Skip to main content

3D Project, Moving ImageLaajuus (15 cr)

Code: KM00ER48

Credits

15 op

Objective

Students know the key concepts and terminology and master the fundamentals of 3D animation. They are able to implement short animations. Students can identify potential contexts for 3D graphics

Students know the methods of real-time 3D graphics and are able to prepare material for real-time applications. Students are able to implement interactive elements and understand the principles of programming.

Content

• General principles of animation
• Basic concepts and terminology of 3D animation
• Tools and methods of 3D animation
• Rendering of 3D animation
• Producing 3D material for real-time graphics
• Implementing interactive features
• Implementing a small real-time application

Assessment criteria, satisfactory (1)

The student is familiar with the terminology of 3D animation and real-time 3D graphics and knows basic animation methods as well as methods of making real-time graphics.

Assessment criteria, good (3)

The student masters the terminology of 3D animation and real-time 3D graphics and knows basic animation methods as well as methods of making real-time graphics. The student is able to apply methods in assignments.

Assessment criteria, excellent (5)

The student masters the terminology of 3D animation and real-time 3D graphics and knows basic animation methods as well as methods of making real-time graphics. The student is able to apply and research new methods independently in assignments.

Assessment criteria, approved/failed

The student is familiar with the terminology of 3D animation and real-time 3D graphics and knows basic animation methods as well as methods of making real-time graphics.

Enrollment

27.11.2023 - 14.01.2024

Timing

26.02.2024 - 10.05.2024

Number of ECTS credits allocated

15 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

School of Media, Design and Conservation

Campus

Hämeentie 135

Teaching languages
  • Finnish
Seats

0 - 20

Degree programmes
  • Design
Teachers
  • Kristian Simolin
  • Peke Huuhtanen
Teacher in charge

Kristian Simolin

Groups
  • KXE23S13D
    3D Animation and Visualization

Objective

Opiskelija ymmärtää 3D-animaation peruskäsitteet sekä terminologian ja hallitsee 3D-animaation perusteet. Opiskelija osaa toteuttaa lyhyitä animaatioita ja tunnistaa 3D-animaation sovelluskohteet.
Opiskelija tuntee reaaliaikaisen 3D-grafiikan työtavat ja osaa valmistaa materiaalia reaaliaikaisiin sovelluksiin. Opiskelija osaa toteuttaa vuorovaikutteisia elementtejä ja ymmärtää ohjelmointiajattelun periaatteet.

Content

• animaation yleiset lainalaisuudet
• 3D-animaation peruskäsitteet ja terminologia
• 3D-animaation työkalut ja menetelmät
• 3D-animaation renderöinti
• 3D-aineiston valmistaminen reaaliaikaiseen grafiikkaan
• vuorovaikutteisuuden toteuttaminen
• pienimuotoisen reaaliaikaisen sovelluksen toteuttaminen

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

Opiskelija tuntee 3D-animaation ja reaaliaikaisen 3D-grafiikan terminologian ja osaa perustason animaatiomenetelmät sekä reaaliaikaisen grafiikan valmistamisen menetelmät.

Assessment criteria, good (3)

Opiskelija hallitsee 3D-animaation ja reaaliaikaisen 3D-grafiikan terminologian ja osaa perustason animaatiomenetelmät sekä reaaliaikaisen grafiikan valmistamisen menetelmät. Opiskelija osaa soveltaa menetelmiä harjoitustehtävissä.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija hallitsee 3D-animaation ja reaaliaikaisen 3D-grafiikan terminologian ja osaa perustason animaatiomenetelmät sekä reaaliaikaisen grafiikan valmistamisen menetelmät. Opiskelija osaa soveltaa ja tutkia uusia menetelmiä itsenäisesti harjoitustehtävissä.

Assessment criteria, approved/failed

Opiskelija tuntee 3D-animaation ja reaaliaikaisen 3D-grafiikan terminologian ja osaa perustason animaatiomenetelmät sekä reaaliaikaisen grafiikan valmistamisen menetelmät.

Enrollment

28.11.2022 - 08.01.2023

Timing

27.02.2023 - 14.05.2023

Number of ECTS credits allocated

15 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

School of Media, Design and Conservation

Campus

Hämeentie 135

Teaching languages
  • Finnish
Seats

0 - 22

Degree programmes
  • Design
Teachers
  • Kristian Simolin
  • Peke Huuhtanen
Teacher in charge

Peke Huuhtanen

Groups
  • KXE22S13D
    3D Animation and Visualization

Objective

Opiskelija ymmärtää 3D-animaation peruskäsitteet sekä terminologian ja hallitsee 3D-animaation perusteet. Opiskelija osaa toteuttaa lyhyitä animaatioita ja tunnistaa 3D-animaation sovelluskohteet.
Opiskelija tuntee reaaliaikaisen 3D-grafiikan työtavat ja osaa valmistaa materiaalia reaaliaikaisiin sovelluksiin. Opiskelija osaa toteuttaa vuorovaikutteisia elementtejä ja ymmärtää ohjelmointiajattelun periaatteet.

