Tietorakenteet ja algoritmitLaajuus (5 op)
Tunnus: TX00EW61
Laajuus
5 op
Osaamistavoitteet
Opiskelija tuntee yleisimmät tietorakenteet ja joitakin tietojenkäsittelyssä käytettäviä keskeisiä algoritmeja. Opiskelijalla on käytännön tuntuma algoritmien suunnitteluun ja laskennalliseen vaativuuteen. Lisäksi opiskelija tuntee jonkin ohjelmointikielen kirjastojen tarjoamat valmiit tietorakennetoteutukset.
Sisältö
- Abstrakti tietotyyppi: rajapinta ja toteutus
- Iteratiivisuus vs. rekursiivisuus
- Aika- ja tilavaativuus
- Linkitetyt listat
- Pino ja jono
- Puut
- Verkot
- Hakutekniikat
- Järjestämisalgoritmit
- Algoritmityypit
- Yleiskäyttöiset tietorakennekirjastot (list, map, set)
Esitietovaatimukset
C++-ohjelmointi, Pelimatematiikka.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija on saavuttanut kurssin tavoitteet tyydyttävästi. Hän tunnistaa ja osaa nimetä opintojaksolla käsiteltyjä käsitteitä, menetelmiä ja työkaluja. Hän on suorittanut opintojaksolla annetut tehtävät minimivaatimuksin.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija on saavuttanut kurssin tavoitteet hyvin. Hän tunnistaa, osaa nimetä ja pystyy käyttämään opintojaksolla käsiteltyjä käsitteitä, menetelmiä ja työkaluja. Hän on suorittanut opintojaksolla annetut tehtävät hyvin.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija on saavuttanut kurssin tavoitteet erinomaisesti. Hän tunnistaa, osaa nimetä, pystyy käyttämään ja soveltamaan opintojaksolla käsiteltyjä käsitteitä, menetelmiä ja työkaluja monipuolisesti. Hän on suorittanut opintojaksolla annetut tehtävät erinomaisesti ja on pystynyt tuomaan ratkaisuihin merkittävästi omaa panostaan.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Opiskelija on saavuttanut kurssin tavoitteet. Hän tunnistaa ja osaa nimetä opintojaksolla käsiteltyjä menetelmiä ja työkaluja. Hän on suorittanut opintojaksolla annetut tehtävät.
Ilmoittautumisaika
01.01.2020
Ajoitus
21.10.2024 - 15.12.2024
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
ICT ja tuotantotalous
Toimipiste
Karaportti 2
Opetuskielet
- Englanti
Paikat
0 - 30
Opettaja
- Peyman Arian
Vastuuopettaja
Ville Jääskeläinen
Ryhmät
-
LT6424KProfessional Development Program in Information Technology
Tavoitteet
Opiskelija tuntee yleisimmät tietorakenteet ja joitakin tietojenkäsittelyssä käytettäviä keskeisiä algoritmeja. Opiskelijalla on käytännön tuntuma algoritmien suunnitteluun ja laskennalliseen vaativuuteen. Lisäksi opiskelija tuntee jonkin ohjelmointikielen kirjastojen tarjoamat valmiit tietorakennetoteutukset.
Sisältö
- Abstrakti tietotyyppi: rajapinta ja toteutus
- Iteratiivisuus vs. rekursiivisuus
- Aika- ja tilavaativuus
- Linkitetyt listat
- Pino ja jono
- Puut
- Verkot
- Hakutekniikat
- Järjestämisalgoritmit
- Algoritmityypit
- Yleiskäyttöiset tietorakennekirjastot (list, map, set)
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija on saavuttanut kurssin tavoitteet tyydyttävästi. Hän tunnistaa ja osaa nimetä opintojaksolla käsiteltyjä käsitteitä, menetelmiä ja työkaluja. Hän on suorittanut opintojaksolla annetut tehtävät minimivaatimuksin.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija on saavuttanut kurssin tavoitteet hyvin. Hän tunnistaa, osaa nimetä ja pystyy käyttämään opintojaksolla käsiteltyjä käsitteitä, menetelmiä ja työkaluja. Hän on suorittanut opintojaksolla annetut tehtävät hyvin.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija on saavuttanut kurssin tavoitteet erinomaisesti. Hän tunnistaa, osaa nimetä, pystyy käyttämään ja soveltamaan opintojaksolla käsiteltyjä käsitteitä, menetelmiä ja työkaluja monipuolisesti. Hän on suorittanut opintojaksolla annetut tehtävät erinomaisesti ja on pystynyt tuomaan ratkaisuihin merkittävästi omaa panostaan.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Opiskelija on saavuttanut kurssin tavoitteet. Hän tunnistaa ja osaa nimetä opintojaksolla käsiteltyjä menetelmiä ja työkaluja. Hän on suorittanut opintojaksolla annetut tehtävät.
Esitietovaatimukset
C++-ohjelmointi, Pelimatematiikka.
