Skip to main content

Podiatry: Podiatry K22

Code: SXD22K2

Degree:
Bachelor of Social Services and Health Care

Degree title:
Podiatrist

Credits:
210 ects

Duration:
3.5 years (210 cr)

Start semester:
Spring 2022

Descriptions

Jalkaterapeutti on jalkaterveyden edistämisen ja alaraajojen monipuolisen tutkimisen, hoitamisen ja kuntouttamisen korkeasti koulutettu asiantuntija.

Liikkumisen väheneminen, ikääntyminen, ylipainon ja diabeteksen lisääntyminen altistavat erityyppisille ja pitkäkestoisille alaraajaongelmille, joten tarve jalkaterapeutin osaamiselle on merkittävä.

Työssään jalkaterapeutti kohtaa erilaisia alaraajojen rasitus- ja akuuttivammoja, muutoksia alaraajojen biomekaniikassa, vaativia iho- ja kynsimuutoksia sekä tiettyjen sairauksien kuten diabeteksen ja reuman aiheuttamia komplikaatioita.

Jalkaterapeutin arviointiosaamisen perustan muodostaa vahva ymmärrys liikkumisesta ja erityisesti alaraajojen biomekaniikasta, jalkasairauksista sekä toiminnan poikkeavuuksien syistä ja seurauksista. Jalkaterapeutti laatii yhdessä asiakkaan kanssa tämän omia tavoitteita, yksilöllisiä tarpeita ja voimavaroja vastaavan jalkaterapiasuunnitelman. Jalkaterapeutin työssä (ennaltaehkäisy, arviointi, hoito ja kuntoutus) korostuvat yksilö- ja ryhmäohjaustaidot sekä moniammatillinen yhteistyö muiden terveydenhuoltoalan työntekijöiden kanssa.

Hoito- ja kuntoutusosaamisen keskeisiä menetelmiä ovat jalkaterveyttä ja toimintakykyä edistävä ohjaus, iho- ja kynsimuutosten hoito, jalkahaavojen hoito, apuvälineterapia (mm. yksilölliset tukipohjalliset ja erityisjalkineet), terapeuttinen harjoittelu sekä manuaalinen terapia.

Koulutuksen sisältö
Jalkaterapeuttikoulutus jakaantuu 3,5 vuoden ajalle. Opiskelu on päätoimista opiskelua, johon sisältyy lähiopetusta (teoria ja käytäntö), itsenäistä opiskelua, käytännön harjoittelujaksoja, laboraatioita sekä projektioppimista. Jalkaterapian tutkinto-ohjelman opetussuunnitelma perustuu jalkaterapian ydinosaamista määritteleviin kansallisiin ja kansainvälisiin suosituksiin.

Jalkaterapian ydinosaamisalueet ovat jalkaterapeuttinen alaraajojen tutkimis- ja arviointiosaaminen, jalkaterveyden edistäminen, ohjaus ja neuvonta, terapia- ja hoito-osaaminen jalkaterapiassa, erityisryhmien jalkaterapiaosaaminen, yrittäjyys- ja yhteiskunnallinen osaaminen sekä jalkaterapian kehittämis-, innovaatio-, ja teknologiaosaaminen.

Tutkinto-ohjelma hyödyntää opetuksessa innovatiisia oppimisympäristöjä. Moderni liikelaboratorio mahdollistaa monipuolisen liikkeen visualisoinnin ja analysoinnin eri asiakasryhmillä. Apuvälineterapiassa hyödynnetään laaja-alaisesti CAD-CAM -teknologiaa oppimisen välineenä.

Jalkaterapeuttiopinnoissa painottuvat näyttöön perustuva tieto, käytännönläheinen tutkiva ja kehittävä työote, projekteissa oppiminen sekä harjoittelu oppilaitoksen tiloissa ja työelämässä. Opinnoissa käytetään verkko- ja simulaatiopedagogiikkaa ja hyödynnetään uusia teknologioita. Opiskelija voi suorittaa tutkintoon kuuluvia opintoja myös kansainvälisessä opiskelijavaihdossa. Jalkaterapian opetussuunnitelma perustuu jalkaterapian ydinosaamista määritteleviin kansallisiin ja kansainvälisiin suosituksiin. Työskentely Metropolian innovaatiokeskittymissä lisäävät ja edistävät opiskelijoiden tutkimus-, kehittämis- ja innovaatio-osaamista.

