Siirry suoraan sisältöön

XR-julkaisuLaajuus (5 op)

Tunnus: KM00ES28

Laajuus

5 op

Opetuskieli

  • suomi

Osaamistavoitteet

Opiskelija tuntee XR-teknologioiden ja eri ekosysteemien mahdollisuudet sekä rajoitteet ja niissä käytettäviin visuaalisiin komponentteihin kohdistuvat suunnitteluvaatimukset.

Sisältö

Opintojaksolla tutustutaan erilaisiin XR-teknologioihin ja ympäristöihin kuten VR, AR, MR ja CR. Opintojaksolla suunnitellaan ja toteutetaan pieni XR-sovellus.

- XR-sovelluksen suunnitteluprosessi ja ideointi
- pelimoottorien XR-valmiudet ja -tuki
- grafiikan suunnittelu ja valmistelu tuotantoympäristöön soveltuvaksi
- XR-teknologiat, VR/AR/MR
- XR-sovelluksen toteutus

Esitietovaatimukset

Pikseli- ja vektorigrafiikan tuntemus.

3D-grafiikan ja animaation perusosaaminen. Suositeltu Pelimoottorit 5 op

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija osaa toteuttaa XR-sovelluksen hyödyntäen pelimoottoria ja alan ohjelmistoja. Opiskelija tuntee XR-teknologioiden ja eri ekosysteemien mahdollisuudet sekä rajoitteet.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija osaa toteuttaa XR-sovelluksen hyödyntäen pelimoottoria ja alan ohjelmistoja. Opiskelija tuntee XR-teknologioiden ja eri ekosysteemien mahdollisuudet sekä rajoitteet ja on perehtynyt alan tulevaisuuden näkymiin. Hän osaa soveltaa opittuja asioita projektityössä.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osaa suunnitella ja toteuttaa XR-sovelluksen hyödyntäen pelimoottoria ja alan ohjelmistoja. Opiskelija tuntee XR-teknologioiden ja eri ekosysteemien mahdollisuudet sekä rajoitteet ja on perehtynyt alan tulevaisuuden näkymiin. Hän osaa soveltaa opittuja asioita projektityössä.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Opiskelija osaa toteuttaa XR-sovelluksen hyödyntäen pelimoottoria ja alan ohjelmistoja. Opiskelija tuntee XR-teknologioiden ja eri ekosysteemien mahdollisuudet sekä rajoitteet.