Educational Perspectives to Teaching 1Laajuus (10 cr)
Code: KX00DX03
Credits
10 op
Teaching language
- Finnish
Objective
After completing the course, the student is capable of justifying their pedagogical choices and actions based on theories of teaching and learning as well as teacher ethics. They are able to describe premises of educational and cultural politics affecting teaching practices. They can reflect on teaching situations they encounter by utilizing theoretical knowledge of learning and teaching.
Content
Teaching and learning. Learning during the course of life. Learner-oriented music teaching and pedagogical flexibility.
Prerequisites
- The student is able to utilize learner-oriented pedagogical practices as an expert in the one-to-onetuition of their own instrument or in early childhood music education.
- The student is capable of constructive interaction and goal-directed, learner-oriented music teaching.
- The student can plan and implement larger pedagogical arcs based on the learner’s strengths.
- The student is able to give feedback on longer learning processes and is able to use feedback as an activating and encouraging teaching method.
- The student is able to analyse learning and teaching situations in a versatile manner.
- The student can reflect on their pedagogical thinking and activities.
Assessment criteria, approved/failed
The student is able to observe and describe pedagogical situations they encounter utilizing theoretical knowledge on learning and teaching. They are able to justify pedagogical choices and actions based on theories of teaching and learning as well as teacher ethics.
Enrollment
06.05.2024 - 31.05.2024
Timing
01.08.2024 - 31.12.2024
Number of ECTS credits allocated
10 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
Music
Campus
Hämeentie 135
Teaching languages
- Finnish
Degree programmes
- Music
Teachers
- Kimmo Salonen
- musiikki virtuaali
Teacher in charge
Kimmo Salonen
Groups
-
KXF22S1Musiikin tutkinto-ohjelma päivä
Objective
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa perustella tekemiään pedagogisia valintoja opetus- ja oppimisteorioihin ja opettajan eettiseen ajatteluun perustuen. Hän osaa kuvata opettajan työhön vaikuttavia koulutus- ja kulttuuripoliittisia lähtökohtia. Hän osaa reflektoida kohtaamiaan opetustilanteita hyödyntäen teoreettista tietoa oppimisesta ja opettamisesta.
Content
Opetus ja oppiminen. Oppiminen ja elämänkulku. Oppijalähtöisyys ja pedagoginen joustavuus opettajan ammattitaidossa.
Evaluation scale
Hyväksytty/Hylätty
Assessment criteria, approved/failed
Opiskelija osaa havainnoida ja kuvata kohtaamiaan opetustilanteita hyödyntäen ymmärrystään oppimiseen ja opettamiseen liittyvästä teoreettisesta tiedosta. Hän osaa perustella tekemiään pedagogisia valintoja opetus- ja oppimisteorioihin ja opettajan eettiseen ajatteluun perustuen.
Prerequisites
- Opiskelija kykenee käyttämään oppijalähtöisen pedagogiikan menetelmiä oman instrumenttinsa yksilöopetuksen tai varhaisiän musiikkikasvatuksen asiantuntijana.
- Opiskelija kykenee rakentavaan vuorovaikutukseen ja tavoitteelliseen, oppijalähtöiseen musiikin opettamiseen.
- Opiskelija osaa suunnitella ja toteuttaa oppijan vahvuuksiin perustuvia laajempia opetuksellisia kaaria.
- Opiskelija kykenee antamaan palautetta pidemmistä oppimisprosesseista ja käyttämään palautteen antamista oppijaa aktivoivana ja kannustavana menetelmänä.
- Opiskelija osaa analysoida oppimistapahtumia monipuolisesti.
- Opiskelija osaa reflektoida pedagogista ajatteluaan ja toimintaansa.
Enrollment
02.05.2023 - 31.05.2023
Timing
01.08.2023 - 22.12.2023
Number of ECTS credits allocated
10 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
Music
Campus
Hämeentie 135
Teaching languages
- Finnish
Degree programmes
- Music
Teachers
- Kimmo Salonen
- musiikki virtuaali
Teacher in charge
Kimmo Salonen
Groups
-
KXF21S1Musiikin tutkinto-ohjelma päivä
Objective
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa perustella tekemiään pedagogisia valintoja opetus- ja oppimisteorioihin ja opettajan eettiseen ajatteluun perustuen. Hän osaa kuvata opettajan työhön vaikuttavia koulutus- ja kulttuuripoliittisia lähtökohtia. Hän osaa reflektoida kohtaamiaan opetustilanteita hyödyntäen teoreettista tietoa oppimisesta ja opettamisesta.
Content
Opetus ja oppiminen. Oppiminen ja elämänkulku. Oppijalähtöisyys ja pedagoginen joustavuus opettajan ammattitaidossa.
Location and time
Opintojakso alkaa pe 28.4.2023 klo 9-13 yhteisellä Musiikkipedagogiikan symposiumilla päättävän ryhmän kanssa.
Syksyn kontaktipäivät ovat klo 9-14 perjantaisin 15.9., 6.10., 3.11., 17.11. sekä 1.12.2023.
Haaga-Helia amk, Ratapihankatu 13, Pasila.
Materials
Opintojaksolla annettava kirjallisuus.
Content scheduling
Opintojakso alkaa pe 28.4.2023 klo 9-13 yhteisellä Musiikkipedagogiikan symposiumilla päättävän ryhmän kanssa.
Syksyn kontaktipäivät ovat klo 9-14 perjantaisin 15.9., 6.10., 3.11., 17.11. sekä 1.12.2023.
Haaga-Helia amk, Ratapihankatu 13, Pasila.
