History of DigitalizationLaajuus (5 cr)
Code: KM00EI62
Credits
5 op
Objective
The student is familiar with the development history related to digitalisation. The student is aware of the impact of major technological, social and informational changes on digitalisation.
Content
-History of the internet
-Hardware and software development
-Changes in communication
Assessment criteria, satisfactory (1)
The student is able to outline the evolution of digitalisation. The student is well aware of the impact of different phenomena in the process of historical transformation.
Assessment criteria, good (3)
The student is able to analyse the evolution of digitalisation. The student is able to evaluate the interaction between different phenomena in the process of historical transformation.
Assessment criteria, excellent (5)
The student is able to reflect and versatilely evaluate the evolution of digitalisation. The student is able to critically approach the interaction between different phenomena in the process of historical transformation.
Assessment criteria, approved/failed
The student is able to outline the evolution of digitalisation. The student is well aware of the impact of different phenomena in the process of historical transformation.
Enrollment
27.11.2023 - 14.01.2024
Timing
18.01.2024 - 14.03.2024
Number of ECTS credits allocated
5 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
School of Media, Design and Conservation
Campus
Hämeentie 135
Teaching languages
- Finnish
Seats
0 - 20
Degree programmes
- Design
Teachers
- Juhana Kokkonen
Teacher in charge
Juhana Kokkonen
Groups
-
KXE23S1DMDigital Design
Objective
Opiskelija tuntee digitalisaatioon liittyvää kehityshistoriaa. Hän tuntee keskeisten teknisten, sosiaalisten ja tiedollisten muutosten vaikutuksen digitalisaatioon.
Content
- internetin kehityshistoria ja aikakaudet
- laite- ja ohjelmistokehitys
- viestinnän muutokset
Location and time
Tunnit läsnä omassa luokassa
Materials
Walter Isaacson: The Innovators, muu tunneilla jaettava materiaali
Teaching methods
Kirjallisuus, valmisteltavat tehtävät, tuntitehtävät, ryhmätyöskentely ja lukupiirityöskentely.
Exam schedules
Mahdollisia pistokokeita tunneilla
Completion alternatives
Kysy vaihtoehtoista toteutustapaa opettajalta
Student workload
Yhteensä 135 h.
Kirja ja muistiinpanot 100 h
Valmisteltavat tehtävät 11 h
Luokkatunnit 24 h
Content scheduling
18.1.
1. Ada, Countess of Lovelace
2. The Computer
3. Programming
25.1.
4. The Transistor
1.2.
5. The Microchip
6. Video Games
8.2.
7. The Internet
15.2.
8. The Personal Computer
29.2.
9. Software
7.3.
10. Online
14.3.
11. The Web
12. Ada Forever
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
Opiskelija kykenee hahmottamaan pääpiirteissään digitalisaation kehityshistorian vaiheita. Hän tietää karkeasti eri ilmiökenttien vaikutuksen historiallisessa muutosprosessissa.
Assessment criteria, good (3)
Opiskelija pystyy analysoimaan digitalisaation kehityshistorian vaiheita. Hän kykenee arvioimaan eri ilmiökenttien keskinäisiä vaikutuksia historiallisessa muutosprosessissa.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija kykenee reflektoimaan ja arvioimaan monitasoisesti digitalisaation kehityshistorian vaiheita. Hän kykenee ajattelemaan kriittisesti historiallisen muutosprosessin sisältämien ilmiökenttien keskinäisiä sidoksia ja vuorovaikutuksia.
Assessment criteria, approved/failed
Opiskelija kykenee hahmottamaan pääpiirteissään digitalisaation kehityshistorian vaiheita. Hän tietää karkeasti eri ilmiökenttien vaikutuksen historiallisessa muutosprosessissa.
Assessment methods and criteria
Osallistuminen ja panos tuntitehtäviin 25%
Fasilitointitehtävä 20%
Oma esitelmä 15%
Kokeet yms. 15%
Muistiinpanot 15%
Aktiivisuus 10%
Enrollment
28.11.2022 - 08.01.2023
Timing
19.01.2023 - 16.03.2023
Number of ECTS credits allocated
5 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
School of Media, Design and Conservation
Campus
Hämeentie 135
Teaching languages
- Finnish
Seats
0 - 20
Degree programmes
- Design
Teachers
- Juhana Kokkonen
Teacher in charge
Juhana Kokkonen
Groups
-
KXE22S1DMDigital Design
Objective
Opiskelija tuntee digitalisaatioon liittyvää kehityshistoriaa. Hän tuntee keskeisten teknisten, sosiaalisten ja tiedollisten muutosten vaikutuksen digitalisaatioon.
Content
- internetin kehityshistoria ja aikakaudet
- laite- ja ohjelmistokehitys
- viestinnän muutokset
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
Opiskelija kykenee hahmottamaan pääpiirteissään digitalisaation kehityshistorian vaiheita. Hän tietää karkeasti eri ilmiökenttien vaikutuksen historiallisessa muutosprosessissa.
Assessment criteria, good (3)
Opiskelija pystyy analysoimaan digitalisaation kehityshistorian vaiheita. Hän kykenee arvioimaan eri ilmiökenttien keskinäisiä vaikutuksia historiallisessa muutosprosessissa.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija kykenee reflektoimaan ja arvioimaan monitasoisesti digitalisaation kehityshistorian vaiheita. Hän kykenee ajattelemaan kriittisesti historiallisen muutosprosessin sisältämien ilmiökenttien keskinäisiä sidoksia ja vuorovaikutuksia.
Assessment criteria, approved/failed
Opiskelija kykenee hahmottamaan pääpiirteissään digitalisaation kehityshistorian vaiheita. Hän tietää karkeasti eri ilmiökenttien vaikutuksen historiallisessa muutosprosessissa.
Enrollment
01.12.2021 - 09.01.2022
Timing
18.03.2022 - 29.04.2022
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
1 op
Mode of delivery
80 % Contact teaching, 20 % Distance learning
Unit
School of Media, Design and Conservation
Campus
Hämeentie 135
Teaching languages
- Finnish
Seats
0 - 20
Degree programmes
- Design
Teachers
- Juhana Kokkonen
Teacher in charge
Juhana Kokkonen
Groups
-
KXE21S1DMDigital Design
Objective
Opiskelija tuntee digitalisaatioon liittyvää kehityshistoriaa. Hän tuntee keskeisten teknisten, sosiaalisten ja tiedollisten muutosten vaikutuksen digitalisaatioon.
Content
- internetin kehityshistoria ja aikakaudet
- laite- ja ohjelmistokehitys
- viestinnän muutokset
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
Opiskelija kykenee hahmottamaan pääpiirteissään digitalisaation kehityshistorian vaiheita. Hän tietää karkeasti eri ilmiökenttien vaikutuksen historiallisessa muutosprosessissa.
Assessment criteria, good (3)
Opiskelija pystyy analysoimaan digitalisaation kehityshistorian vaiheita. Hän kykenee arvioimaan eri ilmiökenttien keskinäisiä vaikutuksia historiallisessa muutosprosessissa.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija kykenee reflektoimaan ja arvioimaan monitasoisesti digitalisaation kehityshistorian vaiheita. Hän kykenee ajattelemaan kriittisesti historiallisen muutosprosessin sisältämien ilmiökenttien keskinäisiä sidoksia ja vuorovaikutuksia.
Assessment criteria, approved/failed
Opiskelija kykenee hahmottamaan pääpiirteissään digitalisaation kehityshistorian vaiheita. Hän tietää karkeasti eri ilmiökenttien vaikutuksen historiallisessa muutosprosessissa.