2D AnimationLaajuus (5 cr)
Code: KM00ER58
Credits
5 op
Objective
Students can apply the general principles of animation in a 2D animation project and implement short, interactive 2D animations and functional user interfaces.
Content
• Characteristics of storytelling in 2D animation
• Fundamentals of bitmap and vector animation
• Fundamentals of interactive animation
• Fundamentals of user interface design
Assessment criteria, satisfactory (1)
The student knows the terminology of 2D animation production and masters the different stages of 2D animation production at a basic level.
Assessment criteria, good (3)
The student knows the terminology of 2D animation production and masters the different stages of 2D animation production at a basic level. The student is able to apply what he or she has learned in the design and implementation of 2D animation.
Assessment criteria, excellent (5)
The student knows the terminology of 2D animation production and masters the different stages of 2D animation production. The student is able to independently apply what he or she has learned in the design and implementation of 2D animation.
Assessment criteria, approved/failed
The student knows the terminology of 2D animation production and masters the different stages of 2D animation production at a basic level.
Enrollment
27.11.2023 - 14.01.2024
Timing
08.01.2024 - 26.01.2024
Number of ECTS credits allocated
5 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
School of Media, Design and Conservation
Campus
Hämeentie 135
Teaching languages
- Finnish
Seats
0 - 20
Degree programmes
- Design
Teachers
- Heta Jäälinoja
Teacher in charge
Jaro Lehtonen
Groups
-
KXE23S13D3D Animation and Visualization
Objective
Opiskelija osaa soveltaa animaation yleisiä lainalaisuuksia 2D-animaatiossa, toteuttaa lyhyitä interaktiivisia 2D-animaatioita ja toteuttaa toimivia käyttöliittymiä.
Content
• 2D-animaatiokerronnan erityispiirteet
• vektori- ja bittikartta-animaation perusteet
• interaktiivisen animaation perusteet
• käyttöliittymäsuunnittelun perusteet
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
Opiskelija tuntee 2D-animaatiotuotannon terminologian ja hallitsee perustasolla 2D-animaatiotuotannon eri työvaiheet.
Assessment criteria, good (3)
Opiskelija tuntee 2D-animaatiotuotannon terminologian ja hallitsee perustasolla 2D-animaatiotuotannon eri työvaiheet. Opiskelija osaa soveltaa oppimaansa 2D-animaation suunnittelussa ja toteutuksessa.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija tuntee 2D-animaatiotuotannon terminologian ja hallitsee 2D-animaatiotuotannon eri työvaiheet. Opiskelija osaa itsenäisesti soveltaa oppimaansa 2D-animaation suunnittelussa ja toteutuksessa.
Assessment criteria, approved/failed
Opiskelija tuntee 2D-animaatiotuotannon terminologian ja hallitsee perustasolla 2D-animaatiotuotannon eri työvaiheet.
Enrollment
28.11.2022 - 08.01.2023
Timing
09.01.2023 - 29.01.2023
Number of ECTS credits allocated
5 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
School of Media, Design and Conservation
Campus
Hämeentie 135
Teaching languages
- Finnish
Seats
0 - 22
Degree programmes
- Design
Teachers
- Heta Jäälinoja
Teacher in charge
Heta Jäälinoja
Groups
-
KXE22S13D3D Animation and Visualization
Objective
Opiskelija osaa soveltaa animaation yleisiä lainalaisuuksia 2D-animaatiossa, toteuttaa lyhyitä interaktiivisia 2D-animaatioita ja toteuttaa toimivia käyttöliittymiä.
Content
• 2D-animaatiokerronnan erityispiirteet
• vektori- ja bittikartta-animaation perusteet
• interaktiivisen animaation perusteet
• käyttöliittymäsuunnittelun perusteet
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
Opiskelija tuntee 2D-animaatiotuotannon terminologian ja hallitsee perustasolla 2D-animaatiotuotannon eri työvaiheet.
Assessment criteria, good (3)
Opiskelija tuntee 2D-animaatiotuotannon terminologian ja hallitsee perustasolla 2D-animaatiotuotannon eri työvaiheet. Opiskelija osaa soveltaa oppimaansa 2D-animaation suunnittelussa ja toteutuksessa.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija tuntee 2D-animaatiotuotannon terminologian ja hallitsee 2D-animaatiotuotannon eri työvaiheet. Opiskelija osaa itsenäisesti soveltaa oppimaansa 2D-animaation suunnittelussa ja toteutuksessa.
Assessment criteria, approved/failed
Opiskelija tuntee 2D-animaatiotuotannon terminologian ja hallitsee perustasolla 2D-animaatiotuotannon eri työvaiheet.
Enrollment
01.12.2021 - 09.01.2022
Timing
10.01.2022 - 28.01.2022
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
1 op
Mode of delivery
80 % Contact teaching, 20 % Distance learning
Unit
School of Media, Design and Conservation
Campus
Hämeentie 135
Teaching languages
- Finnish
Seats
0 - 20
Degree programmes
- Design
Teachers
- Heta Jäälinoja
Teacher in charge
Jaro Lehtonen
Groups
-
KXE21S13D3D Animation and Visualization
Objective
Opiskelija osaa soveltaa animaation yleisiä lainalaisuuksia 2D-animaatiossa, toteuttaa lyhyitä interaktiivisia 2D-animaatioita ja toteuttaa toimivia käyttöliittymiä.
Content
• 2D-animaatiokerronnan erityispiirteet
• vektori- ja bittikartta-animaation perusteet
• interaktiivisen animaation perusteet
• käyttöliittymäsuunnittelun perusteet
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
Opiskelija tuntee 2D-animaatiotuotannon terminologian ja hallitsee perustasolla 2D-animaatiotuotannon eri työvaiheet.
Assessment criteria, good (3)
Opiskelija tuntee 2D-animaatiotuotannon terminologian ja hallitsee perustasolla 2D-animaatiotuotannon eri työvaiheet. Opiskelija osaa soveltaa oppimaansa 2D-animaation suunnittelussa ja toteutuksessa.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija tuntee 2D-animaatiotuotannon terminologian ja hallitsee 2D-animaatiotuotannon eri työvaiheet. Opiskelija osaa itsenäisesti soveltaa oppimaansa 2D-animaation suunnittelussa ja toteutuksessa.
Assessment criteria, approved/failed
Opiskelija tuntee 2D-animaatiotuotannon terminologian ja hallitsee perustasolla 2D-animaatiotuotannon eri työvaiheet.