Skip to main content

Game EnginesLaajuus (5 cr)

Code: TX00CD89

Credits

5 op

Objective

Student understands what kind of game engines and libraries are available, and thoroughly learns to use one particular engine. Student also learns basics of 2D and 3D graphics, and can manage the workflow between different tools.

Content

• Types and architectures of game engines and game libraries
• Utilizing specific game engine, its capabilities and limitations (e.g. Unity)
• Game programming with specific engine (e.g. Unity/C#)
• Basics of 2D and 3D graphics
• Basics of 3D animation
• Workflow between different tools
• Game implementation project

Assessment criteria, satisfactory (1)

Student is able to implement a simple game under supervision. He understands basics of 2D and 3D graphics.

Assessment criteria, good (3)

Student is able to implement a game on his own. He understands well basics of 2D and 3D graphics.

Assessment criteria, excellent (5)

Student is able to implement a game on his own, fully utilizing game engine capabilities. He understands basics of 2D and 3D graphics excellently.

Assessment criteria, approved/failed

Student is able to implement a simple game under supervision. He understands basics of 2D and 3D graphics.

Further information

Course includes a game implementation project.

Enrollment

19.12.2022 - 08.01.2023

Timing

09.01.2023 - 12.03.2023

Number of ECTS credits allocated

5 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

School of ICT

Campus

Karaportti 2

Teaching languages
  • English
Seats

0 - 40

Degree programmes
  • Information and Communication Technology
  • Degree Programme in Information Technology
Teachers
  • Antti Veräjänkorva
Groups
  • TIVI-ELECT2
    IT Elective Studies / Tivi valinnaiset, moduuli 2

Objective

Opiskelija saavuttaa kokonaiskuvan erityyppisistä pelimoottoreista ja –kirjastoista, ja oppii perusteellisesti käyttämään ja ohjelmoimaan yhtä pelimoottoria. Opiskelija oppii myös 2D- ja 3D-grafiikan perusteet ja hallitsee työnkulun eri ohjelmistojen välillä.

Content

• Pelimoottorien ja –kirjastojen tyypit ja arkkitehtuurit
• Pelimoottorin käyttö, ominaisuudet ja rajoitukset (esim. Unity)
• Pelimoottorin ohjelmointi (esim. Unity/C#)
• 2D- ja 3D-grafiikan perusteet
• 3D-animaation perusteet
• Työnkulku eri ohjelmistojen välillä
• Peliprojektin toteutus

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

Opiskelija osaa ohjatusti toteuttaa yksinkertaisen pelin pelimoottorin avulla. Hänellä on käsitys 2D- ja 3D-grafiikan perusteista.

Assessment criteria, good (3)

Opiskelija osaa toteuttaa pelimoottorin avulla pelin itsenäisesti. Hän hallitsee hyvin 2D- ja 3D-grafiikan perusteet sekä eri työkalujen välisen työnkulun.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija osaa toteuttaa pelimoottorin avulla pelin itsenäisesti, hyödyntäen monipuolisesti pelimoottorin ominaisuuksia. Hän hallitsee erinomaisesti 2D- ja 3D-grafiikan perusteet.

Assessment criteria, approved/failed

Opiskelija osaa ohjatusti toteuttaa yksinkertaisen pelin pelimoottorin avulla. Hänellä on käsitys 2D- ja 3D-grafiikan perusteista.

Further information

Opintojakso sisältää toteutusprojektin.

Enrollment

01.01.2020

Timing

24.10.2022 - 18.12.2022

Number of ECTS credits allocated

5 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

School of ICT

Campus

Karaportti 2

Teaching languages
  • Finnish
Seats

0 - 40

Degree programmes
  • Information and Communication Technology
Teachers
  • Antti Laiho
Groups
  • TVT21-PE
    Pelisovellukset

Objective

Opiskelija saavuttaa kokonaiskuvan erityyppisistä pelimoottoreista ja –kirjastoista, ja oppii perusteellisesti käyttämään ja ohjelmoimaan yhtä pelimoottoria. Opiskelija oppii myös 2D- ja 3D-grafiikan perusteet ja hallitsee työnkulun eri ohjelmistojen välillä.