Opintoihin liittyvästä harjoittelusta osa toteutetaan oppilaitoksessa laboraatioina sekä harjoitteluna oppilaitoksen palvelutoimintayksikössä ja osa harjoitteluna oppilaitoksen ulkopuolella. Harjoittelupaikkoja ovat terveysasemat, sairaalat, yksityiset jalkaterapiayritykset sekä apuvälineitä valmistavat yritykset. Harjoittelumahdollisuuksia on myös pääkaupunkiseudun ulkopuolella.

Osaamisperusteinen opetussuunnitelma ja sen osaamistavoitteet kertovat, minkälaista osaamista opiskelijan edellytetään saavuttavan, sekä auttavat opiskelijaa arvioimaan omaa olemassa olevaa osaamistaan ja tulevaa oppimistaan. Opiskelijan omat valinnat, aiemmin hankitun osaamisen tunnustaminen (AHOT) sekä joustavat toteutusmallit mahdollistavat yksilöllisen opintopolun rakentamisen. Opintopolku kuvataan henkilökohtaisessa opiskelusuunnitelmassa (HOPS).

Uramahdollisuudet
Jalkaterapeutti työskentelee perusterveydenhuollossa, erikoissairaanhoidossa, yrittäjänä, ammatinharjoittajana, konsultointi-, myynti- ja projektitehtävissä tai apuvälineitä valmistavissa yrityksissä. Jalkaterapeutti työskentelee usein korkean riskin asiakkaiden, kuten diabeetikoiden ja reumaatikoiden, parissa. Jalkaterapeutin asiakkailla voi olla erilaisia alaraajojen rasitusvammoja ja biomekaanisia muutoksia, vaikeita iho- ja kynsimuutoksia tai diabeteksen aiheuttamia komplikaatioita. Jalkaterapeutti toimii asiantuntijana erilaisissa moniammatillisissa terveydenhuollon työryhmissä mm. lääkäreiden, diabetes- ja reumahoitajien, fysioterapeuttien ja apuvälineteknikkojen kanssa.

Pätevyys
Jalkaterapeutti on nimikesuojatun ammattihenkilön ammattinimike. Tutkinnon suoritettuasi Sosiaali- ja terveysalan lupa- ja valvontavirasto Valvira myöntää luvan käyttää jalkaterapeutin ammattinimikettä.

Kansainvälistyminen
Opiskelijalla on mahdollisuus vaihto-opiskeluun kansainvälisissä partnerioppilaitoksissa, joita on mm. Belgiassa ja Espanjassa. Myös harjoittelua voi suorittaa ulkomailla. Opiskelijat osallistuvat opintojensa aikana kansainvälisten asiantuntijoiden ja vierailevien opettajien luennoille ja muuhun opetukseen. Lyhyet kansainväliset tapahtumat, kuten osallistuminen kansainvälisiin kongresseihin tms., voidaan liittää osaksi opintoja. Freemover-vaihto on mahdollista myös muihin kuin tutkinto-ohjelman partnerioppilaitoksiin.

Yhteistyö muiden toimijoiden kanssa
Tutkinto-ohjelman keskeisiä yhteistyökumppaneita ovat Helsingin, Vantaan ja Espoon kaupungit, HUS, Suomen Jalkojenhoitaja- ja Jalkaterapeuttiliitto ry, Respecta Oy, Footlife Oy, Fysioline Oy, Footbalance System Oy ja eri jalkinevalmistajat ja maahantuojat sekä useat yhdistykset ja järjestöt.

Jatko-opintomahdollisuudet
Tutkinnon suorittamisen jälkeen on mahdollisuus ylemmän korkeakoulututkinnon suorittamiseen (ylempi ammattikorkeakoulututkinto ja yliopisto-opinnot).

Objective

Metropolian jalkaterapian tutkinto-ohjelmasta valmistuu luovia, innovatiivisia ja ammattitaitoisia jalkaterapian asiantuntijoita, joilla on myös vahvat viestintä- ja asiakaspalvelutaidot. Jalkaterapian tutkinto-ohjelman tavoitteena on tuottaa jalkaterapeuttisen terveyden edistämisen ja toimintakyvyn asiantuntijuutta tulevaisuusorientoituneesti yhteiskunnalliseen tarpeeseen.

