Siirry suoraan sisältöön

Liiketoiminta ja suunnittelutyöLaajuus (5 op)

Tunnus: KM00EI77

Laajuus

5 op

Osaamistavoitteet

Opiskelija ymmärtää liiketoiminta-ajattelun vaikutuksen suunnittelutyöhön ja osaa soveltaa liiketoimintaymmärrystä omaan suunnittelutyöhönsä.

Sisältö

- liiketoiminta-ajattelun perusteet
- digitaalisuus ja ansaintalogiikat
- suunnittelijan työ osana liiketoimintaa

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija hahmottaa liiketoiminta-ajattelun perusteet ja kykenee huomioimaan näiden merkitystä osana suunnittelijan työtä. Opiskelija tuntee
ansaintailogiikoita.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija tuntee liiketoiminta-ajattelun vaikutuksen suunnittelutyöhön ja osaa hyödyntää oppimaansa omassa suunnittelutyössään. Opiskelija kykenee hyödyntämään erilaisia ansaintalogiikoita suunnittelutyössään.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osaa soveltaa liiketoiminta-ajattelua omassa suunnittelutyössään. Opiskelija tunnistaa eri ansaintalogiikoiden mekanismeja ja soveltamismahdollisuuksia osana digitaalisia tuotekehittelyä.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Opiskelija hahmottaa liiketoiminta-ajattelun perusteet ja kykenee huomioimaan näiden merkitystä osana suunnittelijan työtä. Opiskelija tuntee
ansaintailogiikoita.

Ilmoittautumisaika

27.11.2023 - 14.01.2024

Ajoitus

22.03.2024 - 23.04.2024

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Media, muotoilu ja konservointi

Toimipiste

Hämeentie 135

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

0 - 20

Koulutus
  • Muotoilun tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Vitali Gusatinskiy
Vastuuopettaja

Vitali Gusatinskiy

Ryhmät
  • KXE22S1DM
    Digitaalinen muotoilu

Tavoitteet

Opiskelija ymmärtää liiketoiminta-ajattelun vaikutuksen suunnittelutyöhön ja osaa soveltaa liiketoimintaymmärrystä omaan suunnittelutyöhönsä.

Sisältö

- liiketoiminta-ajattelun perusteet
- digitaalisuus ja ansaintalogiikat
- suunnittelijan työ osana liiketoimintaa

Arviointiasteikko

0-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija hahmottaa liiketoiminta-ajattelun perusteet ja kykenee huomioimaan näiden merkitystä osana suunnittelijan työtä. Opiskelija tuntee
ansaintailogiikoita.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija tuntee liiketoiminta-ajattelun vaikutuksen suunnittelutyöhön ja osaa hyödyntää oppimaansa omassa suunnittelutyössään. Opiskelija kykenee hyödyntämään erilaisia ansaintalogiikoita suunnittelutyössään.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osaa soveltaa liiketoiminta-ajattelua omassa suunnittelutyössään. Opiskelija tunnistaa eri ansaintalogiikoiden mekanismeja ja soveltamismahdollisuuksia osana digitaalisia tuotekehittelyä.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Opiskelija hahmottaa liiketoiminta-ajattelun perusteet ja kykenee huomioimaan näiden merkitystä osana suunnittelijan työtä. Opiskelija tuntee
ansaintailogiikoita.

Ilmoittautumisaika

28.11.2022 - 08.01.2023

Ajoitus

24.03.2023 - 25.04.2023

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Media, muotoilu ja konservointi

Toimipiste

Hämeentie 135

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

0 - 20

Koulutus
  • Muotoilun tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Päivi Rantala
Vastuuopettaja

Tero Marin

Ryhmät
  • KXE21S1DM
    Digitaalinen muotoilu

Tavoitteet

Opiskelija ymmärtää liiketoiminta-ajattelun vaikutuksen suunnittelutyöhön ja osaa soveltaa liiketoimintaymmärrystä omaan suunnittelutyöhönsä.

Sisältö

- liiketoiminta-ajattelun perusteet
- digitaalisuus ja ansaintalogiikat
- suunnittelijan työ osana liiketoimintaa

Arviointiasteikko

0-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija hahmottaa liiketoiminta-ajattelun perusteet ja kykenee huomioimaan näiden merkitystä osana suunnittelijan työtä. Opiskelija tuntee
ansaintailogiikoita.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija tuntee liiketoiminta-ajattelun vaikutuksen suunnittelutyöhön ja osaa hyödyntää oppimaansa omassa suunnittelutyössään. Opiskelija kykenee hyödyntämään erilaisia ansaintalogiikoita suunnittelutyössään.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osaa soveltaa liiketoiminta-ajattelua omassa suunnittelutyössään. Opiskelija tunnistaa eri ansaintalogiikoiden mekanismeja ja soveltamismahdollisuuksia osana digitaalisia tuotekehittelyä.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Opiskelija hahmottaa liiketoiminta-ajattelun perusteet ja kykenee huomioimaan näiden merkitystä osana suunnittelijan työtä. Opiskelija tuntee
ansaintailogiikoita.

Ilmoittautumisaika

01.12.2021 - 09.01.2022

Ajoitus

12.04.2022 - 17.05.2022

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

1 op

Toteutustapa

80 % Lähiopetus, 20 % Etäopetus

Yksikkö

Media, muotoilu ja konservointi

Toimipiste

Hämeentie 135

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

0 - 20

Koulutus
  • Muotoilun tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Päivi Rantala
Vastuuopettaja

Päivi Rantala

Ryhmät
  • KXE20S1DM
    Digitaalinen muotoilu

Tavoitteet

Opiskelija ymmärtää liiketoiminta-ajattelun vaikutuksen suunnittelutyöhön ja osaa soveltaa liiketoimintaymmärrystä omaan suunnittelutyöhönsä.

Sisältö

- liiketoiminta-ajattelun perusteet
- digitaalisuus ja ansaintalogiikat
- suunnittelijan työ osana liiketoimintaa

Arviointiasteikko

0-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija hahmottaa liiketoiminta-ajattelun perusteet ja kykenee huomioimaan näiden merkitystä osana suunnittelijan työtä. Opiskelija tuntee
ansaintailogiikoita.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija tuntee liiketoiminta-ajattelun vaikutuksen suunnittelutyöhön ja osaa hyödyntää oppimaansa omassa suunnittelutyössään. Opiskelija kykenee hyödyntämään erilaisia ansaintalogiikoita suunnittelutyössään.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osaa soveltaa liiketoiminta-ajattelua omassa suunnittelutyössään. Opiskelija tunnistaa eri ansaintalogiikoiden mekanismeja ja soveltamismahdollisuuksia osana digitaalisia tuotekehittelyä.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Opiskelija hahmottaa liiketoiminta-ajattelun perusteet ja kykenee huomioimaan näiden merkitystä osana suunnittelijan työtä. Opiskelija tuntee
ansaintailogiikoita.