Ilmoittautumisaika
01.01.2020
Ajoitus
21.10.2024 - 15.12.2024
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
ICT ja tuotantotalous
Toimipiste
Karaportti 2
Opetuskielet
- Englanti
Paikat
0 - 42
Koulutus
- Tekniikan ja liikenteen alan täydennyskoulutus
Opettaja
- Fikadu Mulugeta
Ryhmät
-
LT6724KIndustrial Management Diploma
Tavoitteet
Opiskelija tuntee yleisimmät tietorakenteet ja joitakin tietojenkäsittelyssä käytettäviä keskeisiä algoritmeja. Opiskelijalla on käytännön tuntuma algoritmien suunnitteluun ja laskennalliseen vaativuuteen. Lisäksi opiskelija tuntee jonkin ohjelmointikielen kirjastojen tarjoamat valmiit tietorakennetoteutukset.
Sisältö
- Abstrakti tietotyyppi: rajapinta ja toteutus
- Iteratiivisuus vs. rekursiivisuus
- Aika- ja tilavaativuus
- Linkitetyt listat
- Pino ja jono
- Puut
- Verkot
- Hakutekniikat
- Järjestämisalgoritmit
- Algoritmityypit
- Yleiskäyttöiset tietorakennekirjastot (list, map, set)
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija on saavuttanut kurssin tavoitteet tyydyttävästi. Hän tunnistaa ja osaa nimetä opintojaksolla käsiteltyjä käsitteitä, menetelmiä ja työkaluja. Hän on suorittanut opintojaksolla annetut tehtävät minimivaatimuksin.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija on saavuttanut kurssin tavoitteet hyvin. Hän tunnistaa, osaa nimetä ja pystyy käyttämään opintojaksolla käsiteltyjä käsitteitä, menetelmiä ja työkaluja. Hän on suorittanut opintojaksolla annetut tehtävät hyvin.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija on saavuttanut kurssin tavoitteet erinomaisesti. Hän tunnistaa, osaa nimetä, pystyy käyttämään ja soveltamaan opintojaksolla käsiteltyjä käsitteitä, menetelmiä ja työkaluja monipuolisesti. Hän on suorittanut opintojaksolla annetut tehtävät erinomaisesti ja on pystynyt tuomaan ratkaisuihin merkittävästi omaa panostaan.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Opiskelija on saavuttanut kurssin tavoitteet. Hän tunnistaa ja osaa nimetä opintojaksolla käsiteltyjä menetelmiä ja työkaluja. Hän on suorittanut opintojaksolla annetut tehtävät.
Esitietovaatimukset
C++-ohjelmointi, Pelimatematiikka.
Ilmoittautumisaika
01.01.2020
Ajoitus
18.03.2024 - 31.05.2024
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
ICT ja tuotantotalous
Toimipiste
Karaportti 2
Opetuskielet
- Englanti
Paikat
0 - 30
Opettaja
- Peyman Arian
Vastuuopettaja
Ville Jääskeläinen
Ryhmät
-
LT6423SProfessional Development Program in Information Technology
Tavoitteet
Opiskelija tuntee yleisimmät tietorakenteet ja joitakin tietojenkäsittelyssä käytettäviä keskeisiä algoritmeja. Opiskelijalla on käytännön tuntuma algoritmien suunnitteluun ja laskennalliseen vaativuuteen. Lisäksi opiskelija tuntee jonkin ohjelmointikielen kirjastojen tarjoamat valmiit tietorakennetoteutukset.
Sisältö
- Abstrakti tietotyyppi: rajapinta ja toteutus
- Iteratiivisuus vs. rekursiivisuus
- Aika- ja tilavaativuus
- Linkitetyt listat
- Pino ja jono
- Puut
- Verkot
- Hakutekniikat
- Järjestämisalgoritmit
- Algoritmityypit
- Yleiskäyttöiset tietorakennekirjastot (list, map, set)
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija on saavuttanut kurssin tavoitteet tyydyttävästi. Hän tunnistaa ja osaa nimetä opintojaksolla käsiteltyjä käsitteitä, menetelmiä ja työkaluja. Hän on suorittanut opintojaksolla annetut tehtävät minimivaatimuksin.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija on saavuttanut kurssin tavoitteet hyvin. Hän tunnistaa, osaa nimetä ja pystyy käyttämään opintojaksolla käsiteltyjä käsitteitä, menetelmiä ja työkaluja. Hän on suorittanut opintojaksolla annetut tehtävät hyvin.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija on saavuttanut kurssin tavoitteet erinomaisesti. Hän tunnistaa, osaa nimetä, pystyy käyttämään ja soveltamaan opintojaksolla käsiteltyjä käsitteitä, menetelmiä ja työkaluja monipuolisesti. Hän on suorittanut opintojaksolla annetut tehtävät erinomaisesti ja on pystynyt tuomaan ratkaisuihin merkittävästi omaa panostaan.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Opiskelija on saavuttanut kurssin tavoitteet. Hän tunnistaa ja osaa nimetä opintojaksolla käsiteltyjä menetelmiä ja työkaluja. Hän on suorittanut opintojaksolla annetut tehtävät.
Esitietovaatimukset
C++-ohjelmointi, Pelimatematiikka.
