Skip to main content

Moving Graphics and EffectsLaajuus (15 cr)

Code: KM00ES22

Credits

15 op

Objective

The student is able to produce motion graphics based on a brand identity for various use cases utilizing video and 2D and 3D graphics. One understands the possibilities of digital set extensions and visual effects in movie narration and uses them to create visual effects or visually stylized motion graphics project.

Content

• production and applications of motion graphics
• post-processing of motion graphics and 3D animation
• production techniques in visual effects for video
• applying competence in project work

Assessment criteria, satisfactory (1)

The student is familiar with the design process in customer-driven motion graphics projects, knows film effects production techniques and related terminology. One is familiar with different uses of motion graphics and is able to produce media elements for a selected publishing environment.

Assessment criteria, good (3)

The student knows the design process in customer-driven motion graphics projects, knows film effects production techniques and related terminology. One is able to adapt a visual style in the production of moving graphics and take into account the characteristics of the publishing environment.
The student is able to combine 2D and 3D graphics with the live-action video and understands the possibilities of digital set extensions and visual effects for video, and understands the potential of digital sets and film effects.

Assessment criteria, excellent (5)

The student knows the design process in customer-driven motion graphics projects, knows film effects production techniques and related terminology. One is able to creatively adapt a visual style in the production of moving graphics and take into account the characteristics of the publishing environment. The student is able to combine 2D and 3D graphics with the live-action video and understands the possibilities of digital set extensions and visual effects for video, and is able to produce a vfx project on high standards.

Assessment criteria, approved/failed

The student is familiar with the design process in customer-driven motion graphics projects, knows film effects production techniques and related terminology. One is familiar with different uses of motion graphics and is able to produce media elements for a selected publishing environment.

Enrollment

06.05.2024 - 31.08.2024

Timing

01.08.2024 - 31.12.2024

Number of ECTS credits allocated

15 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

School of Media, Design and Conservation

Campus

Hämeentie 135

Teaching languages
  • Finnish
Seats

0 - 20

Degree programmes
  • Design
Teachers
  • Samuli Homanen
  • Lauri Huikuri
Teacher in charge

Samuli Homanen

Groups
  • KXE22S1LG
    Visual Communication Design - Motion Graphics

Objective

Opiskelija osaa suunnitella graafiseen ilmeeseen perustuvaa liikegrafiikkaa eri käyttötarkoituksiin hyödyntäen videokuvaa sekä 2D- ja 3D-grafiikkaa. Hän ymmärtää digitaalisten lavasteiden ja elokuvatehosteiden mahdollisuudet kuvallisessa ilmaisussa sekä hyödyntää niitä efektien, tehosteiden ja virtuaalilavasteiden tai taiteellisesti tyylitellyn kokonaisuuden luomiseksi.

Content

• liikegrafiikan tuotanto ja käyttökohteet
• liikkuvan kuvan ja 3D-animaation jälkikäsittely
• digitaalisten elokuva tehosteiden tuotantotekniikat
• osaamisen soveltaminen projektityössä

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

Opiskelija tuntee asiakaslähtöisen suunnitteluprosessin vaiheet liikegrafiikan tuotannossa, sekä elokuvatehosteiden tuotantotapoja ja niihin liittyvää terminologiaa. Hän tuntee liikegrafiikan käyttökohteita ja osaa tuottaa mediaelementtejä valittuun julkaisuympäristöön.

Assessment criteria, good (3)

Opiskelija tuntee asiakaslähtöisen suunnitteluprosessin vaiheet liikegrafiikan tuotannossa ja elokuvatehosteiden tuotantotapoja sekä niihin liittyvää terminologiaa. Hän osaa ottaa visuaalisen tyylin huomioon liikkuvan grafiikan tuotannossa ja huomioida julkaisuympäristön ominaispiirteet. Hän osaa yhdistää 2D- ja 3D-grafiikkaa kuvattuun videoon ja ymmärtää digitaalisten lavasteiden ja elokuvatehosteiden mahdollisuuksia.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija ymmärtää asiakaslähtöisen suunnitteluprosessin vaiheet liikegrafiikan tuotannossa ja elokuvatehosteiden tuotantotapoja sekä hallitsee niihin liittyvää terminologiaa. Hän osaa soveltaa visuaalista tyyliä liikkuvan grafiikan tuotannossa ja huomioida julkaisuympäristön ominaispiirteet luovasti. Hän osaa yhdistää 2D- ja 3D-grafiikkaa kuvattuun videoon ja ymmärtää digitaalisten lavasteiden ja elokuvatehosteiden mahdollisuuksia sekä osaa toteuttaa tehosteprojektin.

