Advanced C++ ProgrammingLaajuus (5 cr)
Code: TX00EX67
Credits
5 op
Objective
Student is able to utilize modern C++ features. He/she is able to profile and optimize programs, and evaluate code quality based on static and dynamic analysis. He/she is able to use various build tools and implement unit tests. The student know how to integrate 3rd party libraries and is familiar with the most important object-oriented design patterns. He/she is able to utilize C++ based game engines.
Content
- modern C++
- profiling
- optimization
- static and dynamic code analysis
- tools and libraries
- design patterns
- game engines that use C++
Assessment criteria, satisfactory (1)
Student has satisfactory command of C++ language and its tools. He/she is able to profile programs and know some design patterns.
Assessment criteria, good (3)
Student has good command of C++ language and its tools. He/she is able to profile programs and make simple optimizations accordingly, and knows some design patterns.
Assessment criteria, excellent (5)
Student has excellent command of C++ language and its tools. He/she is able to profile programs and make optimizations accordingly, and knows several design patterns.
Assessment criteria, approved/failed
Student has satisfactory command of C++ language and its tools. He/she is able to profile programs and know some design patterns.
Enrollment
06.05.2024 - 18.08.2024
Timing
19.08.2024 - 13.10.2024
Number of ECTS credits allocated
5 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
School of ICT
Campus
Karaportti 2
Teaching languages
- Finnish
Seats
0 - 35
Degree programmes
- Information and Communication Technology
Teachers
- Miikka Mäki-Uuro
Groups
-
TVT22-PEPelikehitys
Objective
Opiskelija tutustuu C++ -kielen edistyneisiin ja uusiin ominaisuuksiin. Hän osaa profiloida ja optimoida ohjelmia, sekä arvioida koodin laatua staattisen ja dynaamisen analyysin pohjalta. Opiskelija osaa käyttää käännös- ja kokoamistyökaluja ja määritellä yksikkötestejä. Hän pystyy hyödyntämään kirjastoja ja osaa toteuttaa tärkeimpiä olio-ohjelmoinnin suunnittelumalleja C++ -kielellä. Hän osaa käyttää hyödyntää C++ -pohjaisia pelimoottoreita.
Content
- moderni C++
- profilointi
- optimointi
- koodin staattinen ja dynaaminen analyysi
- työkalut ja kirjastot
- suunnittelumallit
- C++:aa hyödyntävät pelimoottorit
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
Opiskelija hallitsee C++ -kielen ja siihen liittyvät työkalut tyydyttävästi. Hän osaa profiloida ja tuntee tärkeimpiä suunnittelumalleja.
Assessment criteria, good (3)
Opiskelija hallitsee C++ -kielen ja siihen liittyvät työkalut hyvin. Hän osaa profiloida ohjelmia ja tehdä tähän perustuen yksinkertaisia optimointeja. Hän tuntee ja osaa toteuttaa muutamia suunnittelumalleja.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija hallitsee C++ -kielen ja siihen liittyvät työkalut erinomaisesti. Hän osaa profiloida ja optimoida ohjelmia. Hän tuntee ja osaa toteuttaa suunnittelumalleja.
Assessment criteria, approved/failed
Opiskelija hallitsee C++ -kielen ja siihen liittyvät työkalut tyydyttävästi. Hän osaa profiloida ja tuntee tärkeimpiä suunnittelumalleja.
Enrollment
06.05.2024 - 18.08.2024
Timing
19.08.2024 - 13.10.2024
Number of ECTS credits allocated
5 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
School of ICT
Campus
Karaportti 2
Teaching languages
- English
Seats
0 - 35
Degree programmes
- Degree Programme in Information Technology
Teachers
- Jarkko Vuori
Groups
-
ICT22-GGame Development
Objective
Opiskelija tutustuu C++ -kielen edistyneisiin ja uusiin ominaisuuksiin. Hän osaa profiloida ja optimoida ohjelmia, sekä arvioida koodin laatua staattisen ja dynaamisen analyysin pohjalta. Opiskelija osaa käyttää käännös- ja kokoamistyökaluja ja määritellä yksikkötestejä. Hän pystyy hyödyntämään kirjastoja ja osaa toteuttaa tärkeimpiä olio-ohjelmoinnin suunnittelumalleja C++ -kielellä. Hän osaa käyttää hyödyntää C++ -pohjaisia pelimoottoreita.
Content
- moderni C++
- profilointi
- optimointi
- koodin staattinen ja dynaaminen analyysi
- työkalut ja kirjastot
- suunnittelumallit
- C++:aa hyödyntävät pelimoottorit
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
Opiskelija hallitsee C++ -kielen ja siihen liittyvät työkalut tyydyttävästi. Hän osaa profiloida ja tuntee tärkeimpiä suunnittelumalleja.
Assessment criteria, good (3)
Opiskelija hallitsee C++ -kielen ja siihen liittyvät työkalut hyvin. Hän osaa profiloida ohjelmia ja tehdä tähän perustuen yksinkertaisia optimointeja. Hän tuntee ja osaa toteuttaa muutamia suunnittelumalleja.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija hallitsee C++ -kielen ja siihen liittyvät työkalut erinomaisesti. Hän osaa profiloida ja optimoida ohjelmia. Hän tuntee ja osaa toteuttaa suunnittelumalleja.
Assessment criteria, approved/failed
Opiskelija hallitsee C++ -kielen ja siihen liittyvät työkalut tyydyttävästi. Hän osaa profiloida ja tuntee tärkeimpiä suunnittelumalleja.