Strategic Design and Design LeadershipLaajuus (5 cr)
Code: KQ00BT62
Credits
5 op
Objective
The students will explore design as a competition parameter and as a part of the strategic decision making process. They will learn to notice new product possibilities and understand the development process of new products.
The students will acquire basic information concerning the different areas of a controlled business image and its importance to business operations, production array, graphic image, physical environment and managing the whole formed by operation methods.
Content
- Design as a competition parameter and as a part of the strategic decision making
- Integrating design in business processes
- The production array meeting the business design strategy
- Visual communication in business organizations
Assessment criteria, satisfactory (1)
The students can describe the significance of industrial design as part of the company’s competitiveness and strategic planning. The students are able to interpret and analyze the company’s design strategy and the product portfolio.
Assessment criteria, good (3)
The students can successfully describe the significance of industrial design as part of the company’s competitive factors and strategic planning. The students are able to successfully interpret and analyze the company’s design strategy and product portfolio. The students can apply the company strategy to designing the product array and to the product development.
Assessment criteria, excellent (5)
The students can excellently describethe significance of industrial design as part of the company’s competitiveness and strategic planning. The students are able to interpret and analyze the company’s design strategy and product portfolio in an excellent way.
Assessment criteria, approved/failed
The students can describe the significance of industrial design as part of the company’s competitiveness and strategic planning. The students are able to interpret and analyze the company’s design strategy and product portfolio.
Enrollment
01.11.2023 - 31.01.2024
Timing
15.01.2024 - 09.02.2024
Number of ECTS credits allocated
5 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
School of Media, Design and Conservation
Campus
Hämeentie 135
Teaching languages
- Finnish
Seats
0 - 25
Degree programmes
- Design
Teachers
- Juha Ainoa
Teacher in charge
Juha Ainoa
Groups
-
KXE21S1TMIndustrial Design
Objective
Opiskelija tunnistaa muotoilun yrityksen kilpailutekijänä ja osana yrityksen strategista päätöksentekoprosessia. Hän oppii havaitsemaan uusia tuotemahdollisuuksia sekä hahmottamaan uusien tuotteiden kehitysprosessia.
Opiskelija saa perustiedot hallitun yrityskuvan eri osa-alueista ja sen merkityksestä mm. yrityksen toiminnassa, tuotevalikoimassa, palveluissa sekä markkinoinnin että muotoilun näkökulmasta. Opiskelija tutustuu tuotteiden, yrityksen graafisen ulkoasun, fyysisen ympäristön sekä toimintatapojen muodostaman kokonaisuuden hallintaan.
Content
- Muotoilu yrityksen kilpailutekijänä ja strategisessa päätöksenteossa
- Muotoilun integrointi liiketoimintaprosesseihin
- Yrityksen muotoilustrategian mukainen tuotevalikoima
- Visuaalinen kommunikaatio yritysorganisaatioissa
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
Opiskelija osaa selittää yritysstrategian pääperiaatteet ja käsitteet. Opiskelija osaa selittää muotoilun merkityksen kilpailutekijänä sekä osana strategista suunnittelua. Opiskelija osaa tulkita ja analysoida yrityksen muotoilustrategiaa ja tuotevalikoimaa.
Assessment criteria, good (3)
Opiskelija osaa selittää yritysstrategian pääperiaatteet ja käsitteet hyvin. Opiskelija osaa selittää ammattimaisesti muotoilun merkityksen kilpailutekijänä sekä osana strategista suunnittelua. Opiskelija osaa tulkita ja analysoida ammattimaisesti yrityksen muotoilustrategiaa ja tuotevalikoima. Opiskelija osaa soveltaa yrityksen strategiaa tuotevalikoiman suunnittelussa ja tuotekehityksessä.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija osaa selittää yritysstrategian pääperiaatteet ja käsitteet erinomaisesti. Opiskelija osaa selittää erinomaisesti muotoilun merkityksen kilpailutekijänä sekä osana strategista suunnittelua. Opiskelija osaa tulkita ja analysoida erinomaisesti yrityksen muotoilustrategiaa ja tuotevalikoimaa. Opiskelija osaa soveltaa erinomaisesti yrityksen strategiaa tuotevalikoiman suunnittelussa ja tuotekehityksessä.
Assessment criteria, approved/failed
Opiskelija osaa selittää yritysstrategian pääperiaatteet ja käsitteet. Opiskelija osaa selittää muotoilun merkityksen kilpailutekijänä sekä osana strategista suunnittelua. Opiskelija osaa tulkita ja analysoida yrityksen muotoilustrategiaa ja tuotevalikoimaa.
Enrollment
01.11.2022 - 31.01.2023
Timing
01.01.2023 - 28.02.2023
Number of ECTS credits allocated
5 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
School of Media, Design and Conservation
Campus
Hämeentie 135
Teaching languages
- Finnish
Degree programmes
- Design
Teachers
- Juha Ainoa
Teacher in charge
Merja Kosonen
Groups
-
KXE20S1TMIndustrial Design
Objective
Opiskelija tunnistaa muotoilun yrityksen kilpailutekijänä ja osana yrityksen strategista päätöksentekoprosessia. Hän oppii havaitsemaan uusia tuotemahdollisuuksia sekä hahmottamaan uusien tuotteiden kehitysprosessia.
