Terapeuttisen toiminnan ja terapiasuhdeosaamisen syventäminenLaajuus (5 op)
Tunnus: SX00EQ62
Laajuus
5 op
Osaamistavoitteet
Opiskelija laajentaa osaamistaan toiminnan analyysin käytöstä. Opiskelija vertailee ja perustelee kriittisesti erilaisten analyysitapojen käyttöä toimintaterapiassa. Opiskelija tutustuu uusiin toiminnan tieteen näkökulmiin ja ymmärtää toiminnan tieteen merkityksen toimintaterapian tulevaisuuden näkökulmasta. Opiskelija analysoi ja arvioi omaa terapiasuhdeosaamistaan ja syventää tämän pohjalta omaa osaamistaan. Opiskelija ymmärtää ja osaa perustella toiminnan analysoinnin ja terapiasuhteen merkitystä terapeuttisen toiminnan mahdollistamisen näkökulmasta.
Sisältö
Oman aiemman osaamisen tarkastelu
- Tehtäväanalyysi ja yksilöllinen toiminnan analyysi
- Terapeuttinen toiminta
- Toiminnan tieteen perusteiden kertaaminen
- Toiminnan tieteen ajankohtaiset tutkimukset ja niiden vaikutus toimintaterapian tulevaisuuteen
- Teknologia vuorovaikutuksessa
- Terapiasuhdeosaamisen syventäminen valituista teemoista
- Kohtaamisen ja yhteistoiminnan merkitys toimintaterapiassa
- Empatia ja palaute terapiasuhteessa
Esitietovaatimukset
Ennen opintojaksolle osallistumista opiskelijalla tulee olla hyväksytysti suoritettuna osaamista vähintään 85 opintopistettä sisältäen osaamisen opintojaksolta: Terapeuttisen toiminnan perusteet, Minä toimintaterapeuttina, Toiminnallisuuden mahdollistaminen 2
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
ks. opetussuunnitelman liite.
Opintojakson opettaja tarkentaa arvioinnin kriteerit opintojakson alussa.
Opiskelija:
- tuntee alan käsitteitä ja osaa käyttää niitä oikeissa yhteyksissä,
- etsii ja yhdistelee tietoa eri lähteistä ja ymmärtää lähdekritiikin merkityksen sekä
- osoittaa perehtyneensä alan tietoperustaan.
- toimii ammattialan tyypillisissä tehtävissä ja tilanteissa tarkoituksenmukaisesti,
- soveltaa asiakaslähtöisyyden periaatteita ja
- arvioi omia valintojaan ja omaa toimintaansa ammatillisissa tilanteissa.
- toimii ammattialan eettisten periaatteiden mukaisesti,
- osaa toimia työryhmässä alansa edustajana,
- ottaa toiminnassaan huomioon turvallisuuteen liittyvät kysymykset sekä
- arvioi omia vahvuuksiaan ja kehittämistarpeitaan.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
ks. opetussuunnitelman liite.
Opintojakson opettaja tarkentaa arvioinnin kriteerit opintojakson alussa.
Opiskelija:
- etsii tietoa eri lähteistä ja arvioi lähteiden luotettavuutta tarkoituksenmukaisesti,
- yhdistää tietoa eri lähteistä asianmukaisiksi kokonaisuuksiksi sekä
- hyödyntää ja soveltaa alan tietoperustaa.
- soveltaa osaamistaan ammatillisissa tilanteissa,
- toimii asiakaslähtöisesti,
- osoittaa kykyä ratkaista ammatillisia tehtäviä ja ongelmia sekä
- osaa perustella esittämiään näkökulmia ja omaa toimintaansa ammatillisesti.
- toimii ammattialan eettisten periaatteiden mukaisesti ja osaa perustella toimintaansa,
- toimii ammatillisesti työyhteisössä ja jakaa osaamistaan,
- toimii vastuullisesti, tavoitteellisesti ja ottaa huomioon turvallisuuteen liittyvät kysymykset sekä
- kehittää itseään ammattilaisena.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
ks. opetussuunnitelman liite.
Opintojakson opettaja tarkentaa arvioinnin kriteerit opintojakson alussa.
