International Trade Fair Practices and Material SourcingLaajuus (5 cr)
Code: KX00EI06
Credits
5 op
Objective
After completing the course, the students are able to:
• outline clothing and trade show practices in a global operating environment.
• find the materials needed for the collection from fairs and is able to consider the risks involved in obtaining them.
• analyze and apply trend information through brands.
• understand the different quality, capacity and productivity properties as well the price of the production in different countries and factories.
• understand the importance of decentralizing the outsourcing and manufacturing from the point of view of risk management.
• produce a trend and fair report for a brand.
Content
Preparations for purchasing fabrics and other materials for potential projects in an international fabric, accessory and apparel sourcing fair. Subcontracting from the point of view of quality, capacity and machinery. Fabric agencies. Purchase of fabrics and accessories for the upcoming season. Analyzes of actual trends in brand stores. Current information on responsibility, fashion, colors, materials, manufacturing methods and manufacturers from a brand perspective. Trend, fair and travel reports.
Prerequisites
Competencies corresponding to the goals of the following Fashion and Clothing modules:
Collection and Assortment Design; Clothing Materials and Responsibility; Business and Trends.
Assessment criteria, satisfactory (1)
The students have partly reached the goals of the course. They have adequately completed the set assignments.
Assessment criteria, good (3)
The students have successfully reached the goals of the course. They have successfully completed the set assignments applying learned information.
Assessment criteria, excellent (5)
The students have reached the goals of the course to an excellent degree. They have completed the set assignments applying learned information with distinction.
Assessment criteria, approved/failed
Pass:
The students have partly reached the goals of the course. They have adequately completed the set assignments.
Enrollment
27.11.2023 - 10.12.2023
Timing
11.01.2024 - 22.03.2024
Number of ECTS credits allocated
5 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
Cultural Management & Fashion and Clothing
Campus
Hämeentie 135
Teaching languages
- Finnish
- English
Seats
12 - 35
Degree programmes
- Fashion and Clothing
Teachers
- Päivi Lonka
Teacher in charge
Päivi Lonka
Groups
-
KXI20S1Vaatetusalan tutkinto-ohjelma päivä
-
KXI21S1Vaatetusalan tutkinto-ohjelma päivä
Objective
Opintojakson jälkeen opiskelija:
• hahmottaa vaatetusalan toimintamuotoja ja messukäytäntöjä globaalissa toimintaympäristössä.
• osaa valmistautua messulla hankkimaan mallistoon tarvittavat materiaalit ja huomioimaan niiden saantiin liittyvät riskit.
• osaa analysoida trendi-informaatiota brändien kautta.
• hahmottaa tuotantokapasiteetin laatua ja hintaa eri maissa sekä eri tuotantolaitoksissa.
• ymmärtää malliston jakamisen merkityksen eri tuotantolaitoksiin riskien hallinnan kannalta.
• osaa laatia brändille trendi- ja messuraportin.
Content
Valmistaudutaan mahdollisten projektien kankaiden ja muiden materiaalien hankintaan Pariisin messuilta. TexWorld -kangasmessut ja Apparelsourcing-messut sekä Première Vision – Fabric-, Yarns-, Leather-, Designs-, Accessories- ja Manufacturing -messut Pariisissa. Tuotantokapasiteetin laatu, konekanta ja sen ostaminen. Kangasagentuurit. Kankaiden, neulosten ja lisätarvikkeiden hankinta tulevaan sesonkiin. Analyysit toteutuneista trendeistä Pariisin brändimyymälöissä. Uuden tiedon hankkiminen alan kehityksestä liittyen vastuullisuuteen, muotiin, väreihin, materiaaleihin, valmistusmenetelmiin ja valmistuspaikkoihin brändin näkökulmasta. Trendi-, messu- ja matkaraportit.
Location and time
lähiopetus:
Metropolian Arabian kampus, Hämeentie 135D
kurssiin sisältyy messumatka Pariisiin Premier Vision messuille ajankohdalla 6.-8.2.2024. Matkaan liittyvät kulut ovat opiskelijan itsensä kustannettavia
Materials
materiaali ilmoitetaan kurssin aikana
Teaching methods
Lähiopetus
Ryhmä- ja yksilötehtävät
Kurssitehtävä liittyen materiaalien hankintaan sekä messuraportin laatiminen
Employer connections
-
Exam schedules
-
International connections
Tutustuminen kansainvälisten vaatetusalan messujen kautta materiaalien hankintaan sekä yrityksiin, jotka tarjoavat ko materiaaleja. Messu on 6.-8.2 2024 järjestettävä Premier Vision-messu Pariisissa
Completion alternatives
-
Student workload
1 op = 27 tuntia
5 op = 135 tuntia (kurssin laajuus)
6 lähiopetuskertaa / n. 33 tuntia (osin työskentelyä ryhmissä / itsenäisesti)
3 päivää messuilla / n. 21 tuntia
itsenäista työskentelyä n. 81 tuntia
80% läsnäolo lähiopetuksessa vaaditaan kurssin suorittamiseksi
Content scheduling
Lähiopetuskerrat (lukujärjestyksen mukaisesti - muutokset ajoituksissa mahdollisia)
11.1. (9 - 15:30)
18.1. (9 - 15:30)
25.1. (9 - 15:30)
1.2. (9 - 15:30)
6.3. (9 - 15:30)
22.3. (9 - 15:30)
Messupäivät 6. - 8.2. oman aikataulun mukaisesti työskentelyä messuilla. Tapaamiset kurssin opettajan kanssa voidaan sopia erikseen.
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
Opiskelija on saavuttanut osittain opintojakson tavoitteet. Hän on suorittanut opintojakson tehtävät hyväksytysti.
Assessment criteria, good (3)
Opiskelija on saavuttanut hyvin opintojakson tavoitteet. Hän on suorittanut opintojakson tehtävät hyväksytysti ja on osannut soveltaa opittuja asioita niiden suorittamisessa.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija on saavuttanut erinomaisesti opintojakson tavoitteet. Hän on suorittanut opintojakson tehtävät soveltaen opittua erityisen ansiokkaasti.
Assessment criteria, approved/failed
Hyväksytty:
Opiskelija on saavuttanut osittain opintojakson tavoitteet. Hän on suorittanut opintojakson tehtävät hyväksytysti.
Assessment methods and criteria
Kurssitehtävä ilmoitetaan kurssin alussa ja tehtävän arvioinnin kriteerit.
Arviointi suoritetaan asteikolla 0-5 ja muodostuu seuraavasti:
20% vertaisarviointi
80% kurssitehtävä
Prerequisites
Seuraavia opintojaksoja vastaava osaaminen:
Opintokokonaisuuksiin Malliston ja valikoimasuunnittelun osaaminen, Vaatetusalan materiaalit ja vastuullisuusosaaminen sekä Bisnes- ja trendiosaaminen sisältyvät opinnot.