Game EnginesLaajuus (5 cr)
Code: TX00CD89
Credits
5 op
Objective
Student understands what kind of game engines and libraries are available, and thoroughly learns to use one particular engine. Student also learns basics of 2D and 3D graphics, and can manage the workflow between different tools.
Content
• Types and architectures of game engines and game libraries
• Utilizing specific game engine, its capabilities and limitations (e.g. Unity)
• Game programming with specific engine (e.g. Unity/C#)
• Basics of 2D and 3D graphics
• Basics of 3D animation
• Workflow between different tools
• Game implementation project
Assessment criteria, satisfactory (1)
Student is able to implement a simple game under supervision. He understands basics of 2D and 3D graphics.
Assessment criteria, good (3)
Student is able to implement a game on his own. He understands well basics of 2D and 3D graphics.
Assessment criteria, excellent (5)
Student is able to implement a game on his own, fully utilizing game engine capabilities. He understands basics of 2D and 3D graphics excellently.
Assessment criteria, approved/failed
Student is able to implement a simple game under supervision. He understands basics of 2D and 3D graphics.
Further information
Course includes a game implementation project.
Enrollment
19.12.2022 - 08.01.2023
Timing
09.01.2023 - 12.03.2023
Number of ECTS credits allocated
5 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
School of ICT
Campus
Karaportti 2
Teaching languages
- English
Seats
0 - 40
Degree programmes
- Information and Communication Technology
- Degree Programme in Information Technology
Teachers
- Antti Veräjänkorva
Groups
-
TIVI-ELECT2IT Elective Studies / Tivi valinnaiset, moduuli 2
Objective
Opiskelija saavuttaa kokonaiskuvan erityyppisistä pelimoottoreista ja –kirjastoista, ja oppii perusteellisesti käyttämään ja ohjelmoimaan yhtä pelimoottoria. Opiskelija oppii myös 2D- ja 3D-grafiikan perusteet ja hallitsee työnkulun eri ohjelmistojen välillä.
Content
• Pelimoottorien ja –kirjastojen tyypit ja arkkitehtuurit
• Pelimoottorin käyttö, ominaisuudet ja rajoitukset (esim. Unity)
• Pelimoottorin ohjelmointi (esim. Unity/C#)
• 2D- ja 3D-grafiikan perusteet
• 3D-animaation perusteet
• Työnkulku eri ohjelmistojen välillä
• Peliprojektin toteutus
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
Opiskelija osaa ohjatusti toteuttaa yksinkertaisen pelin pelimoottorin avulla. Hänellä on käsitys 2D- ja 3D-grafiikan perusteista.
Assessment criteria, good (3)
Opiskelija osaa toteuttaa pelimoottorin avulla pelin itsenäisesti. Hän hallitsee hyvin 2D- ja 3D-grafiikan perusteet sekä eri työkalujen välisen työnkulun.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija osaa toteuttaa pelimoottorin avulla pelin itsenäisesti, hyödyntäen monipuolisesti pelimoottorin ominaisuuksia. Hän hallitsee erinomaisesti 2D- ja 3D-grafiikan perusteet.
Assessment criteria, approved/failed
Opiskelija osaa ohjatusti toteuttaa yksinkertaisen pelin pelimoottorin avulla. Hänellä on käsitys 2D- ja 3D-grafiikan perusteista.
Further information
Opintojakso sisältää toteutusprojektin.
Enrollment
01.01.2020
Timing
24.10.2022 - 18.12.2022
Number of ECTS credits allocated
5 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
School of ICT
Campus
Karaportti 2
Teaching languages
- Finnish
Seats
0 - 40
Degree programmes
- Information and Communication Technology
Teachers
- Antti Laiho
Groups
-
TVT21-PEPelisovellukset
Objective
Opiskelija saavuttaa kokonaiskuvan erityyppisistä pelimoottoreista ja –kirjastoista, ja oppii perusteellisesti käyttämään ja ohjelmoimaan yhtä pelimoottoria. Opiskelija oppii myös 2D- ja 3D-grafiikan perusteet ja hallitsee työnkulun eri ohjelmistojen välillä.
