Siirry suoraan sisältöön

Käyttäjälähtöinen suunnitteluprojektiLaajuus (10 op)

Tunnus: KM00EI66

Laajuus

10 op

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa soveltaa käyttäjälähtöistä suunnittelua projektityössä ja tehdä perusteltuja teknologisia ja sisällöllisiä toteutusvalintoja.

Sisältö

Opiskelija työskentelee projektissa ja valitsee itselleen ammatillisen roolin, johon syventyy. Rooli voi olla esimerkiksi yksi näistä: teknologiavastaava, tuottaja/tiiminvetäjä, käyttöliittymän ja käytettävyyden suunnittelija, konseptin ja sisällöntuotannon vastaava.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija osallistuu projektityöskentelyyn käyttäen digitaalisen muotoilun menetelmiä asiakasprojektissa. Opiskelija tunnistaa oman taitotasonsa. Hän ymmärtää ryhmän sisäisen ja asiakasviestinnän merkityksen projektityöskentelylle. Opiskelija kykenee projektin dokumentointiin. Opiskelija osaa toimia itseohjautuvasti ja tehdä luovaa ongelmanratkaisua. Opiskelija saa aikaan tyydyttävää jälkeä omassa projektiroolissaan.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija soveltaa projektityöskentelyosaamistaan asiakasprojektissa ja osaa reflektoida taitotasoaan. Opiskelija osallistuu tarkoituksenmukaisesti projektiviestintään tiimin sisäisesti ja asiakkaalle päin. Opiskelija osaa dokumentoida projektin kulkua monipuolisesti. Opiskelija kykenee aktiiviseen itseohjautuvuuteen ja ongelmanratkaisuun. Opiskelija kehittää yhdessä muiden kanssa käytännöllisiä ja luovia ratkaisuja, toimintatapoja tai palveluja asiakkaan tarpeisiin.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija soveltaa ansiokkaasti projektityöskentelyosaamistaan asiakasprojektissa. Opiskelija kykenee reflektoimaan taitotasoaan monipuolisesti. Opiskelija osaa viestiä itseohjautuvalla ja kehittävällä otteella niin ryhmän sisällä kuin asiakkaan kanssa. Opiskelija tuottaa monipuolista ja korkealaatuista projektidokumentaatiota. Opiskelija kykenee projektissa aktiiviseen itseohjautuvuuteen ja luovaan ongelmanratkaisuun. Opiskelija osaa tuottaa yhdessä muiden kanssa käytännöllisiä, luovia ja innovatiivisia ratkaisuja, toimintatapoja tai palveluja asiakkaan tarpeisiin.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Opiskelija osallistuu projektityöskentelyyn käyttäen digitaalisen muotoilun menetelmiä asiakasprojektissa. Opiskelija tunnistaa oman taitotasonsa. Hän ymmärtää ryhmän sisäisen ja asiakasviestinnän merkityksen projektityöskentelylle. Opiskelija kykenee projektin dokumentointiin. Opiskelija osaa toimia itseohjautuvasti ja tehdä luovaa ongelmanratkaisua. Opiskelija saa aikaan tyydyttävää jälkeä omassa projektiroolissaan.

Ilmoittautumisaika

06.05.2024 - 31.08.2024

Ajoitus

22.10.2024 - 12.12.2024

Opintopistemäärä

10 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Media, muotoilu ja konservointi

Toimipiste

Hämeentie 135

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

0 - 20

Koulutus
  • Muotoilun tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • kulu virtuaali::muotoilu
  • Mari Silver
Vastuuopettaja

Mari Silver

Ryhmät
  • KXE24S1DM
    Digitaalinen muotoilu

Tavoitteet

Opiskelija osaa soveltaa käyttäjälähtöistä suunnittelua projektityössä ja tehdä perusteltuja teknologisia ja sisällöllisiä toteutusvalintoja.

Sisältö

Opiskelija työskentelee projektissa ja valitsee itselleen ammatillisen roolin, johon syventyy. Rooli voi olla esimerkiksi yksi näistä: teknologiavastaava, tuottaja/tiiminvetäjä, käyttöliittymän ja käytettävyyden suunnittelija, konseptin ja sisällöntuotannon vastaava.

