Skip to main content

Graphics ProgrammingLaajuus (5 cr)

Code: TX00CG89

Credits

5 op

Objective

The student learns the principles and programming methods for producing 3D graphics

Content

- graphics APIs
- projections and transformations
- lighting models and texture mapping
- shader programming

Prerequisites

Data Structures and Algorithms, Fundamentals of Programming, C++ programming

Assessment criteria, satisfactory (1)

Graphics APIs:
- The student can produce simple 3D graphics using OpenGL library

Projections and transformations:
- The student knows what projections and transformations are

Lighting models and texture mapping:
- The student knows what lighting model and texture mapping are

Assessment criteria, good (3)

Graphics APIs:
- The student can produce 3D graphics using OpenGL library

Projections and transformations:
- The student knows what projections and transformations are and is able to define them with OpenGL library

Lighting models and texture mapping:
- The student knows what lighting model and texture mapping are

Assessment criteria, excellent (5)

Graphics APIs:
- The student can produce 3D graphics using OpenGL library

Projections and transformations:
- The student knows what projections and transformations are and is able to define them with OpenGL library

Lighting models and texture mapping:
- The student knows what lighting model and texture mapping are and is able to define them with OpenGL library

Assessment criteria, approved/failed

Graphics APIs:
- The student can produce simple 3D graphics using OpenGL library

Projections and transformations:
- The student knows what projections and transformations are

Lighting models and texture mapping:
- The student knows what lighting model and texture mapping are

Enrollment

02.05.2023 - 18.10.2023

Timing

23.10.2023 - 17.12.2023

Number of ECTS credits allocated

5 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

School of ICT

Campus

Karaportti 2

Teaching languages
  • Finnish
Seats

0 - 35

Degree programmes
  • Information and Communication Technology
Teachers
  • Antti Veräjänkorva
Groups
  • TVT21-PE
    Pelisovellukset

Objective

Opiskelija omaksuu 3-ulotteisen grafiikan tuottamisen periaatteet ja ohjelmalliset menetelmät..

Content

- ohjelmointirajapinnat (OpenGL)
- projektiot ja muunnokset
- valaistus ja teksturointi
- shader-ohjelmointi

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

Ohjelmointirajapinnat (OpenGL):
- opiskelija osaa luoda yksinkertaista 3D-grafiikkaa OpenGL-kirjaston avulla

Projektiot ja muunnokset:
- opiskelija ymmärtää mitä projektiot ja muunnokset ovat

Valaistus ja teksturointi:
- opiskelija ymmärtää valaistuksen ja teksturoinnin merkityksen

Assessment criteria, good (3)

Ohjelmointirajapinnat (OpenGL):
- opiskelija osaa luoda 3D-grafiikkaa OpenGL-kirjaston avulla

Projektiot ja muunnokset:
- opiskelija ymmärtää mitä projektiot ja muunnokset ovat, ja osaa määritellä niitä OpenGL-kirjastolla

Valaistus ja teksturointi:
- opiskelija ymmärtää valaistuksen ja teksturoinnin merkityksen

Assessment criteria, excellent (5)

Ohjelmointirajapinnat (OpenGL):
- opiskelija osaa luoda 3D-grafiikkaa OpenGL-kirjaston avulla

Projektiot ja muunnokset:
- opiskelija ymmärtää mitä projektiot ja muunnokset ovat, ja osaa määritellä niitä OpenGL-kirjastolla

Valaistus ja teksturointi:
- opiskelija ymmärtää valaistuksen ja teksturoinnin merkityksen, ja osaa määritellä ne OpenGL-kirjastolla

Assessment criteria, approved/failed

Ohjelmointirajapinnat (OpenGL):
- opiskelija osaa luoda yksinkertaista 3D-grafiikkaa OpenGL-kirjaston avulla

Projektiot ja muunnokset:
- opiskelija ymmärtää mitä projektiot ja muunnokset ovat

Valaistus ja teksturointi:
- opiskelija ymmärtää valaistuksen ja teksturoinnin merkityksen

Prerequisites

Tietorakenteet ja algoritmit, C++ programming

Enrollment

02.05.2022 - 11.10.2022

Timing

24.10.2022 - 18.12.2022

Number of ECTS credits allocated

5 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

School of ICT

Campus

Karaportti 2

Teaching languages
  • Finnish
Seats

0 - 40

Degree programmes
  • Information and Communication Technology
Teachers
  • Antti Laiho
  • Antti Veräjänkorva
Groups
  • TVT20-PE
    Pelisovellukset

Objective

Opiskelija omaksuu 3-ulotteisen grafiikan tuottamisen periaatteet ja ohjelmalliset menetelmät..

Content

- ohjelmointirajapinnat (OpenGL)
- projektiot ja muunnokset
- valaistus ja teksturointi
- shader-ohjelmointi

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

Ohjelmointirajapinnat (OpenGL):
- opiskelija osaa luoda yksinkertaista 3D-grafiikkaa OpenGL-kirjaston avulla

Projektiot ja muunnokset:
- opiskelija ymmärtää mitä projektiot ja muunnokset ovat

Valaistus ja teksturointi:
- opiskelija ymmärtää valaistuksen ja teksturoinnin merkityksen

Assessment criteria, good (3)

Ohjelmointirajapinnat (OpenGL):
- opiskelija osaa luoda 3D-grafiikkaa OpenGL-kirjaston avulla

Projektiot ja muunnokset:
- opiskelija ymmärtää mitä projektiot ja muunnokset ovat, ja osaa määritellä niitä OpenGL-kirjastolla

Valaistus ja teksturointi:
- opiskelija ymmärtää valaistuksen ja teksturoinnin merkityksen

Assessment criteria, excellent (5)

Ohjelmointirajapinnat (OpenGL):
- opiskelija osaa luoda 3D-grafiikkaa OpenGL-kirjaston avulla

Projektiot ja muunnokset:
- opiskelija ymmärtää mitä projektiot ja muunnokset ovat, ja osaa määritellä niitä OpenGL-kirjastolla

Valaistus ja teksturointi:
- opiskelija ymmärtää valaistuksen ja teksturoinnin merkityksen, ja osaa määritellä ne OpenGL-kirjastolla

Assessment criteria, approved/failed

Ohjelmointirajapinnat (OpenGL):
- opiskelija osaa luoda yksinkertaista 3D-grafiikkaa OpenGL-kirjaston avulla

Projektiot ja muunnokset:
- opiskelija ymmärtää mitä projektiot ja muunnokset ovat

Valaistus ja teksturointi:
- opiskelija ymmärtää valaistuksen ja teksturoinnin merkityksen

Prerequisites

Tietorakenteet ja algoritmit, C++ programming