Trends and Brand StrategiesLaajuus (5 cr)
Code: KQ00BT61
Credits
5 op
Objective
During the course, the students will explore trend forming and trend projects as well as building up product brands. The students will understand the meaning of trends for products. They will understand the forming process of the brand strategies for products and how to utilise them in the product design process.
Content
- Defining a brand and what can be branded
- The concepts: Brand strategy, brand position and brand identity
- Product identity and product image
- Design and the product content
- Trend forming, mega trends
- Building up images
Assessment criteria, satisfactory (1)
The students are able to describe the development of the trends. The students can analyze the branded products. The students are able to describe how the brand strategy is formed and how it can be utilised in the product development process.
Assessment criteria, good (3)
The students are able to successfully describe the development of the trends.The students can successfully analyze branded products.
The students are able to successfully describe the way a brand strategy is formed and how it can be utilised in the product development process.
Assessment criteria, excellent (5)
The students are able to describe the development of trends in an excellent way. The students can analyze the branded products in an excellent way. The students master describing the way a brand strategy is formed and how it can be utilised in the product development process.
Assessment criteria, approved/failed
The students are able to describe the development of trends. The students can analyze branded products. The students are able to describe the way a brand strategy is formed and how it can be utilised in the product development process.
Enrollment
01.11.2023 - 31.01.2024
Timing
01.04.2024 - 09.05.2024
Number of ECTS credits allocated
5 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
School of Media, Design and Conservation
Campus
Hämeentie 135
Teaching languages
- Finnish
Seats
0 - 25
Degree programmes
- Design
Teachers
- Juha Ainoa
Teacher in charge
Juha Ainoa
Groups
-
KXE21S1TMIndustrial Design
Objective
Opintojakson aikana opiskelija tutustuu trendien muodostumiseen ja trendityöskentelyyn sekä tuotebrändien rakentamiseen. Opiskelija tunnistaa miten trendit vaikuttavat tuotteisiin. Hän osaa perustella miten tuotteiden brändistrategiat muodostuvat ja miten niitä voidaan hyödyntää tuotesuunnitteluprosessissa.
Content
- Mikä brändi on ja mitä voidaan brändata
- käsitteet: Brändistrategia, brändipositio ja brändi-identiteetti
- Tuotteen indentiteetti ja imago
- Muotoilu ja tuotesisältö
- Trendien muodostuminen ja megatrendit
- Mielikuvan muodostuminen
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
Opiskelija osaa kuvata trendien muodostumisen ja trendityöskentelyn. Opiskelija osaa analysoida tuotebrändejä. Opiskelija osaa kuvata brändistrategian muodostamisen ja miten sitä voidaan hyödyntää tuotesuunnitteluprosessissa.
Assessment criteria, good (3)
Opiskelija osaa kuvata hyvin trendien muodostumisen ja trendityöskentelyn. Opiskelija osaa analysoida hyvin tuotebrändejä. Opiskelija osaa kuvata hyvin brändistrategian muodostamisen ja miten sitä voidaan hyödyntää tuotesuunnitteluprosessissa.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija osaa kuvata erinomaisesti trendien muodostumisen ja trendityöskentelyn. Opiskelija osaa analysoida erinomaisesti tuotebrändejä. Opiskelija osaa kuvata erinomaisesti brändistrategian muodostamisen ja miten sitä voidaan hyödyntää tuotesuunnitteluprosessissa.
Assessment criteria, approved/failed
Opiskelija osaa kuvata trendien muodostumisen ja trendityöskentelyn. Opiskelija osaa analysoida tuotebrändejä. Opiskelija osaa kuvata brändistrategian muodostamisen ja miten sitä voidaan hyödyntää tuotesuunnitteluprosessissa.
Enrollment
01.11.2022 - 31.01.2023
Timing
01.03.2023 - 30.04.2023
Number of ECTS credits allocated
5 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
School of Media, Design and Conservation
Campus
Hämeentie 135
Teaching languages
- Finnish
Degree programmes
- Design
Teachers
- Juha Ainoa
Teacher in charge
Merja Kosonen
Groups
-
KXE20S1TMIndustrial Design
Objective
Opintojakson aikana opiskelija tutustuu trendien muodostumiseen ja trendityöskentelyyn sekä tuotebrändien rakentamiseen. Opiskelija tunnistaa miten trendit vaikuttavat tuotteisiin. Hän osaa perustella miten tuotteiden brändistrategiat muodostuvat ja miten niitä voidaan hyödyntää tuotesuunnitteluprosessissa.