Show study timings by semester, study year or period

Code Name Credits (cr) 2021-2022 2022-2023 2023-2024 2024-2025 Spring 2022 Autumn 2022 Spring 2023 Autumn 2023 Spring 2024 Autumn 2024 Spring 2025 3. / 2022 4. / 2022 1. / 2022 2. / 2022 3. / 2023 4. / 2023 1. / 2023 2. / 2023 3. / 2024 4. / 2024 1. / 2024 2. / 2024 3. / 2025 4. / 2025
SXD22K2-1001
Basics of Podiatry practise

(Choose all )

45
SX00DZ87 Learning and Study Skills 5
SX00EP43 Professional Communication and English 5
SX00EP44 Anatomy and Physiology 1 5
SX00EP45 Basics of Podiatry Profession 5
SX00EP46 Anatomy and Physiology 2 5
SX00EP47 The Role of Podiatry in Health and Rehabilitation Services 5
SX00EA03 Entrepreneurship and Management in the Social and Health Care Sector 5
SX00EP48 Health Promotion in Podiatry 5
SX00EP49 Podiatry Practise in Various Age Groups 5
SXD22K2-1002
Assessment skills in podiatry

(Choose all )

25
SX00EP50 Podiatric Assessment Skills 1 5
SX00EP51 Podiatric Assessment Skills 2 5
SX00EP52 Podiatric Assessment Skills 3 5
SX00BY31 Rehabilitation as Multidisciplinary Collaboration 5
SX00EP53 Skin and Nail Disorders of the Lower Extremities 5
SXD22K2-1003
Treatment and rehabilitation skills in podiatry

(Choose all )

65
SX00EP54 Biomechanics and Rehabilitation of Lower Extremities 1 5
SX00EP55 Treatment Skills of Skin and Nail Disorders 10
SX00EP56 Biomechanics and Rehabilitation of Lower Extremities 2 10
SX00EP57 Podiatric Orthotic Therapy 1 5
SX00EP58 Podiatric Orthotic Therapy 2 10
SX00EP59 Podiatric Orthotic Therapy 3 5
SX00EP60 Biomechanics and Rehabilitation of Lower Extremities 3 5
SX00EP61 Biomechanics and Rehabilitation of Lower Extremities 4 5
SX00EP62 High Risk Foot Disorders and Foot Ulcer Management and Treatment 10
SXD22K2-1004
Podiatry clinical practise

(Choose all )

30
SX00EP63 Clinical Practise 1 5
SX00EP64 Clinical Practise 2 5
SX00EP65 Clinical Practise 3 5
SX00EP66 Clinical Practise 4 5
SX00EP67 Clinical Practise 5 10
SXD22K2-1005
Podiatric development, innovation and technology skills

(Choose all )

30
XX00DZ39 Multidisciplinary Innovation Project 10
SX00EE83 Planning of the Bachelor’s Thesis 5
SX00EE84 Implementing the Bachelor’s Thesis 5
SX00EE85 Reporting and Publication of the Bachelor’s Thesis 5
SX00DZ98 Methods for Research and Development Work 5
SXD22K2-1006
Elective Module and Elective Studies

(Choose ects: 15)

15
Total 210 30 60 60 45 30 30 30 30 30 30 15 15 15 15 15 15 15 15 15 15 15 15 15 7.5 7.5

Due to the timing of optional and elective courses, credit accumulation per semester / academic year may vary.

amk::amk-tutkintojen kieliopinnot

AMK-tutkintoon johtavien opintojen tavoitteena on, että tutkinnon suorittaneella on riittävä viestintä- ja kielitaito oman alansa tehtäviin sekä kansainväliseen toimintaan ja yhteistyöhön. (Valtioneuvoston asetus ammattikorkeakoulusta 1129/2014, 4 §).

Professional English

Vieraan kielen kirjallinen ja suullinen taito, joka ammatin harjoittamisen ja ammatillisen kehityksen kannalta on tarpeellinen.

Professional Communication and English
Second language (Finnish)
The Role of Podiatry in Health and Rehabilitation Services
Second domestic language (Swedish)

Ruotsin kielen taito, joka julkisyhteisöjen henkilöstöltä vaadittavasta kielitaidosta annetun lain (424/2003) mukaan vaaditaan korkeakoulututkintoa edellyttävään virkaan kaksikielisellä virka-alueella ja joka ammatin harjoittamisen ja ammatillisen kehityksen kannalta on tarpeellinen.

