Skip to main content

Educational Perspectives to Teaching 1Laajuus (10 cr)

Code: KX00DX03

Credits

10 op

Teaching language

  • Finnish

Objective

After completing the course, the student is capable of justifying their pedagogical choices and actions based on theories of teaching and learning as well as teacher ethics. They are able to describe premises of educational and cultural politics affecting teaching practices. They can reflect on teaching situations they encounter by utilizing theoretical knowledge of learning and teaching.

Content

Teaching and learning. Learning during the course of life. Learner-oriented music teaching and pedagogical flexibility.

Prerequisites

- The student is able to utilize learner-oriented pedagogical practices as an expert in the one-to-onetuition of their own instrument or in early childhood music education.
- The student is capable of constructive interaction and goal-directed, learner-oriented music teaching.
- The student can plan and implement larger pedagogical arcs based on the learner’s strengths.
- The student is able to give feedback on longer learning processes and is able to use feedback as an activating and encouraging teaching method.
- The student is able to analyse learning and teaching situations in a versatile manner.
- The student can reflect on their pedagogical thinking and activities.

Assessment criteria, approved/failed

The student is able to observe and describe pedagogical situations they encounter utilizing theoretical knowledge on learning and teaching. They are able to justify pedagogical choices and actions based on theories of teaching and learning as well as teacher ethics.

Enrollment

06.05.2024 - 31.05.2024

Timing

01.08.2024 - 31.12.2024

Number of ECTS credits allocated

10 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

Music

Campus

Hämeentie 135

Teaching languages
  • Finnish
Degree programmes
  • Music
Teachers
  • Kimmo Salonen
  • musiikki virtuaali
Teacher in charge

Kimmo Salonen

Groups
  • KXF22S1
    Musiikin tutkinto-ohjelma päivä

Objective

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa perustella tekemiään pedagogisia valintoja opetus- ja oppimisteorioihin ja opettajan eettiseen ajatteluun perustuen. Hän osaa kuvata opettajan työhön vaikuttavia koulutus- ja kulttuuripoliittisia lähtökohtia. Hän osaa reflektoida kohtaamiaan opetustilanteita hyödyntäen teoreettista tietoa oppimisesta ja opettamisesta.

Content

Opetus ja oppiminen. Oppiminen ja elämänkulku. Oppijalähtöisyys ja pedagoginen joustavuus opettajan ammattitaidossa.

Evaluation scale

Hyväksytty/Hylätty

Assessment criteria, approved/failed

Opiskelija osaa havainnoida ja kuvata kohtaamiaan opetustilanteita hyödyntäen ymmärrystään oppimiseen ja opettamiseen liittyvästä teoreettisesta tiedosta. Hän osaa perustella tekemiään pedagogisia valintoja opetus- ja oppimisteorioihin ja opettajan eettiseen ajatteluun perustuen.

Prerequisites

- Opiskelija kykenee käyttämään oppijalähtöisen pedagogiikan menetelmiä oman instrumenttinsa yksilöopetuksen tai varhaisiän musiikkikasvatuksen asiantuntijana.
- Opiskelija kykenee rakentavaan vuorovaikutukseen ja tavoitteelliseen, oppijalähtöiseen musiikin opettamiseen.
- Opiskelija osaa suunnitella ja toteuttaa oppijan vahvuuksiin perustuvia laajempia opetuksellisia kaaria.
- Opiskelija kykenee antamaan palautetta pidemmistä oppimisprosesseista ja käyttämään palautteen antamista oppijaa aktivoivana ja kannustavana menetelmänä.
- Opiskelija osaa analysoida oppimistapahtumia monipuolisesti.
- Opiskelija osaa reflektoida pedagogista ajatteluaan ja toimintaansa.

Enrollment

02.05.2023 - 31.05.2023

Timing

01.08.2023 - 22.12.2023

Number of ECTS credits allocated

10 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

Music

Campus

Hämeentie 135

Teaching languages
  • Finnish
Degree programmes
  • Music
Teachers
  • Kimmo Salonen
  • musiikki virtuaali
Teacher in charge

Kimmo Salonen

Groups
  • KXF21S1
    Musiikin tutkinto-ohjelma päivä

Objective

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa perustella tekemiään pedagogisia valintoja opetus- ja oppimisteorioihin ja opettajan eettiseen ajatteluun perustuen. Hän osaa kuvata opettajan työhön vaikuttavia koulutus- ja kulttuuripoliittisia lähtökohtia. Hän osaa reflektoida kohtaamiaan opetustilanteita hyödyntäen teoreettista tietoa oppimisesta ja opettamisesta.

Content

Opetus ja oppiminen. Oppiminen ja elämänkulku. Oppijalähtöisyys ja pedagoginen joustavuus opettajan ammattitaidossa.

Location and time

Opintojakso alkaa pe 28.4.2023 klo 9-13 yhteisellä Musiikkipedagogiikan symposiumilla päättävän ryhmän kanssa.
Syksyn kontaktipäivät ovat klo 9-14 perjantaisin 15.9., 6.10., 3.11., 17.11. sekä 1.12.2023.
Haaga-Helia amk, Ratapihankatu 13, Pasila.

Materials

Opintojaksolla annettava kirjallisuus.

Content scheduling

Opintojakso alkaa pe 28.4.2023 klo 9-13 yhteisellä Musiikkipedagogiikan symposiumilla päättävän ryhmän kanssa.
Syksyn kontaktipäivät ovat klo 9-14 perjantaisin 15.9., 6.10., 3.11., 17.11. sekä 1.12.2023.
Haaga-Helia amk, Ratapihankatu 13, Pasila.

