Skip to main content

User-Oriented Design ProjectLaajuus (10 cr)

Code: KM00EI66

Credits

10 op

Objective

The student is able to apply user-oriented design in a project and make well-informed technological decisions and choices of content.

Content

The student works on a project and chooses a professional role that they will focus on. The role can be, for example, one of these: technology manager, producer / team leader, user interface and usability designer, concept and content manager.

Assessment criteria, satisfactory (1)

The student participates and utilises digital design methods in a client project. The student recognises their own skill level. The student understands the importance of group and customer communication for project work. The student is able to document the project. The student is able to self-direct and solve problems creatively. The student gives a satisfactory impression about their role in the project.

Assessment criteria, good (3)

The student applies their project working skills in a client project and is able to reflect on their skill level. The student appropriately participates in project communication both within the group and with the client. The student is able to produce diverse documentation about the progress of the project. The student is able to self-direct and solve problems. The student works with others to develop practical and creative solutions, practices, or services to meet customer needs.

Assessment criteria, excellent (5)

The student applies their project working skills in a client project. The student demonstrates versatile abilities to reflect their skill level. The student initiates and develops communication both within the group and with the client. The student produces diverse and high-quality project documentation. The student is able to self-direct and solve problems in the project creatively. The student is able to work with others to produce practical, creative and innovative solutions, practices or services to meet the customer needs.

Assessment criteria, approved/failed

The student participates and utilises digital design methods in a client project. The student recognises their own skill level. The student understands the importance of group and customer communication for project work. The student is able to document the project. The student is able to self-direct and solve problems creatively. The student gives a satisfactory impression about their role in the project.

Enrollment

06.05.2024 - 31.08.2024

Timing

22.10.2024 - 12.12.2024

Number of ECTS credits allocated

10 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

School of Media, Design and Conservation

Campus

Hämeentie 135

Teaching languages
  • Finnish
Seats

0 - 20

Degree programmes
  • Design
Teachers
  • kulu virtuaali::muotoilu
  • Mari Silver
Teacher in charge

Mari Silver

Groups
  • KXE24S1DM
    Digital Design

Objective

Opiskelija osaa soveltaa käyttäjälähtöistä suunnittelua projektityössä ja tehdä perusteltuja teknologisia ja sisällöllisiä toteutusvalintoja.

Content

Opiskelija työskentelee projektissa ja valitsee itselleen ammatillisen roolin, johon syventyy. Rooli voi olla esimerkiksi yksi näistä: teknologiavastaava, tuottaja/tiiminvetäjä, käyttöliittymän ja käytettävyyden suunnittelija, konseptin ja sisällöntuotannon vastaava.

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

Opiskelija osallistuu projektityöskentelyyn käyttäen digitaalisen muotoilun menetelmiä asiakasprojektissa. Opiskelija tunnistaa oman taitotasonsa. Hän ymmärtää ryhmän sisäisen ja asiakasviestinnän merkityksen projektityöskentelylle. Opiskelija kykenee projektin dokumentointiin. Opiskelija osaa toimia itseohjautuvasti ja tehdä luovaa ongelmanratkaisua. Opiskelija saa aikaan tyydyttävää jälkeä omassa projektiroolissaan.

Assessment criteria, good (3)

Opiskelija soveltaa projektityöskentelyosaamistaan asiakasprojektissa ja osaa reflektoida taitotasoaan. Opiskelija osallistuu tarkoituksenmukaisesti projektiviestintään tiimin sisäisesti ja asiakkaalle päin. Opiskelija osaa dokumentoida projektin kulkua monipuolisesti. Opiskelija kykenee aktiiviseen itseohjautuvuuteen ja ongelmanratkaisuun. Opiskelija kehittää yhdessä muiden kanssa käytännöllisiä ja luovia ratkaisuja, toimintatapoja tai palveluja asiakkaan tarpeisiin.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija soveltaa ansiokkaasti projektityöskentelyosaamistaan asiakasprojektissa. Opiskelija kykenee reflektoimaan taitotasoaan monipuolisesti. Opiskelija osaa viestiä itseohjautuvalla ja kehittävällä otteella niin ryhmän sisällä kuin asiakkaan kanssa. Opiskelija tuottaa monipuolista ja korkealaatuista projektidokumentaatiota. Opiskelija kykenee projektissa aktiiviseen itseohjautuvuuteen ja luovaan ongelmanratkaisuun. Opiskelija osaa tuottaa yhdessä muiden kanssa käytännöllisiä, luovia ja innovatiivisia ratkaisuja, toimintatapoja tai palveluja asiakkaan tarpeisiin.

