta
Kirjallisen opinnäytetyöraportin laatiminen ja esittäminen
Vertaisohjaus ja -arviointi
Aika ja paikka
syksy 2022
Oppimateriaalit
Menetelmäkirjallisuus
Moodlen ja Oman työtilan materiaalit
Opetusmenetelmät
Pajat
ohjaukset
Itseohjautuva ja itsenäinen työskentely.
Työryhmätyöskentely.
Yhteistyö ohjaajien kanssa.
Vertaispalautteen vastaanottaminen ja antaminen.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Työelämäyhteistyö riippuen opinnäytetyön aiheesta
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Opinnäytetyön raportti (hyväksytty/hylätty).
Kansainvälisyys
-
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
-
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
5 op =135 h opiskelijan työaikaa
Lisätietoja opiskelijoille
Ohjaukseen ja ryhmätapaamisiin osallistuminen pakollista
työpajoihin osallistuminen pakollista
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Arviointikriteerit ks. liite.
Osaamisen arvioinnissa käytetään arviointikriteereiden tasoa edistynyt.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Hyväksytty – hylätty. Katso arviointikehikko (erillinen liite)
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arviointi:hyväksyttty/hylätty
Opinnäytetyö arvioidaan prosessin loputtua
Lisätiedot
Opinnäytetyön arviointikohteet
Ammattialakohtainen osaaminen ja kehittäminen
• merkitys ammattialalle ja yhteys alan ammattikäytäntöihin
• ammattialan tietoperustan hyödyntäminen
• ammatillisen osaamisen kehittyminen ja kehittäminen
• työn sovellettavuus ammatillisessa toiminnassa
Käytetyt menetelmät ja työtavat sekä saadut tulokset
• luotettavuus ja eettisyys
• tarkoituksenmukaisuus ja innovatiivisuus
• tulosten käyttökelpoisuus
• opinnäytetyö- ja kehittämisprosessin hallinta
Viestinnällinen ja ilmaisullinen osaaminen
• rakenne ja muoto
• yleiskielen ja ammattikielen käytänteet
• ilmaisun kohdentaminen, selkeys ja johdonmukaisuus
• kriittisyys, analyyttisyys ja reflektiivisyys
Ilmoittautumisaika
02.05.2022 - 15.05.2022
Ajoitus
15.08.2022 - 23.10.2022
Opintopistemäärä
5 op
TKI-osuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Kuntoutus ja tutkiminen
Toimipiste
Myllypurontie 1
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Suun terveydenhuollon tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Saila Pakarinen
- Ulla Marjosola
- Anna Sundblom
Vastuuopettaja
Saila Pakarinen
Ryhmät
-
SXP20K2Suun terveydenhuollon tutkinto-ohjelma, monimuoto
Tavoitteet
Opiskelija osaa
- toteuttaa työelämää, omaa alaa tai ammatillista osaamista hyödyttävän kehittämistehtävän itsenäisesti, vastuullisesti ja yhteistyössä muiden kanssa
- viestiä työnsä eri vaiheissa selkeästi, perustellusti ja havainnollisesti sekä vertaisyhteisölle että eri yleisöille.
Sisältö
Kehittämistyön toteutus suunnitelman mukaisesti
Yhteistyö kehittämistyöhön osallistuvien kanssa
Tutkimus- ja kehittämistoiminnan viestintä
Työpajat: menetelmät, tekstinohjaus ja tiedonhankinta
Kirjallisen opinnäytetyöraportin laatiminen ja esittäminen
Vertaisohjaus ja -arviointi
Oppimateriaalit
Tutkimusmenetelmäkirjallisuus, alakohtainen ammatillinen kirjallisuus ja tutkimusartikkelit
Opetusmenetelmät
Opiskelijan itsenäinen työskentely, ryhmä-/henkilökohtainen ohjaus, työpajat.
