Käyttäjälähtöinen suunnitteluprojektiLaajuus (10 op)
Tunnus: KM00EI66
Laajuus
10 op
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa soveltaa käyttäjälähtöistä suunnittelua projektityössä ja tehdä perusteltuja teknologisia ja sisällöllisiä toteutusvalintoja.
Sisältö
Opiskelija työskentelee projektissa ja valitsee itselleen ammatillisen roolin, johon syventyy. Rooli voi olla esimerkiksi yksi näistä: teknologiavastaava, tuottaja/tiiminvetäjä, käyttöliittymän ja käytettävyyden suunnittelija, konseptin ja sisällöntuotannon vastaava.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija osallistuu projektityöskentelyyn käyttäen digitaalisen muotoilun menetelmiä asiakasprojektissa. Opiskelija tunnistaa oman taitotasonsa. Hän ymmärtää ryhmän sisäisen ja asiakasviestinnän merkityksen projektityöskentelylle. Opiskelija kykenee projektin dokumentointiin. Opiskelija osaa toimia itseohjautuvasti ja tehdä luovaa ongelmanratkaisua. Opiskelija saa aikaan tyydyttävää jälkeä omassa projektiroolissaan.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija soveltaa projektityöskentelyosaamistaan asiakasprojektissa ja osaa reflektoida taitotasoaan. Opiskelija osallistuu tarkoituksenmukaisesti projektiviestintään tiimin sisäisesti ja asiakkaalle päin. Opiskelija osaa dokumentoida projektin kulkua monipuolisesti. Opiskelija kykenee aktiiviseen itseohjautuvuuteen ja ongelmanratkaisuun. Opiskelija kehittää yhdessä muiden kanssa käytännöllisiä ja luovia ratkaisuja, toimintatapoja tai palveluja asiakkaan tarpeisiin.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija soveltaa ansiokkaasti projektityöskentelyosaamistaan asiakasprojektissa. Opiskelija kykenee reflektoimaan taitotasoaan monipuolisesti. Opiskelija osaa viestiä itseohjautuvalla ja kehittävällä otteella niin ryhmän sisällä kuin asiakkaan kanssa. Opiskelija tuottaa monipuolista ja korkealaatuista projektidokumentaatiota. Opiskelija kykenee projektissa aktiiviseen itseohjautuvuuteen ja luovaan ongelmanratkaisuun. Opiskelija osaa tuottaa yhdessä muiden kanssa käytännöllisiä, luovia ja innovatiivisia ratkaisuja, toimintatapoja tai palveluja asiakkaan tarpeisiin.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Opiskelija osallistuu projektityöskentelyyn käyttäen digitaalisen muotoilun menetelmiä asiakasprojektissa. Opiskelija tunnistaa oman taitotasonsa. Hän ymmärtää ryhmän sisäisen ja asiakasviestinnän merkityksen projektityöskentelylle. Opiskelija kykenee projektin dokumentointiin. Opiskelija osaa toimia itseohjautuvasti ja tehdä luovaa ongelmanratkaisua. Opiskelija saa aikaan tyydyttävää jälkeä omassa projektiroolissaan.
Ilmoittautumisaika
06.05.2024 - 31.08.2024
Ajoitus
22.10.2024 - 12.12.2024
Opintopistemäärä
10 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Media, muotoilu ja konservointi
Toimipiste
Hämeentie 135
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 20
Koulutus
- Muotoilun tutkinto-ohjelma
Opettaja
- kulu virtuaali::muotoilu
- Mari Silver
Vastuuopettaja
Mari Silver
Ryhmät
-
KXE24S1DMDigitaalinen muotoilu
Tavoitteet
Opiskelija osaa soveltaa käyttäjälähtöistä suunnittelua projektityössä ja tehdä perusteltuja teknologisia ja sisällöllisiä toteutusvalintoja.
Sisältö
Opiskelija työskentelee projektissa ja valitsee itselleen ammatillisen roolin, johon syventyy. Rooli voi olla esimerkiksi yksi näistä: teknologiavastaava, tuottaja/tiiminvetäjä, käyttöliittymän ja käytettävyyden suunnittelija, konseptin ja sisällöntuotannon vastaava.