Assessment criteria, approved/failed

Opiskelija osallistuu projektityöskentelyyn käyttäen digitaalisen muotoilun menetelmiä asiakasprojektissa. Opiskelija tunnistaa oman taitotasonsa. Hän ymmärtää ryhmän sisäisen ja asiakasviestinnän merkityksen projektityöskentelylle. Opiskelija kykenee projektin dokumentointiin. Opiskelija osaa toimia itseohjautuvasti ja tehdä luovaa ongelmanratkaisua. Opiskelija saa aikaan tyydyttävää jälkeä omassa projektiroolissaan.

Enrollment

02.05.2023 - 27.08.2023

Timing

24.10.2023 - 14.12.2023

Number of ECTS credits allocated

10 op

RDI portion

10 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

School of Media, Design and Conservation

Campus

Hämeentie 135

Teaching languages
  • Finnish
Seats

0 - 20

Degree programmes
  • Design
Teachers
  • Markus Norrena
  • Mari Silver
Teacher in charge

Mari Silver

Groups
  • KXE23S1DM
    Digital Design

Objective

Opiskelija osaa soveltaa käyttäjälähtöistä suunnittelua projektityössä ja tehdä perusteltuja teknologisia ja sisällöllisiä toteutusvalintoja.

Content

Opiskelija työskentelee projektissa ja valitsee itselleen ammatillisen roolin, johon syventyy. Rooli voi olla esimerkiksi yksi näistä: teknologiavastaava, tuottaja/tiiminvetäjä, käyttöliittymän ja käytettävyyden suunnittelija, konseptin ja sisällöntuotannon vastaava.

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

Opiskelija osallistuu projektityöskentelyyn käyttäen digitaalisen muotoilun menetelmiä asiakasprojektissa. Opiskelija tunnistaa oman taitotasonsa. Hän ymmärtää ryhmän sisäisen ja asiakasviestinnän merkityksen projektityöskentelylle. Opiskelija kykenee projektin dokumentointiin. Opiskelija osaa toimia itseohjautuvasti ja tehdä luovaa ongelmanratkaisua. Opiskelija saa aikaan tyydyttävää jälkeä omassa projektiroolissaan.

Assessment criteria, good (3)

Opiskelija soveltaa projektityöskentelyosaamistaan asiakasprojektissa ja osaa reflektoida taitotasoaan. Opiskelija osallistuu tarkoituksenmukaisesti projektiviestintään tiimin sisäisesti ja asiakkaalle päin. Opiskelija osaa dokumentoida projektin kulkua monipuolisesti. Opiskelija kykenee aktiiviseen itseohjautuvuuteen ja ongelmanratkaisuun. Opiskelija kehittää yhdessä muiden kanssa käytännöllisiä ja luovia ratkaisuja, toimintatapoja tai palveluja asiakkaan tarpeisiin.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija soveltaa ansiokkaasti projektityöskentelyosaamistaan asiakasprojektissa. Opiskelija kykenee reflektoimaan taitotasoaan monipuolisesti. Opiskelija osaa viestiä itseohjautuvalla ja kehittävällä otteella niin ryhmän sisällä kuin asiakkaan kanssa. Opiskelija tuottaa monipuolista ja korkealaatuista projektidokumentaatiota. Opiskelija kykenee projektissa aktiiviseen itseohjautuvuuteen ja luovaan ongelmanratkaisuun. Opiskelija osaa tuottaa yhdessä muiden kanssa käytännöllisiä, luovia ja innovatiivisia ratkaisuja, toimintatapoja tai palveluja asiakkaan tarpeisiin.