Opiskelija vahvistaa paikkansa opintojaksototeutuksella olemalla läsnä opetuksen alkaessa tai muutoin opettajan kanssa erikseen sovitulla tavalla, joka voi esimerkiksi olla ensimmäisen oppimistehtävän palautus. Jos opiskelija ei sairauden vuoksi pysty osallistumaan opetuksen alkuun, hän voi myös vahvistaa opiskelupaikkansa ilmoittamalla siitä opettajalle etukäteen.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Ei
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Ei tenttejä.
Kansainvälisyys
Ei
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
5 op (135 t)
• Itsenäinen ja ryhmätyöskentely työskentely
• Hyväksytty opinnäytetyön toteutus
• Työpajoihin osallistuminen.
Sisällön jaksotus
• Ryhmäohjaus
• Työpajat
• Itsenäinen ja ryhmätyöskentely
• Sopimus- ja lupakäytännöt
• Lähdekriittinen tiedonhankinta suomeksi ja englanniksi
• Työtapojen ja menetelmien edelleen kehittäminen
• Opinnäytetyön toteutuksen laatiminen ja esittäminen seminaareissa
• Työpajat: menetelmät, tekstinohjaus ja tiedonhankinta.
Lisätietoja opiskelijoille
Opinnäytetyön arviointikohteet :
Ammattialakohtainen osaaminen ja kehittäminen
• merkitys ammattialalle ja yhteys alan ammattikäytäntöihin
• ammattialan tietoperustan hyödyntäminen
• ammatillisen osaamisen kehittyminen ja kehittäminen
• työn sovellettavuus ammatillisessa toiminnassa
Käytetyt menetelmät ja työtavat sekä saadut tulokset:
• luotettavuus ja eettisyys
• tarkoituksenmukaisuus ja innovatiivisuus
• tulosten käyttökelpoisuus
• opinnäytetyö- ja kehittämisprosessin hallinta
Viestinnällinen ja ilmaisullinen osaaminen:
• rakenne ja muoto
• yleiskielen ja ammattikielen käytänteet
• ilmaisun kohdentaminen, selkeys ja johdonmukaisuus
• kriittisyys, analyyttisyys ja reflektiivisyys
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Arviointikriteerit ks. liite.
Osaamisen arvioinnissa käytetään arviointikriteereiden tasoa edistynyt.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Hyväksytty – hylätty. Katso arviointikehikko (erillinen liite)
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
• Arviointikriteerit (ks. liite)
• Osaamisen arvioinnissa käytetään arviointikriteereiden tasoa edistynyt.
• Opinnäytetyön toteutus arvioidaan: hyväksytty/hylätty.
• Opinnäytetyö arvioidaan projektina koko prosessin päätyttyä.
Tutkintosääntö 36 §:
Arviointi toteutetaan neljän työviikon kuluessa toteutuksen päättymisen jälkeen.
Lisätiedot
Opinnäytetyön arviointikohteet
Ammattialakohtainen osaaminen ja kehittäminen
• merkitys ammattialalle ja yhteys alan ammattikäytäntöihin
• ammattialan tietoperustan hyödyntäminen
• ammatillisen osaamisen kehittyminen ja kehittäminen
• työn sovellettavuus ammatillisessa toiminnassa
Käytetyt menetelmät ja työtavat sekä saadut tulokset
• luotettavuus ja eettisyys
• tarkoituksenmukaisuus ja innovatiivisuus
• tulosten käyttökelpoisuus
• opinnäytetyö- ja kehittämisprosessin hallinta
Viestinnällinen ja ilmaisullinen osaaminen
• rakenne ja muoto
• yleiskielen ja ammattikielen käytänteet
• ilmaisun kohdentaminen, selkeys ja johdonmukaisuus
• kriittisyys, analyyttisyys ja reflektiivisyys
Ilmoittautumisaika
29.11.2021 - 12.12.2021
Ajoitus
07.02.2022 - 25.02.2022
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Terveys
Toimipiste
Myllypurontie 1
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 300
Koulutus
- Terveydenhoitotyön tutkinto-ohjelma
- Ensihoidon tutkinto-ohjelma