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija osallistuu projektityöskentelyyn käyttäen digitaalisen muotoilun menetelmiä asiakasprojektissa. Opiskelija tunnistaa oman taitotasonsa. Hän ymmärtää ryhmän sisäisen ja asiakasviestinnän merkityksen projektityöskentelylle. Opiskelija kykenee projektin dokumentointiin. Opiskelija osaa toimia itseohjautuvasti ja tehdä luovaa ongelmanratkaisua. Opiskelija saa aikaan tyydyttävää jälkeä omassa projektiroolissaan.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija soveltaa projektityöskentelyosaamistaan asiakasprojektissa ja osaa reflektoida taitotasoaan. Opiskelija osallistuu tarkoituksenmukaisesti projektiviestintään tiimin sisäisesti ja asiakkaalle päin. Opiskelija osaa dokumentoida projektin kulkua monipuolisesti. Opiskelija kykenee aktiiviseen itseohjautuvuuteen ja ongelmanratkaisuun. Opiskelija kehittää yhdessä muiden kanssa käytännöllisiä ja luovia ratkaisuja, toimintatapoja tai palveluja asiakkaan tarpeisiin.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija soveltaa ansiokkaasti projektityöskentelyosaamistaan asiakasprojektissa. Opiskelija kykenee reflektoimaan taitotasoaan monipuolisesti. Opiskelija osaa viestiä itseohjautuvalla ja kehittävällä otteella niin ryhmän sisällä kuin asiakkaan kanssa. Opiskelija tuottaa monipuolista ja korkealaatuista projektidokumentaatiota. Opiskelija kykenee projektissa aktiiviseen itseohjautuvuuteen ja luovaan ongelmanratkaisuun. Opiskelija osaa tuottaa yhdessä muiden kanssa käytännöllisiä, luovia ja innovatiivisia ratkaisuja, toimintatapoja tai palveluja asiakkaan tarpeisiin.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Opiskelija osallistuu projektityöskentelyyn käyttäen digitaalisen muotoilun menetelmiä asiakasprojektissa. Opiskelija tunnistaa oman taitotasonsa. Hän ymmärtää ryhmän sisäisen ja asiakasviestinnän merkityksen projektityöskentelylle. Opiskelija kykenee projektin dokumentointiin. Opiskelija osaa toimia itseohjautuvasti ja tehdä luovaa ongelmanratkaisua. Opiskelija saa aikaan tyydyttävää jälkeä omassa projektiroolissaan.
Ilmoittautumisaika
02.05.2023 - 27.08.2023
Ajoitus
24.10.2023 - 14.12.2023
Opintopistemäärä
10 op
TKI-osuus
10 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Media, muotoilu ja konservointi
Toimipiste
Hämeentie 135
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 20
Koulutus
- Muotoilun tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Markus Norrena
- Mari Silver
Vastuuopettaja
Mari Silver
Ryhmät
-
KXE23S1DMDigitaalinen muotoilu
Tavoitteet
Opiskelija osaa soveltaa käyttäjälähtöistä suunnittelua projektityössä ja tehdä perusteltuja teknologisia ja sisällöllisiä toteutusvalintoja.
Sisältö
Opiskelija työskentelee projektissa ja valitsee itselleen ammatillisen roolin, johon syventyy. Rooli voi olla esimerkiksi yksi näistä: teknologiavastaava, tuottaja/tiiminvetäjä, käyttöliittymän ja käytettävyyden suunnittelija, konseptin ja sisällöntuotannon vastaava.
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija osallistuu projektityöskentelyyn käyttäen digitaalisen muotoilun menetelmiä asiakasprojektissa. Opiskelija tunnistaa oman taitotasonsa. Hän ymmärtää ryhmän sisäisen ja asiakasviestinnän merkityksen projektityöskentelylle. Opiskelija kykenee projektin dokumentointiin. Opiskelija osaa toimia itseohjautuvasti ja tehdä luovaa ongelmanratkaisua. Opiskelija saa aikaan tyydyttävää jälkeä omassa projektiroolissaan.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija soveltaa projektityöskentelyosaamistaan asiakasprojektissa ja osaa reflektoida taitotasoaan. Opiskelija osallistuu tarkoituksenmukaisesti projektiviestintään tiimin sisäisesti ja asiakkaalle päin. Opiskelija osaa dokumentoida projektin kulkua monipuolisesti. Opiskelija kykenee aktiiviseen itseohjautuvuuteen ja ongelmanratkaisuun. Opiskelija kehittää yhdessä muiden kanssa käytännöllisiä ja luovia ratkaisuja, toimintatapoja tai palveluja asiakkaan tarpeisiin.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija soveltaa ansiokkaasti projektityöskentelyosaamistaan asiakasprojektissa. Opiskelija kykenee reflektoimaan taitotasoaan monipuolisesti. Opiskelija osaa viestiä itseohjautuvalla ja kehittävällä otteella niin ryhmän sisällä kuin asiakkaan kanssa. Opiskelija tuottaa monipuolista ja korkealaatuista projektidokumentaatiota. Opiskelija kykenee projektissa aktiiviseen itseohjautuvuuteen ja luovaan ongelmanratkaisuun. Opiskelija osaa tuottaa yhdessä muiden kanssa käytännöllisiä, luovia ja innovatiivisia ratkaisuja, toimintatapoja tai palveluja asiakkaan tarpeisiin.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Opiskelija osallistuu projektityöskentelyyn käyttäen digitaalisen muotoilun menetelmiä asiakasprojektissa. Opiskelija tunnistaa oman taitotasonsa. Hän ymmärtää ryhmän sisäisen ja asiakasviestinnän merkityksen projektityöskentelylle. Opiskelija kykenee projektin dokumentointiin. Opiskelija osaa toimia itseohjautuvasti ja tehdä luovaa ongelmanratkaisua. Opiskelija saa aikaan tyydyttävää jälkeä omassa projektiroolissaan.
