Siirry suoraan sisältöön

3D-grafiikkaLaajuus (5 op)

Tunnus: KM00ES20

Laajuus

5 op

Osaamistavoitteet

Opiskelija tuntee 3D-grafiikan peruskäsitteet ja terminologian sekä osaa mallintamisen, teksturoinnin, valaistuksen, kameran käytön ja renderöinnin perusteet. Opiskelija osaa jälkikäsitellä 3D-ohjelmalla tuotettuja kuvia sekä yhdistää niitä valokuviin ja 2D- grafiikkaan.

Sisältö

- 3D-alan terminologia ja sovelluskohteet
- mallintamisen, teksturoinnin, valaisun, kameran käytön ja renderoinnin perusteet
- renderoitujen kuvien jälkikäsittely
- valokuvan, 2D-grafiikan ja 3D-kuvituksen yhdistäminen

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija ymmärtää 3D-grafiikan peruskäsitteitä ja tuntee 3D-grafiikan luonnin perusteet. Opiskelija osaa jälkikäsitellä ja yhdistää 3D-ohjelmalla tuotettuja kuvia valokuviin ja 2D-grafiikkaan.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija ymmärtää 3D-grafiikan peruskäsitteitä ja soveltaa 3D-grafiikan luonnin perusteita. Opiskelija kykenee soveltamaan opittua itsenäisesti. Opiskelija osaa laadukkaasti jälkikäsitellä ja yhdistellä 3D-ohjelmalla tuotettuja kuvia valokuviin ja 2D-grafiikkaan.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija ymmärtää 3D-grafiikan peruskäsitteitä ja hallitsee 3D-grafiikan luomista monipuolisesti. Opiskelija kykenee soveltamaan opittua itsenäisesti. Opiskelija osaa laadukkaasti jälkikäsitellä ja yhdistellä 3D-ohjelmalla tuotettuja kuvia valokuviin ja 2D-grafiikkaan. Vahva osaaminen mallintamisen, teksturoinnin sekä valaistuksen ja kameran käytössä.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Opiskelija ymmärtää 3D-grafiikan peruskäsitteitä ja tuntee 3D-grafiikan luonnin perusteet. Opiskelija osaa jälkikäsitellä ja yhdistää 3D-ohjelmalla tuotettuja kuvia valokuviin ja 2D-grafiikkaan.

Ilmoittautumisaika

02.05.2023 - 27.08.2023

Ajoitus

13.11.2023 - 15.12.2023

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Media, muotoilu ja konservointi

Toimipiste

Hämeentie 135

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

0 - 20

Koulutus
  • Muotoilun tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Samuli Homanen
Vastuuopettaja

Samuli Homanen

Ryhmät
  • KXE22S1LG
    Visuaalisen viestinnän muotoilu - Liikkuva grafiikka

Tavoitteet

Opiskelija tuntee 3D-grafiikan peruskäsitteet ja terminologian sekä osaa mallintamisen, teksturoinnin, valaistuksen, kameran käytön ja renderöinnin perusteet. Opiskelija osaa jälkikäsitellä 3D-ohjelmalla tuotettuja kuvia sekä yhdistää niitä valokuviin ja 2D- grafiikkaan.

Sisältö

- 3D-alan terminologia ja sovelluskohteet
- mallintamisen, teksturoinnin, valaisun, kameran käytön ja renderoinnin perusteet
- renderoitujen kuvien jälkikäsittely
- valokuvan, 2D-grafiikan ja 3D-kuvituksen yhdistäminen