- Sairaanhoitotyön tutkinto-ohjelma
- Kätilötyön tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Johanna Nieminen
- Anu Leppänen
- Marika Lähdetniemi
- Pasi Miettinen
- Leena Hannula
- Anna-Riikka Rasa
- Pihla Markkanen
- Marianne Sipilä
- Maija-Riitta Jouhki
- Pirjo Koski
- Jaana Seitovirta
- Tinja Kaivolahti
- Tiia Saastamoinen
- Hanna Repo Jamal
- Anna-Kaisa Partanen
Ryhmät
-
SXL19S1Kätilötyön tutkinto-ohjelma
-
SXO19S1ASairaanhoitotyön tutkinto-ohjelma, päivätoteutus, hallinnollinen ryhmä A
-
SXO19S2BSairaanhoitotyön tutkinto-ohjelma, monimuotototeutus, hallinnollinen ryhmä B
-
SXQ19S1Terveydenhoitotyön tutkinto-ohjelma
-
SXK19S1Ensihoidon tutkinto-ohjelma
-
SXO19S1BSairaanhoitotyön tutkinto-ohjelma, päivätoteutus, hallinnollinen ryhmä B
-
SXO19S2ASairaanhoitotyön tutkinto-ohjelma, monimuotototeutus, hallinnollinen ryhmä A
-
SXO19S1CSairaanhoitotyön tutkinto-ohjelma, päivätoteutus, hallinnollinen ryhmä C
Tavoitteet
Opiskelija osaa
- toteuttaa työelämää, omaa alaa tai ammatillista osaamista hyödyttävän kehittämistehtävän itsenäisesti, vastuullisesti ja yhteistyössä muiden kanssa
- viestiä työnsä eri vaiheissa selkeästi, perustellusti ja havainnollisesti sekä vertaisyhteisölle että eri yleisöille.
Sisältö
Kehittämistyön toteutus suunnitelman mukaisesti
Yhteistyö kehittämistyöhön osallistuvien kanssa
Tutkimus- ja kehittämistoiminnan viestintä
Työpajat: menetelmät, tekstinohjaus ja tiedonhankinta
Kirjallisen opinnäytetyöraportin laatiminen ja esittäminen
Vertaisohjaus ja -arviointi
Aika ja paikka
HUOM! Opintojakson aikataulu on ohjeellinen. Saat tiedon tarkasta aikataulusta omalta ohjaajaltasi. Viikot saattavat vaihdella.
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Arviointikriteerit ks. liite.
Osaamisen arvioinnissa käytetään arviointikriteereiden tasoa edistynyt.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Hyväksytty – hylätty. Katso arviointikehikko (erillinen liite)
Lisätiedot
Opinnäytetyön arviointikohteet
Ammattialakohtainen osaaminen ja kehittäminen
• merkitys ammattialalle ja yhteys alan ammattikäytäntöihin
• ammattialan tietoperustan hyödyntäminen
• ammatillisen osaamisen kehittyminen ja kehittäminen
• työn sovellettavuus ammatillisessa toiminnassa
Käytetyt menetelmät ja työtavat sekä saadut tulokset
• luotettavuus ja eettisyys
• tarkoituksenmukaisuus ja innovatiivisuus
• tulosten käyttökelpoisuus
• opinnäytetyö- ja kehittämisprosessin hallinta
Viestinnällinen ja ilmaisullinen osaaminen
• rakenne ja muoto
• yleiskielen ja ammattikielen käytänteet
• ilmaisun kohdentaminen, selkeys ja johdonmukaisuus
• kriittisyys, analyyttisyys ja reflektiivisyys
Ilmoittautumisaika
29.11.2021 - 12.12.2021
Ajoitus
07.02.2022 - 25.02.2022
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Terveys
Toimipiste
Myllypurontie 1
Opetuskielet
- Englanti
Paikat
20 - 50
Koulutus
- Degree Programme in Nursing
Opettaja
- Tiina Varamäki
- Anna-Kaisa Partanen
Vastuuopettaja
Anna-Kaisa Partanen
Ryhmät
-
SXN19S1Degree Programme in Nursing päivä
-
SXN21S1BDegree Programme in Nursing päivä
-
SXN22K1DDegree Programme in Nursing päivä
Tavoitteet
Opiskelija osaa
- toteuttaa työelämää, omaa alaa tai ammatillista osaamista hyödyttävän kehittämistehtävän itsenäisesti, vastuullisesti ja yhteistyössä muiden kanssa
- viestiä työnsä eri vaiheissa selkeästi, perustellusti ja havainnollisesti sekä vertaisyhteisölle että eri yleisöille.
