CopywritingLaajuus (5 cr)
Code: KM00ER98
Credits
5 op
Teaching language
- Finnish
Objective
The student knows the basics of advertising writing and design of various advertising texts.
Content
- graphic designer text skills
- creative advertising writing
- copywriter work image and role in the work community
Prerequisites
Graphic Design Basics Management
Assessment criteria, satisfactory (1)
The student knows the basics of planning and writing different advertising texts. The student understands the role of advertising texts as part of marketing communications. The student is able to produce satisfactory advertising text.
Assessment criteria, good (3)
The student masters the planning and writing of various advertising texts. The student understands the role of advertising texts as part of marketing communications. The student is able to apply what they have learned and produce purposeful advertising text.
Assessment criteria, excellent (5)
The student masters the planning and writing of various ad texts. The student understands the role of advertising texts as part of marketing communications. The student is able to apply what they have learned and is able to work independently. The student is able to produce proficient and targeted advertising text.
Assessment criteria, approved/failed
The student knows the basics of planning and writing different advertising texts. The student understands the role of advertising texts as part of marketing communications. The student is able to produce satisfactory advertising text.
Enrollment
06.05.2024 - 31.08.2024
Timing
01.08.2024 - 31.12.2024
Number of ECTS credits allocated
5 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
School of Media, Design and Conservation
Campus
Hämeentie 135
Teaching languages
- Finnish
Seats
0 - 20
Degree programmes
- Design
Teachers
- Tuomas Aatola
- Kai Talonpoika
Teacher in charge
Kai Talonpoika
Groups
-
KXE21S1GSVisual Communication Design – Graphic Design
Objective
Opiskelija tuntee mainoskirjoittamisen ja erilaisten mainostekstien suunnittelun perusteet.
Content
- graafisen suunnittelijan tekstitaidot
- luova mainoskirjoittaminen
- copywriterin työnkuva ja rooli työyhteisössä
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
Opiskelija hahmottaa erilaisten mainostekstien suunnittelun perusteet. Opiskelija ymmärtää mainostekstien roolin osana markkinointiviestintää. Opiskelija osaa tuottaa tyydyttävää mainostekstiä.
Assessment criteria, good (3)
Opiskelija hallitsee erilaisten mainostekstien suunnittelun. Opiskelija ymmärtää mainostekstien roolin osana markkinointiviestintää. Opiskelija osaa soveltaa oppimaansa ja tuottaa luontevaa mainostekstiä.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija hallitsee erilaisten mainostekstien suunnittelun kiitettävästi. Opiskelija ymmärtää mainostekstien roolin osana markkinointiviestintää. Opiskelija osaa soveltaa oppimaansa ja kykenee työskentelemään itsenäisesti. Opiskelija osaa tuottaa sujuvaa ja oikein kohdennettua mainostekstiä.
Assessment criteria, approved/failed
Opiskelija hahmottaa erilaisten mainostekstien suunnittelun perusteet. Opiskelija ymmärtää mainostekstien roolin osana markkinointiviestintää. Opiskelija osaa tuottaa tyydyttävää mainostekstiä.
Prerequisites
Graafisen suunnittelun perusteiden hallinta.