PalvelumuotoiluLaajuus (5 op)
Tunnus: KM00ES12
Laajuus
5 op
Osaamistavoitteet
Opiskelija tuntee palvelumuotoiluprosessin ja osaa kehittää käyttäjälähtöisiä palveluita. Opiskelija ymmärtää palvelukokemuksen merkityksen osana liiketoimintaa.
Sisältö
- palvelumuotoilun prosessit
- palvelumuotoilumenetelmät
- palvelujen prototypointi
- asiakaskokemus
Esitietovaatimukset
Opiskelija ja HOPS-ohjaaja käyvät läpi muut suositeltavat opinnot HOPS-keskusteluissa.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija tuntee palvelumuotoilun käsitteistöä ja perusteita. Hän tuntee palvelumuotoilun keskeiset työkalut ja tekniikat. Opiskelija hahmottaa palvelumuotoilun prosessin ja ymmärtää sen merkityksen suunnittelutyölle.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija tuntee palvelumuotoilun käsitteistön ja perusteet. Hän osaa käyttää palvelumuotoilun keskeisiä työkaluja ja tekniikoita. Opiskelija hahmottaa palvelumuotoilun prosessin ja osaa hyödyntää sitä työssään.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija hallitsee laaja-alaisesti palvelumuotoilun käsitteistön ja lähtökohdat. Hän osaa soveltaa luovasti ja perustellusti palvelumuotoilun työkaluja ja tekniikoita. Opiskelija tuntee laaja-alaisesti palvelumuotoilun prosessin ja osaa hyödyntää sitä monipuolisesti työssään.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Opiskelija tuntee palvelumuotoilun käsitteistöä ja perusteita. Hän tuntee palvelumuotoilun keskeiset työkalut ja tekniikat. Opiskelija hahmottaa palvelumuotoilun prosessin ja ymmärtää sen merkityksen suunnittelutyölle.
Ilmoittautumisaika
06.05.2024 - 31.08.2024
Ajoitus
01.08.2024 - 31.12.2024
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Media, muotoilu ja konservointi
Toimipiste
Hämeentie 135
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 20
Koulutus
- Muotoilun tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Tuomas Aatola
Vastuuopettaja
Tuomas Aatola
Ryhmät
-
KXE22S1GSVisuaalisen viestinnän muotoilu - Graafinen suunnittelu
Tavoitteet
Opiskelija tuntee palvelumuotoiluprosessin ja osaa kehittää käyttäjälähtöisiä palveluita. Opiskelija ymmärtää palvelukokemuksen merkityksen osana liiketoimintaa.
Sisältö
- palvelumuotoilun prosessit
- palvelumuotoilumenetelmät
- palvelujen prototypointi
- asiakaskokemus
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija tuntee palvelumuotoilun käsitteistöä ja perusteita. Hän tuntee palvelumuotoilun keskeiset työkalut ja tekniikat. Opiskelija hahmottaa palvelumuotoilun prosessin ja ymmärtää sen merkityksen suunnittelutyölle.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija tuntee palvelumuotoilun käsitteistön ja perusteet. Hän osaa käyttää palvelumuotoilun keskeisiä työkaluja ja tekniikoita. Opiskelija hahmottaa palvelumuotoilun prosessin ja osaa hyödyntää sitä työssään.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija hallitsee laaja-alaisesti palvelumuotoilun käsitteistön ja lähtökohdat. Hän osaa soveltaa luovasti ja perustellusti palvelumuotoilun työkaluja ja tekniikoita. Opiskelija tuntee laaja-alaisesti palvelumuotoilun prosessin ja osaa hyödyntää sitä monipuolisesti työssään.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Opiskelija tuntee palvelumuotoilun käsitteistöä ja perusteita. Hän tuntee palvelumuotoilun keskeiset työkalut ja tekniikat. Opiskelija hahmottaa palvelumuotoilun prosessin ja ymmärtää sen merkityksen suunnittelutyölle.
Esitietovaatimukset
Opiskelija ja HOPS-ohjaaja käyvät läpi muut suositeltavat opinnot HOPS-keskusteluissa.
Ilmoittautumisaika
02.05.2023 - 27.08.2023
Ajoitus
05.09.2023 - 28.09.2023
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Media, muotoilu ja konservointi
Toimipiste
Hämeentie 135
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 20
Koulutus
- Muotoilun tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Tuomas Aatola
Vastuuopettaja
Tuomas Aatola
Ryhmät
-
KXE21S1GSVisuaalisen viestinnän muotoilu - Graafinen suunnittelu
Tavoitteet
Opiskelija tuntee palvelumuotoiluprosessin ja osaa kehittää käyttäjälähtöisiä palveluita. Opiskelija ymmärtää palvelukokemuksen merkityksen osana liiketoimintaa.
Sisältö
- palvelumuotoilun prosessit
- palvelumuotoilumenetelmät
- palvelujen prototypointi
- asiakaskokemus
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija tuntee palvelumuotoilun käsitteistöä ja perusteita. Hän tuntee palvelumuotoilun keskeiset työkalut ja tekniikat. Opiskelija hahmottaa palvelumuotoilun prosessin ja ymmärtää sen merkityksen suunnittelutyölle.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija tuntee palvelumuotoilun käsitteistön ja perusteet. Hän osaa käyttää palvelumuotoilun keskeisiä työkaluja ja tekniikoita. Opiskelija hahmottaa palvelumuotoilun prosessin ja osaa hyödyntää sitä työssään.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija hallitsee laaja-alaisesti palvelumuotoilun käsitteistön ja lähtökohdat. Hän osaa soveltaa luovasti ja perustellusti palvelumuotoilun työkaluja ja tekniikoita. Opiskelija tuntee laaja-alaisesti palvelumuotoilun prosessin ja osaa hyödyntää sitä monipuolisesti työssään.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Opiskelija tuntee palvelumuotoilun käsitteistöä ja perusteita. Hän tuntee palvelumuotoilun keskeiset työkalut ja tekniikat. Opiskelija hahmottaa palvelumuotoilun prosessin ja ymmärtää sen merkityksen suunnittelutyölle.
Esitietovaatimukset
Opiskelija ja HOPS-ohjaaja käyvät läpi muut suositeltavat opinnot HOPS-keskusteluissa.