Sisältö
Kehittämistyön toteutus suunnitelman mukaisesti
Yhteistyö kehittämistyöhön osallistuvien kanssa
Tutkimus- ja kehittämistoiminnan viestintä
Työpajat: menetelmät, tekstinohjaus ja tiedonhankinta
Kirjallisen opinnäytetyöraportin laatiminen ja esittäminen
Vertaisohjaus ja -arviointi
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Arviointikriteerit ks. liite.
Osaamisen arvioinnissa käytetään arviointikriteereiden tasoa edistynyt.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Hyväksytty – hylätty. Katso arviointikehikko (erillinen liite)
Lisätiedot
Opinnäytetyön arviointikohteet
Ammattialakohtainen osaaminen ja kehittäminen
• merkitys ammattialalle ja yhteys alan ammattikäytäntöihin
• ammattialan tietoperustan hyödyntäminen
• ammatillisen osaamisen kehittyminen ja kehittäminen
• työn sovellettavuus ammatillisessa toiminnassa
Käytetyt menetelmät ja työtavat sekä saadut tulokset
• luotettavuus ja eettisyys
• tarkoituksenmukaisuus ja innovatiivisuus
• tulosten käyttökelpoisuus
• opinnäytetyö- ja kehittämisprosessin hallinta
Viestinnällinen ja ilmaisullinen osaaminen
• rakenne ja muoto
• yleiskielen ja ammattikielen käytänteet
• ilmaisun kohdentaminen, selkeys ja johdonmukaisuus
• kriittisyys, analyyttisyys ja reflektiivisyys
Ilmoittautumisaika
29.11.2021 - 12.12.2021
Ajoitus
10.01.2022 - 13.03.2022
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
2 op
TKI-osuus
5 op
Toteutustapa
60 % Lähiopetus, 40 % Etäopetus
Yksikkö
Kuntoutus ja tutkiminen
Toimipiste
Myllypurontie 1
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 30
Koulutus
- Bioanalytiikan tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Merja Ojala
- Heidi Malava
- Jaana Anttila
Vastuuopettaja
Riitta Lumme
Ryhmät
-
SXJ19K1Bioanalytiikan tutkinto-ohjelma, päivä
Tavoitteet
Opiskelija osaa
- toteuttaa työelämää, omaa alaa tai ammatillista osaamista hyödyttävän kehittämistehtävän itsenäisesti, vastuullisesti ja yhteistyössä muiden kanssa
- viestiä työnsä eri vaiheissa selkeästi, perustellusti ja havainnollisesti sekä vertaisyhteisölle että eri yleisöille.