Content

• Pelimoottorien ja –kirjastojen tyypit ja arkkitehtuurit
• Pelimoottorin käyttö, ominaisuudet ja rajoitukset (esim. Unity)
• Pelimoottorin ohjelmointi (esim. Unity/C#)
• 2D- ja 3D-grafiikan perusteet
• 3D-animaation perusteet
• Työnkulku eri ohjelmistojen välillä
• Peliprojektin toteutus

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

Opiskelija osaa ohjatusti toteuttaa yksinkertaisen pelin pelimoottorin avulla. Hänellä on käsitys 2D- ja 3D-grafiikan perusteista.

Assessment criteria, good (3)

Opiskelija osaa toteuttaa pelimoottorin avulla pelin itsenäisesti. Hän hallitsee hyvin 2D- ja 3D-grafiikan perusteet sekä eri työkalujen välisen työnkulun.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija osaa toteuttaa pelimoottorin avulla pelin itsenäisesti, hyödyntäen monipuolisesti pelimoottorin ominaisuuksia. Hän hallitsee erinomaisesti 2D- ja 3D-grafiikan perusteet.

Assessment criteria, approved/failed

Opiskelija osaa ohjatusti toteuttaa yksinkertaisen pelin pelimoottorin avulla. Hänellä on käsitys 2D- ja 3D-grafiikan perusteista.

Further information

Opintojakso sisältää toteutusprojektin.

Enrollment

20.12.2021 - 09.01.2022

Timing

10.01.2022 - 13.03.2022

Number of ECTS credits allocated

5 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

School of ICT

Campus

Karaportti 2

Teaching languages
  • English
Seats

20 - 35

Degree programmes
  • Degree Programme in Information Technology
  • Information and Communication Technology
Teachers
  • Antti Veräjänkorva
Groups
  • TIVI-ELECT2
    IT Elective Studies / Tivi valinnaiset, moduuli 2

Objective

Opiskelija saavuttaa kokonaiskuvan erityyppisistä pelimoottoreista ja –kirjastoista, ja oppii perusteellisesti käyttämään ja ohjelmoimaan yhtä pelimoottoria. Opiskelija oppii myös 2D- ja 3D-grafiikan perusteet ja hallitsee työnkulun eri ohjelmistojen välillä.

Content

• Pelimoottorien ja –kirjastojen tyypit ja arkkitehtuurit
• Pelimoottorin käyttö, ominaisuudet ja rajoitukset (esim. Unity)
• Pelimoottorin ohjelmointi (esim. Unity/C#)
• 2D- ja 3D-grafiikan perusteet
• 3D-animaation perusteet
• Työnkulku eri ohjelmistojen välillä
• Peliprojektin toteutus

Further information

Game Engines opetustunnit ovat iltaisin klo 17.00 alkaen

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

Opiskelija osaa ohjatusti toteuttaa yksinkertaisen pelin pelimoottorin avulla. Hänellä on käsitys 2D- ja 3D-grafiikan perusteista.

Assessment criteria, good (3)

Opiskelija osaa toteuttaa pelimoottorin avulla pelin itsenäisesti. Hän hallitsee hyvin 2D- ja 3D-grafiikan perusteet sekä eri työkalujen välisen työnkulun.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija osaa toteuttaa pelimoottorin avulla pelin itsenäisesti, hyödyntäen monipuolisesti pelimoottorin ominaisuuksia. Hän hallitsee erinomaisesti 2D- ja 3D-grafiikan perusteet.

Assessment criteria, approved/failed

Opiskelija osaa ohjatusti toteuttaa yksinkertaisen pelin pelimoottorin avulla. Hänellä on käsitys 2D- ja 3D-grafiikan perusteista.

Further information

Opintojakso sisältää toteutusprojektin.