The Role of Podiatry in Health and Rehabilitation Services
Not grouped
Learning and Study Skills
Anatomy and Physiology 1
Basics of Podiatry Profession
Anatomy and Physiology 2
Entrepreneurship and Management in the Social and Health Care Sector
Health Promotion in Podiatry
Podiatry Practise in Various Age Groups
Podiatric Assessment Skills 1
Podiatric Assessment Skills 2
Podiatric Assessment Skills 3
Rehabilitation as Multidisciplinary Collaboration
Skin and Nail Disorders of the Lower Extremities
Biomechanics and Rehabilitation of Lower Extremities 1
Treatment Skills of Skin and Nail Disorders
Biomechanics and Rehabilitation of Lower Extremities 2
Podiatric Orthotic Therapy 1
Podiatric Orthotic Therapy 2
Podiatric Orthotic Therapy 3
Biomechanics and Rehabilitation of Lower Extremities 3
Biomechanics and Rehabilitation of Lower Extremities 4
High Risk Foot Disorders and Foot Ulcer Management and Treatment
Clinical Practise 1
Clinical Practise 2
Clinical Practise 3
Clinical Practise 4
Clinical Practise 5
Multidisciplinary Innovation Project
Planning of the Bachelor’s Thesis
Implementing the Bachelor’s Thesis
Reporting and Publication of the Bachelor’s Thesis
Methods for Research and Development Work

Metropolia's Generic Competences::Bachelor's Degree, UAS

Metropolian johtoryhmä hyväksynyt 10.6.2019. Esityksen valmisteli työryhmä: Tapani Martti, Marjatta Kelo, Jenni Koponen, Taru Ruotsalainen, Elina Värtö, Tiina Kokko. Lähteinä on käytetty mm. ARENEn suositus tutkintojen yhteisten kompetenssien soveltamisesta ammattikorkeakouluissa (2010), Valtioneuvoston asetus tutkintojen ja muiden osaamiskokonaisuuksien viitekehyksestä 120/2017, Valtioneuvoston tulevaisuusselonteot 1 & 2 (2017-2018) sekä Opetus- ja kulttuuriministeriön tulevaisuuskatsaus 2018.

Ethical Competence

- is able to take responsibility for one's actions and their consequences as well as to evaluate the effects of one's actions
- is able to work according to the ethical principles of the subject field
- is able to take other people into account in one's work
- is able to apply the principles of equality
- is able to take account of the effects of disparities in one's work
- is able to apply the principles of sustainable development and understanding global responsibility of one's actions
- is capable of contributing to social change by means of one's expertise and ethical values

Learning and Study Skills
Basics of Podiatry Profession
The Role of Podiatry in Health and Rehabilitation Services
Entrepreneurship and Management in the Social and Health Care Sector
Health Promotion in Podiatry
Podiatry Practise in Various Age Groups
Podiatric Assessment Skills 1
Podiatric Assessment Skills 2
Podiatric Assessment Skills 3
Rehabilitation as Multidisciplinary Collaboration
High Risk Foot Disorders and Foot Ulcer Management and Treatment
Clinical Practise 1
Clinical Practise 2
Clinical Practise 3
Clinical Practise 4
Clinical Practise 5
Planning of the Bachelor’s Thesis
Implementing the Bachelor’s Thesis
Reporting and Publication of the Bachelor’s Thesis
Methods for Research and Development Work
Innovation Competence

- is capable of creative problem-solving and development of working methods
- is able to work in projects
- is able to conduct research,development and innovation projects, applying existing knowledge in the field, current phenomena and methods to find human-centred solutions
- is able to find customer-oriented, sustainable and profitable solution

Multidisciplinary Innovation Project
Planning of the Bachelor’s Thesis
Implementing the Bachelor’s Thesis
Reporting and Publication of the Bachelor’s Thesis
Methods for Research and Development Work
Multicultural Competence

- is able to work in a multicultural community and customer environment
- is able to take into account the effects of and opportunities for global development and phenomena in one's field
- possesses communicative competence necessary for one’s work and for professional development in the subject field

Professional Communication and English
Basics of Podiatry Profession
The Role of Podiatry in Health and Rehabilitation Services
Health Promotion in Podiatry
Clinical Practise 1
Clinical Practise 2
Clinical Practise 3
Clinical Practise 4
Clinical Practise 5
Learning Competence