Sisältö
Kehittämistyön toteutus suunnitelman mukaisesti
Yhteistyö kehittämistyöhön osallistuvien kanssa
Tutkimus- ja kehittämistoiminnan viestintä
Työpajat: menetelmät, tekstinohjaus ja tiedonhankinta
Kirjallisen opinnäytetyöraportin laatiminen ja esittäminen
Vertaisohjaus ja -arviointi
Aika ja paikka
-
Oppimateriaalit
Tutkimusmenetelmäkirjallisuus, alakohtainen ammatillinen kirjallisuus ja tutkimusartikkelit
Opetusmenetelmät
Opiskelijan itsenäinen työskentely, ryhmä-/henkilökohtainen ohjaus, työpajat
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Hanke-/projektikohtainen työelämäyhteistyö
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
-
Kansainvälisyys
-
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
-
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
5 op
Sisällön jaksotus
-
Lisätietoja opiskelijoille
Opinnäytetyön arviointikohteet :
Ammattialakohtainen osaaminen ja kehittäminen
• merkitys ammattialalle ja yhteys alan ammattikäytäntöihin
• ammattialan tietoperustan hyödyntäminen
• ammatillisen osaamisen kehittyminen ja kehittäminen
• työn sovellettavuus ammatillisessa toiminnassa
Käytetyt menetelmät ja työtavat sekä saadut tulokset:
• luotettavuus ja eettisyys
• tarkoituksenmukaisuus ja innovatiivisuus
• tulosten käyttökelpoisuus
• opinnäytetyö- ja kehittämisprosessin hallinta
Viestinnällinen ja ilmaisullinen osaaminen:
• rakenne ja muoto
• yleiskielen ja ammattikielen käytänteet
• ilmaisun kohdentaminen, selkeys ja johdonmukaisuus
• kriittisyys, analyyttisyys ja reflektiivisyys
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Arviointikriteerit ks. liite.
Osaamisen arvioinnissa käytetään arviointikriteereiden tasoa edistynyt.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Hyväksytty – hylätty. Katso arviointikehikko (erillinen liite)
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arviointikriteerit ks. liite.
Arvioidaan hyväksytty/hylätty
Opinnäytetyö arvioidaan projektina koko prosessin päätyttyä
Hyväksytty opinnäytetyön toteutus
Lisätiedot
Opinnäytetyön arviointikohteet
Ammattialakohtainen osaaminen ja kehittäminen
• merkitys ammattialalle ja yhteys alan ammattikäytäntöihin
• ammattialan tietoperustan hyödyntäminen
• ammatillisen osaamisen kehittyminen ja kehittäminen
• työn sovellettavuus ammatillisessa toiminnassa
Käytetyt menetelmät ja työtavat sekä saadut tulokset
• luotettavuus ja eettisyys
• tarkoituksenmukaisuus ja innovatiivisuus
• tulosten käyttökelpoisuus
• opinnäytetyö- ja kehittämisprosessin hallinta
Viestinnällinen ja ilmaisullinen osaaminen
• rakenne ja muoto
• yleiskielen ja ammattikielen käytänteet
• ilmaisun kohdentaminen, selkeys ja johdonmukaisuus
• kriittisyys, analyyttisyys ja reflektiivisyys
Ilmoittautumisaika
29.11.2021 - 12.12.2021
Ajoitus
10.01.2022 - 13.03.2022
Opintopistemäärä
5 op
TKI-osuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Kuntoutus ja tutkiminen
Toimipiste
Myllypurontie 1
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Radiografian ja sädehoidon tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Heli Patanen
- Ulla Nikupaavo
Vastuuopettaja
Heli Patanen
Ryhmät
-
SXM19S1Radiografian ja sädehoidon tutkinto-ohjelma päivä
Tavoitteet
Opiskelija osaa
- toteuttaa työelämää, omaa alaa tai ammatillista osaamista hyödyttävän kehittämistehtävän itsenäisesti, vastuullisesti ja yhteistyössä muiden kanssa
- viestiä työnsä eri vaiheissa selkeästi, perustellusti ja havainnollisesti sekä vertaisyhteisölle että eri yleisöille.
Sisältö
Kehittämistyön toteutus suunnitelman mukaisesti
Yhteistyö kehittämistyöhön osallistuvien kanssa
Tutkimus- ja kehittämistoiminnan viestintä
Työpajat: menetelmät, tekstinohjaus ja tiedonhankinta
Kirjallisen opinnäytetyöraportin laatiminen ja esittäminen
Vertaisohjaus ja -arviointi
Aika ja paikka
Kevät 2022
Työskentely käynnistyy tammikuussa 2022.
