Skip to main content

Applied project for Energy and Environmental EngineeringLaajuus (5 cr)

Code: TX00DF22

Credits

5 op

Objective

The student will learn project working.

Content

-Project planning
-Project
-Reporting

Prerequisites

The student knows the basics of project work.

Assessment criteria, satisfactory (1)

The student is able to define or describe the subject matter related to the concepts and phenomena qualitatively and calculate the associated basic quantitative comparisons and calculations.

Assessment criteria, good (3)

The student is able to apply, calculate, change and choose the concepts related to the matter and phenomena qualitatively and calculate the basic quantitative calculations as well as to complete and produce the necessary information for the calculations.

Assessment criteria, excellent (5)

The students is able to categorize, collect, combine and generalize the concepts related to the matter and phenomena qualitatively and calculate the basic quantitative calculations as well as derive and rearrange given basic information.

Assessment criteria, approved/failed

The student is able to define or describe the subject matter related to the concepts and phenomena qualitatively and calculate the associated basic quantitative comparisons and calculations.

Enrollment

27.11.2023 - 31.12.2023

Timing

15.01.2024 - 10.05.2024

Number of ECTS credits allocated

5 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

School of Smart and Clean Solutions

Campus

Leiritie 1

Teaching languages
  • Finnish
Seats

0 - 70

Degree programmes
  • Degree Programme in Energy and Environmental Technology
Teachers
  • Tomi Hämäläinen
  • Juha Juselius
  • Elina Hovila
Teacher in charge

Juha Juselius

Groups
  • TXO23S1
    Energia- ja ympäristötekniikan tutkinto-ohjelma päivä

Objective

Opiskelija osaa soveltaa projekti- ja verkostotyöskentelyn perusteita erilaisissa kehittämistöissä. Opiskelija osaa käyttää ongelmaratkaisu-, yhteistyö- ja viestintätaitoja projektityöskentelyssä. Opiskelija osaa hyödyntää omaa asiantuntijuuttaan projektityöskentelyssä.

Content

-Projektisuunnittelun perusteet
-Erikseen sovittava oman alan soveltava projekti
-Raportoinnin perusteet

Materials

Opettajan osoittama materiaali

Teaching methods

Luennot, harjoitukset, laboratoriotyöt, projektityöskentely

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

Opiskelija osaa määritellä tai kuvata aihepiiriin liittyvät käsitteet ja ilmiöt kvalitatiivisesti ja laskea niihin liittyviä suoraviivaisia peruslaskuja.

Assessment criteria, good (3)

Opiskelija osaa soveltaa, laskea, muuttaa ja valita aihepiiriin liittyvät käsitteet ja ilmiöt kvalitatiivisesti ja laskea niihin liittyviä kvantitatiivisia peruslaskuja sekä täydentää ja tuottaa tarvittavat lisätiedot.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija osaa kategorisoida, kerätä, yhdistää ja yleistää aihepiiriin liittyvät käsitteet ja ilmiöt kvalitatiivisesti ja laskea niihin liittyviä kvantitatiivisia peruslaskuja sekä johtaa ja järjestää uudelleen jo annetut perustiedot ja niiden kautta kerrata ja kirjoittaa uudelleen ongelman ratkaisupolkuja.

Assessment criteria, approved/failed

Opiskelija osaa määritellä tai kuvata aihepiiriin liittyvät käsitteet ja ilmiöt kvalitatiivisesti ja laskea niihin liittyviä suoraviivaisia peruslaskuja.

Assessment methods and criteria

Arviointi toteutuksesta annetaan arvosanoilla 0-5. Arvosanat muodostuvat projektiosuudesta (50 %) ja viestinnän osuudesta (50 %). Projektiosuuden arvioinnissa täytyy saada hyväksytty suoritusmerkintä kaikista tehtävistä, loppuprojektin projektisuunnitelmasta, tarjouksesta, raportista, esitelmästä sekä itse- ja vertaisarvioinnista. Tavaroiden palauttamatta jättäminen johtaa hylättyyn suoritukseen. Projektiosuuden (50 % kokonaisarvioinnista) arvioinnissa huomioidaan seuraavat asiat:

Innovatiivisuus (loppuprojekti)
Raportti (loppuprojekti)
Projektin hallinta ja suunnittelu (loppuprojekti)
Kommunikointi ja viestintä (koko projektiosuus)

Projektiosuuden hyväksytty suoritus edellyttää edellä olevien lisäksi aktiivista osallistumista projektiryhmän toimintaan. Hyväksytty arvosana edellyttää lainattujen tavaroiden ja kaikkien vaadittujen tehtävien palautusta.

Soveltavan projektin viestinnän osuus koostuu projektiviestinnän osuudesta sekä suullisen ja kirjallisen viestinnän harjoituksista.

Viestinnän osuus koko projektin arvioinnista on 50 %.

