Skip to main content

Business and DesignLaajuus (5 cr)

Code: KM00EI77

Credits

5 op

Objective

The student understands the influence of business thinking on design work and is able to apply business understanding to their design work.

Content

- Basics of business thinking
- Digitalisation and principles of earning
- Designer work as part of business

Assessment criteria, satisfactory (1)

The student understands the basics of business thinking and is able to consider their importance in design work. The student is familiar with principles of earning.

Assessment criteria, good (3)

The student understands the impact of business thinking on design work and is able to apply what they have learned in their design work. The student can utilise different principles of earning in their design work.

Assessment criteria, excellent (5)

Students can apply business thinking in their design work. The student recognises the mechanisms and application possibilities of different principles of earning as part of digital product development.

Assessment criteria, approved/failed

The student understands the basics of business thinking and is able to consider their importance in design work. The student is familiar with principles of earning.

Enrollment

27.11.2023 - 14.01.2024

Timing

22.03.2024 - 23.04.2024

Number of ECTS credits allocated

5 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

School of Media, Design and Conservation

Campus

Hämeentie 135

Teaching languages
  • Finnish
Seats

0 - 20

Degree programmes
  • Design
Teachers
  • Vitali Gusatinskiy
Teacher in charge

Vitali Gusatinskiy

Groups
  • KXE22S1DM
    Digital Design

Objective

Opiskelija ymmärtää liiketoiminta-ajattelun vaikutuksen suunnittelutyöhön ja osaa soveltaa liiketoimintaymmärrystä omaan suunnittelutyöhönsä.

Content

- liiketoiminta-ajattelun perusteet
- digitaalisuus ja ansaintalogiikat
- suunnittelijan työ osana liiketoimintaa

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

Opiskelija hahmottaa liiketoiminta-ajattelun perusteet ja kykenee huomioimaan näiden merkitystä osana suunnittelijan työtä. Opiskelija tuntee
ansaintailogiikoita.

Assessment criteria, good (3)

Opiskelija tuntee liiketoiminta-ajattelun vaikutuksen suunnittelutyöhön ja osaa hyödyntää oppimaansa omassa suunnittelutyössään. Opiskelija kykenee hyödyntämään erilaisia ansaintalogiikoita suunnittelutyössään.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija osaa soveltaa liiketoiminta-ajattelua omassa suunnittelutyössään. Opiskelija tunnistaa eri ansaintalogiikoiden mekanismeja ja soveltamismahdollisuuksia osana digitaalisia tuotekehittelyä.

Assessment criteria, approved/failed

Opiskelija hahmottaa liiketoiminta-ajattelun perusteet ja kykenee huomioimaan näiden merkitystä osana suunnittelijan työtä. Opiskelija tuntee
ansaintailogiikoita.

Enrollment

28.11.2022 - 08.01.2023

Timing

24.03.2023 - 25.04.2023

Number of ECTS credits allocated

5 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

School of Media, Design and Conservation

Campus

Hämeentie 135

Teaching languages
  • Finnish
Seats

0 - 20

Degree programmes
  • Design
Teachers
  • Päivi Rantala
Teacher in charge

Tero Marin

Groups
  • KXE21S1DM
    Digital Design

Objective

Opiskelija ymmärtää liiketoiminta-ajattelun vaikutuksen suunnittelutyöhön ja osaa soveltaa liiketoimintaymmärrystä omaan suunnittelutyöhönsä.

Content

- liiketoiminta-ajattelun perusteet
- digitaalisuus ja ansaintalogiikat
- suunnittelijan työ osana liiketoimintaa

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

Opiskelija hahmottaa liiketoiminta-ajattelun perusteet ja kykenee huomioimaan näiden merkitystä osana suunnittelijan työtä. Opiskelija tuntee
ansaintailogiikoita.

Assessment criteria, good (3)

Opiskelija tuntee liiketoiminta-ajattelun vaikutuksen suunnittelutyöhön ja osaa hyödyntää oppimaansa omassa suunnittelutyössään. Opiskelija kykenee hyödyntämään erilaisia ansaintalogiikoita suunnittelutyössään.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija osaa soveltaa liiketoiminta-ajattelua omassa suunnittelutyössään. Opiskelija tunnistaa eri ansaintalogiikoiden mekanismeja ja soveltamismahdollisuuksia osana digitaalisia tuotekehittelyä.

Assessment criteria, approved/failed

Opiskelija hahmottaa liiketoiminta-ajattelun perusteet ja kykenee huomioimaan näiden merkitystä osana suunnittelijan työtä. Opiskelija tuntee
ansaintailogiikoita.

Enrollment

01.12.2021 - 09.01.2022

Timing

12.04.2022 - 17.05.2022

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

1 op

Mode of delivery

80 % Contact teaching, 20 % Distance learning

Unit

School of Media, Design and Conservation

Campus

Hämeentie 135

Teaching languages
  • Finnish
Seats

0 - 20

Degree programmes
  • Design
Teachers
  • Päivi Rantala
Teacher in charge

Päivi Rantala

Groups
  • KXE20S1DM
    Digital Design

Objective

Opiskelija ymmärtää liiketoiminta-ajattelun vaikutuksen suunnittelutyöhön ja osaa soveltaa liiketoimintaymmärrystä omaan suunnittelutyöhönsä.

Content

- liiketoiminta-ajattelun perusteet
- digitaalisuus ja ansaintalogiikat
- suunnittelijan työ osana liiketoimintaa

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

Opiskelija hahmottaa liiketoiminta-ajattelun perusteet ja kykenee huomioimaan näiden merkitystä osana suunnittelijan työtä. Opiskelija tuntee
ansaintailogiikoita.

Assessment criteria, good (3)

Opiskelija tuntee liiketoiminta-ajattelun vaikutuksen suunnittelutyöhön ja osaa hyödyntää oppimaansa omassa suunnittelutyössään. Opiskelija kykenee hyödyntämään erilaisia ansaintalogiikoita suunnittelutyössään.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija osaa soveltaa liiketoiminta-ajattelua omassa suunnittelutyössään. Opiskelija tunnistaa eri ansaintalogiikoiden mekanismeja ja soveltamismahdollisuuksia osana digitaalisia tuotekehittelyä.

Assessment criteria, approved/failed

Opiskelija hahmottaa liiketoiminta-ajattelun perusteet ja kykenee huomioimaan näiden merkitystä osana suunnittelijan työtä. Opiskelija tuntee
ansaintailogiikoita.