Opiskelija:
- soveltaa ammattialan käsitteitä ja tietoperustaa sujuvasti ja monipuolisesti,
- yhdistää uusia oppimissisältöjä osaksi alan laajempia ilmiöitä,
- arvioi valitsemiaan lähteitä ja niiden käytettävyyttä sekä
- perustelee valintojaan aiemman tiedon avulla.
- soveltaa osaamistaan ammatillisissa tilanteissa vastuullisesti,
- toimii asiakaslähtöisesti,
- ratkaisee erilaisia ammatillisia tehtäviä ja ongelmia sekä
- perustelee esittämiään näkökulmia, arvioi toimintaansa ja toimintansa seurauksia ammatillisesti.
- toimii ammattialan eettisten periaatteiden mukaisesti ja osaa arvioida toimintaansa kriittisesti,
- osaa organisoida monenlaisten ryhmien toimintaa ja jakaa osaamistaan,
- toimii vastuullisesti, tavoitteellisesti ja huomioi turvallisuuden sekä
- kehittää itseään ammattilaisena ja tunnistaa työyhteisön kehittämistarpeita.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
ks. opetussuunnitelman liite.
Opintojakson opettaja tarkentaa arvioinnin kriteerit opintojakson alussa.
Hyväksytty/
Opiskelija:
- tuntee alan käsitteitä ja osaa käyttää niitä oikeissa yhteyksissä,
- etsii ja yhdistelee tietoa eri lähteistä ja ymmärtää lähdekritiikin merkityksen sekä
- osoittaa perehtyneensä alan tietoperustaan.
- toimii ammattialan tyypillisissä tehtävissä ja tilanteissa tarkoituksenmukaisesti,
- soveltaa asiakaslähtöisyyden periaatteita ja
- arvioi omia valintojaan ja omaa toimintaansa ammatillisissa tilanteissa.
- toimii ammattialan eettisten periaatteiden mukaisesti,
- osaa toimia työryhmässä alansa edustajana,
- ottaa toiminnassaan huomioon turvallisuuteen liittyvät kysymykset sekä
- arvioi omia vahvuuksiaan ja kehittämistarpeitaan.
Hylätty/
Opiskelija:
- ei hallitse alan tietoperustaa eikä osoita arvostavansa sitä,
- ei käytä alan käsitteitä tarkoituksenmukaisesti.
- ei osoita riittäviä ammatillisia tietoja ja taitoja,
-ei toimi ohjeistusten ja ohjauksen mukaisesti,
- ei reflektoi omaa toimintaansa.
- ei ota toiminnassaan riittävästi huomioon ammattialan turvallisuusohjeita tai eettisiä periaatteita tai suhtautuu niihin välinpitämättömästi,
- ei kykene toimimaan ryhmässä rakentavasti eikä kehitä ammatillisia taitojaan.
Ilmoittautumisaika
06.05.2024 - 19.05.2024
Ajoitus
12.08.2024 - 11.10.2024
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
4 op
Toteutustapa
20 % Lähiopetus, 80 % Etäopetus
Yksikkö
Hyvinvointi
Toimipiste
Myllypurontie 1
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Toimintaterapian tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Jari Pihlava
- Mira Lönnqvist
Vastuuopettaja
Mira Lönnqvist
Ryhmät
-
SXI22K2Toimintaterapian tutkinto-ohjelma, monimuoto
Tavoitteet
Opiskelija laajentaa osaamistaan toiminnan analyysin käytöstä. Opiskelija vertailee ja perustelee kriittisesti erilaisten analyysitapojen käyttöä toimintaterapiassa. Opiskelija tutustuu uusiin toiminnan tieteen näkökulmiin ja ymmärtää toiminnan tieteen merkityksen toimintaterapian tulevaisuuden näkökulmasta. Opiskelija analysoi ja arvioi omaa terapiasuhdeosaamistaan ja syventää tämän pohjalta omaa osaamistaan. Opiskelija ymmärtää ja osaa perustella toiminnan analysoinnin ja terapiasuhteen merkitystä terapeuttisen toiminnan mahdollistamisen näkökulmasta.
