Skip to main content

Basics of Colour Perception and CompositionLaajuus (5 cr)

Code: KM00FQ46

Credits

5 op

Objective

The student understands the importance of color perception in visual communication. The student knows drawing and painting tools and knows how to use them. The student masters the most common basic techniques of drawing, painting and composition and knows how to express himself versatilely using different materials and techniques. The student can set goals for visual expression and evaluate the achievement of the goals. The student can analyze the shape, color and composition of a picture.

Content

- color perception
- application of knowledge, observation and visual skills with different tools
- use of lines as a means of expression
- sharpening perception and expression by applying different techniques
- color theory and composition as part of the structure of the image
- image analysis

Assessment criteria, satisfactory (1)

The student understands the importance of color perception in visual communication. The student can satisfactorily create and express his own images visually by means of drawing, painting and composition. The student can analyze the shape, color and composition of a picture. The student understands continuous image-making as part of observation, research and thinking and as part of the professional design process

Assessment criteria, good (3)

The student understands the importance of color perception in visual communication. The student knows how to create and express his own images visually by means of drawing, painting and composition. The student can analyze the shape, color and composition of a picture. The student understands continuous image making as part of observation, research and thinking and as part of professional design pro

Assessment criteria, excellent (5)

The student understands the importance of color perception in visual communication. The student knows how to create and express his own images in a visual way by means of drawing, painting and composition. The student is excellent at analyzing the shape, color and composition of a picture. The student has an excellent understanding of continuous image-making as part of observation, research and thinking and as part of the professional design process.

Assessment criteria, approved/failed

The student understands the importance of color perception in visual communication. The student can satisfactorily create and express his own images visually by means of drawing, painting and composition. The student can analyze the shape, color and composition of a picture. The student understands continuous image-making as part of observation, research and thinking and as part of the professional design process.

Enrollment

06.05.2024 - 31.08.2024

Timing

01.08.2024 - 31.12.2024

Number of ECTS credits allocated

5 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

School of Media, Design and Conservation

Teaching languages
  • Finnish
Seats

0 - 20

Degree programmes
  • Design
Teachers
  • Ilona Huolman
Teacher in charge

Ilona Huolman

Groups
  • KXE24S1GS
    Visual Communication Design

Objective

Opiskelija ymmärtää värihavainnon merkityksen visuaalisessa viestinnässä. Opiskelija tuntee piirtämisen ja maalaamisen työvälineitä ja osaa käyttää niitä. Opiskelija hallitsee piirtämisen, maalaamisen ja sommittelun yleisimmät perustekniikat ja osaa ilmaista itseään monipuolisesti eri materiaaleja ja tekniikoita hyödyntäen. Opiskelija osaa asettaa visuaaliselle ilmaisulle tavoitteita ja arvioida tavoitteiden saavuttamista. Opiskelija osaa analysoida kuvan muotoa, väriä ja sommittelua.

Content

- värihavainto
- tiedon, havainnon ja visuaalisen taidon soveltaminen erilaisilla välineillä
- viivankäyttö ilmaisukeinona
- havainnon ja ilmaisun harjaannuttaminen erilaisia tekniikoita soveltaen
- värioppi ja sommittelu osana kuvan rakennetta
- kuva-analyysi

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

Opiskelija ymmärtää värihavainnon merkityksen visuaalisessa viestinnässä. Opiskelija osaa tyydyttävästi luoda ja ilmaista omia mielikuviaan visuaalisesti piirtämisen, maalaamisen ja sommittelun keinoin. Opiskelija osaa analysoida kuvan muotoa, väriä ja sommittelua. Opiskelija ymmärtää jatkuvan kuvan tekemisen osana havainnointia, tutkimista ja ajattelua sekä osana ammatillista suunnitteluprosessia.

Assessment criteria, good (3)

Opiskelija ymmärtää värihavainnon merkityksen visuaalisessa viestinnässä. Opiskelija osaa luoda ja ilmaista hyvin omia mielikuviaan visuaalisesti piirtämisen, maalaamisen ja sommittelun keinoin. Opiskelija osaa analysoida kuvan muotoa, väriä ja sommittelua. Opiskelija ymmärtää jatkuvan kuvan tekemisen osana havainnointia, tutkimista ja ajattelua sekä osana ammatillista suunnitteluprosessia.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija ymmärtää värihavainnon merkityksen visuaalisessa viestinnässä. Opiskelija osaa luoda ja ilmaista erinomaisesti omia mielikuviaan visuaalisesti piirtämisen, maalaamisen ja sommittelun keinoin. Opiskelija osaa erinomaisesti analysoida kuvan muotoa, väriä ja sommittelua. Opiskelija ymmärtää erinomaisesti jatkuvan kuvan tekemisen osana havainnointia, tutkimista ja ajattelua sekä osana ammatillista suunnitteluprosessia.

Assessment criteria, approved/failed

Opiskelija ymmärtää värihavainnon merkityksen visuaalisessa viestinnässä. Opiskelija osaa tyydyttävästi luoda ja ilmaista omia mielikuviaan visuaalisesti piirtämisen, maalaamisen ja sommittelun keinoin. Opiskelija osaa analysoida kuvan muotoa, väriä ja sommittelua. Opiskelija ymmärtää jatkuvan kuvan tekemisen osana havainnointia, tutkimista ja ajattelua sekä osana ammatillista suunnitteluprosessia.