Arviointiasteikko

0-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija osallistuu projektityöskentelyyn käyttäen digitaalisen muotoilun menetelmiä asiakasprojektissa. Opiskelija tunnistaa oman taitotasonsa. Hän ymmärtää ryhmän sisäisen ja asiakasviestinnän merkityksen projektityöskentelylle. Opiskelija kykenee projektin dokumentointiin. Opiskelija osaa toimia itseohjautuvasti ja tehdä luovaa ongelmanratkaisua. Opiskelija saa aikaan tyydyttävää jälkeä omassa projektiroolissaan.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija soveltaa projektityöskentelyosaamistaan asiakasprojektissa ja osaa reflektoida taitotasoaan. Opiskelija osallistuu tarkoituksenmukaisesti projektiviestintään tiimin sisäisesti ja asiakkaalle päin. Opiskelija osaa dokumentoida projektin kulkua monipuolisesti. Opiskelija kykenee aktiiviseen itseohjautuvuuteen ja ongelmanratkaisuun. Opiskelija kehittää yhdessä muiden kanssa käytännöllisiä ja luovia ratkaisuja, toimintatapoja tai palveluja asiakkaan tarpeisiin.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija soveltaa ansiokkaasti projektityöskentelyosaamistaan asiakasprojektissa. Opiskelija kykenee reflektoimaan taitotasoaan monipuolisesti. Opiskelija osaa viestiä itseohjautuvalla ja kehittävällä otteella niin ryhmän sisällä kuin asiakkaan kanssa. Opiskelija tuottaa monipuolista ja korkealaatuista projektidokumentaatiota. Opiskelija kykenee projektissa aktiiviseen itseohjautuvuuteen ja luovaan ongelmanratkaisuun. Opiskelija osaa tuottaa yhdessä muiden kanssa käytännöllisiä, luovia ja innovatiivisia ratkaisuja, toimintatapoja tai palveluja asiakkaan tarpeisiin.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Opiskelija osallistuu projektityöskentelyyn käyttäen digitaalisen muotoilun menetelmiä asiakasprojektissa. Opiskelija tunnistaa oman taitotasonsa. Hän ymmärtää ryhmän sisäisen ja asiakasviestinnän merkityksen projektityöskentelylle. Opiskelija kykenee projektin dokumentointiin. Opiskelija osaa toimia itseohjautuvasti ja tehdä luovaa ongelmanratkaisua. Opiskelija saa aikaan tyydyttävää jälkeä omassa projektiroolissaan.

Ilmoittautumisaika

02.05.2023 - 27.08.2023

Ajoitus

24.10.2023 - 14.12.2023

Opintopistemäärä

10 op

TKI-osuus

10 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Media, muotoilu ja konservointi

Toimipiste

Hämeentie 135

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

0 - 20

Koulutus
  • Muotoilun tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Markus Norrena
  • Mari Silver
Vastuuopettaja

Mari Silver

Ryhmät
  • KXE23S1DM
    Digitaalinen muotoilu

Tavoitteet

Opiskelija osaa soveltaa käyttäjälähtöistä suunnittelua projektityössä ja tehdä perusteltuja teknologisia ja sisällöllisiä toteutusvalintoja.

Sisältö

Opiskelija työskentelee projektissa ja valitsee itselleen ammatillisen roolin, johon syventyy. Rooli voi olla esimerkiksi yksi näistä: teknologiavastaava, tuottaja/tiiminvetäjä, käyttöliittymän ja käytettävyyden suunnittelija, konseptin ja sisällöntuotannon vastaava.

Arviointiasteikko

0-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija osallistuu projektityöskentelyyn käyttäen digitaalisen muotoilun menetelmiä asiakasprojektissa. Opiskelija tunnistaa oman taitotasonsa. Hän ymmärtää ryhmän sisäisen ja asiakasviestinnän merkityksen projektityöskentelylle. Opiskelija kykenee projektin dokumentointiin. Opiskelija osaa toimia itseohjautuvasti ja tehdä luovaa ongelmanratkaisua. Opiskelija saa aikaan tyydyttävää jälkeä omassa projektiroolissaan.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija soveltaa projektityöskentelyosaamistaan asiakasprojektissa ja osaa reflektoida taitotasoaan. Opiskelija osallistuu tarkoituksenmukaisesti projektiviestintään tiimin sisäisesti ja asiakkaalle päin. Opiskelija osaa dokumentoida projektin kulkua monipuolisesti. Opiskelija kykenee aktiiviseen itseohjautuvuuteen ja ongelmanratkaisuun. Opiskelija kehittää yhdessä muiden kanssa käytännöllisiä ja luovia ratkaisuja, toimintatapoja tai palveluja asiakkaan tarpeisiin.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija soveltaa ansiokkaasti projektityöskentelyosaamistaan asiakasprojektissa. Opiskelija kykenee reflektoimaan taitotasoaan monipuolisesti. Opiskelija osaa viestiä itseohjautuvalla ja kehittävällä otteella niin ryhmän sisällä kuin asiakkaan kanssa. Opiskelija tuottaa monipuolista ja korkealaatuista projektidokumentaatiota. Opiskelija kykenee projektissa aktiiviseen itseohjautuvuuteen ja luovaan ongelmanratkaisuun. Opiskelija osaa tuottaa yhdessä muiden kanssa käytännöllisiä, luovia ja innovatiivisia ratkaisuja, toimintatapoja tai palveluja asiakkaan tarpeisiin.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Opiskelija osallistuu projektityöskentelyyn käyttäen digitaalisen muotoilun menetelmiä asiakasprojektissa. Opiskelija tunnistaa oman taitotasonsa. Hän ymmärtää ryhmän sisäisen ja asiakasviestinnän merkityksen projektityöskentelylle. Opiskelija kykenee projektin dokumentointiin. Opiskelija osaa toimia itseohjautuvasti ja tehdä luovaa ongelmanratkaisua. Opiskelija saa aikaan tyydyttävää jälkeä omassa projektiroolissaan.

