Siirry suoraan sisältöön

Mediapalvelut-projektiLaajuus (15 op)

Tunnus: TX00CG61

Laajuus

15 op

Vastuuhenkilö

  • Toni Spännäri

Osaamistavoitteet

Opiskelija ymmärtää mediaan liittyvien palveluiden ja tuotteiden vaatimukset ja osaa määritellä keskeiset asiakkaalta tulevat tarpeen. Opiskelija osaa määritellä tuotteen keskeiset piirteet, ja määrittää tuotteen rakentamiseen liittyvät vaiheet ja aikataulun. Opiskelija ymmärtää keskeiset käytänteet tuotteen laadunvarmistuksessa. Opiskelija hallitsee keskeiset asiakasprojektiin liittyvät vuorovaikutustaidot: kokouskäytännöt, sähköinen viestintä, esitysmateriaalin laadinta ja neuvottelu. Opiskelija ymmärtää kuinka mediaprojektiin liittyvä prototyyppi voidaan rakentaa tuotteeksi ja pystyy määrittelemään tuotteelleen ansaintamalleja.

Sisältö

- Projektinhallinta
- Mediatuotteen vaatimusmäärittely asiakkaan kanssa
- Mediatuotteen rakentaminen ja julkaisuprosessi
- Dokumentointi
- Prototyypin rakentaminen, konseptointi
- Työmäärän ja tehtävien määritys ja arviointi

Esitietovaatimukset

Mediatekniikan pääaineopinnot (poikkeavissa tilanteissa opiskelija ja opinto-ohjaaja käyvät läpi muut suositeltavat opinnot HOPS-keskusteluissa)

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

- opiskelija hallitsee tyydyttävästi oman projektinsa aihepiirin
- opiskelija pystyy toiminaan osana projektitiimiä
- opiskelija pystyy määrittämään työtehtävät ja saavuttamaan niille asetetut tavoitteet

Arviointikriteerit, hyvä (3)

- opiskelija pystyy konseptoimaan uusia mediatuotteita
- opiskelija pystyy määrittelemään tuotteiden keskeiset piirteet
- opiskelija pystyy kommunikoimaan sujuvasti asiakkaan kanssa

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

- opiskelija toimii päämäärätietoisesti projektitiimin keskeisenä voimavarana

Ilmoittautumisaika

02.05.2023 - 18.10.2023

Ajoitus

23.10.2023 - 17.12.2023

Opintopistemäärä

15 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

ICT ja tuotantotalous

Toimipiste

Karaportti 2

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

0 - 35

Koulutus
  • Tieto- ja viestintätekniikan tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Juha Tauriainen
  • Ilkka Kylmäniemi
  • Toni Spännäri
Ryhmät
  • TVT21-M
    Mediatekniikka

Tavoitteet

Opiskelija ymmärtää mediaan liittyvien palveluiden ja tuotteiden vaatimukset ja osaa määritellä keskeiset asiakkaalta tulevat tarpeen. Opiskelija osaa määritellä tuotteen keskeiset piirteet, ja määrittää tuotteen rakentamiseen liittyvät vaiheet ja aikataulun. Opiskelija ymmärtää keskeiset käytänteet tuotteen laadunvarmistuksessa. Opiskelija hallitsee keskeiset asiakasprojektiin liittyvät vuorovaikutustaidot: kokouskäytännöt, sähköinen viestintä, esitysmateriaalin laadinta ja neuvottelu. Opiskelija ymmärtää kuinka mediaprojektiin liittyvä prototyyppi voidaan rakentaa tuotteeksi ja pystyy määrittelemään tuotteelleen ansaintamalleja.

Sisältö

- Projektinhallinta
- Mediatuotteen vaatimusmäärittely asiakkaan kanssa
- Mediatuotteen rakentaminen ja julkaisuprosessi
- Dokumentointi
- Prototyypin rakentaminen, konseptointi
- Työmäärän ja tehtävien määritys ja arviointi

Arviointiasteikko

0-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

- opiskelija hallitsee tyydyttävästi oman projektinsa aihepiirin
- opiskelija pystyy toiminaan osana projektitiimiä
- opiskelija pystyy määrittämään työtehtävät ja saavuttamaan niille asetetut tavoitteet

Arviointikriteerit, hyvä (3)

- opiskelija pystyy konseptoimaan uusia mediatuotteita
- opiskelija pystyy määrittelemään tuotteiden keskeiset piirteet
- opiskelija pystyy kommunikoimaan sujuvasti asiakkaan kanssa

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

- opiskelija toimii päämäärätietoisesti projektitiimin keskeisenä voimavarana

Esitietovaatimukset

Mediatekniikan pääaineopinnot (poikkeavissa tilanteissa opiskelija ja opinto-ohjaaja käyvät läpi muut suositeltavat opinnot HOPS-keskusteluissa)

Ilmoittautumisaika

02.05.2022 - 11.10.2022

Ajoitus

24.10.2022 - 18.12.2022

Opintopistemäärä

15 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

ICT ja tuotantotalous

Toimipiste

Karaportti 2

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

0 - 40

Koulutus
  • Tieto- ja viestintätekniikan tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Jarkko Vuori
  • Ulla Sederlöf
  • Toni Spännäri
Ryhmät
  • TVT20-M
    Mediatekniikka

Tavoitteet

Opiskelija ymmärtää mediaan liittyvien palveluiden ja tuotteiden vaatimukset ja osaa määritellä keskeiset asiakkaalta tulevat tarpeen. Opiskelija osaa määritellä tuotteen keskeiset piirteet, ja määrittää tuotteen rakentamiseen liittyvät vaiheet ja aikataulun. Opiskelija ymmärtää keskeiset käytänteet tuotteen laadunvarmistuksessa. Opiskelija hallitsee keskeiset asiakasprojektiin liittyvät vuorovaikutustaidot: kokouskäytännöt, sähköinen viestintä, esitysmateriaalin laadinta ja neuvottelu. Opiskelija ymmärtää kuinka mediaprojektiin liittyvä prototyyppi voidaan rakentaa tuotteeksi ja pystyy määrittelemään tuotteelleen ansaintamalleja.

Sisältö

- Projektinhallinta
- Mediatuotteen vaatimusmäärittely asiakkaan kanssa
- Mediatuotteen rakentaminen ja julkaisuprosessi
- Dokumentointi
- Prototyypin rakentaminen, konseptointi
- Työmäärän ja tehtävien määritys ja arviointi

Arviointiasteikko

0-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

- opiskelija hallitsee tyydyttävästi oman projektinsa aihepiirin
- opiskelija pystyy toiminaan osana projektitiimiä
- opiskelija pystyy määrittämään työtehtävät ja saavuttamaan niille asetetut tavoitteet

Arviointikriteerit, hyvä (3)

- opiskelija pystyy konseptoimaan uusia mediatuotteita
- opiskelija pystyy määrittelemään tuotteiden keskeiset piirteet
- opiskelija pystyy kommunikoimaan sujuvasti asiakkaan kanssa

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

- opiskelija toimii päämäärätietoisesti projektitiimin keskeisenä voimavarana

Esitietovaatimukset

Mediatekniikan pääaineopinnot (poikkeavissa tilanteissa opiskelija ja opinto-ohjaaja käyvät läpi muut suositeltavat opinnot HOPS-keskusteluissa)