Skip to main content

Design ThinkingLaajuus (5 cr)

Code: KM00EI76

Credits

5 op

Objective

The student knows the principles and philosophy of design thinking. The student knows design theories and methods and can compare them with each other. The student can apply design thinking in their activities. The student can also assess the inadequacies of design thinking.

Content

- Basics of design thinking
- Design theories and methods
- Applying design thinking to practical work
- Inadequacies in design thinking and the future
- Facilitation

Assessment criteria, satisfactory (1)

The student is familiar with the basics of design thinking and knows the differences and similarities between different design theories and methods. The student can demonstrate the role of design thinking in design work. The student has a basic understanding of the criticism towards design thinking. The student knows the basics of design-related facilitation.

Assessment criteria, good (3)

The student can analyse the philosophy of design thinking and compare different design theories and methods. The student can apply design thinking in their design work. The student can evaluate the challenges of design thinking and possible future trends. The student can facilitate sub-processes related to design work.

Assessment criteria, excellent (5)

The student can critically and creatively evaluate the philosophy of design thinking and can reflect on the different aspects of design theories and methods. The student can apply design thinking in their design work. The student is able to participate in the discussion about the challenges of design thinking and possible future developments. The student can facilitate and further develop sub-processes related to design work.

Assessment criteria, approved/failed

The student is familiar with the basics of design thinking and knows the differences and similarities between different design theories and methods. The student can demonstrate the role of design thinking in design work. The student has a basic understanding of the criticism towards design thinking. The student knows the basics of design-related facilitation.

Enrollment

27.11.2023 - 14.01.2024

Timing

20.03.2024 - 24.04.2024

Number of ECTS credits allocated

5 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

School of Media, Design and Conservation

Campus

Hämeentie 135

Teaching languages
  • Finnish
Seats

0 - 20

Degree programmes
  • Design
Teachers
  • kulu virtuaali::muotoilu
Teacher in charge

Markus Norrena

Groups
  • KXE22S1DM
    Digital Design

Objective

Opiskelija tuntee muotoiluajattelun periaatteet ja taustafilosofian. Opiskelija tuntee design-teorioita ja -metodeja ja osaa vertailla niitä keskenään. Opiskelija osaa soveltaa muotoiluajattelua omassa toiminnassaan. Hän osaa arvioida myös muotoiluajattelun puutteita.

Content

- muotoiluajattelun perusteet
- design-teoriat ja -metodit
- muotoiluajattelun soveltaminen käytännön työhön
- muotoiluajattelun puutteet ja tulevaisuus
- fasilitointi

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

Opiskelija tuntee muotoiluajattelun perusteita ja tietää eri design-teorioiden ja -metodien eroja ja yhtäläisyyksiä. Hän kykenee osoittamaan muotoiluajattelun roolin osana suunnittelutyötä. Opiskelijalla on perustiedot muotoiluajattelun kritiikistä. Hän tuntee suunnitteluun liittyvän fasilitoinnin perusteet.

Assessment criteria, good (3)

Opiskelija tuntee muotoiluajattelun perusteita ja tietää eri design-teorioiden ja -metodien eroja ja yhtäläisyyksiä. Hän kykenee osoittamaan muotoiluajattelun roolin osana suunnittelutyötä. Opiskelijalla on perustiedot muotoiluajattelun kritiikistä. Hän tuntee suunnitteluun liittyvän fasilitoinnin perusteet.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija osaa arvioida kriittisesti ja luovasti muotoiluajattelun taustafilosofiaa ja osaa reflektoida eri design-teorioiden ja -metodien eri puolia. Hän osaa kehittää muotoiluajattelua osaksi omaa suunnittelutyötään. Opiskelija kykenee osallistumaan itsenäisesti alan keskusteluun muotoiluajattelun haasteista ja mahdollisista tulevaisuuden kehityssuunnista. Hän osaa fasilitoida ja kehittää edelleen suunnittelutyöhön liittyviä osaprosesseja.

Assessment criteria, approved/failed

Opiskelija tuntee muotoiluajattelun perusteita ja tietää eri design-teorioiden ja -metodien eroja ja yhtäläisyyksiä. Hän kykenee osoittamaan muotoiluajattelun roolin osana suunnittelutyötä. Opiskelijalla on perustiedot muotoiluajattelun kritiikistä. Hän tuntee suunnitteluun liittyvän fasilitoinnin perusteet.

Enrollment

28.11.2022 - 08.01.2023

Timing

22.03.2023 - 26.04.2023

Number of ECTS credits allocated

5 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

School of Media, Design and Conservation

Campus

Hämeentie 135

Teaching languages
  • Finnish
Seats

0 - 20

Degree programmes
  • Design
Teachers
  • kulu virtuaali::muotoilu
Teacher in charge

Tero Marin

Groups
  • KXE21S1DM
    Digital Design

Objective

Opiskelija tuntee muotoiluajattelun periaatteet ja taustafilosofian. Opiskelija tuntee design-teorioita ja -metodeja ja osaa vertailla niitä keskenään. Opiskelija osaa soveltaa muotoiluajattelua omassa toiminnassaan. Hän osaa arvioida myös muotoiluajattelun puutteita.