Tehtävien palautus Teamsiin määritellyssä aikataulussa.

asiakirjastandarditehtävä, palautus viim. ke 24.1. hyv./hyl. (yksilötehtävä)
vuorovaikutusosaamisen kehittäminen, videoitu ryhmäkeskustelu pe 2.2. (ryhmätehtävä) (hyv./hyl.)
työhakuvideo + arviointiraportti, viim. pe 9.2. (yksilötehtävä, arviointi ryhmänä) (hyv./hyl., tekemättä jättäminen –1)
muistio pe 1.3. (yksilötehtävä, 20 %)
projektin loppuraportti, viim. ti 16.4. (projektiryhmä, 40 %)
suullinen esitys loppuseminaarissa, ke 17.4. projektiryhmä, 40 %).

Prerequisites

Opiskelija tuntee projektityöskentelyn perusteet.

Enrollment

28.11.2022 - 31.12.2022

Timing

09.01.2023 - 05.05.2023

Number of ECTS credits allocated

5 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

School of Smart and Clean Solutions

Campus

Leiritie 1

Teaching languages
  • Finnish
Seats

0 - 80

Degree programmes
  • Degree Programme in Energy and Environmental Technology
Teachers
  • Juha Juselius
  • Elina Hovila
Teacher in charge

Juha Juselius

Groups
  • TXO22S1
    Energia- ja ympäristötekniikan tutkinto-ohjelma päivä

Objective

Opiskelija osaa soveltaa projekti- ja verkostotyöskentelyn perusteita erilaisissa kehittämistöissä. Opiskelija osaa käyttää ongelmaratkaisu-, yhteistyö- ja viestintätaitoja projektityöskentelyssä. Opiskelija osaa hyödyntää omaa asiantuntijuuttaan projektityöskentelyssä.

Content

-Projektisuunnittelun perusteet
-Erikseen sovittava oman alan soveltava projekti
-Raportoinnin perusteet

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

Opiskelija osaa määritellä tai kuvata aihepiiriin liittyvät käsitteet ja ilmiöt kvalitatiivisesti ja laskea niihin liittyviä suoraviivaisia peruslaskuja.

Assessment criteria, good (3)

Opiskelija osaa soveltaa, laskea, muuttaa ja valita aihepiiriin liittyvät käsitteet ja ilmiöt kvalitatiivisesti ja laskea niihin liittyviä kvantitatiivisia peruslaskuja sekä täydentää ja tuottaa tarvittavat lisätiedot.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija osaa kategorisoida, kerätä, yhdistää ja yleistää aihepiiriin liittyvät käsitteet ja ilmiöt kvalitatiivisesti ja laskea niihin liittyviä kvantitatiivisia peruslaskuja sekä johtaa ja järjestää uudelleen jo annetut perustiedot ja niiden kautta kerrata ja kirjoittaa uudelleen ongelman ratkaisupolkuja.

Assessment criteria, approved/failed

Opiskelija osaa määritellä tai kuvata aihepiiriin liittyvät käsitteet ja ilmiöt kvalitatiivisesti ja laskea niihin liittyviä suoraviivaisia peruslaskuja.

Prerequisites

Opiskelija tuntee projektityöskentelyn perusteet.

Enrollment

29.11.2021 - 06.01.2022

Timing

10.01.2022 - 08.05.2022

Number of ECTS credits allocated

5 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

School of Smart and Clean Solutions

Teaching languages
  • Finnish
Seats

0 - 100

Degree programmes
  • Degree Programme in Energy and Environmental Technology
Teachers
  • Tomi Hämäläinen
  • Juha Juselius
  • Elina Hovila
Teacher in charge

Tomi Hämäläinen

Groups
  • TXO21S1
    Energia- ja ympäristötekniikan tutkinto-ohjelma päivä

Objective

Opiskelija osaa soveltaa projekti- ja verkostotyöskentelyn perusteita erilaisissa kehittämistöissä. Opiskelija osaa käyttää ongelmaratkaisu-, yhteistyö- ja viestintätaitoja projektityöskentelyssä. Opiskelija osaa hyödyntää omaa asiantuntijuuttaan projektityöskentelyssä.

Content

-Projektisuunnittelun perusteet
-Erikseen sovittava oman alan soveltava projekti
-Raportoinnin perusteet

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

Opiskelija osaa määritellä tai kuvata aihepiiriin liittyvät käsitteet ja ilmiöt kvalitatiivisesti ja laskea niihin liittyviä suoraviivaisia peruslaskuja.

Assessment criteria, good (3)

Opiskelija osaa soveltaa, laskea, muuttaa ja valita aihepiiriin liittyvät käsitteet ja ilmiöt kvalitatiivisesti ja laskea niihin liittyviä kvantitatiivisia peruslaskuja sekä täydentää ja tuottaa tarvittavat lisätiedot.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija osaa kategorisoida, kerätä, yhdistää ja yleistää aihepiiriin liittyvät käsitteet ja ilmiöt kvalitatiivisesti ja laskea niihin liittyviä kvantitatiivisia peruslaskuja sekä johtaa ja järjestää uudelleen jo annetut perustiedot ja niiden kautta kerrata ja kirjoittaa uudelleen ongelman ratkaisupolkuja.

Assessment criteria, approved/failed

Opiskelija osaa määritellä tai kuvata aihepiiriin liittyvät käsitteet ja ilmiöt kvalitatiivisesti ja laskea niihin liittyviä suoraviivaisia peruslaskuja.

Prerequisites

Opiskelija tuntee projektityöskentelyn perusteet.