Content
- Mikä brändi on ja mitä voidaan brändata
- käsitteet: Brändistrategia, brändipositio ja brändi-identiteetti
- Tuotteen indentiteetti ja imago
- Muotoilu ja tuotesisältö
- Trendien muodostuminen ja megatrendit
- Mielikuvan muodostuminen
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
Opiskelija osaa kuvata trendien muodostumisen ja trendityöskentelyn. Opiskelija osaa analysoida tuotebrändejä. Opiskelija osaa kuvata brändistrategian muodostamisen ja miten sitä voidaan hyödyntää tuotesuunnitteluprosessissa.
Assessment criteria, good (3)
Opiskelija osaa kuvata hyvin trendien muodostumisen ja trendityöskentelyn. Opiskelija osaa analysoida hyvin tuotebrändejä. Opiskelija osaa kuvata hyvin brändistrategian muodostamisen ja miten sitä voidaan hyödyntää tuotesuunnitteluprosessissa.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija osaa kuvata erinomaisesti trendien muodostumisen ja trendityöskentelyn. Opiskelija osaa analysoida erinomaisesti tuotebrändejä. Opiskelija osaa kuvata erinomaisesti brändistrategian muodostamisen ja miten sitä voidaan hyödyntää tuotesuunnitteluprosessissa.
Assessment criteria, approved/failed
Opiskelija osaa kuvata trendien muodostumisen ja trendityöskentelyn. Opiskelija osaa analysoida tuotebrändejä. Opiskelija osaa kuvata brändistrategian muodostamisen ja miten sitä voidaan hyödyntää tuotesuunnitteluprosessissa.
Enrollment
01.11.2021 - 31.01.2022
Timing
07.04.2022 - 03.05.2022
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
5 op
RDI portion
2 op
Mode of delivery
Distance learning
Unit
School of Media, Design and Conservation
Campus
Hämeentie 135
Teaching languages
- Finnish
Degree programmes
- Design
Teachers
- Juha Ainoa
Teacher in charge
Merja Kosonen
Groups
-
KXE19S1TMTeollinen muotoilu
Objective
Opintojakson aikana opiskelija tutustuu trendien muodostumiseen ja trendityöskentelyyn sekä tuotebrändien rakentamiseen. Opiskelija tunnistaa miten trendit vaikuttavat tuotteisiin. Hän osaa perustella miten tuotteiden brändistrategiat muodostuvat ja miten niitä voidaan hyödyntää tuotesuunnitteluprosessissa.
Content
- Mikä brändi on ja mitä voidaan brändata
- käsitteet: Brändistrategia, brändipositio ja brändi-identiteetti
- Tuotteen indentiteetti ja imago
- Muotoilu ja tuotesisältö
- Trendien muodostuminen ja megatrendit
- Mielikuvan muodostuminen
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
Opiskelija osaa kuvata trendien muodostumisen ja trendityöskentelyn. Opiskelija osaa analysoida tuotebrändejä. Opiskelija osaa kuvata brändistrategian muodostamisen ja miten sitä voidaan hyödyntää tuotesuunnitteluprosessissa.
Assessment criteria, good (3)
Opiskelija osaa kuvata hyvin trendien muodostumisen ja trendityöskentelyn. Opiskelija osaa analysoida hyvin tuotebrändejä. Opiskelija osaa kuvata hyvin brändistrategian muodostamisen ja miten sitä voidaan hyödyntää tuotesuunnitteluprosessissa.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija osaa kuvata erinomaisesti trendien muodostumisen ja trendityöskentelyn. Opiskelija osaa analysoida erinomaisesti tuotebrändejä. Opiskelija osaa kuvata erinomaisesti brändistrategian muodostamisen ja miten sitä voidaan hyödyntää tuotesuunnitteluprosessissa.
Assessment criteria, approved/failed
Opiskelija osaa kuvata trendien muodostumisen ja trendityöskentelyn. Opiskelija osaa analysoida tuotebrändejä. Opiskelija osaa kuvata brändistrategian muodostamisen ja miten sitä voidaan hyödyntää tuotesuunnitteluprosessissa.