- lifelong learning skills: is ableto describe, self-evaluate and develop one's skills and learning approaches and methods
- is able to retrieve and analyse information and evaluate it critically
- is capable to take responsibility for collaborative learning and sharing knowledge in teams

Learning and Study Skills
Professional Communication and English
Anatomy and Physiology 1
Basics of Podiatry Profession
Anatomy and Physiology 2
The Role of Podiatry in Health and Rehabilitation Services
Entrepreneurship and Management in the Social and Health Care Sector
Health Promotion in Podiatry
Podiatry Practise in Various Age Groups
Podiatric Assessment Skills 1
Podiatric Assessment Skills 2
Podiatric Assessment Skills 3
Rehabilitation as Multidisciplinary Collaboration
Skin and Nail Disorders of the Lower Extremities
Biomechanics and Rehabilitation of Lower Extremities 1
Treatment Skills of Skin and Nail Disorders
Biomechanics and Rehabilitation of Lower Extremities 2
Podiatric Orthotic Therapy 1
Podiatric Orthotic Therapy 2
Podiatric Orthotic Therapy 3
Biomechanics and Rehabilitation of Lower Extremities 3
Biomechanics and Rehabilitation of Lower Extremities 4
High Risk Foot Disorders and Foot Ulcer Management and Treatment
Multidisciplinary Innovation Project
Planning of the Bachelor’s Thesis
Implementing the Bachelor’s Thesis
Reporting and Publication of the Bachelor’s Thesis
Methods for Research and Development Work
Technological Competence

- is able to utilise the opportunities provided by technology and digitalisation in one's profession
- is able to recognise the effects of technological development on one's work and professional tasks
- is able to participate in the development of technology used in one's field

Learning and Study Skills
Podiatric Assessment Skills 2
Podiatric Assessment Skills 3
Treatment Skills of Skin and Nail Disorders
Podiatric Orthotic Therapy 1
Podiatric Orthotic Therapy 2
Podiatric Orthotic Therapy 3
Clinical Practise 1
Clinical Practise 2
Clinical Practise 4
Clinical Practise 5
Working Community Competence

- is able to operate as a memberof a multidisciplinary work community, taking into account the diversity and promoting the wellbeing of the community
- is able to communicate and interact in working life
- is able to create personal working life connections and to operate in professional networks
- is capable of making decisions in unexpected situations
- is able to apply the principles of organisational management and leadership in working life, and work independently as an expert of one’s field
- is able to work as an entrepreneur
- is able to work in a customer-oriented way
- is able to adjust one's actions in reaching long-term objectives

Learning and Study Skills
Professional Communication and English
Anatomy and Physiology 1
Basics of Podiatry Profession
Anatomy and Physiology 2
The Role of Podiatry in Health and Rehabilitation Services
Entrepreneurship and Management in the Social and Health Care Sector
Rehabilitation as Multidisciplinary Collaboration
Biomechanics and Rehabilitation of Lower Extremities 1
Treatment Skills of Skin and Nail Disorders
Biomechanics and Rehabilitation of Lower Extremities 2
Biomechanics and Rehabilitation of Lower Extremities 3
Biomechanics and Rehabilitation of Lower Extremities 4
High Risk Foot Disorders and Foot Ulcer Management and Treatment
Clinical Practise 1
Clinical Practise 2
Clinical Practise 3
Clinical Practise 4
Clinical Practise 5
Multidisciplinary Innovation Project
Not grouped

STRUCTURE Bachelor (A18.12.2014/1129)

Asetuksen 18.12.2014/1129 mukainen rakenne. 2 § Opintojen rakenne Ammattikorkeakoulututkintoon johtaviin opintoihin kuuluu: 1) perus- ja ammattiopintoja; 2) vapaasti valittavia opintoja; 3) ammattitaitoa edistävää harjoittelua; 4) opinnäytetyö.

