Siirry suoraan sisältöön

Konseptitaide (5 op)

Toteutuksen tunnus: KM00ER89-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
27.11.2023 - 14.01.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
10.01.2024 - 26.01.2024
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
(2019-2024) Media, muotoilu ja konservointi
Toimipiste
Hämeentie 135 D
Opetuskielet
englanti
Paikat
0 - 20
Koulutus
Muotoilun tutkinto-ohjelma
Opettajat
Mikko Eerola
Vastuuopettaja
Mikko Eerola
Ryhmät
KXE21S1LG
Visuaalisen viestinnän muotoilu – Liikkuva grafiikka
Opintojakso
KM00ER89

Toteutuksella on 13 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 91 t 0 min.

Aika Aihe Tila
Ke 10.01.2024 klo 09:00 - 16:00
(7 t 0 min)
Konseptitaide KM00ER89-3001
AR406 Digitila Scher
To 11.01.2024 klo 09:00 - 16:00
(7 t 0 min)
Konseptitaide KM00ER89-3001
AR406 Digitila Scher
Pe 12.01.2024 klo 09:00 - 16:00
(7 t 0 min)
Konseptitaide KM00ER89-3001
AR406 Digitila Scher
Ma 15.01.2024 klo 09:00 - 16:00
(7 t 0 min)
Konseptitaide KM00ER89-3001
AR406 Digitila Scher
Ti 16.01.2024 klo 09:00 - 16:00
(7 t 0 min)
Konseptitaide KM00ER89-3001
AR403 Digitila Warde
Ke 17.01.2024 klo 09:00 - 16:00
(7 t 0 min)
Konseptitaide KM00ER89-3001
AR406 Digitila Scher
To 18.01.2024 klo 09:00 - 16:00
(7 t 0 min)
Konseptitaide KM00ER89-3001
AR406 Digitila Scher
Pe 19.01.2024 klo 09:00 - 16:00
(7 t 0 min)
Konseptitaide KM00ER89-3001
AR406 Digitila Scher
Ma 22.01.2024 klo 09:00 - 16:00
(7 t 0 min)
Konseptitaide KM00ER89-3001
AR406 Digitila Scher
Ti 23.01.2024 klo 09:00 - 16:00
(7 t 0 min)
Konseptitaide KM00ER89-3001
AR406 Digitila Scher
Ke 24.01.2024 klo 09:00 - 16:00
(7 t 0 min)
Konseptitaide KM00ER89-3001
AR406 Digitila Scher
To 25.01.2024 klo 09:00 - 16:00
(7 t 0 min)
Konseptitaide KM00ER89-3001
AR406 Digitila Scher
Pe 26.01.2024 klo 09:00 - 16:00
(7 t 0 min)
Konseptitaide KM00ER89-3001
AR406 Digitila Scher
Muutokset varauksiin voivat olla mahdollisia.

Tavoitteet

Opiskelija hallitsee konseptitaiteen tekemisen metodit ja välineet. Hän tuottaa peli-, animaatio- tai elokuvaprojektien suunnittelussa tarvittavaa visuaalista materiaalia.

Sisältö

Konseptitaiteen suunnittelua ja toteutusta peli-, animaatio- ja elokuvaprojekteihin.

Konseptitaiteen tavoitteet. Konseptitaiteen merkitys produktioissa. Kuvanrakentamisen oppien soveltaminen konseptitaiteessa. Ympäristöjen ja hahmojen suunnittelu. Speedpainting.

Arviointiasteikko

0-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija osaa tuottaa peli-, animaatio- tai elokuvaprojektien suunnittelussa tarvittavaa visuaalista materiaalia. Opiskelija osaa perspektiivistä ja sommittelullista ilmaisua töissään ja osaa tuottaa hahmoja, joissa visualisoituu heidän roolinsa tarinassa.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija osaa tuottaa laadukasta peli-, animaatio- tai elokuvaprojektien suunnittelussa tarvittavaa visuaalista materiaalia. Opiskelija osaa soveltaa perspektiivisen, sommittelullisen ja värisommittelullisen ilmaisun taitojaan töissään. Hän osaa tuottaa hahmoja, jotka selvästi edustavat rooliaan visuaalisesti. Opiskelija osaa perehtyä kuvitettavaan aikakauteen ja -paikkaan.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osaa tuottaa erinomaista peli-, animaatio- tai elokuvaprojektien suunnittelussa tarvittavaa visuaalista materiaalia. Opiskelija osaa soveltaa ja kehittää perspektiivisen, sommittelullisen ja värisommittelullisen ilmaisun taitojaan töissään. Hän osaa tuottaa hahmoja, jotka selvästi edustavat rooliaan visuaalisesti ja kuuluvat samaan tarinaan. Opiskelija osaa perehtyä kuvitettavaan aikakauteen ja -paikkaan ja hankkia tarvitsemansa tiedot itsenäisesti.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Opiskelija osaa tuottaa peli-, animaatio- tai elokuvaprojektien suunnittelussa tarvittavaa visuaalista materiaalia. Opiskelija osaa perspektiivistä ja sommittelullista ilmaisua töissään ja osaa tuottaa hahmoja, joissa visualisoituu heidän roolinsa tarinassa.

Esitietovaatimukset

Pikseli- ja vektorigrafiikan tuntemus. Kuvituksellinen osaaminen.

Siirry alkuun