Arviointiasteikko

0-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija ymmärtää 3D-grafiikan peruskäsitteitä ja tuntee 3D-grafiikan luonnin perusteet. Opiskelija osaa jälkikäsitellä ja yhdistää 3D-ohjelmalla tuotettuja kuvia valokuviin ja 2D-grafiikkaan.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija ymmärtää 3D-grafiikan peruskäsitteitä ja soveltaa 3D-grafiikan luonnin perusteita. Opiskelija kykenee soveltamaan opittua itsenäisesti. Opiskelija osaa laadukkaasti jälkikäsitellä ja yhdistellä 3D-ohjelmalla tuotettuja kuvia valokuviin ja 2D-grafiikkaan.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija ymmärtää 3D-grafiikan peruskäsitteitä ja hallitsee 3D-grafiikan luomista monipuolisesti. Opiskelija kykenee soveltamaan opittua itsenäisesti. Opiskelija osaa laadukkaasti jälkikäsitellä ja yhdistellä 3D-ohjelmalla tuotettuja kuvia valokuviin ja 2D-grafiikkaan. Vahva osaaminen mallintamisen, teksturoinnin sekä valaistuksen ja kameran käytössä.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Opiskelija ymmärtää 3D-grafiikan peruskäsitteitä ja tuntee 3D-grafiikan luonnin perusteet. Opiskelija osaa jälkikäsitellä ja yhdistää 3D-ohjelmalla tuotettuja kuvia valokuviin ja 2D-grafiikkaan.

Ilmoittautumisaika

02.05.2022 - 04.09.2022

Ajoitus

14.11.2022 - 16.12.2022

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

1 op

Toteutustapa

80 % Lähiopetus, 20 % Etäopetus

Yksikkö

Media, muotoilu ja konservointi

Toimipiste

Hämeentie 135

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

0 - 20

Koulutus
  • Muotoilun tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Samuli Homanen
Vastuuopettaja

Samuli Homanen

Ryhmät
  • KXE21S1LG
    Visuaalisen viestinnän muotoilu – Liikkuva grafiikka

Tavoitteet

Opiskelija tuntee 3D-grafiikan peruskäsitteet ja terminologian sekä osaa mallintamisen, teksturoinnin, valaistuksen, kameran käytön ja renderöinnin perusteet. Opiskelija osaa jälkikäsitellä 3D-ohjelmalla tuotettuja kuvia sekä yhdistää niitä valokuviin ja 2D- grafiikkaan.

Sisältö

- 3D-alan terminologia ja sovelluskohteet
- mallintamisen, teksturoinnin, valaisun, kameran käytön ja renderoinnin perusteet
- renderoitujen kuvien jälkikäsittely
- valokuvan, 2D-grafiikan ja 3D-kuvituksen yhdistäminen

Arviointiasteikko

0-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija ymmärtää 3D-grafiikan peruskäsitteitä ja tuntee 3D-grafiikan luonnin perusteet. Opiskelija osaa jälkikäsitellä ja yhdistää 3D-ohjelmalla tuotettuja kuvia valokuviin ja 2D-grafiikkaan.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija ymmärtää 3D-grafiikan peruskäsitteitä ja soveltaa 3D-grafiikan luonnin perusteita. Opiskelija kykenee soveltamaan opittua itsenäisesti. Opiskelija osaa laadukkaasti jälkikäsitellä ja yhdistellä 3D-ohjelmalla tuotettuja kuvia valokuviin ja 2D-grafiikkaan.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija ymmärtää 3D-grafiikan peruskäsitteitä ja hallitsee 3D-grafiikan luomista monipuolisesti. Opiskelija kykenee soveltamaan opittua itsenäisesti. Opiskelija osaa laadukkaasti jälkikäsitellä ja yhdistellä 3D-ohjelmalla tuotettuja kuvia valokuviin ja 2D-grafiikkaan. Vahva osaaminen mallintamisen, teksturoinnin sekä valaistuksen ja kameran käytössä.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Opiskelija ymmärtää 3D-grafiikan peruskäsitteitä ja tuntee 3D-grafiikan luonnin perusteet. Opiskelija osaa jälkikäsitellä ja yhdistää 3D-ohjelmalla tuotettuja kuvia valokuviin ja 2D-grafiikkaan.