Skip to main content

Educational Perspectives to Teaching 2Laajuus (5 cr)

Code: KX00DX05

Credits

5 op

Teaching language

  • Finnish

Objective

The student is able to develop their pedagogical thinking utilizing acquired theoretical knowledge on the course of life, learning, teaching, and ethics. The student can develop their pedagogical thinking and practice further also after graduation. The student can act in networks and take part in professional, pedagogical dialogue and development.

Content

The music educator in society. Applying theoretical educational knowledge in pedagogical practice and thinking. Teacher ethics.

Prerequisites

The student is able to observe and describe pedagogical situations they encounter utilizing theoretical knowledge on learning and teaching. They are able to justify pedagogical choices and actions based on theories of teaching and learning as well as teacher ethics.

Assessment criteria, approved/failed

The student is able to apply the acquired theoretical knowledge and the ethical information on music pedagogy to their pedagogical thinking. The student can act in networks and take part in professional, pedagogical dialogue and development.

Enrollment

27.11.2023 - 07.01.2024

Timing

01.01.2024 - 17.05.2024

Number of ECTS credits allocated

5 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

Music

Campus

Hämeentie 135

Teaching languages
  • Finnish
Degree programmes
  • Music
Teachers
  • Kimmo Salonen
  • musiikki virtuaali
Teacher in charge

Kimmo Salonen

Groups
  • KXF21S1
    Musiikin tutkinto-ohjelma päivä

Objective

Opiskelija osaa kehittää pedagogista ajatteluaan ja hyödyntää hankkimaansa teoreettista tietoa ihmisen elämänkulkuun, oppimiseen, opettamiseen sekä etiikkaan liittyen. Hän kykenee kehittämään opettajuuttaan myös valmistumisen jälkeen. Hän osaa toimia verkostoissa sekä osallistua ammatilliseen pedagogiseen keskusteluun ja kehittämiseen.

Content

Musiikkipedagogi yhteiskunnassa. Kasvatustieteen teorioiden näkökulmien soveltaminen omaan pedagogiseen ymmärrykseen. Opettajan etiikka.

Evaluation scale

Hyväksytty/Hylätty

Assessment criteria, approved/failed

Opiskelija osaa soveltaa hankkimaansa kasvatustieteen teoreettista sekä musiikkipedagogina toimimiseen liittyvää eettistä tietoa omaan pedagogiseen ajatteluunsa. Hän osaa toimia verkostoissa sekä osallistua ammatilliseen pedagogiseen keskusteluun ja kehittämiseen.

Prerequisites

Opiskelija osaa havainnoida ja kuvata kohtaamiaan opetustilanteita hyödyntäen ymmärrystään teoreettiseen tietoon oppimisesta ja opettamisesta. Hän osaa perustella tekemiään pedagogisia valintoja opetus- ja oppimisteorioihin ja opettajan eettiseen ajatteluun perustuen.

Enrollment

28.11.2022 - 11.12.2022

Timing

01.01.2023 - 31.07.2023

Number of ECTS credits allocated

5 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

Music

Campus

Musiikki

Teaching languages
  • Finnish
Degree programmes
  • Music
Teachers
  • Kimmo Salonen
  • musiikki virtuaali
Teacher in charge

Kimmo Salonen

Groups
  • KXF20S1
    Musiikin tutkinto-ohjelma päivä

Objective

Opiskelija osaa kehittää pedagogista ajatteluaan ja hyödyntää hankkimaansa teoreettista tietoa ihmisen elämänkulkuun, oppimiseen, opettamiseen sekä etiikkaan liittyen. Hän kykenee kehittämään opettajuuttaan myös valmistumisen jälkeen. Hän osaa toimia verkostoissa sekä osallistua ammatilliseen pedagogiseen keskusteluun ja kehittämiseen.

Content

Musiikkipedagogi yhteiskunnassa. Kasvatustieteen teorioiden näkökulmien soveltaminen omaan pedagogiseen ymmärrykseen. Opettajan etiikka.

Evaluation scale

Hyväksytty/Hylätty

Assessment criteria, approved/failed

Opiskelija osaa soveltaa hankkimaansa kasvatustieteen teoreettista sekä musiikkipedagogina toimimiseen liittyvää eettistä tietoa omaan pedagogiseen ajatteluunsa. Hän osaa toimia verkostoissa sekä osallistua ammatilliseen pedagogiseen keskusteluun ja kehittämiseen.

Prerequisites

Opiskelija osaa havainnoida ja kuvata kohtaamiaan opetustilanteita hyödyntäen ymmärrystään teoreettiseen tietoon oppimisesta ja opettamisesta. Hän osaa perustella tekemiään pedagogisia valintoja opetus- ja oppimisteorioihin ja opettajan eettiseen ajatteluun perustuen.