MarkkinointiLaajuus (5 op)
Tunnus: KM00ES10
Laajuus
5 op
Osaamistavoitteet
Opiskelija ymmärtää myynnin ja markkinoinnin vuorovaikutussuhteen. Opiskelija hallitsee markkinoinnin ja markkinointiviestinnän keskeiset käsitteet, osa-alueet sekä kohderyhmäajattelun. Opiskelija osaa soveltaa alan ammatillisia ja eettisiä periaatteita markkinoinnin näkökulmasta.
Sisältö
- markkinoinnin ja markkinointiviestinnän osa-alueet
- kohderyhmäajattelu
- asiakkaan tarpeen tunnistaminen
- asiakassuhteen rakentaminen ja ylläpito
- asiakasviestintä
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija ymmärtää myynnin ja markkinoinnin vuorovaikutussuhteen. Opiskelija tuntee markkinoinnin eri osa-alueita ja osaa käyttää markkinoinnin ja markkinointiviestinnän keskeisiä käsitteitä. Opiskelija osaa ottaa kohderyhmän huomioon.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija ymmärtää myynnin ja markkinoinnin vuorovaikutussuhteen. Opiskelija tuntee markkinoinnin eri osa-alueita ja osaa käyttää markkinoinnin ja markkinointiviestinnän käsitteitä. Opiskelija osaa ottaa toimintaympäristön ja kohderyhmän huomioon. Hän osaa soveltaa alan ammatillisia ja eettisiä periaatteita markkinoinnin näkökulmasta. Opiskelija osaa etsiä, analysoida ja tuottaa tietoa. Opiskelija osaa ottaa kestävän kehityksen periaatteet huomioon.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija ymmärtää myynnin ja markkinoinnin vuorovaikutussuhteen syvällisesti. Opiskelija tuntee markkinoinnin eri osa-alueita ja osaa sujuvasti käyttää markkinoinnin ja markkinointiviestinnän käsitteitä. Opiskelija osaa ottaa toimintaympäristön ja kohderyhmän huomioon. Hän osaa soveltaa alan ammatillisia ja eettisiä periaatteita markkinoinnin näkökulmasta. Opiskelija osaa, etsiä analysoida ja tuottaa tietoa sekä tehdä kehittämisehdotuksia. Opiskelija osaa ottaa kestävän kehityksen periaatteet huomioon.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Opiskelija ymmärtää myynnin ja markkinoinnin vuorovaikutussuhteen. Opiskelija tuntee markkinoinnin eri osa-alueita ja osaa käyttää markkinoinnin ja markkinointiviestinnän keskeisiä käsitteitä. Opiskelija osaa ottaa kohderyhmän huomioon.
Ilmoittautumisaika
06.05.2024 - 31.08.2024
Ajoitus
01.08.2024 - 31.12.2024
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Media, muotoilu ja konservointi
Toimipiste
Hämeentie 135
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 20
Koulutus
- Muotoilun tutkinto-ohjelma
Opettaja
- kulu virtuaali::muotoilu
Vastuuopettaja
Katri Laitinen
Ryhmät
-
KXE23S1GSVisuaalisen viestinnän muotoilu - Graafinen suunnittelu
Tavoitteet
Opiskelija ymmärtää myynnin ja markkinoinnin vuorovaikutussuhteen. Opiskelija hallitsee markkinoinnin ja markkinointiviestinnän keskeiset käsitteet, osa-alueet sekä kohderyhmäajattelun. Opiskelija osaa soveltaa alan ammatillisia ja eettisiä periaatteita markkinoinnin näkökulmasta.