Content

- muotoiluajattelun perusteet
- design-teoriat ja -metodit
- muotoiluajattelun soveltaminen käytännön työhön
- muotoiluajattelun puutteet ja tulevaisuus
- fasilitointi

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

Opiskelija tuntee muotoiluajattelun perusteita ja tietää eri design-teorioiden ja -metodien eroja ja yhtäläisyyksiä. Hän kykenee osoittamaan muotoiluajattelun roolin osana suunnittelutyötä. Opiskelijalla on perustiedot muotoiluajattelun kritiikistä. Hän tuntee suunnitteluun liittyvän fasilitoinnin perusteet.

Assessment criteria, good (3)

Opiskelija tuntee muotoiluajattelun perusteita ja tietää eri design-teorioiden ja -metodien eroja ja yhtäläisyyksiä. Hän kykenee osoittamaan muotoiluajattelun roolin osana suunnittelutyötä. Opiskelijalla on perustiedot muotoiluajattelun kritiikistä. Hän tuntee suunnitteluun liittyvän fasilitoinnin perusteet.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija osaa arvioida kriittisesti ja luovasti muotoiluajattelun taustafilosofiaa ja osaa reflektoida eri design-teorioiden ja -metodien eri puolia. Hän osaa kehittää muotoiluajattelua osaksi omaa suunnittelutyötään. Opiskelija kykenee osallistumaan itsenäisesti alan keskusteluun muotoiluajattelun haasteista ja mahdollisista tulevaisuuden kehityssuunnista. Hän osaa fasilitoida ja kehittää edelleen suunnittelutyöhön liittyviä osaprosesseja.

Assessment criteria, approved/failed

Opiskelija tuntee muotoiluajattelun perusteita ja tietää eri design-teorioiden ja -metodien eroja ja yhtäläisyyksiä. Hän kykenee osoittamaan muotoiluajattelun roolin osana suunnittelutyötä. Opiskelijalla on perustiedot muotoiluajattelun kritiikistä. Hän tuntee suunnitteluun liittyvän fasilitoinnin perusteet.

Enrollment

01.12.2021 - 09.01.2022

Timing

21.01.2022 - 18.02.2022

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

1 op

Mode of delivery

80 % Contact teaching, 20 % Distance learning

Unit

School of Media, Design and Conservation

Campus

Hämeentie 135

Teaching languages
  • Finnish
Seats

0 - 20

Degree programmes
  • Design
Teachers
  • Outi Nokkonen
Teacher in charge

Tero Marin

Groups
  • KXE20S1DM
    Digital Design

Objective

Opiskelija tuntee muotoiluajattelun periaatteet ja taustafilosofian. Opiskelija tuntee design-teorioita ja -metodeja ja osaa vertailla niitä keskenään. Opiskelija osaa soveltaa muotoiluajattelua omassa toiminnassaan. Hän osaa arvioida myös muotoiluajattelun puutteita.

Content

- muotoiluajattelun perusteet
- design-teoriat ja -metodit
- muotoiluajattelun soveltaminen käytännön työhön
- muotoiluajattelun puutteet ja tulevaisuus
- fasilitointi

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

Opiskelija tuntee muotoiluajattelun perusteita ja tietää eri design-teorioiden ja -metodien eroja ja yhtäläisyyksiä. Hän kykenee osoittamaan muotoiluajattelun roolin osana suunnittelutyötä. Opiskelijalla on perustiedot muotoiluajattelun kritiikistä. Hän tuntee suunnitteluun liittyvän fasilitoinnin perusteet.

Assessment criteria, good (3)

Opiskelija tuntee muotoiluajattelun perusteita ja tietää eri design-teorioiden ja -metodien eroja ja yhtäläisyyksiä. Hän kykenee osoittamaan muotoiluajattelun roolin osana suunnittelutyötä. Opiskelijalla on perustiedot muotoiluajattelun kritiikistä. Hän tuntee suunnitteluun liittyvän fasilitoinnin perusteet.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija osaa arvioida kriittisesti ja luovasti muotoiluajattelun taustafilosofiaa ja osaa reflektoida eri design-teorioiden ja -metodien eri puolia. Hän osaa kehittää muotoiluajattelua osaksi omaa suunnittelutyötään. Opiskelija kykenee osallistumaan itsenäisesti alan keskusteluun muotoiluajattelun haasteista ja mahdollisista tulevaisuuden kehityssuunnista. Hän osaa fasilitoida ja kehittää edelleen suunnittelutyöhön liittyviä osaprosesseja.

Assessment criteria, approved/failed

Opiskelija tuntee muotoiluajattelun perusteita ja tietää eri design-teorioiden ja -metodien eroja ja yhtäläisyyksiä. Hän kykenee osoittamaan muotoiluajattelun roolin osana suunnittelutyötä. Opiskelijalla on perustiedot muotoiluajattelun kritiikistä. Hän tuntee suunnitteluun liittyvän fasilitoinnin perusteet.