Sisältö
Oman aiemman osaamisen tarkastelu
- Tehtäväanalyysi ja yksilöllinen toiminnan analyysi
- Terapeuttinen toiminta
- Toiminnan tieteen perusteiden kertaaminen
- Toiminnan tieteen ajankohtaiset tutkimukset ja niiden vaikutus toimintaterapian tulevaisuuteen
- Teknologia vuorovaikutuksessa
- Terapiasuhdeosaamisen syventäminen valituista teemoista
- Kohtaamisen ja yhteistoiminnan merkitys toimintaterapiassa
- Empatia ja palaute terapiasuhteessa
Aika ja paikka
Opintojakson orientaatio 12.8.2024 klo 12.30-15.30 etätapaamisena ZOOM:ssa.
https://metropolia.zoom.us/j/4431564574
HUOM! osallistumalla orientaatioon vahvistat ilmoittautumisesi opintojaksolle
Opintojakson synteesipäivä 11.10.2024 klo 9-16 Myllypuron kampuksella MPA4009
HUOM! Osallistuminen pakollista, koska osoitat kontaktiopetuksen aikana opintojakson oppimistehtävään liittyvää osaamista.
Oppimateriaalit
Opiskelumateriaalit löytyvät MOODLE:sta opintojakson orientaatiokertaan mennessä.
Opetusmenetelmät
> opintojakson orientaatio yhteisellä etätapaamisella
> itsenäinen työskentely verkossa (Moodle-keskustelu + kaksi erillistä yksilöllistä oppimistehtävää)
> opintopiirityyppinen työskentely pienryhmissä
> pienryhmisen synteesien esittäminen ja yhteistoiminnallinen oppiminen kontaktiopetuksessa
oman osaamisen arviointi / vertaispalaute liittyy jokaiseen opintojakson vaiheeseen
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
-
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
-
Kansainvälisyys
-
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
-
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opintojakso sisältää 5 x 27 t= 135 t opiskelijan työtä.
HUOM! Opiskelijan on tärkeää suunnitella huolellisesti oman ajankäyttönsä opintojakson aikana, sillä oppiminen tehostuu, kun opintojakson eri osioita toteutetaan vaiheittain.
Sisällön jaksotus
- aluksi aikaisemmin opitun kertaus ja reflektointi
- toiminnan analyysiin ja terapiasuhdeosaamiseen liittyvän osaamisen syventäminen ja sen osoittaminen opintojakson lopussa synteesipäivässä
Lisätietoja opiskelijoille
-
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
ks. opetussuunnitelman liite.
Opintojakson opettaja tarkentaa arvioinnin kriteerit opintojakson alussa.
Opiskelija:
- tuntee alan käsitteitä ja osaa käyttää niitä oikeissa yhteyksissä,
- etsii ja yhdistelee tietoa eri lähteistä ja ymmärtää lähdekritiikin merkityksen sekä
- osoittaa perehtyneensä alan tietoperustaan.
- toimii ammattialan tyypillisissä tehtävissä ja tilanteissa tarkoituksenmukaisesti,
- soveltaa asiakaslähtöisyyden periaatteita ja
- arvioi omia valintojaan ja omaa toimintaansa ammatillisissa tilanteissa.
- toimii ammattialan eettisten periaatteiden mukaisesti,
- osaa toimia työryhmässä alansa edustajana,
- ottaa toiminnassaan huomioon turvallisuuteen liittyvät kysymykset sekä
- arvioi omia vahvuuksiaan ja kehittämistarpeitaan.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
ks. opetussuunnitelman liite.
Opintojakson opettaja tarkentaa arvioinnin kriteerit opintojakson alussa.
Opiskelija:
- etsii tietoa eri lähteistä ja arvioi lähteiden luotettavuutta tarkoituksenmukaisesti,
- yhdistää tietoa eri lähteistä asianmukaisiksi kokonaisuuksiksi sekä
- hyödyntää ja soveltaa alan tietoperustaa.
- soveltaa osaamistaan ammatillisissa tilanteissa,
- toimii asiakaslähtöisesti,
- osoittaa kykyä ratkaista ammatillisia tehtäviä ja ongelmia sekä
- osaa perustella esittämiään näkökulmia ja omaa toimintaansa ammatillisesti.
- toimii ammattialan eettisten periaatteiden mukaisesti ja osaa perustella toimintaansa,
- toimii ammatillisesti työyhteisössä ja jakaa osaamistaan,
- toimii vastuullisesti, tavoitteellisesti ja ottaa huomioon turvallisuuteen liittyvät kysymykset sekä
- kehittää itseään ammattilaisena.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
ks. opetussuunnitelman liite.