Content
• Pelimoottorien ja –kirjastojen tyypit ja arkkitehtuurit
• Pelimoottorin käyttö, ominaisuudet ja rajoitukset (esim. Unity)
• Pelimoottorin ohjelmointi (esim. Unity/C#)
• 2D- ja 3D-grafiikan perusteet
• 3D-animaation perusteet
• Työnkulku eri ohjelmistojen välillä
• Peliprojektin toteutus
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
Opiskelija osaa ohjatusti toteuttaa yksinkertaisen pelin pelimoottorin avulla. Hänellä on käsitys 2D- ja 3D-grafiikan perusteista.
Assessment criteria, good (3)
Opiskelija osaa toteuttaa pelimoottorin avulla pelin itsenäisesti. Hän hallitsee hyvin 2D- ja 3D-grafiikan perusteet sekä eri työkalujen välisen työnkulun.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija osaa toteuttaa pelimoottorin avulla pelin itsenäisesti, hyödyntäen monipuolisesti pelimoottorin ominaisuuksia. Hän hallitsee erinomaisesti 2D- ja 3D-grafiikan perusteet.
Assessment criteria, approved/failed
Opiskelija osaa ohjatusti toteuttaa yksinkertaisen pelin pelimoottorin avulla. Hänellä on käsitys 2D- ja 3D-grafiikan perusteista.
Further information
Opintojakso sisältää toteutusprojektin.
Enrollment
20.12.2021 - 09.01.2022
Timing
10.01.2022 - 13.03.2022
Number of ECTS credits allocated
5 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
School of ICT
Campus
Karaportti 2
Teaching languages
- English
Seats
20 - 35
Degree programmes
- Degree Programme in Information Technology
- Information and Communication Technology
Teachers
- Antti Veräjänkorva
Groups
-
TIVI-ELECT2IT Elective Studies / Tivi valinnaiset, moduuli 2
Objective
Opiskelija saavuttaa kokonaiskuvan erityyppisistä pelimoottoreista ja –kirjastoista, ja oppii perusteellisesti käyttämään ja ohjelmoimaan yhtä pelimoottoria. Opiskelija oppii myös 2D- ja 3D-grafiikan perusteet ja hallitsee työnkulun eri ohjelmistojen välillä.
Content
• Pelimoottorien ja –kirjastojen tyypit ja arkkitehtuurit
• Pelimoottorin käyttö, ominaisuudet ja rajoitukset (esim. Unity)
• Pelimoottorin ohjelmointi (esim. Unity/C#)
• 2D- ja 3D-grafiikan perusteet
• 3D-animaation perusteet
• Työnkulku eri ohjelmistojen välillä
• Peliprojektin toteutus
Further information
Game Engines opetustunnit ovat iltaisin klo 17.00 alkaen
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
Opiskelija osaa ohjatusti toteuttaa yksinkertaisen pelin pelimoottorin avulla. Hänellä on käsitys 2D- ja 3D-grafiikan perusteista.
Assessment criteria, good (3)
Opiskelija osaa toteuttaa pelimoottorin avulla pelin itsenäisesti. Hän hallitsee hyvin 2D- ja 3D-grafiikan perusteet sekä eri työkalujen välisen työnkulun.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija osaa toteuttaa pelimoottorin avulla pelin itsenäisesti, hyödyntäen monipuolisesti pelimoottorin ominaisuuksia. Hän hallitsee erinomaisesti 2D- ja 3D-grafiikan perusteet.
Assessment criteria, approved/failed
Opiskelija osaa ohjatusti toteuttaa yksinkertaisen pelin pelimoottorin avulla. Hänellä on käsitys 2D- ja 3D-grafiikan perusteista.
Further information
Opintojakso sisältää toteutusprojektin.