Oppimateriaalit
Menetelmäkirjallisuus
Moodlen ja Oman työtilan materiaalit
Opetusmenetelmät
Pajat
ohjaukset
Itseohjautuva ja itsenäinen työskentely.
Työryhmätyöskentely.
Yhteistyö ohjaajien kanssa.
Vertaispalautteen vastaanottaminen ja antaminen.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Työelämäyhteistyö riippuen opinnäytetyön aiheesta
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Opinnäytetyön raportti (hyväksytty/hylätty).
Kansainvälisyys
-
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
-
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
5 op =135 h opiskelijan työaikaa
Lisätietoja opiskelijoille
Ohjaukseen ja ryhmätapaamisiin osallistuminen pakollista
työpajoihin osallistuminen pakollista
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Arviointikriteerit ks. liite.
Osaamisen arvioinnissa käytetään arviointikriteereiden tasoa edistynyt.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Hyväksytty – hylätty. Katso arviointikehikko (erillinen liite)
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arviointi:hyväksyttty/hylätty
Opinnäytetyö arvioidaan prosessin loputtua
Lisätiedot
Opinnäytetyön arviointikohteet
Ammattialakohtainen osaaminen ja kehittäminen
• merkitys ammattialalle ja yhteys alan ammattikäytäntöihin
• ammattialan tietoperustan hyödyntäminen
• ammatillisen osaamisen kehittyminen ja kehittäminen
• työn sovellettavuus ammatillisessa toiminnassa
Käytetyt menetelmät ja työtavat sekä saadut tulokset
• luotettavuus ja eettisyys
• tarkoituksenmukaisuus ja innovatiivisuus
• tulosten käyttökelpoisuus
• opinnäytetyö- ja kehittämisprosessin hallinta
Viestinnällinen ja ilmaisullinen osaaminen
• rakenne ja muoto
• yleiskielen ja ammattikielen käytänteet
• ilmaisun kohdentaminen, selkeys ja johdonmukaisuus
• kriittisyys, analyyttisyys ja reflektiivisyys
Ilmoittautumisaika
29.11.2021 - 12.12.2021
Ajoitus
10.01.2022 - 13.03.2022
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
2 op
TKI-osuus
5 op
Toteutustapa
60 % Lähiopetus, 40 % Etäopetus
Yksikkö
Kuntoutus ja tutkiminen
Toimipiste
Myllypurontie 1
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 30
Koulutus
- Bioanalytiikan tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Merja Ojala
- Heidi Malava
- Riitta Lumme
- Jaana Anttila
Vastuuopettaja
Riitta Lumme
Ryhmät
-
SXJ19K2Bioanalytiikan tutkinto-ohjelma, monimuoto
Tavoitteet
Opiskelija osaa
- toteuttaa työelämää, omaa alaa tai ammatillista osaamista hyödyttävän kehittämistehtävän itsenäisesti, vastuullisesti ja yhteistyössä muiden kanssa
- viestiä työnsä eri vaiheissa selkeästi, perustellusti ja havainnollisesti sekä vertaisyhteisölle että eri yleisöille.