Opintojakson opettaja tarkentaa arvioinnin kriteerit opintojakson alussa.
Opiskelija:
- soveltaa ammattialan käsitteitä ja tietoperustaa sujuvasti ja monipuolisesti,
- yhdistää uusia oppimissisältöjä osaksi alan laajempia ilmiöitä,
- arvioi valitsemiaan lähteitä ja niiden käytettävyyttä sekä
- perustelee valintojaan aiemman tiedon avulla.
- soveltaa osaamistaan ammatillisissa tilanteissa vastuullisesti,
- toimii asiakaslähtöisesti,
- ratkaisee erilaisia ammatillisia tehtäviä ja ongelmia sekä
- perustelee esittämiään näkökulmia, arvioi toimintaansa ja toimintansa seurauksia ammatillisesti.
- toimii ammattialan eettisten periaatteiden mukaisesti ja osaa arvioida toimintaansa kriittisesti,
- osaa organisoida monenlaisten ryhmien toimintaa ja jakaa osaamistaan,
- toimii vastuullisesti, tavoitteellisesti ja huomioi turvallisuuden sekä
- kehittää itseään ammattilaisena ja tunnistaa työyhteisön kehittämistarpeita.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
ks. opetussuunnitelman liite.
Opintojakson opettaja tarkentaa arvioinnin kriteerit opintojakson alussa.
Hyväksytty/
Opiskelija:
- tuntee alan käsitteitä ja osaa käyttää niitä oikeissa yhteyksissä,
- etsii ja yhdistelee tietoa eri lähteistä ja ymmärtää lähdekritiikin merkityksen sekä
- osoittaa perehtyneensä alan tietoperustaan.
- toimii ammattialan tyypillisissä tehtävissä ja tilanteissa tarkoituksenmukaisesti,
- soveltaa asiakaslähtöisyyden periaatteita ja
- arvioi omia valintojaan ja omaa toimintaansa ammatillisissa tilanteissa.
- toimii ammattialan eettisten periaatteiden mukaisesti,
- osaa toimia työryhmässä alansa edustajana,
- ottaa toiminnassaan huomioon turvallisuuteen liittyvät kysymykset sekä
- arvioi omia vahvuuksiaan ja kehittämistarpeitaan.
Hylätty/
Opiskelija:
- ei hallitse alan tietoperustaa eikä osoita arvostavansa sitä,
- ei käytä alan käsitteitä tarkoituksenmukaisesti.
- ei osoita riittäviä ammatillisia tietoja ja taitoja,
-ei toimi ohjeistusten ja ohjauksen mukaisesti,
- ei reflektoi omaa toimintaansa.
- ei ota toiminnassaan riittävästi huomioon ammattialan turvallisuusohjeita tai eettisiä periaatteita tai suhtautuu niihin välinpitämättömästi,
- ei kykene toimimaan ryhmässä rakentavasti eikä kehitä ammatillisia taitojaan.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Oppimistehtävät hyväksytty/täydennettävä ja 0-5 + osaamisen osoittaminen Moodle-keskustelussa ja synteesipäivässä.
Esitietovaatimukset
Ennen opintojaksolle osallistumista opiskelijalla tulee olla hyväksytysti suoritettuna osaamista vähintään 85 opintopistettä sisältäen osaamisen opintojaksolta: Terapeuttisen toiminnan perusteet, Minä toimintaterapeuttina, Toiminnallisuuden mahdollistaminen 2
Ilmoittautumisaika
27.11.2023 - 10.12.2023
Ajoitus
18.01.2024 - 26.05.2024
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
4 op
Toteutustapa
20 % Lähiopetus, 80 % Etäopetus
Yksikkö
Hyvinvointi
Toimipiste
Myllypurontie 1
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Toimintaterapian tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Jari Pihlava
- Mira Lönnqvist
Vastuuopettaja
Mira Lönnqvist
Ryhmät
-
SXI21S2Toimintaterapian tutkinto-ohjelma monimuoto
Tavoitteet
Opiskelija laajentaa osaamistaan toiminnan analyysin käytöstä. Opiskelija vertailee ja perustelee kriittisesti erilaisten analyysitapojen käyttöä toimintaterapiassa. Opiskelija tutustuu uusiin toiminnan tieteen näkökulmiin ja ymmärtää toiminnan tieteen merkityksen toimintaterapian tulevaisuuden näkökulmasta. Opiskelija analysoi ja arvioi omaa terapiasuhdeosaamistaan ja syventää tämän pohjalta omaa osaamistaan. Opiskelija ymmärtää ja osaa perustella toiminnan analysoinnin ja terapiasuhteen merkitystä terapeuttisen toiminnan mahdollistamisen näkökulmasta.