Opiskelija saa perustiedot hallitun yrityskuvan eri osa-alueista ja sen merkityksestä mm. yrityksen toiminnassa, tuotevalikoimassa, palveluissa sekä markkinoinnin että muotoilun näkökulmasta. Opiskelija tutustuu tuotteiden, yrityksen graafisen ulkoasun, fyysisen ympäristön sekä toimintatapojen muodostaman kokonaisuuden hallintaan.
Content
- Muotoilu yrityksen kilpailutekijänä ja strategisessa päätöksenteossa
- Muotoilun integrointi liiketoimintaprosesseihin
- Yrityksen muotoilustrategian mukainen tuotevalikoima
- Visuaalinen kommunikaatio yritysorganisaatioissa
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
Opiskelija osaa selittää yritysstrategian pääperiaatteet ja käsitteet. Opiskelija osaa selittää muotoilun merkityksen kilpailutekijänä sekä osana strategista suunnittelua. Opiskelija osaa tulkita ja analysoida yrityksen muotoilustrategiaa ja tuotevalikoimaa.
Assessment criteria, good (3)
Opiskelija osaa selittää yritysstrategian pääperiaatteet ja käsitteet hyvin. Opiskelija osaa selittää ammattimaisesti muotoilun merkityksen kilpailutekijänä sekä osana strategista suunnittelua. Opiskelija osaa tulkita ja analysoida ammattimaisesti yrityksen muotoilustrategiaa ja tuotevalikoima. Opiskelija osaa soveltaa yrityksen strategiaa tuotevalikoiman suunnittelussa ja tuotekehityksessä.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija osaa selittää yritysstrategian pääperiaatteet ja käsitteet erinomaisesti. Opiskelija osaa selittää erinomaisesti muotoilun merkityksen kilpailutekijänä sekä osana strategista suunnittelua. Opiskelija osaa tulkita ja analysoida erinomaisesti yrityksen muotoilustrategiaa ja tuotevalikoimaa. Opiskelija osaa soveltaa erinomaisesti yrityksen strategiaa tuotevalikoiman suunnittelussa ja tuotekehityksessä.
Assessment criteria, approved/failed
Opiskelija osaa selittää yritysstrategian pääperiaatteet ja käsitteet. Opiskelija osaa selittää muotoilun merkityksen kilpailutekijänä sekä osana strategista suunnittelua. Opiskelija osaa tulkita ja analysoida yrityksen muotoilustrategiaa ja tuotevalikoimaa.
Enrollment
01.11.2021 - 31.01.2022
Timing
12.01.2022 - 28.02.2022
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
5 op
RDI portion
2 op
Mode of delivery
Distance learning
Unit
School of Media, Design and Conservation
Campus
Hämeentie 135
Teaching languages
- Finnish
Degree programmes
- Design
Teachers
- Juha Ainoa
Teacher in charge
Merja Kosonen
Groups
-
KXE19S1TMTeollinen muotoilu
Objective
Opiskelija tunnistaa muotoilun yrityksen kilpailutekijänä ja osana yrityksen strategista päätöksentekoprosessia. Hän oppii havaitsemaan uusia tuotemahdollisuuksia sekä hahmottamaan uusien tuotteiden kehitysprosessia.
Opiskelija saa perustiedot hallitun yrityskuvan eri osa-alueista ja sen merkityksestä mm. yrityksen toiminnassa, tuotevalikoimassa, palveluissa sekä markkinoinnin että muotoilun näkökulmasta. Opiskelija tutustuu tuotteiden, yrityksen graafisen ulkoasun, fyysisen ympäristön sekä toimintatapojen muodostaman kokonaisuuden hallintaan.
Content
- Muotoilu yrityksen kilpailutekijänä ja strategisessa päätöksenteossa
- Muotoilun integrointi liiketoimintaprosesseihin
- Yrityksen muotoilustrategian mukainen tuotevalikoima
- Visuaalinen kommunikaatio yritysorganisaatioissa
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
Opiskelija osaa selittää yritysstrategian pääperiaatteet ja käsitteet. Opiskelija osaa selittää muotoilun merkityksen kilpailutekijänä sekä osana strategista suunnittelua. Opiskelija osaa tulkita ja analysoida yrityksen muotoilustrategiaa ja tuotevalikoimaa.
Assessment criteria, good (3)
Opiskelija osaa selittää yritysstrategian pääperiaatteet ja käsitteet hyvin. Opiskelija osaa selittää ammattimaisesti muotoilun merkityksen kilpailutekijänä sekä osana strategista suunnittelua. Opiskelija osaa tulkita ja analysoida ammattimaisesti yrityksen muotoilustrategiaa ja tuotevalikoima. Opiskelija osaa soveltaa yrityksen strategiaa tuotevalikoiman suunnittelussa ja tuotekehityksessä.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija osaa selittää yritysstrategian pääperiaatteet ja käsitteet erinomaisesti. Opiskelija osaa selittää erinomaisesti muotoilun merkityksen kilpailutekijänä sekä osana strategista suunnittelua. Opiskelija osaa tulkita ja analysoida erinomaisesti yrityksen muotoilustrategiaa ja tuotevalikoimaa. Opiskelija osaa soveltaa erinomaisesti yrityksen strategiaa tuotevalikoiman suunnittelussa ja tuotekehityksessä.
Assessment criteria, approved/failed
Opiskelija osaa selittää yritysstrategian pääperiaatteet ja käsitteet. Opiskelija osaa selittää muotoilun merkityksen kilpailutekijänä sekä osana strategista suunnittelua. Opiskelija osaa tulkita ja analysoida yrityksen muotoilustrategiaa ja tuotevalikoimaa.