Professional Studies
Anatomy and Physiology 1
Basics of Podiatry Profession
Anatomy and Physiology 2
The Role of Podiatry in Health and Rehabilitation Services
Health Promotion in Podiatry
Podiatry Practise in Various Age Groups
Podiatric Assessment Skills 1
Podiatric Assessment Skills 2
Podiatric Assessment Skills 3
Skin and Nail Disorders of the Lower Extremities
Biomechanics and Rehabilitation of Lower Extremities 1
Treatment Skills of Skin and Nail Disorders
Biomechanics and Rehabilitation of Lower Extremities 2
Podiatric Orthotic Therapy 2
Biomechanics and Rehabilitation of Lower Extremities 3
High Risk Foot Disorders and Foot Ulcer Management and Treatment
Work Placement
Podiatric Assessment Skills 1
Podiatric Assessment Skills 2
Podiatric Assessment Skills 3
Biomechanics and Rehabilitation of Lower Extremities 1
Treatment Skills of Skin and Nail Disorders
Biomechanics and Rehabilitation of Lower Extremities 2
Podiatric Orthotic Therapy 1
Podiatric Orthotic Therapy 2
Podiatric Orthotic Therapy 3
Biomechanics and Rehabilitation of Lower Extremities 3
Biomechanics and Rehabilitation of Lower Extremities 4
High Risk Foot Disorders and Foot Ulcer Management and Treatment
Clinical Practise 1
Clinical Practise 2
Clinical Practise 3
Clinical Practise 4
Clinical Practise 5
Bachelor´s Thesis
Planning of the Bachelor’s Thesis
Implementing the Bachelor’s Thesis
Reporting and Publication of the Bachelor’s Thesis
Core Requirement Studies
Learning and Study Skills
Professional Communication and English
The Role of Podiatry in Health and Rehabilitation Services
Entrepreneurship and Management in the Social and Health Care Sector
Rehabilitation as Multidisciplinary Collaboration
Multidisciplinary Innovation Project
Methods for Research and Development Work
Elective Studies

No attached course units

Not grouped

Code Name Credits (cr)
SXD22K2-1001
Basics of Podiatry practise

(Choose all)

45
SX00DZ87 Learning and Study Skills 5
SX00EP43 Professional Communication and English 5
SX00EP44 Anatomy and Physiology 1 5
SX00EP45 Basics of Podiatry Profession 5
SX00EP46 Anatomy and Physiology 2 5
SX00EP47 The Role of Podiatry in Health and Rehabilitation Services 5
SX00EA03 Entrepreneurship and Management in the Social and Health Care Sector 5
SX00EP48 Health Promotion in Podiatry 5
SX00EP49 Podiatry Practise in Various Age Groups 5
SXD22K2-1002
Assessment skills in podiatry

(Choose all)

25
SX00EP50 Podiatric Assessment Skills 1 5
SX00EP51 Podiatric Assessment Skills 2 5
SX00EP52 Podiatric Assessment Skills 3 5
SX00BY31 Rehabilitation as Multidisciplinary Collaboration 5
SX00EP53 Skin and Nail Disorders of the Lower Extremities 5
SXD22K2-1003
Treatment and rehabilitation skills in podiatry

(Choose all)

65
SX00EP54 Biomechanics and Rehabilitation of Lower Extremities 1 5
SX00EP55 Treatment Skills of Skin and Nail Disorders 10
SX00EP56 Biomechanics and Rehabilitation of Lower Extremities 2 10
SX00EP57 Podiatric Orthotic Therapy 1 5
SX00EP58 Podiatric Orthotic Therapy 2 10
SX00EP59 Podiatric Orthotic Therapy 3 5
SX00EP60 Biomechanics and Rehabilitation of Lower Extremities 3 5
SX00EP61 Biomechanics and Rehabilitation of Lower Extremities 4 5
SX00EP62 High Risk Foot Disorders and Foot Ulcer Management and Treatment 10
SXD22K2-1004
Podiatry clinical practise

(Choose all)

30
SX00EP63 Clinical Practise 1 5
SX00EP64 Clinical Practise 2 5
SX00EP65 Clinical Practise 3 5
SX00EP66 Clinical Practise 4 5
SX00EP67 Clinical Practise 5 10
SXD22K2-1005
Podiatric development, innovation and technology skills

(Choose all)

30
XX00DZ39 Multidisciplinary Innovation Project 10
SX00EE83 Planning of the Bachelor’s Thesis 5
SX00EE84 Implementing the Bachelor’s Thesis 5
SX00EE85 Reporting and Publication of the Bachelor’s Thesis 5
SX00DZ98 Methods for Research and Development Work 5
SXD22K2-1006
Elective Module and Elective Studies

(Choose ects: 15)

15