Siirry suoraan sisältöön

Kasvatustieteen näkökulmia opettajuuteen 2Laajuus (5 op)

Tunnus: KX00DX05

Laajuus

5 op

Opetuskieli

  • suomi

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa kehittää pedagogista ajatteluaan ja hyödyntää hankkimaansa teoreettista tietoa ihmisen elämänkulkuun, oppimiseen, opettamiseen sekä etiikkaan liittyen. Hän kykenee kehittämään opettajuuttaan myös valmistumisen jälkeen. Hän osaa toimia verkostoissa sekä osallistua ammatilliseen pedagogiseen keskusteluun ja kehittämiseen.

Sisältö

Musiikkipedagogi yhteiskunnassa. Kasvatustieteen teorioiden näkökulmien soveltaminen omaan pedagogiseen ymmärrykseen. Opettajan etiikka.

Esitietovaatimukset

Opiskelija osaa havainnoida ja kuvata kohtaamiaan opetustilanteita hyödyntäen ymmärrystään teoreettiseen tietoon oppimisesta ja opettamisesta. Hän osaa perustella tekemiään pedagogisia valintoja opetus- ja oppimisteorioihin ja opettajan eettiseen ajatteluun perustuen.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Opiskelija osaa soveltaa hankkimaansa kasvatustieteen teoreettista sekä musiikkipedagogina toimimiseen liittyvää eettistä tietoa omaan pedagogiseen ajatteluunsa. Hän osaa toimia verkostoissa sekä osallistua ammatilliseen pedagogiseen keskusteluun ja kehittämiseen.

Ilmoittautumisaika

27.11.2023 - 07.01.2024

Ajoitus

01.01.2024 - 17.05.2024

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Musiikin tiimi

Toimipiste

Hämeentie 135

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Musiikin tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Kimmo Salonen
  • musiikki virtuaali
Vastuuopettaja

Kimmo Salonen

Ryhmät
  • KXF21S1
    Musiikin tutkinto-ohjelma päivä

Tavoitteet

Opiskelija osaa kehittää pedagogista ajatteluaan ja hyödyntää hankkimaansa teoreettista tietoa ihmisen elämänkulkuun, oppimiseen, opettamiseen sekä etiikkaan liittyen. Hän kykenee kehittämään opettajuuttaan myös valmistumisen jälkeen. Hän osaa toimia verkostoissa sekä osallistua ammatilliseen pedagogiseen keskusteluun ja kehittämiseen.

Sisältö

Musiikkipedagogi yhteiskunnassa. Kasvatustieteen teorioiden näkökulmien soveltaminen omaan pedagogiseen ymmärrykseen. Opettajan etiikka.

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Opiskelija osaa soveltaa hankkimaansa kasvatustieteen teoreettista sekä musiikkipedagogina toimimiseen liittyvää eettistä tietoa omaan pedagogiseen ajatteluunsa. Hän osaa toimia verkostoissa sekä osallistua ammatilliseen pedagogiseen keskusteluun ja kehittämiseen.

Esitietovaatimukset

Opiskelija osaa havainnoida ja kuvata kohtaamiaan opetustilanteita hyödyntäen ymmärrystään teoreettiseen tietoon oppimisesta ja opettamisesta. Hän osaa perustella tekemiään pedagogisia valintoja opetus- ja oppimisteorioihin ja opettajan eettiseen ajatteluun perustuen.

Ilmoittautumisaika

28.11.2022 - 11.12.2022

Ajoitus

01.01.2023 - 31.07.2023

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Musiikin tiimi

Toimipiste

Musiikki

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Musiikin tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Kimmo Salonen
  • musiikki virtuaali
Vastuuopettaja

Kimmo Salonen

Ryhmät
  • KXF20S1
    Musiikin tutkinto-ohjelma päivä

Tavoitteet

Opiskelija osaa kehittää pedagogista ajatteluaan ja hyödyntää hankkimaansa teoreettista tietoa ihmisen elämänkulkuun, oppimiseen, opettamiseen sekä etiikkaan liittyen. Hän kykenee kehittämään opettajuuttaan myös valmistumisen jälkeen. Hän osaa toimia verkostoissa sekä osallistua ammatilliseen pedagogiseen keskusteluun ja kehittämiseen.

Sisältö

Musiikkipedagogi yhteiskunnassa. Kasvatustieteen teorioiden näkökulmien soveltaminen omaan pedagogiseen ymmärrykseen. Opettajan etiikka.

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Opiskelija osaa soveltaa hankkimaansa kasvatustieteen teoreettista sekä musiikkipedagogina toimimiseen liittyvää eettistä tietoa omaan pedagogiseen ajatteluunsa. Hän osaa toimia verkostoissa sekä osallistua ammatilliseen pedagogiseen keskusteluun ja kehittämiseen.

Esitietovaatimukset

Opiskelija osaa havainnoida ja kuvata kohtaamiaan opetustilanteita hyödyntäen ymmärrystään teoreettiseen tietoon oppimisesta ja opettamisesta. Hän osaa perustella tekemiään pedagogisia valintoja opetus- ja oppimisteorioihin ja opettajan eettiseen ajatteluun perustuen.