Content

• animaation yleiset lainalaisuudet
• 3D-animaation peruskäsitteet ja terminologia
• 3D-animaation työkalut ja menetelmät
• 3D-animaation renderöinti
• 3D-aineiston valmistaminen reaaliaikaiseen grafiikkaan
• vuorovaikutteisuuden toteuttaminen
• pienimuotoisen reaaliaikaisen sovelluksen toteuttaminen

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

Opiskelija tuntee 3D-animaation ja reaaliaikaisen 3D-grafiikan terminologian ja osaa perustason animaatiomenetelmät sekä reaaliaikaisen grafiikan valmistamisen menetelmät.

Assessment criteria, good (3)

Opiskelija hallitsee 3D-animaation ja reaaliaikaisen 3D-grafiikan terminologian ja osaa perustason animaatiomenetelmät sekä reaaliaikaisen grafiikan valmistamisen menetelmät. Opiskelija osaa soveltaa menetelmiä harjoitustehtävissä.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija hallitsee 3D-animaation ja reaaliaikaisen 3D-grafiikan terminologian ja osaa perustason animaatiomenetelmät sekä reaaliaikaisen grafiikan valmistamisen menetelmät. Opiskelija osaa soveltaa ja tutkia uusia menetelmiä itsenäisesti harjoitustehtävissä.

Assessment criteria, approved/failed

Opiskelija tuntee 3D-animaation ja reaaliaikaisen 3D-grafiikan terminologian ja osaa perustason animaatiomenetelmät sekä reaaliaikaisen grafiikan valmistamisen menetelmät.

Enrollment

01.12.2021 - 09.01.2022

Timing

28.02.2022 - 13.05.2022

Number of ECTS credits allocated

15 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

School of Media, Design and Conservation

Campus

Hämeentie 135

Teaching languages
  • Finnish
Seats

0 - 20

Degree programmes
  • Design
Teachers
  • Kristian Simolin
  • Peke Huuhtanen
Teacher in charge

Kristian Simolin

Groups
  • KXE21S13D
    3D Animation and Visualization

Objective

Opiskelija ymmärtää 3D-animaation peruskäsitteet sekä terminologian ja hallitsee 3D-animaation perusteet. Opiskelija osaa toteuttaa lyhyitä animaatioita ja tunnistaa 3D-animaation sovelluskohteet.
Opiskelija tuntee reaaliaikaisen 3D-grafiikan työtavat ja osaa valmistaa materiaalia reaaliaikaisiin sovelluksiin. Opiskelija osaa toteuttaa vuorovaikutteisia elementtejä ja ymmärtää ohjelmointiajattelun periaatteet.

Content

• animaation yleiset lainalaisuudet
• 3D-animaation peruskäsitteet ja terminologia
• 3D-animaation työkalut ja menetelmät
• 3D-animaation renderöinti
• 3D-aineiston valmistaminen reaaliaikaiseen grafiikkaan
• vuorovaikutteisuuden toteuttaminen
• pienimuotoisen reaaliaikaisen sovelluksen toteuttaminen

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

Opiskelija tuntee 3D-animaation ja reaaliaikaisen 3D-grafiikan terminologian ja osaa perustason animaatiomenetelmät sekä reaaliaikaisen grafiikan valmistamisen menetelmät.

Assessment criteria, good (3)

Opiskelija hallitsee 3D-animaation ja reaaliaikaisen 3D-grafiikan terminologian ja osaa perustason animaatiomenetelmät sekä reaaliaikaisen grafiikan valmistamisen menetelmät. Opiskelija osaa soveltaa menetelmiä harjoitustehtävissä.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija hallitsee 3D-animaation ja reaaliaikaisen 3D-grafiikan terminologian ja osaa perustason animaatiomenetelmät sekä reaaliaikaisen grafiikan valmistamisen menetelmät. Opiskelija osaa soveltaa ja tutkia uusia menetelmiä itsenäisesti harjoitustehtävissä.

Assessment criteria, approved/failed

Opiskelija tuntee 3D-animaation ja reaaliaikaisen 3D-grafiikan terminologian ja osaa perustason animaatiomenetelmät sekä reaaliaikaisen grafiikan valmistamisen menetelmät.