Further information
Opintojakso suoritetaan Haaga-Helia Ammatillisessa opettajakorkeakoulussa.
Tavoitteena on, että opintojakson jälkeen opiskelija osaa perustella tekemänsä pedagogiset valinnat opetus- ja oppimisteorioihin perustuen, on tietoinen opettajan työhön vaikuttavista koulutus- ja kulttuuripoliittisista lähtökohdista, kehittää itseään ryhmäopetuksen ohjaajana sekä huomioi opetuksen suunnittelussa ja toteutuksessa erilaiset oppijat.
Opintojakso alkaa pe 28.4.2023 klo 9-13 yhteisellä Musiikkipedagogiikan symposiumilla päättävän ryhmän kanssa.
Syksyn kontaktipäivät ovat klo 9-14 perjantaisin 15.9., 6.10., 3.11., 17.11. sekä 1.12.2023.
Haaga-Helia amk, Ratapihankatu 13, Pasila.
HUOM!
Ilmoittautuminen tehdään sekä tälle opintojaksolle että Haaga-Heliaan erikseen. Haaga-Helian ilmoittautuminen tehdään opiskelijoille jaettavan linkin kautta.
Evaluation scale
Hyväksytty/Hylätty
Assessment criteria, approved/failed
Opiskelija osaa havainnoida ja kuvata kohtaamiaan opetustilanteita hyödyntäen ymmärrystään oppimiseen ja opettamiseen liittyvästä teoreettisesta tiedosta. Hän osaa perustella tekemiään pedagogisia valintoja opetus- ja oppimisteorioihin ja opettajan eettiseen ajatteluun perustuen.
Prerequisites
- Opiskelija kykenee käyttämään oppijalähtöisen pedagogiikan menetelmiä oman instrumenttinsa yksilöopetuksen tai varhaisiän musiikkikasvatuksen asiantuntijana.
- Opiskelija kykenee rakentavaan vuorovaikutukseen ja tavoitteelliseen, oppijalähtöiseen musiikin opettamiseen.
- Opiskelija osaa suunnitella ja toteuttaa oppijan vahvuuksiin perustuvia laajempia opetuksellisia kaaria.
- Opiskelija kykenee antamaan palautetta pidemmistä oppimisprosesseista ja käyttämään palautteen antamista oppijaa aktivoivana ja kannustavana menetelmänä.
- Opiskelija osaa analysoida oppimistapahtumia monipuolisesti.
- Opiskelija osaa reflektoida pedagogista ajatteluaan ja toimintaansa.
Enrollment
02.05.2022 - 15.05.2022
Timing
01.08.2022 - 16.12.2022
Number of ECTS credits allocated
10 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
Music
Campus
Musiikki
Teaching languages
- Finnish
Degree programmes
- Music
Teachers
- Kimmo Salonen
Teacher in charge
Kimmo Salonen
Groups
-
KXF20S1Musiikin tutkinto-ohjelma päivä
Objective
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa perustella tekemiään pedagogisia valintoja opetus- ja oppimisteorioihin ja opettajan eettiseen ajatteluun perustuen. Hän osaa kuvata opettajan työhön vaikuttavia koulutus- ja kulttuuripoliittisia lähtökohtia. Hän osaa reflektoida kohtaamiaan opetustilanteita hyödyntäen teoreettista tietoa oppimisesta ja opettamisesta.
Content
Opetus ja oppiminen. Oppiminen ja elämänkulku. Oppijalähtöisyys ja pedagoginen joustavuus opettajan ammattitaidossa.
Further information
Opintojakso suoritetaan Haaga-Helia Ammatillisessa opettajakorkeakoulussa.
Tavoitteena on, että opintojakson jälkeen opiskelija osaa perustella tekemänsä pedagogiset valinnat opetus- ja oppimisteorioihin perustuen, on tietoinen opettajan työhön vaikuttavista koulutus- ja kulttuuripoliittisista lähtökohdista, kehittää itseään ryhmäopetuksen ohjaajana sekä huomioi opetuksen suunnittelussa ja toteutuksessa erilaiset oppijat.
HUOM!
Ilmoittautuminen tehdään sekä tälle opintojaksolle että Haaga-Heliaan erikseen. Haaga-Helian ilmoittautuminen tehdään opiskelijoille jaettavan linkin kautta.
Evaluation scale
Hyväksytty/Hylätty
Assessment criteria, approved/failed
Opiskelija osaa havainnoida ja kuvata kohtaamiaan opetustilanteita hyödyntäen ymmärrystään oppimiseen ja opettamiseen liittyvästä teoreettisesta tiedosta. Hän osaa perustella tekemiään pedagogisia valintoja opetus- ja oppimisteorioihin ja opettajan eettiseen ajatteluun perustuen.
Prerequisites
- Opiskelija kykenee käyttämään oppijalähtöisen pedagogiikan menetelmiä oman instrumenttinsa yksilöopetuksen tai varhaisiän musiikkikasvatuksen asiantuntijana.
- Opiskelija kykenee rakentavaan vuorovaikutukseen ja tavoitteelliseen, oppijalähtöiseen musiikin opettamiseen.
- Opiskelija osaa suunnitella ja toteuttaa oppijan vahvuuksiin perustuvia laajempia opetuksellisia kaaria.
- Opiskelija kykenee antamaan palautetta pidemmistä oppimisprosesseista ja käyttämään palautteen antamista oppijaa aktivoivana ja kannustavana menetelmänä.
- Opiskelija osaa analysoida oppimistapahtumia monipuolisesti.
- Opiskelija osaa reflektoida pedagogista ajatteluaan ja toimintaansa.