VR/AR ja konsoliohjelmointiLaajuus (5 op)
Tunnus: TX00DC31
Laajuus
5 op
Osaamistavoitteet
Opintojakson VR/AR -osuuden suoritettuaan opiskelija osaa toteuttaa mobiili-AR sovelluksen Vuforia-alustalle, mobiili-VR sovelluksen Google Cardboardille ja PC-VR sovelluksen Vive VR -laitteille. Opiskelija on osallistunut myös kolmen päivän pituiselle pelintekoprojektille, jossa keskitytään vapaavalintaisesti yhteen yllämainituista laitteista.
Sisältö
- lisätyn todellisuuden sovelluskehitys
- virtuaalitodellisuussovelluksien kehitys ja 360-videoiden käyttö mobiiliympäristössä
- pelinkehitys virtuaalitodellisuutta, -kypäriä ja -ohjaimia hyödyntäen
- pelinkehittäminen konsolialustoille
Esitietovaatimukset
Unity pelimoottorin perusteet
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija osaa määritellä hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja pystyy tekemään perusteltua analyysiä. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen tietotekniikan alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja mallit. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida tietotekniiikan alan asiantuntijuutta ja omaa asiantuntijaksi kehittymistään.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Ilmoittautumisaika
28.11.2022 - 08.01.2023
Ajoitus
09.01.2023 - 12.03.2023
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
ICT ja tuotantotalous
Toimipiste
Karaportti 2
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 40
Koulutus
- Tieto- ja viestintätekniikan tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Santeri Saarinen
Ryhmät
-
TVT21-PEPelisovellukset
Tavoitteet
Opintojakson VR/AR -osuuden suoritettuaan opiskelija osaa toteuttaa mobiili-AR sovelluksen Vuforia-alustalle, mobiili-VR sovelluksen Google Cardboardille ja PC-VR sovelluksen Vive VR -laitteille. Opiskelija on osallistunut myös kolmen päivän pituiselle pelintekoprojektille, jossa keskitytään vapaavalintaisesti yhteen yllämainituista laitteista.
Sisältö
- lisätyn todellisuuden sovelluskehitys
- virtuaalitodellisuussovelluksien kehitys ja 360-videoiden käyttö mobiiliympäristössä
- pelinkehitys virtuaalitodellisuutta, -kypäriä ja -ohjaimia hyödyntäen
- pelinkehittäminen konsolialustoille
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija osaa määritellä hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja pystyy tekemään perusteltua analyysiä. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen tietotekniikan alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja mallit. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida tietotekniiikan alan asiantuntijuutta ja omaa asiantuntijaksi kehittymistään.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Esitietovaatimukset
Unity pelimoottorin perusteet
Ilmoittautumisaika
29.11.2021 - 09.01.2022
Ajoitus
10.01.2022 - 13.03.2022
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
ICT ja tuotantotalous
Toimipiste
Karaportti 2
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 43
Koulutus
- Tieto- ja viestintätekniikan tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Antti Laiho
Ryhmät
-
TVT20-PEPelisovellukset
Tavoitteet
Opintojakson VR/AR -osuuden suoritettuaan opiskelija osaa toteuttaa mobiili-AR sovelluksen Vuforia-alustalle, mobiili-VR sovelluksen Google Cardboardille ja PC-VR sovelluksen Vive VR -laitteille. Opiskelija on osallistunut myös kolmen päivän pituiselle pelintekoprojektille, jossa keskitytään vapaavalintaisesti yhteen yllämainituista laitteista.
Sisältö
- lisätyn todellisuuden sovelluskehitys
- virtuaalitodellisuussovelluksien kehitys ja 360-videoiden käyttö mobiiliympäristössä
- pelinkehitys virtuaalitodellisuutta, -kypäriä ja -ohjaimia hyödyntäen
- pelinkehittäminen konsolialustoille
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija osaa määritellä hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja pystyy tekemään perusteltua analyysiä. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen tietotekniikan alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja mallit. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida tietotekniiikan alan asiantuntijuutta ja omaa asiantuntijaksi kehittymistään.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Esitietovaatimukset
Unity pelimoottorin perusteet