Siirry suoraan sisältöön

eHealth-palveluiden asiakkaat ja käyttäjätLaajuus (5 op)

Tunnus: TX00CG29

Laajuus

5 op

Osaamistavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija tuntee tyypillisiä sosiaali- ja terveyspalveluita, hahmottaa sosiaali- ja terveysalan toimintaperiaatteet, tunnistaa erilaisia asiakkaita ja käyttäjiä, sekä osaa ottaa huomioon nämä hyödynnettäessä sähköisiä ratkaisuja palvelujen ja prosessien kehittämiseen.

Sisältö

• Sosiaali- ja terveysalan toimijat ja toimintaperiaatteet ja palvelut
• Asiakkaan ja käyttäjän roolit
• ICT-ratkaisujen erilaiset asiakkaat ja käyttäjät sekä erityistarpeet
• Asiakasymmärrys tuotekehityksessä
• Käyttäjän näkökulma teknologiaan

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija hahmottaa erilaisia sosiaali- ja terveysalan toimintaperiaatteita ja palveluita, tietää joitakin erilaisia terveyteen liittyvien sähköisten ratkaisujen asiakkaita ja käyttäjiä sekä heidän tarpeitaan ja näkökulmiaan, sekä osaa käyttää näitä tietoja.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija tuntee erilaisia sosiaali- ja terveysalan toimintaperiaatteita ja palveluita, tunnistaa erilaisia terveyteen liittyvien sähköisten ratkaisujen asiakkaita ja käyttäjiä sekä heidän tarpeitaan ja näkökulmiaan, sekä osaa soveltaa näitä tietoja.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija tuntee perusteellisesti erilaisia sosiaali- ja terveysalan toimintaperiaatteita ja palveluita, tunnistaa syvällisesti erilaisia terveyteen liittyvien sähköisten ratkaisujen asiakkaita ja käyttäjiä sekä heidän tarpeitaan ja näkökulmiaan, sekä osaa soveltaa ansiokkaasti näitä tietoja.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Opiskelija hahmottaa erilaisia sosiaali- ja terveysalan toimintaperiaatteita ja palveluita, tietää joitakin erilaisia terveyteen liittyvien sähköisten ratkaisujen asiakkaita ja käyttäjiä sekä heidän tarpeitaan ja näkökulmiaan, sekä osaa käyttää näitä tietoja.

Ilmoittautumisaika

28.11.2022 - 08.01.2023

Ajoitus

08.01.2023 - 07.05.2023

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

ICT ja tuotantotalous

Toimipiste

Karaportti 2

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

0 - 40

Koulutus
  • Tieto- ja viestintätekniikan tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Sakari Lukkarinen
  • Päivi Haho
  • Juha Havukumpu
Ryhmät
  • TVT21-H
    Hyvinvointi- ja terveysteknologia

Tavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija tuntee tyypillisiä sosiaali- ja terveyspalveluita, hahmottaa sosiaali- ja terveysalan toimintaperiaatteet, tunnistaa erilaisia asiakkaita ja käyttäjiä, sekä osaa ottaa huomioon nämä hyödynnettäessä sähköisiä ratkaisuja palvelujen ja prosessien kehittämiseen.

Sisältö

• Sosiaali- ja terveysalan toimijat ja toimintaperiaatteet ja palvelut
• Asiakkaan ja käyttäjän roolit
• ICT-ratkaisujen erilaiset asiakkaat ja käyttäjät sekä erityistarpeet
• Asiakasymmärrys tuotekehityksessä
• Käyttäjän näkökulma teknologiaan

Arviointiasteikko

0-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija hahmottaa erilaisia sosiaali- ja terveysalan toimintaperiaatteita ja palveluita, tietää joitakin erilaisia terveyteen liittyvien sähköisten ratkaisujen asiakkaita ja käyttäjiä sekä heidän tarpeitaan ja näkökulmiaan, sekä osaa käyttää näitä tietoja.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija tuntee erilaisia sosiaali- ja terveysalan toimintaperiaatteita ja palveluita, tunnistaa erilaisia terveyteen liittyvien sähköisten ratkaisujen asiakkaita ja käyttäjiä sekä heidän tarpeitaan ja näkökulmiaan, sekä osaa soveltaa näitä tietoja.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija tuntee perusteellisesti erilaisia sosiaali- ja terveysalan toimintaperiaatteita ja palveluita, tunnistaa syvällisesti erilaisia terveyteen liittyvien sähköisten ratkaisujen asiakkaita ja käyttäjiä sekä heidän tarpeitaan ja näkökulmiaan, sekä osaa soveltaa ansiokkaasti näitä tietoja.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Opiskelija hahmottaa erilaisia sosiaali- ja terveysalan toimintaperiaatteita ja palveluita, tietää joitakin erilaisia terveyteen liittyvien sähköisten ratkaisujen asiakkaita ja käyttäjiä sekä heidän tarpeitaan ja näkökulmiaan, sekä osaa käyttää näitä tietoja.

Ilmoittautumisaika

29.11.2021 - 09.01.2022

Ajoitus

10.01.2022 - 08.05.2022

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

ICT ja tuotantotalous

Toimipiste

Karaportti 2

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

0 - 40

Koulutus
  • Tieto- ja viestintätekniikan tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Päivi Haho
  • Sakari Lukkarinen
  • Juha Havukumpu
Ryhmät
  • TVT20-H
    Hyvinvointi- ja terveysteknologia

Tavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija tuntee tyypillisiä sosiaali- ja terveyspalveluita, hahmottaa sosiaali- ja terveysalan toimintaperiaatteet, tunnistaa erilaisia asiakkaita ja käyttäjiä, sekä osaa ottaa huomioon nämä hyödynnettäessä sähköisiä ratkaisuja palvelujen ja prosessien kehittämiseen.

Sisältö

• Sosiaali- ja terveysalan toimijat ja toimintaperiaatteet ja palvelut
• Asiakkaan ja käyttäjän roolit
• ICT-ratkaisujen erilaiset asiakkaat ja käyttäjät sekä erityistarpeet
• Asiakasymmärrys tuotekehityksessä
• Käyttäjän näkökulma teknologiaan

Arviointiasteikko

0-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija hahmottaa erilaisia sosiaali- ja terveysalan toimintaperiaatteita ja palveluita, tietää joitakin erilaisia terveyteen liittyvien sähköisten ratkaisujen asiakkaita ja käyttäjiä sekä heidän tarpeitaan ja näkökulmiaan, sekä osaa käyttää näitä tietoja.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija tuntee erilaisia sosiaali- ja terveysalan toimintaperiaatteita ja palveluita, tunnistaa erilaisia terveyteen liittyvien sähköisten ratkaisujen asiakkaita ja käyttäjiä sekä heidän tarpeitaan ja näkökulmiaan, sekä osaa soveltaa näitä tietoja.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija tuntee perusteellisesti erilaisia sosiaali- ja terveysalan toimintaperiaatteita ja palveluita, tunnistaa syvällisesti erilaisia terveyteen liittyvien sähköisten ratkaisujen asiakkaita ja käyttäjiä sekä heidän tarpeitaan ja näkökulmiaan, sekä osaa soveltaa ansiokkaasti näitä tietoja.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Opiskelija hahmottaa erilaisia sosiaali- ja terveysalan toimintaperiaatteita ja palveluita, tietää joitakin erilaisia terveyteen liittyvien sähköisten ratkaisujen asiakkaita ja käyttäjiä sekä heidän tarpeitaan ja näkökulmiaan, sekä osaa käyttää näitä tietoja.