Ilmoittautumisaika

02.05.2022 - 04.09.2022

Ajoitus

24.10.2022 - 16.12.2022

Opintopistemäärä

10 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Media, muotoilu ja konservointi

Toimipiste

Hämeentie 135

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

0 - 20

Koulutus
  • Muotoilun tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Jouni Leinonen
  • Johanna Liipola
Vastuuopettaja

Mari Silver

Ryhmät
  • KXE22S1DM
    Digitaalinen muotoilu

Tavoitteet

Opiskelija osaa soveltaa käyttäjälähtöistä suunnittelua projektityössä ja tehdä perusteltuja teknologisia ja sisällöllisiä toteutusvalintoja.

Sisältö

Opiskelija työskentelee projektissa ja valitsee itselleen ammatillisen roolin, johon syventyy. Rooli voi olla esimerkiksi yksi näistä: teknologiavastaava, tuottaja/tiiminvetäjä, käyttöliittymän ja käytettävyyden suunnittelija, konseptin ja sisällöntuotannon vastaava.

Arviointiasteikko

0-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija osallistuu projektityöskentelyyn käyttäen digitaalisen muotoilun menetelmiä asiakasprojektissa. Opiskelija tunnistaa oman taitotasonsa. Hän ymmärtää ryhmän sisäisen ja asiakasviestinnän merkityksen projektityöskentelylle. Opiskelija kykenee projektin dokumentointiin. Opiskelija osaa toimia itseohjautuvasti ja tehdä luovaa ongelmanratkaisua. Opiskelija saa aikaan tyydyttävää jälkeä omassa projektiroolissaan.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija soveltaa projektityöskentelyosaamistaan asiakasprojektissa ja osaa reflektoida taitotasoaan. Opiskelija osallistuu tarkoituksenmukaisesti projektiviestintään tiimin sisäisesti ja asiakkaalle päin. Opiskelija osaa dokumentoida projektin kulkua monipuolisesti. Opiskelija kykenee aktiiviseen itseohjautuvuuteen ja ongelmanratkaisuun. Opiskelija kehittää yhdessä muiden kanssa käytännöllisiä ja luovia ratkaisuja, toimintatapoja tai palveluja asiakkaan tarpeisiin.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija soveltaa ansiokkaasti projektityöskentelyosaamistaan asiakasprojektissa. Opiskelija kykenee reflektoimaan taitotasoaan monipuolisesti. Opiskelija osaa viestiä itseohjautuvalla ja kehittävällä otteella niin ryhmän sisällä kuin asiakkaan kanssa. Opiskelija tuottaa monipuolista ja korkealaatuista projektidokumentaatiota. Opiskelija kykenee projektissa aktiiviseen itseohjautuvuuteen ja luovaan ongelmanratkaisuun. Opiskelija osaa tuottaa yhdessä muiden kanssa käytännöllisiä, luovia ja innovatiivisia ratkaisuja, toimintatapoja tai palveluja asiakkaan tarpeisiin.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Opiskelija osallistuu projektityöskentelyyn käyttäen digitaalisen muotoilun menetelmiä asiakasprojektissa. Opiskelija tunnistaa oman taitotasonsa. Hän ymmärtää ryhmän sisäisen ja asiakasviestinnän merkityksen projektityöskentelylle. Opiskelija kykenee projektin dokumentointiin. Opiskelija osaa toimia itseohjautuvasti ja tehdä luovaa ongelmanratkaisua. Opiskelija saa aikaan tyydyttävää jälkeä omassa projektiroolissaan.