Ilmoittautumisaika
02.05.2022 - 04.09.2022
Ajoitus
24.10.2022 - 16.12.2022
Opintopistemäärä
10 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Media, muotoilu ja konservointi
Toimipiste
Hämeentie 135
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 20
Koulutus
- Muotoilun tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Jouni Leinonen
- Johanna Liipola
Vastuuopettaja
Mari Silver
Ryhmät
-
KXE22S1DMDigitaalinen muotoilu
Tavoitteet
Opiskelija osaa soveltaa käyttäjälähtöistä suunnittelua projektityössä ja tehdä perusteltuja teknologisia ja sisällöllisiä toteutusvalintoja.
Sisältö
Opiskelija työskentelee projektissa ja valitsee itselleen ammatillisen roolin, johon syventyy. Rooli voi olla esimerkiksi yksi näistä: teknologiavastaava, tuottaja/tiiminvetäjä, käyttöliittymän ja käytettävyyden suunnittelija, konseptin ja sisällöntuotannon vastaava.
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija osallistuu projektityöskentelyyn käyttäen digitaalisen muotoilun menetelmiä asiakasprojektissa. Opiskelija tunnistaa oman taitotasonsa. Hän ymmärtää ryhmän sisäisen ja asiakasviestinnän merkityksen projektityöskentelylle. Opiskelija kykenee projektin dokumentointiin. Opiskelija osaa toimia itseohjautuvasti ja tehdä luovaa ongelmanratkaisua. Opiskelija saa aikaan tyydyttävää jälkeä omassa projektiroolissaan.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija soveltaa projektityöskentelyosaamistaan asiakasprojektissa ja osaa reflektoida taitotasoaan. Opiskelija osallistuu tarkoituksenmukaisesti projektiviestintään tiimin sisäisesti ja asiakkaalle päin. Opiskelija osaa dokumentoida projektin kulkua monipuolisesti. Opiskelija kykenee aktiiviseen itseohjautuvuuteen ja ongelmanratkaisuun. Opiskelija kehittää yhdessä muiden kanssa käytännöllisiä ja luovia ratkaisuja, toimintatapoja tai palveluja asiakkaan tarpeisiin.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija soveltaa ansiokkaasti projektityöskentelyosaamistaan asiakasprojektissa. Opiskelija kykenee reflektoimaan taitotasoaan monipuolisesti. Opiskelija osaa viestiä itseohjautuvalla ja kehittävällä otteella niin ryhmän sisällä kuin asiakkaan kanssa. Opiskelija tuottaa monipuolista ja korkealaatuista projektidokumentaatiota. Opiskelija kykenee projektissa aktiiviseen itseohjautuvuuteen ja luovaan ongelmanratkaisuun. Opiskelija osaa tuottaa yhdessä muiden kanssa käytännöllisiä, luovia ja innovatiivisia ratkaisuja, toimintatapoja tai palveluja asiakkaan tarpeisiin.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Opiskelija osallistuu projektityöskentelyyn käyttäen digitaalisen muotoilun menetelmiä asiakasprojektissa. Opiskelija tunnistaa oman taitotasonsa. Hän ymmärtää ryhmän sisäisen ja asiakasviestinnän merkityksen projektityöskentelylle. Opiskelija kykenee projektin dokumentointiin. Opiskelija osaa toimia itseohjautuvasti ja tehdä luovaa ongelmanratkaisua. Opiskelija saa aikaan tyydyttävää jälkeä omassa projektiroolissaan.