Siirry suoraan sisältöön

Visuaalinen markkinointi ja valikoimasuunnitteluLaajuus (5 op)

Tunnus: KX00EI07

Laajuus

5 op

Osaamistavoitteet

Opintojakson jälkeen opiskelija:
• osaa seurata ja analysoida brändimallistoja osana kaupan valikoimaa.
• osaa koota valikoiman johonkin myymälätyyppiin.
• osaa suunnitella myymälän valikoiman ehdoilla.
• hahmottaa mallistojen kiertonopeuden merkityksen vaatebisneksen kannalta.
• hahmottaa visuaalisen markkinoinnin mahdollisuudet vaatebisneksessä.

Sisältö

Myymäläsuunnittelu, valaistus ja valikoiman esillepano. Myymälätyypit. Valikoiman merkitys visuaalisen markkinoinnin kannalta. Visuaalinen markkinointimateriaali. Lakisääteiset hintamerkinnät. Myymälän kapasiteetti ostojen lähtökohtana. Varaston merkitys. Sesonki, valikoimajaksot, lajitelma ja kiertonopeus. Loppukäyttäjäryhmät ja kuluttajakalenteri. Ostosuunnitelma ja ostopäivät. Toimitusajat. Valikoiman kokoaminen eri ostotavoilla. Kaupungilla seurataan trendien jalkautumista brändien mallistoihin ja analysoidaan ostajan ostotapaa, valikoimajaksoja sekä vaatteiden kiertonopeutta.

Esitietovaatimukset

Seuraavia opintojaksoja vastaava osaaminen:
Vaatetusalan opintokokonaisuuksiin Malliston ja valikoimasuunnittelun osaaminen sekä Bisnes- ja trendiosaaminen sisältyvät opinnot.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija on saavuttanut osittain opintojakson tavoitteet. Hän on suorittanut opintojakson tehtävät hyväksytysti.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija on saavuttanut hyvin opintojakson tavoitteet. Hän on suorittanut opintojakson tehtävät hyväksytysti ja on osannut soveltaa opittuja asioita niiden suorittamisessa.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija on saavuttanut erinomaisesti opintojakson tavoitteet. Hän on suorittanut opintojakson tehtävät soveltaen opittua erityisen ansiokkaasti.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Hyväksytty:
Opiskelija on saavuttanut osittain opintojakson tavoitteet. Hän on suorittanut opintojakson tehtävät hyväksytysti.