Sisältö
Kehittämistyön toteutus suunnitelman mukaisesti
Yhteistyö kehittämistyöhön osallistuvien kanssa
Tutkimus- ja kehittämistoiminnan viestintä
Työpajat: menetelmät, tekstinohjaus ja tiedonhankinta
Kirjallisen opinnäytetyöraportin laatiminen ja esittäminen
Vertaisohjaus ja -arviointi
Aika ja paikka
-
Oppimateriaalit
Tutkimusmenetelmäkirjallisuus, alakohtainen ammatillinen kirjallisuus ja tutkimusartikkelit
Opetusmenetelmät
Opiskelijan itsenäinen työskentely, ryhmä-/henkilökohtainen ohjaus, työpajat
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Hanke-/projektikohtainen työelämäyhteistyö
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
-
Kansainvälisyys
-
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
-
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
5 op
Sisällön jaksotus
-
Lisätietoja opiskelijoille
Opinnäytetyön arviointikohteet :
Ammattialakohtainen osaaminen ja kehittäminen
• merkitys ammattialalle ja yhteys alan ammattikäytäntöihin
• ammattialan tietoperustan hyödyntäminen
• ammatillisen osaamisen kehittyminen ja kehittäminen
• työn sovellettavuus ammatillisessa toiminnassa
Käytetyt menetelmät ja työtavat sekä saadut tulokset:
• luotettavuus ja eettisyys
• tarkoituksenmukaisuus ja innovatiivisuus
• tulosten käyttökelpoisuus
• opinnäytetyö- ja kehittämisprosessin hallinta
Viestinnällinen ja ilmaisullinen osaaminen:
• rakenne ja muoto
• yleiskielen ja ammattikielen käytänteet
• ilmaisun kohdentaminen, selkeys ja johdonmukaisuus
• kriittisyys, analyyttisyys ja reflektiivisyys
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Arviointikriteerit ks. liite.
Osaamisen arvioinnissa käytetään arviointikriteereiden tasoa edistynyt.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Hyväksytty – hylätty. Katso arviointikehikko (erillinen liite)
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arviointikriteerit ks. liite.
Arvioidaan hyväksytty/hylätty
Opinnäytetyö arvioidaan projektina koko prosessin päätyttyä
Hyväksytty opinnäytetyön toteutus
Lisätiedot
Opinnäytetyön arviointikohteet
Ammattialakohtainen osaaminen ja kehittäminen
• merkitys ammattialalle ja yhteys alan ammattikäytäntöihin
• ammattialan tietoperustan hyödyntäminen
• ammatillisen osaamisen kehittyminen ja kehittäminen
• työn sovellettavuus ammatillisessa toiminnassa
Käytetyt menetelmät ja työtavat sekä saadut tulokset
• luotettavuus ja eettisyys
• tarkoituksenmukaisuus ja innovatiivisuus
• tulosten käyttökelpoisuus
• opinnäytetyö- ja kehittämisprosessin hallinta
Viestinnällinen ja ilmaisullinen osaaminen
• rakenne ja muoto
• yleiskielen ja ammattikielen käytänteet
• ilmaisun kohdentaminen, selkeys ja johdonmukaisuus
• kriittisyys, analyyttisyys ja reflektiivisyys
Ilmoittautumisaika
29.11.2021 - 12.12.2021
Ajoitus
10.01.2022 - 13.03.2022
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
4 op
TKI-osuus
5 op
Toteutustapa
20 % Lähiopetus, 80 % Etäopetus
Yksikkö
Kuntoutus ja tutkiminen
Toimipiste
Myllypurontie 1
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 30
Koulutus
- Suun terveydenhuollon tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Helena Stedt
- Saila Pakarinen
- Ulla Marjosola
- Anna Sundblom
Vastuuopettaja
Helena Stedt
Ryhmät
-
SXP19S1Suun terveydenhuollon tutkinto-ohjelma päivä
Tavoitteet
Opiskelija osaa
- toteuttaa työelämää, omaa alaa tai ammatillista osaamista hyödyttävän kehittämistehtävän itsenäisesti, vastuullisesti ja yhteistyössä muiden kanssa
- viestiä työnsä eri vaiheissa selkeästi, perustellusti ja havainnollisesti sekä vertaisyhteisölle että eri yleisöille.
Sisältö
Kehittämistyön toteutus suunnitelman mukaisesti
Yhteistyö kehittämistyöhön osallistuvien kanssa
Tutkimus- ja kehittämistoiminnan viestintä
Työpajat: menetelmät, tekstinohjaus ja tiedonhankinta
Kirjallisen opinnäytetyöraportin laatiminen ja esittäminen
Vertaisohjaus ja -arviointi
Oppimateriaalit
Tutkimusmenetelmäkirjallisuus, alakohtainen ammatillinen kirjallisuus ja tutkimusartikkelit
Opetusmenetelmät
Opiskelijan itsenäinen työskentely, ryhmä-/henkilökohtainen ohjaus, työpajat.