Assessment criteria, approved/failed

Opiskelija osallistuu projektityöskentelyyn käyttäen digitaalisen muotoilun menetelmiä asiakasprojektissa. Opiskelija tunnistaa oman taitotasonsa. Hän ymmärtää ryhmän sisäisen ja asiakasviestinnän merkityksen projektityöskentelylle. Opiskelija kykenee projektin dokumentointiin. Opiskelija osaa toimia itseohjautuvasti ja tehdä luovaa ongelmanratkaisua. Opiskelija saa aikaan tyydyttävää jälkeä omassa projektiroolissaan.

Enrollment

02.05.2022 - 04.09.2022

Timing

24.10.2022 - 16.12.2022

Number of ECTS credits allocated

10 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

School of Media, Design and Conservation

Campus

Hämeentie 135

Teaching languages
  • Finnish
Seats

0 - 20

Degree programmes
  • Design
Teachers
  • Jouni Leinonen
  • Johanna Liipola
Teacher in charge

Mari Silver

Groups
  • KXE22S1DM
    Digital Design

Objective

Opiskelija osaa soveltaa käyttäjälähtöistä suunnittelua projektityössä ja tehdä perusteltuja teknologisia ja sisällöllisiä toteutusvalintoja.

Content

Opiskelija työskentelee projektissa ja valitsee itselleen ammatillisen roolin, johon syventyy. Rooli voi olla esimerkiksi yksi näistä: teknologiavastaava, tuottaja/tiiminvetäjä, käyttöliittymän ja käytettävyyden suunnittelija, konseptin ja sisällöntuotannon vastaava.

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

Opiskelija osallistuu projektityöskentelyyn käyttäen digitaalisen muotoilun menetelmiä asiakasprojektissa. Opiskelija tunnistaa oman taitotasonsa. Hän ymmärtää ryhmän sisäisen ja asiakasviestinnän merkityksen projektityöskentelylle. Opiskelija kykenee projektin dokumentointiin. Opiskelija osaa toimia itseohjautuvasti ja tehdä luovaa ongelmanratkaisua. Opiskelija saa aikaan tyydyttävää jälkeä omassa projektiroolissaan.

Assessment criteria, good (3)

Opiskelija soveltaa projektityöskentelyosaamistaan asiakasprojektissa ja osaa reflektoida taitotasoaan. Opiskelija osallistuu tarkoituksenmukaisesti projektiviestintään tiimin sisäisesti ja asiakkaalle päin. Opiskelija osaa dokumentoida projektin kulkua monipuolisesti. Opiskelija kykenee aktiiviseen itseohjautuvuuteen ja ongelmanratkaisuun. Opiskelija kehittää yhdessä muiden kanssa käytännöllisiä ja luovia ratkaisuja, toimintatapoja tai palveluja asiakkaan tarpeisiin.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija soveltaa ansiokkaasti projektityöskentelyosaamistaan asiakasprojektissa. Opiskelija kykenee reflektoimaan taitotasoaan monipuolisesti. Opiskelija osaa viestiä itseohjautuvalla ja kehittävällä otteella niin ryhmän sisällä kuin asiakkaan kanssa. Opiskelija tuottaa monipuolista ja korkealaatuista projektidokumentaatiota. Opiskelija kykenee projektissa aktiiviseen itseohjautuvuuteen ja luovaan ongelmanratkaisuun. Opiskelija osaa tuottaa yhdessä muiden kanssa käytännöllisiä, luovia ja innovatiivisia ratkaisuja, toimintatapoja tai palveluja asiakkaan tarpeisiin.

Assessment criteria, approved/failed

Opiskelija osallistuu projektityöskentelyyn käyttäen digitaalisen muotoilun menetelmiä asiakasprojektissa. Opiskelija tunnistaa oman taitotasonsa. Hän ymmärtää ryhmän sisäisen ja asiakasviestinnän merkityksen projektityöskentelylle. Opiskelija kykenee projektin dokumentointiin. Opiskelija osaa toimia itseohjautuvasti ja tehdä luovaa ongelmanratkaisua. Opiskelija saa aikaan tyydyttävää jälkeä omassa projektiroolissaan.