Assessment criteria, approved/failed

Opiskelija tuntee asiakaslähtöisen suunnitteluprosessin vaiheet liikegrafiikan tuotannossa, sekä elokuvatehosteiden tuotantotapoja ja niihin liittyvää terminologiaa. Hän tuntee liikegrafiikan käyttökohteita ja osaa tuottaa mediaelementtejä valittuun julkaisuympäristöön.

Enrollment

02.05.2023 - 27.08.2023

Timing

13.09.2023 - 10.11.2023

Number of ECTS credits allocated

15 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

School of Media, Design and Conservation

Campus

Hämeentie 135

Teaching languages
  • Finnish
Seats

0 - 20

Degree programmes
  • Design
Teachers
  • Samuli Homanen
  • Lauri Huikuri
Teacher in charge

Samuli Homanen

Groups
  • KXE21S1LG
    Visual Communication Design – Motion Graphics

Objective

Opiskelija osaa suunnitella graafiseen ilmeeseen perustuvaa liikegrafiikkaa eri käyttötarkoituksiin hyödyntäen videokuvaa sekä 2D- ja 3D-grafiikkaa. Hän ymmärtää digitaalisten lavasteiden ja elokuvatehosteiden mahdollisuudet kuvallisessa ilmaisussa sekä hyödyntää niitä efektien, tehosteiden ja virtuaalilavasteiden tai taiteellisesti tyylitellyn kokonaisuuden luomiseksi.

Content

• liikegrafiikan tuotanto ja käyttökohteet
• liikkuvan kuvan ja 3D-animaation jälkikäsittely
• digitaalisten elokuva tehosteiden tuotantotekniikat
• osaamisen soveltaminen projektityössä

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

Opiskelija tuntee asiakaslähtöisen suunnitteluprosessin vaiheet liikegrafiikan tuotannossa, sekä elokuvatehosteiden tuotantotapoja ja niihin liittyvää terminologiaa. Hän tuntee liikegrafiikan käyttökohteita ja osaa tuottaa mediaelementtejä valittuun julkaisuympäristöön.

Assessment criteria, good (3)

Opiskelija tuntee asiakaslähtöisen suunnitteluprosessin vaiheet liikegrafiikan tuotannossa ja elokuvatehosteiden tuotantotapoja sekä niihin liittyvää terminologiaa. Hän osaa ottaa visuaalisen tyylin huomioon liikkuvan grafiikan tuotannossa ja huomioida julkaisuympäristön ominaispiirteet. Hän osaa yhdistää 2D- ja 3D-grafiikkaa kuvattuun videoon ja ymmärtää digitaalisten lavasteiden ja elokuvatehosteiden mahdollisuuksia.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija ymmärtää asiakaslähtöisen suunnitteluprosessin vaiheet liikegrafiikan tuotannossa ja elokuvatehosteiden tuotantotapoja sekä hallitsee niihin liittyvää terminologiaa. Hän osaa soveltaa visuaalista tyyliä liikkuvan grafiikan tuotannossa ja huomioida julkaisuympäristön ominaispiirteet luovasti. Hän osaa yhdistää 2D- ja 3D-grafiikkaa kuvattuun videoon ja ymmärtää digitaalisten lavasteiden ja elokuvatehosteiden mahdollisuuksia sekä osaa toteuttaa tehosteprojektin.

Assessment criteria, approved/failed

Opiskelija tuntee asiakaslähtöisen suunnitteluprosessin vaiheet liikegrafiikan tuotannossa, sekä elokuvatehosteiden tuotantotapoja ja niihin liittyvää terminologiaa. Hän tuntee liikegrafiikan käyttökohteita ja osaa tuottaa mediaelementtejä valittuun julkaisuympäristöön.