Sisältö
Oman aiemman osaamisen tarkastelu
- Tehtäväanalyysi ja yksilöllinen toiminnan analyysi
- Terapeuttinen toiminta
- Toiminnan tieteen perusteiden kertaaminen
- Toiminnan tieteen ajankohtaiset tutkimukset ja niiden vaikutus toimintaterapian tulevaisuuteen
- Teknologia vuorovaikutuksessa
- Terapiasuhdeosaamisen syventäminen valituista teemoista
- Kohtaamisen ja yhteistoiminnan merkitys toimintaterapiassa
- Empatia ja palaute terapiasuhteessa
Aika ja paikka
Opintojakson orientaatio 18.1.2024 klo 9-11.45 Myllypuron kampuksella. HUOM! osallistumalla orientaatioon vahvistat ilmoittautumisesi opintojaksolle
Opintojakson synteesipäivät 7.-8.5.2024 klo 12.30-16.00 HUOM! Osallistuminen pakollista, koska osoitat kontaktiopetuksen aikana opintojakson oppimistehtävään liittyvää osaamista.
Oppimateriaalit
Opintojakso toteutetaan MOODLE:ssa ja opiskelumateriaalit löytyvät sieltä opintojakson orientaatiokertaan mennessä.
Opetusmenetelmät
Itsenäinen työskentely verkossa, yhteistoiminnallinen oppiminen kontaktiopetuksessa / oman osaamisen arviointi / vertaispalaute
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
-
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
-
Kansainvälisyys
-
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
-
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opintojakso sisältää 5 x 27 t= 135 t opiskelijan työtä.
HUOM! Opiskelijan on tärkeää suunnitella huolellisesti oman ajankäyttönsä opintojakson aikana, sillä oppiminen tehostuu, kun opintojakson eri osioita toteutetaan vaiheittain.
Sisällön jaksotus
- aluksi aikaisemmin opitun kertaus ja reflektointi
- toiminnan analyysiin ja terapiasuhdeosaamiseen liittyvän osaamisen syventäminen ja sen osoittaminen opintojakson lopussa synteesipäivässä
Lisätietoja opiskelijoille
-
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
ks. opetussuunnitelman liite.
Opintojakson opettaja tarkentaa arvioinnin kriteerit opintojakson alussa.
Opiskelija:
- tuntee alan käsitteitä ja osaa käyttää niitä oikeissa yhteyksissä,
- etsii ja yhdistelee tietoa eri lähteistä ja ymmärtää lähdekritiikin merkityksen sekä
- osoittaa perehtyneensä alan tietoperustaan.
- toimii ammattialan tyypillisissä tehtävissä ja tilanteissa tarkoituksenmukaisesti,
- soveltaa asiakaslähtöisyyden periaatteita ja
- arvioi omia valintojaan ja omaa toimintaansa ammatillisissa tilanteissa.
- toimii ammattialan eettisten periaatteiden mukaisesti,
- osaa toimia työryhmässä alansa edustajana,
- ottaa toiminnassaan huomioon turvallisuuteen liittyvät kysymykset sekä
- arvioi omia vahvuuksiaan ja kehittämistarpeitaan.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
ks. opetussuunnitelman liite.
Opintojakson opettaja tarkentaa arvioinnin kriteerit opintojakson alussa.
Opiskelija:
- etsii tietoa eri lähteistä ja arvioi lähteiden luotettavuutta tarkoituksenmukaisesti,
- yhdistää tietoa eri lähteistä asianmukaisiksi kokonaisuuksiksi sekä
- hyödyntää ja soveltaa alan tietoperustaa.