Opiskelija vahvistaa paikkansa opintojaksototeutuksella olemalla läsnä opetuksen alkaessa tai muutoin opettajan kanssa erikseen sovitulla tavalla, joka voi esimerkiksi olla ensimmäisen oppimistehtävän palautus. Jos opiskelija ei sairauden vuoksi pysty osallistumaan opetuksen alkuun, hän voi myös vahvistaa opiskelupaikkansa ilmoittamalla siitä opettajalle etukäteen.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Ei
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Ei tenttejä.
Kansainvälisyys
Ei
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
5 op (135 t)
• Itsenäinen ja ryhmätyöskentely työskentely
• Hyväksytty opinnäytetyön toteutus
• Työpajoihin osallistuminen.
Sisällön jaksotus
• Ryhmäohjaus
• Työpajat
• Itsenäinen ja ryhmätyöskentely
• Sopimus- ja lupakäytännöt
• Lähdekriittinen tiedonhankinta suomeksi ja englanniksi
• Työtapojen ja menetelmien edelleen kehittäminen
• Opinnäytetyön toteutuksen laatiminen ja esittäminen seminaareissa
• Työpajat: menetelmät, tekstinohjaus ja tiedonhankinta.
Lisätietoja opiskelijoille
Opinnäytetyön arviointikohteet :
Ammattialakohtainen osaaminen ja kehittäminen
• merkitys ammattialalle ja yhteys alan ammattikäytäntöihin
• ammattialan tietoperustan hyödyntäminen
• ammatillisen osaamisen kehittyminen ja kehittäminen
• työn sovellettavuus ammatillisessa toiminnassa
Käytetyt menetelmät ja työtavat sekä saadut tulokset:
• luotettavuus ja eettisyys
• tarkoituksenmukaisuus ja innovatiivisuus
• tulosten käyttökelpoisuus
• opinnäytetyö- ja kehittämisprosessin hallinta
Viestinnällinen ja ilmaisullinen osaaminen:
• rakenne ja muoto
• yleiskielen ja ammattikielen käytänteet
• ilmaisun kohdentaminen, selkeys ja johdonmukaisuus
• kriittisyys, analyyttisyys ja reflektiivisyys
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Arviointikriteerit ks. liite.
Osaamisen arvioinnissa käytetään arviointikriteereiden tasoa edistynyt.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Hyväksytty – hylätty. Katso arviointikehikko (erillinen liite)
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
• Arviointikriteerit (ks. liite)
• Osaamisen arvioinnissa käytetään arviointikriteereiden tasoa edistynyt.
• Opinnäytetyön toteutus arvioidaan: hyväksytty/hylätty.
• Opinnäytetyö arvioidaan projektina koko prosessin päätyttyä.
Tutkintosääntö 36 §:
Arviointi toteutetaan neljän työviikon kuluessa toteutuksen päättymisen jälkeen.
Lisätiedot
Opinnäytetyön arviointikohteet
Ammattialakohtainen osaaminen ja kehittäminen
• merkitys ammattialalle ja yhteys alan ammattikäytäntöihin
• ammattialan tietoperustan hyödyntäminen
• ammatillisen osaamisen kehittyminen ja kehittäminen
• työn sovellettavuus ammatillisessa toiminnassa
Käytetyt menetelmät ja työtavat sekä saadut tulokset
• luotettavuus ja eettisyys
• tarkoituksenmukaisuus ja innovatiivisuus
• tulosten käyttökelpoisuus
• opinnäytetyö- ja kehittämisprosessin hallinta
Viestinnällinen ja ilmaisullinen osaaminen
• rakenne ja muoto
• yleiskielen ja ammattikielen käytänteet
• ilmaisun kohdentaminen, selkeys ja johdonmukaisuus
• kriittisyys, analyyttisyys ja reflektiivisyys