Further information

Opintojakso suoritetaan Haaga-Helia Ammatillisessa opettajakorkeakoulussa.
Tavoitteena on, että opintojakson jälkeen opiskelija osaa perustella tekemänsä pedagogiset valinnat opetus- ja oppimisteorioihin perustuen, on tietoinen opettajan työhön vaikuttavista koulutus- ja kulttuuripoliittisista lähtökohdista, kehittää itseään ryhmäopetuksen ohjaajana sekä huomioi opetuksen suunnittelussa ja toteutuksessa erilaiset oppijat.

Opintojakso alkaa pe 28.4.2023 klo 9-13 yhteisellä Musiikkipedagogiikan symposiumilla päättävän ryhmän kanssa.
Syksyn kontaktipäivät ovat klo 9-14 perjantaisin 15.9., 6.10., 3.11., 17.11. sekä 1.12.2023.
Haaga-Helia amk, Ratapihankatu 13, Pasila.

HUOM!
Ilmoittautuminen tehdään sekä tälle opintojaksolle että Haaga-Heliaan erikseen. Haaga-Helian ilmoittautuminen tehdään opiskelijoille jaettavan linkin kautta.

Evaluation scale

Hyväksytty/Hylätty

Assessment criteria, approved/failed

Opiskelija osaa havainnoida ja kuvata kohtaamiaan opetustilanteita hyödyntäen ymmärrystään oppimiseen ja opettamiseen liittyvästä teoreettisesta tiedosta. Hän osaa perustella tekemiään pedagogisia valintoja opetus- ja oppimisteorioihin ja opettajan eettiseen ajatteluun perustuen.

Prerequisites

- Opiskelija kykenee käyttämään oppijalähtöisen pedagogiikan menetelmiä oman instrumenttinsa yksilöopetuksen tai varhaisiän musiikkikasvatuksen asiantuntijana.
- Opiskelija kykenee rakentavaan vuorovaikutukseen ja tavoitteelliseen, oppijalähtöiseen musiikin opettamiseen.
- Opiskelija osaa suunnitella ja toteuttaa oppijan vahvuuksiin perustuvia laajempia opetuksellisia kaaria.
- Opiskelija kykenee antamaan palautetta pidemmistä oppimisprosesseista ja käyttämään palautteen antamista oppijaa aktivoivana ja kannustavana menetelmänä.
- Opiskelija osaa analysoida oppimistapahtumia monipuolisesti.
- Opiskelija osaa reflektoida pedagogista ajatteluaan ja toimintaansa.

Enrollment

02.05.2022 - 15.05.2022

Timing

01.08.2022 - 16.12.2022

Number of ECTS credits allocated

10 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

Music

Campus

Musiikki

Teaching languages
  • Finnish
Degree programmes
  • Music
Teachers
  • Kimmo Salonen
Teacher in charge

Kimmo Salonen

Groups
  • KXF20S1
    Musiikin tutkinto-ohjelma päivä

Objective

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa perustella tekemiään pedagogisia valintoja opetus- ja oppimisteorioihin ja opettajan eettiseen ajatteluun perustuen. Hän osaa kuvata opettajan työhön vaikuttavia koulutus- ja kulttuuripoliittisia lähtökohtia. Hän osaa reflektoida kohtaamiaan opetustilanteita hyödyntäen teoreettista tietoa oppimisesta ja opettamisesta.

Content

Opetus ja oppiminen. Oppiminen ja elämänkulku. Oppijalähtöisyys ja pedagoginen joustavuus opettajan ammattitaidossa.

Further information

Opintojakso suoritetaan Haaga-Helia Ammatillisessa opettajakorkeakoulussa.
Tavoitteena on, että opintojakson jälkeen opiskelija osaa perustella tekemänsä pedagogiset valinnat opetus- ja oppimisteorioihin perustuen, on tietoinen opettajan työhön vaikuttavista koulutus- ja kulttuuripoliittisista lähtökohdista, kehittää itseään ryhmäopetuksen ohjaajana sekä huomioi opetuksen suunnittelussa ja toteutuksessa erilaiset oppijat.

HUOM!
Ilmoittautuminen tehdään sekä tälle opintojaksolle että Haaga-Heliaan erikseen. Haaga-Helian ilmoittautuminen tehdään opiskelijoille jaettavan linkin kautta.

Evaluation scale

Hyväksytty/Hylätty

Assessment criteria, approved/failed

Opiskelija osaa havainnoida ja kuvata kohtaamiaan opetustilanteita hyödyntäen ymmärrystään oppimiseen ja opettamiseen liittyvästä teoreettisesta tiedosta. Hän osaa perustella tekemiään pedagogisia valintoja opetus- ja oppimisteorioihin ja opettajan eettiseen ajatteluun perustuen.

Prerequisites

- Opiskelija kykenee käyttämään oppijalähtöisen pedagogiikan menetelmiä oman instrumenttinsa yksilöopetuksen tai varhaisiän musiikkikasvatuksen asiantuntijana.
- Opiskelija kykenee rakentavaan vuorovaikutukseen ja tavoitteelliseen, oppijalähtöiseen musiikin opettamiseen.
- Opiskelija osaa suunnitella ja toteuttaa oppijan vahvuuksiin perustuvia laajempia opetuksellisia kaaria.
- Opiskelija kykenee antamaan palautetta pidemmistä oppimisprosesseista ja käyttämään palautteen antamista oppijaa aktivoivana ja kannustavana menetelmänä.
- Opiskelija osaa analysoida oppimistapahtumia monipuolisesti.
- Opiskelija osaa reflektoida pedagogista ajatteluaan ja toimintaansa.