Sisältö
- markkinoinnin ja markkinointiviestinnän osa-alueet
- kohderyhmäajattelu
- asiakkaan tarpeen tunnistaminen
- asiakassuhteen rakentaminen ja ylläpito
- asiakasviestintä
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija ymmärtää myynnin ja markkinoinnin vuorovaikutussuhteen. Opiskelija tuntee markkinoinnin eri osa-alueita ja osaa käyttää markkinoinnin ja markkinointiviestinnän keskeisiä käsitteitä. Opiskelija osaa ottaa kohderyhmän huomioon.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija ymmärtää myynnin ja markkinoinnin vuorovaikutussuhteen. Opiskelija tuntee markkinoinnin eri osa-alueita ja osaa käyttää markkinoinnin ja markkinointiviestinnän käsitteitä. Opiskelija osaa ottaa toimintaympäristön ja kohderyhmän huomioon. Hän osaa soveltaa alan ammatillisia ja eettisiä periaatteita markkinoinnin näkökulmasta. Opiskelija osaa etsiä, analysoida ja tuottaa tietoa. Opiskelija osaa ottaa kestävän kehityksen periaatteet huomioon.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija ymmärtää myynnin ja markkinoinnin vuorovaikutussuhteen syvällisesti. Opiskelija tuntee markkinoinnin eri osa-alueita ja osaa sujuvasti käyttää markkinoinnin ja markkinointiviestinnän käsitteitä. Opiskelija osaa ottaa toimintaympäristön ja kohderyhmän huomioon. Hän osaa soveltaa alan ammatillisia ja eettisiä periaatteita markkinoinnin näkökulmasta. Opiskelija osaa, etsiä analysoida ja tuottaa tietoa sekä tehdä kehittämisehdotuksia. Opiskelija osaa ottaa kestävän kehityksen periaatteet huomioon.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Opiskelija ymmärtää myynnin ja markkinoinnin vuorovaikutussuhteen. Opiskelija tuntee markkinoinnin eri osa-alueita ja osaa käyttää markkinoinnin ja markkinointiviestinnän keskeisiä käsitteitä. Opiskelija osaa ottaa kohderyhmän huomioon.
Ilmoittautumisaika
02.05.2023 - 27.08.2023
Ajoitus
25.09.2023 - 14.11.2023
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Media, muotoilu ja konservointi
Toimipiste
Hämeentie 135
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 20
Koulutus
- Muotoilun tutkinto-ohjelma
Opettaja
- kulu virtuaali::muotoilu
Vastuuopettaja
Katri Myllylä
Ryhmät
-
KXE22S1GSVisuaalisen viestinnän muotoilu - Graafinen suunnittelu
Tavoitteet
Opiskelija ymmärtää myynnin ja markkinoinnin vuorovaikutussuhteen. Opiskelija hallitsee markkinoinnin ja markkinointiviestinnän keskeiset käsitteet, osa-alueet sekä kohderyhmäajattelun. Opiskelija osaa soveltaa alan ammatillisia ja eettisiä periaatteita markkinoinnin näkökulmasta.
Sisältö
- markkinoinnin ja markkinointiviestinnän osa-alueet
- kohderyhmäajattelu
- asiakkaan tarpeen tunnistaminen
- asiakassuhteen rakentaminen ja ylläpito
- asiakasviestintä
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija ymmärtää myynnin ja markkinoinnin vuorovaikutussuhteen. Opiskelija tuntee markkinoinnin eri osa-alueita ja osaa käyttää markkinoinnin ja markkinointiviestinnän keskeisiä käsitteitä. Opiskelija osaa ottaa kohderyhmän huomioon.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija ymmärtää myynnin ja markkinoinnin vuorovaikutussuhteen. Opiskelija tuntee markkinoinnin eri osa-alueita ja osaa käyttää markkinoinnin ja markkinointiviestinnän käsitteitä. Opiskelija osaa ottaa toimintaympäristön ja kohderyhmän huomioon. Hän osaa soveltaa alan ammatillisia ja eettisiä periaatteita markkinoinnin näkökulmasta. Opiskelija osaa etsiä, analysoida ja tuottaa tietoa. Opiskelija osaa ottaa kestävän kehityksen periaatteet huomioon.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija ymmärtää myynnin ja markkinoinnin vuorovaikutussuhteen syvällisesti. Opiskelija tuntee markkinoinnin eri osa-alueita ja osaa sujuvasti käyttää markkinoinnin ja markkinointiviestinnän käsitteitä. Opiskelija osaa ottaa toimintaympäristön ja kohderyhmän huomioon. Hän osaa soveltaa alan ammatillisia ja eettisiä periaatteita markkinoinnin näkökulmasta. Opiskelija osaa, etsiä analysoida ja tuottaa tietoa sekä tehdä kehittämisehdotuksia. Opiskelija osaa ottaa kestävän kehityksen periaatteet huomioon.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Opiskelija ymmärtää myynnin ja markkinoinnin vuorovaikutussuhteen. Opiskelija tuntee markkinoinnin eri osa-alueita ja osaa käyttää markkinoinnin ja markkinointiviestinnän keskeisiä käsitteitä. Opiskelija osaa ottaa kohderyhmän huomioon.
