Digital DesignLaajuus (5 cr)
Code: KX00ED26
Credits
5 op
Objective
The student is familiar with the basic tools and techniques of Digital Sculpting used in 3D technology and can produce 3D models used in 3D and XR applications.
Content
- Digital Sculpting of organic and geometric 3D models
- Texturing of models
- 3D model optimisation for XR applications
Assessment criteria, satisfactory (1)
The student knows the working methods of digital sculpture and is able to implement digital sculpture at a basic level.
Assessment criteria, good (3)
The student masters the working methods of digital carving and is able to plan, select and implement different workflows and justify choices.
Assessment criteria, excellent (5)
The student has an excellent command of digital carving work processes and related tools and is able to justify his / her choice. The student is able to apply and research new methods independently in assignments. The student is able to implement demanding digital sculptures with high quality. The student is able to plan the use of time well.
Assessment criteria, approved/failed
The student knows the working methods of digital sculpture and is able to implement digital sculpture at a basic level.
Enrollment
27.11.2023 - 14.01.2024
Timing
08.01.2024 - 26.01.2024
Number of ECTS credits allocated
5 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
School of Media, Design and Conservation
Campus
Hämeentie 135
Teaching languages
- Finnish
Seats
0 - 20
Degree programmes
- Design
Teachers
- Markku Luotonen
Teacher in charge
Markku Luotonen
Groups
-
KXE23S1XRXR Design
Objective
Opiskelija tuntee 3D-teknologiassa käytettävät keskeiset digitaalisen muotoilun (Digital Sculpting) työkalut ja tekniikat sekä osaa tuottaa niillä 3D- ja XR-sovelluksissa käytettäviä 3D-malleja.
Content
- orgaanisten ja geometristen 3D-mallien muovailu
- muovailumallien teksturointi
- 3D-mallien optimointi XR-sovelluksiin
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
Opiskelija tuntee digitaalisen veistämisen työtavat ja osaa toteuttaa digitaalisen veistoksen perustasolla.
Assessment criteria, good (3)
Opiskelija hallitsee digitaalisen veistämisen työtavat ja osaa suunnitella, valita ja toteuttaa erilaisia työnkulkuja ja perustella valintoja.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija hallitsee erinomaisesti digitaalisen veistämisen työprosesseja ja niihin liittyviä työkaluja ja osaa perustella valintansa. Opiskelija osaa soveltaa ja tutkia uusia menetelmiä itsenäisesti harjoitustehtävissä. Opiskelija osaa totetuttaa vaativia digitaalisia veistoksia laadukkaasti. Opiskelija osaa suunnitella hyvin ajankäyttöä.
Assessment criteria, approved/failed
Opiskelija pystyy itsenäisesti toteuttamaan perustason digitaalisen veistoksen, niin että lopputulos on laadukas ja käytetyt työmenetelmät perusteltavissa suhteessa haluttuun lopputulokseen.
Enrollment
28.11.2022 - 08.01.2023
Timing
09.01.2023 - 25.01.2023
Number of ECTS credits allocated
5 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
School of Media, Design and Conservation
Campus
Hämeentie 135
Teaching languages
- Finnish
Seats
0 - 20
Degree programmes
- Design
Teachers
- Markku Luotonen
Teacher in charge
Markku Luotonen
Groups
-
KXE22S1XRXR Design
Objective
Opiskelija tuntee 3D-teknologiassa käytettävät keskeiset digitaalisen muotoilun (Digital Sculpting) työkalut ja tekniikat sekä osaa tuottaa niillä 3D- ja XR-sovelluksissa käytettäviä 3D-malleja.
Content
- orgaanisten ja geometristen 3D-mallien muovailu
- muovailumallien teksturointi
- 3D-mallien optimointi XR-sovelluksiin
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
Opiskelija tuntee digitaalisen veistämisen työtavat ja osaa toteuttaa digitaalisen veistoksen perustasolla.
Assessment criteria, good (3)
Opiskelija hallitsee digitaalisen veistämisen työtavat ja osaa suunnitella, valita ja toteuttaa erilaisia työnkulkuja ja perustella valintoja.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija hallitsee erinomaisesti digitaalisen veistämisen työprosesseja ja niihin liittyviä työkaluja ja osaa perustella valintansa. Opiskelija osaa soveltaa ja tutkia uusia menetelmiä itsenäisesti harjoitustehtävissä. Opiskelija osaa totetuttaa vaativia digitaalisia veistoksia laadukkaasti. Opiskelija osaa suunnitella hyvin ajankäyttöä.
Assessment criteria, approved/failed
Opiskelija pystyy itsenäisesti toteuttamaan perustason digitaalisen veistoksen, niin että lopputulos on laadukas ja käytetyt työmenetelmät perusteltavissa suhteessa haluttuun lopputulokseen.
Enrollment
01.12.2021 - 09.01.2022
Timing
24.03.2022 - 08.04.2022
Number of ECTS credits allocated
5 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
School of Media, Design and Conservation
Campus
Hämeentie 135
Teaching languages
- Finnish
Seats
0 - 20
Degree programmes
- Design
Teachers
- Markku Luotonen
Teacher in charge
Markku Luotonen
Groups
-
KXE21S1XRXR Design
Objective
Opiskelija tuntee 3D-teknologiassa käytettävät keskeiset digitaalisen muotoilun (Digital Sculpting) työkalut ja tekniikat sekä osaa tuottaa niillä 3D- ja XR-sovelluksissa käytettäviä 3D-malleja.
Content
- orgaanisten ja geometristen 3D-mallien muovailu
- muovailumallien teksturointi
- 3D-mallien optimointi XR-sovelluksiin
Teaching methods
Kurssilla perehdytään digitaaliseen mallintamiseen ja muovailuun pääasiassa ZBrush-ohjelmalla. Palautettavat tehtävät voi tehdä myös muilla muovailuohjelmilla.
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
Opiskelija tuntee digitaalisen veistämisen työtavat ja osaa toteuttaa digitaalisen veistoksen perustasolla.
Assessment criteria, good (3)
Opiskelija hallitsee digitaalisen veistämisen työtavat ja osaa suunnitella, valita ja toteuttaa erilaisia työnkulkuja ja perustella valintoja.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija hallitsee erinomaisesti digitaalisen veistämisen työprosesseja ja niihin liittyviä työkaluja ja osaa perustella valintansa. Opiskelija osaa soveltaa ja tutkia uusia menetelmiä itsenäisesti harjoitustehtävissä. Opiskelija osaa totetuttaa vaativia digitaalisia veistoksia laadukkaasti. Opiskelija osaa suunnitella hyvin ajankäyttöä.
Assessment criteria, approved/failed
Opiskelija pystyy itsenäisesti toteuttamaan perustason digitaalisen veistoksen, niin että lopputulos on laadukas ja käytetyt työmenetelmät perusteltavissa suhteessa haluttuun lopputulokseen.