Ilmoittautumisaika
27.11.2023 - 14.01.2024
Ajoitus
15.01.2024 - 17.03.2024
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
ICT ja tuotantotalous
Toimipiste
Karaportti 2
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 35
Koulutus
- Tieto- ja viestintätekniikan tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Miikka Mäki-Uuro
Ryhmät
-
TVT22-PEPelikehitys
Tavoitteet
Opiskelija tuntee yleisimmät tietorakenteet ja joitakin tietojenkäsittelyssä käytettäviä keskeisiä algoritmeja. Opiskelijalla on käytännön tuntuma algoritmien suunnitteluun ja laskennalliseen vaativuuteen. Lisäksi opiskelija tuntee jonkin ohjelmointikielen kirjastojen tarjoamat valmiit tietorakennetoteutukset.
Sisältö
- Abstrakti tietotyyppi: rajapinta ja toteutus
- Iteratiivisuus vs. rekursiivisuus
- Aika- ja tilavaativuus
- Linkitetyt listat
- Pino ja jono
- Puut
- Verkot
- Hakutekniikat
- Järjestämisalgoritmit
- Algoritmityypit
- Yleiskäyttöiset tietorakennekirjastot (list, map, set)
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija on saavuttanut kurssin tavoitteet tyydyttävästi. Hän tunnistaa ja osaa nimetä opintojaksolla käsiteltyjä käsitteitä, menetelmiä ja työkaluja. Hän on suorittanut opintojaksolla annetut tehtävät minimivaatimuksin.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija on saavuttanut kurssin tavoitteet hyvin. Hän tunnistaa, osaa nimetä ja pystyy käyttämään opintojaksolla käsiteltyjä käsitteitä, menetelmiä ja työkaluja. Hän on suorittanut opintojaksolla annetut tehtävät hyvin.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija on saavuttanut kurssin tavoitteet erinomaisesti. Hän tunnistaa, osaa nimetä, pystyy käyttämään ja soveltamaan opintojaksolla käsiteltyjä käsitteitä, menetelmiä ja työkaluja monipuolisesti. Hän on suorittanut opintojaksolla annetut tehtävät erinomaisesti ja on pystynyt tuomaan ratkaisuihin merkittävästi omaa panostaan.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Opiskelija on saavuttanut kurssin tavoitteet. Hän tunnistaa ja osaa nimetä opintojaksolla käsiteltyjä menetelmiä ja työkaluja. Hän on suorittanut opintojaksolla annetut tehtävät.
Esitietovaatimukset
C++-ohjelmointi, Pelimatematiikka.
Ilmoittautumisaika
27.11.2023 - 14.01.2024
Ajoitus
15.01.2024 - 17.03.2024
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
ICT ja tuotantotalous
Toimipiste
Karaportti 2
Opetuskielet
- Englanti
Paikat
0 - 35
Koulutus
- Degree Programme in Information Technology
Opettaja
- Jarkko Vuori
Ryhmät
-
ICT22-GGame Development
Tavoitteet
Opiskelija tuntee yleisimmät tietorakenteet ja joitakin tietojenkäsittelyssä käytettäviä keskeisiä algoritmeja. Opiskelijalla on käytännön tuntuma algoritmien suunnitteluun ja laskennalliseen vaativuuteen. Lisäksi opiskelija tuntee jonkin ohjelmointikielen kirjastojen tarjoamat valmiit tietorakennetoteutukset.
Sisältö
- Abstrakti tietotyyppi: rajapinta ja toteutus
- Iteratiivisuus vs. rekursiivisuus
- Aika- ja tilavaativuus
- Linkitetyt listat
- Pino ja jono
- Puut
- Verkot
- Hakutekniikat
- Järjestämisalgoritmit
- Algoritmityypit
- Yleiskäyttöiset tietorakennekirjastot (list, map, set)
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija on saavuttanut kurssin tavoitteet tyydyttävästi. Hän tunnistaa ja osaa nimetä opintojaksolla käsiteltyjä käsitteitä, menetelmiä ja työkaluja. Hän on suorittanut opintojaksolla annetut tehtävät minimivaatimuksin.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija on saavuttanut kurssin tavoitteet hyvin. Hän tunnistaa, osaa nimetä ja pystyy käyttämään opintojaksolla käsiteltyjä käsitteitä, menetelmiä ja työkaluja. Hän on suorittanut opintojaksolla annetut tehtävät hyvin.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija on saavuttanut kurssin tavoitteet erinomaisesti. Hän tunnistaa, osaa nimetä, pystyy käyttämään ja soveltamaan opintojaksolla käsiteltyjä käsitteitä, menetelmiä ja työkaluja monipuolisesti. Hän on suorittanut opintojaksolla annetut tehtävät erinomaisesti ja on pystynyt tuomaan ratkaisuihin merkittävästi omaa panostaan.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Opiskelija on saavuttanut kurssin tavoitteet. Hän tunnistaa ja osaa nimetä opintojaksolla käsiteltyjä menetelmiä ja työkaluja. Hän on suorittanut opintojaksolla annetut tehtävät.
Esitietovaatimukset
C++-ohjelmointi, Pelimatematiikka.