Skip to main content

3D Project, Still ImageLaajuus (15 cr)

Code: KM00ER46

Credits

15 op

Objective

Students
• master the 3D terminology
• can model, texturize, light and render visual material with 3D technique
• can identify potential contexts for 3D graphics

Content

• Basic concepts and terminology of 3D graphics
• Fundamentals of 3D modelling
• Fundamentals of digital sculpting
• Fundamentals of texturing
• Fundamentals of lighting
• Fundamentals of rendering

Assessment criteria, satisfactory (1)

The student knows the terminology of the 3D field and knows the basic modeling, texturing, lighting and rendering methods with a 3D program.

Assessment criteria, good (3)

The student masters the terminology of the 3D field and knows the basic modeling, texturing, lighting and rendering methods with a 3D program. The student is able to apply methods in assignments.

Assessment criteria, excellent (5)

The student masters the terminology of the 3D field and knows the basic modeling, texturing, lighting and rendering methods with a 3D program. The student is able to apply and research new methods independently in assignments.

Assessment criteria, approved/failed

The student knows the terminology of the 3D field and knows the basic modeling, texturing, lighting and rendering methods with a 3D program.

Enrollment

06.05.2024 - 31.08.2024

Timing

28.08.2024 - 20.12.2024

Number of ECTS credits allocated

15 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

School of Media, Design and Conservation

Campus

Hämeentie 135

Teaching languages
  • Finnish
Seats

0 - 22

Degree programmes
  • Design
Teachers
  • Jaro Lehtonen
  • Kristian Simolin
Teacher in charge

Jaro Lehtonen

Groups
  • KXE24S13D
    3D Animation and Visualization

Objective

Opiskelija osaa
• 3D-alan terminologian
• mallintaa, teksturoida, valaista sekä renderöidä kuvamateriaalia 3D-tekniikalla
• tunnistaa 3D-grafiikan sovelluskohteet

Content

• 3D-grafiikan peruskäsitteet ja terminologia
• 3D-mallintaminen perusteet
• digitaalisen veiston perusteet
• teksturoinnin perusteet
• valaistuksen perusteet
• renderöinnin perusteet

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

Opiskelija tuntee 3D-alan terminologian ja osaa perustason mallinnus-, teksturointi-, valaistus- ja renderöintimenetelmät 3D-ohjelmalla.

Assessment criteria, good (3)

Opiskelija hallitsee 3D-alan terminologian ja osaa perustason mallinnus-, teksturointi-, valaistus- ja renderöintimenetelmät 3D-ohjelmalla. Opiskelija osaa soveltaa menetelmiä harjoitustehtävissä.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija hallitsee 3D-alan terminologian ja osaa perustason mallinnus-, teksturointi-, valaistus- ja renderöintimenetelmät 3D-ohjelmalla. Opiskelija osaa soveltaa ja tutkia uusia menetelmiä itsenäisesti harjoitustehtävissä.

Assessment criteria, approved/failed

Opiskelija tuntee 3D-alan terminologian ja osaa perustason mallinnus-, teksturointi-, valaistus- ja renderöintimenetelmät 3D-ohjelmalla.

Enrollment

02.05.2023 - 27.08.2023

Timing

31.08.2023 - 20.12.2023

Number of ECTS credits allocated

15 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

School of Media, Design and Conservation

Campus

Hämeentie 135

Teaching languages
  • Finnish
Seats

0 - 20

Degree programmes
  • Design
Teachers
  • Jaro Lehtonen
  • Kristian Simolin
Teacher in charge

Jaro Lehtonen

Groups
  • KXE23S13D
    3D Animation and Visualization

Objective

Opiskelija osaa
• 3D-alan terminologian
• mallintaa, teksturoida, valaista sekä renderöidä kuvamateriaalia 3D-tekniikalla
• tunnistaa 3D-grafiikan sovelluskohteet

Content

• 3D-grafiikan peruskäsitteet ja terminologia
• 3D-mallintaminen perusteet
• digitaalisen veiston perusteet
• teksturoinnin perusteet
• valaistuksen perusteet
• renderöinnin perusteet

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

Opiskelija tuntee 3D-alan terminologian ja osaa perustason mallinnus-, teksturointi-, valaistus- ja renderöintimenetelmät 3D-ohjelmalla.

Assessment criteria, good (3)

Opiskelija hallitsee 3D-alan terminologian ja osaa perustason mallinnus-, teksturointi-, valaistus- ja renderöintimenetelmät 3D-ohjelmalla. Opiskelija osaa soveltaa menetelmiä harjoitustehtävissä.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija hallitsee 3D-alan terminologian ja osaa perustason mallinnus-, teksturointi-, valaistus- ja renderöintimenetelmät 3D-ohjelmalla. Opiskelija osaa soveltaa ja tutkia uusia menetelmiä itsenäisesti harjoitustehtävissä.

Assessment criteria, approved/failed

Opiskelija tuntee 3D-alan terminologian ja osaa perustason mallinnus-, teksturointi-, valaistus- ja renderöintimenetelmät 3D-ohjelmalla.

Enrollment

02.05.2022 - 04.09.2022

Timing

01.09.2022 - 21.12.2022

Number of ECTS credits allocated

15 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

School of Media, Design and Conservation

Campus

Hämeentie 135

Teaching languages
  • Finnish
Seats

0 - 20

Degree programmes
  • Design
Teachers
  • Jaro Lehtonen
  • Kristian Simolin
Teacher in charge

Jaro Lehtonen

Groups
  • KXE22S13D
    3D Animation and Visualization

Objective

Opiskelija osaa
• 3D-alan terminologian
• mallintaa, teksturoida, valaista sekä renderöidä kuvamateriaalia 3D-tekniikalla
• tunnistaa 3D-grafiikan sovelluskohteet

Content

• 3D-grafiikan peruskäsitteet ja terminologia
• 3D-mallintaminen perusteet
• digitaalisen veiston perusteet
• teksturoinnin perusteet
• valaistuksen perusteet
• renderöinnin perusteet

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

Opiskelija tuntee 3D-alan terminologian ja osaa perustason mallinnus-, teksturointi-, valaistus- ja renderöintimenetelmät 3D-ohjelmalla.

Assessment criteria, good (3)

Opiskelija hallitsee 3D-alan terminologian ja osaa perustason mallinnus-, teksturointi-, valaistus- ja renderöintimenetelmät 3D-ohjelmalla. Opiskelija osaa soveltaa menetelmiä harjoitustehtävissä.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija hallitsee 3D-alan terminologian ja osaa perustason mallinnus-, teksturointi-, valaistus- ja renderöintimenetelmät 3D-ohjelmalla. Opiskelija osaa soveltaa ja tutkia uusia menetelmiä itsenäisesti harjoitustehtävissä.

Assessment criteria, approved/failed

Opiskelija tuntee 3D-alan terminologian ja osaa perustason mallinnus-, teksturointi-, valaistus- ja renderöintimenetelmät 3D-ohjelmalla.