Ilmoittautumisaika
02.05.2022 - 04.09.2022
Ajoitus
29.08.2022 - 12.10.2022
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Media, muotoilu ja konservointi
Toimipiste
Hämeentie 135
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 20
Koulutus
- Muotoilun tutkinto-ohjelma
Opettaja
- kulu virtuaali::muotoilu
Vastuuopettaja
Katri Myllylä
Ryhmät
-
KXE21S1GSVisuaalisen viestinnän muotoilu - Graafinen suunnittelu
Tavoitteet
Opiskelija ymmärtää myynnin ja markkinoinnin vuorovaikutussuhteen. Opiskelija hallitsee markkinoinnin ja markkinointiviestinnän keskeiset käsitteet, osa-alueet sekä kohderyhmäajattelun. Opiskelija osaa soveltaa alan ammatillisia ja eettisiä periaatteita markkinoinnin näkökulmasta.
Sisältö
- markkinoinnin ja markkinointiviestinnän osa-alueet
- kohderyhmäajattelu
- asiakkaan tarpeen tunnistaminen
- asiakassuhteen rakentaminen ja ylläpito
- asiakasviestintä
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija ymmärtää myynnin ja markkinoinnin vuorovaikutussuhteen. Opiskelija tuntee markkinoinnin eri osa-alueita ja osaa käyttää markkinoinnin ja markkinointiviestinnän keskeisiä käsitteitä. Opiskelija osaa ottaa kohderyhmän huomioon.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija ymmärtää myynnin ja markkinoinnin vuorovaikutussuhteen. Opiskelija tuntee markkinoinnin eri osa-alueita ja osaa käyttää markkinoinnin ja markkinointiviestinnän käsitteitä. Opiskelija osaa ottaa toimintaympäristön ja kohderyhmän huomioon. Hän osaa soveltaa alan ammatillisia ja eettisiä periaatteita markkinoinnin näkökulmasta. Opiskelija osaa etsiä, analysoida ja tuottaa tietoa. Opiskelija osaa ottaa kestävän kehityksen periaatteet huomioon.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija ymmärtää myynnin ja markkinoinnin vuorovaikutussuhteen syvällisesti. Opiskelija tuntee markkinoinnin eri osa-alueita ja osaa sujuvasti käyttää markkinoinnin ja markkinointiviestinnän käsitteitä. Opiskelija osaa ottaa toimintaympäristön ja kohderyhmän huomioon. Hän osaa soveltaa alan ammatillisia ja eettisiä periaatteita markkinoinnin näkökulmasta. Opiskelija osaa, etsiä analysoida ja tuottaa tietoa sekä tehdä kehittämisehdotuksia. Opiskelija osaa ottaa kestävän kehityksen periaatteet huomioon.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Opiskelija ymmärtää myynnin ja markkinoinnin vuorovaikutussuhteen. Opiskelija tuntee markkinoinnin eri osa-alueita ja osaa käyttää markkinoinnin ja markkinointiviestinnän keskeisiä käsitteitä. Opiskelija osaa ottaa kohderyhmän huomioon.