Concept ArtLaajuus (5 cr)
Code: KM00ER89
Credits
5 op
Teaching language
- Finnish
Objective
The student masters the methods and tools of conceptual art. He produces visual material for designing gaming, animation or film projects.
Content
Concept Art Objectives. Importance of concept art in productions. Applying image building lessons in concept art. Designing environments and characters. Speedpainting.
Prerequisites
Knowledge of pixel and vector graphics. Illustrative expertise.
Assessment criteria, satisfactory (1)
The student is able to produce the visual material needed to design game, animation or film projects. The student is able to express perspective and composition in their work and is able to produce characters that visualize their role in the story.
Assessment criteria, good (3)
The student is able to produce high-quality visual material needed in the design of game, animation or film projects. The student is able to apply their perspective, composition and color composition skills in their work. They are able to produce characters who clearly represent their role visually. The student is able to get acquainted with the illustrated era and place.
Assessment criteria, excellent (5)
The student is able to produce excellent visual material needed in the design of game, animation or film projects. Students are able to apply and develop their skills of perspective, composition and color composition in their work. They are able to produce characters who clearly represent their role visually and belong to the same story. The student is able to become acquainted with the illustrated era and place and acquire the information they need independently.
Assessment criteria, approved/failed
The student is able to produce the visual material needed to design game, animation or film projects. The student is able to express perspective and composition in their work and is able to produce characters that visualize their role in the story.
Enrollment
27.11.2023 - 14.01.2024
Timing
10.01.2024 - 26.01.2024
Number of ECTS credits allocated
5 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
School of Media, Design and Conservation
Campus
Hämeentie 135
Teaching languages
- English
Seats
0 - 20
Degree programmes
- Design
Teachers
- Mikko Eerola
Teacher in charge
Mikko Eerola
Groups
-
KXE21S1LGVisual Communication Design – Motion Graphics
Objective
Opiskelija hallitsee konseptitaiteen tekemisen metodit ja välineet. Hän tuottaa peli-, animaatio- tai elokuvaprojektien suunnittelussa tarvittavaa visuaalista materiaalia.
Content
Konseptitaiteen suunnittelua ja toteutusta peli-, animaatio- ja elokuvaprojekteihin.
Konseptitaiteen tavoitteet. Konseptitaiteen merkitys produktioissa. Kuvanrakentamisen oppien soveltaminen konseptitaiteessa. Ympäristöjen ja hahmojen suunnittelu. Speedpainting.
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
Opiskelija osaa tuottaa peli-, animaatio- tai elokuvaprojektien suunnittelussa tarvittavaa visuaalista materiaalia. Opiskelija osaa perspektiivistä ja sommittelullista ilmaisua töissään ja osaa tuottaa hahmoja, joissa visualisoituu heidän roolinsa tarinassa.
Assessment criteria, good (3)
Opiskelija osaa tuottaa laadukasta peli-, animaatio- tai elokuvaprojektien suunnittelussa tarvittavaa visuaalista materiaalia. Opiskelija osaa soveltaa perspektiivisen, sommittelullisen ja värisommittelullisen ilmaisun taitojaan töissään. Hän osaa tuottaa hahmoja, jotka selvästi edustavat rooliaan visuaalisesti. Opiskelija osaa perehtyä kuvitettavaan aikakauteen ja -paikkaan.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija osaa tuottaa erinomaista peli-, animaatio- tai elokuvaprojektien suunnittelussa tarvittavaa visuaalista materiaalia. Opiskelija osaa soveltaa ja kehittää perspektiivisen, sommittelullisen ja värisommittelullisen ilmaisun taitojaan töissään. Hän osaa tuottaa hahmoja, jotka selvästi edustavat rooliaan visuaalisesti ja kuuluvat samaan tarinaan. Opiskelija osaa perehtyä kuvitettavaan aikakauteen ja -paikkaan ja hankkia tarvitsemansa tiedot itsenäisesti.
Assessment criteria, approved/failed
Opiskelija osaa tuottaa peli-, animaatio- tai elokuvaprojektien suunnittelussa tarvittavaa visuaalista materiaalia. Opiskelija osaa perspektiivistä ja sommittelullista ilmaisua töissään ja osaa tuottaa hahmoja, joissa visualisoituu heidän roolinsa tarinassa.
Prerequisites
Pikseli- ja vektorigrafiikan tuntemus. Kuvituksellinen osaaminen.