- soveltaa osaamistaan ammatillisissa tilanteissa,
- toimii asiakaslähtöisesti,
- osoittaa kykyä ratkaista ammatillisia tehtäviä ja ongelmia sekä
- osaa perustella esittämiään näkökulmia ja omaa toimintaansa ammatillisesti.
- toimii ammattialan eettisten periaatteiden mukaisesti ja osaa perustella toimintaansa,
- toimii ammatillisesti työyhteisössä ja jakaa osaamistaan,
- toimii vastuullisesti, tavoitteellisesti ja ottaa huomioon turvallisuuteen liittyvät kysymykset sekä
- kehittää itseään ammattilaisena.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
ks. opetussuunnitelman liite.
Opintojakson opettaja tarkentaa arvioinnin kriteerit opintojakson alussa.
Opiskelija:
- soveltaa ammattialan käsitteitä ja tietoperustaa sujuvasti ja monipuolisesti,
- yhdistää uusia oppimissisältöjä osaksi alan laajempia ilmiöitä,
- arvioi valitsemiaan lähteitä ja niiden käytettävyyttä sekä
- perustelee valintojaan aiemman tiedon avulla.
- soveltaa osaamistaan ammatillisissa tilanteissa vastuullisesti,
- toimii asiakaslähtöisesti,
- ratkaisee erilaisia ammatillisia tehtäviä ja ongelmia sekä
- perustelee esittämiään näkökulmia, arvioi toimintaansa ja toimintansa seurauksia ammatillisesti.
- toimii ammattialan eettisten periaatteiden mukaisesti ja osaa arvioida toimintaansa kriittisesti,
- osaa organisoida monenlaisten ryhmien toimintaa ja jakaa osaamistaan,
- toimii vastuullisesti, tavoitteellisesti ja huomioi turvallisuuden sekä
- kehittää itseään ammattilaisena ja tunnistaa työyhteisön kehittämistarpeita.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
ks. opetussuunnitelman liite.
Opintojakson opettaja tarkentaa arvioinnin kriteerit opintojakson alussa.
Hyväksytty/
Opiskelija:
- tuntee alan käsitteitä ja osaa käyttää niitä oikeissa yhteyksissä,
- etsii ja yhdistelee tietoa eri lähteistä ja ymmärtää lähdekritiikin merkityksen sekä
- osoittaa perehtyneensä alan tietoperustaan.
- toimii ammattialan tyypillisissä tehtävissä ja tilanteissa tarkoituksenmukaisesti,
- soveltaa asiakaslähtöisyyden periaatteita ja
- arvioi omia valintojaan ja omaa toimintaansa ammatillisissa tilanteissa.
- toimii ammattialan eettisten periaatteiden mukaisesti,
- osaa toimia työryhmässä alansa edustajana,
- ottaa toiminnassaan huomioon turvallisuuteen liittyvät kysymykset sekä
- arvioi omia vahvuuksiaan ja kehittämistarpeitaan.
Hylätty/
Opiskelija:
- ei hallitse alan tietoperustaa eikä osoita arvostavansa sitä,
- ei käytä alan käsitteitä tarkoituksenmukaisesti.
- ei osoita riittäviä ammatillisia tietoja ja taitoja,
-ei toimi ohjeistusten ja ohjauksen mukaisesti,
- ei reflektoi omaa toimintaansa.
- ei ota toiminnassaan riittävästi huomioon ammattialan turvallisuusohjeita tai eettisiä periaatteita tai suhtautuu niihin välinpitämättömästi,
- ei kykene toimimaan ryhmässä rakentavasti eikä kehitä ammatillisia taitojaan.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Oppimistehtävät ja osaamisen osoittaminen synteesipäivässä hyväksytty/täydennettävä ja 0-5
Jos olet valmistumassa toukokuussa 2024, ilmoita asiasta opintojakson opettajille opintojakson alkaessa, jotta arviointisi on mahdollista toteuttaa määräaikaan mennessä.
Esitietovaatimukset
Ennen opintojaksolle osallistumista opiskelijalla tulee olla hyväksytysti suoritettuna osaamista vähintään 85 opintopistettä sisältäen osaamisen opintojaksolta: Terapeuttisen toiminnan perusteet, Minä toimintaterapeuttina, Toiminnallisuuden mahdollistaminen 2