Skip to main content

Communities and Communication Design ProjectLaajuus (10 cr)

Code: KM00EI70

Credits

10 op

Objective

The student becomes familiar with community service planning in practice. This can be the design and implementation of a community service, a communications design that utilises existing community services, or a strategic approach to communication. The student is able to work as an expert in their field in a multidisciplinary group.

Content

The student works in a project and chooses a new professional role that the student has not previously explored. The role can be, for example, one of these: technology manager, project manager, user interface and usability designer, concept and content production manager, and community communications designer.

Assessment criteria, satisfactory (1)

The student understands what is involved in the designing and production of a community service or communication in a client project. The student perceives their skill level. The student uses their collaboration and communication skills and applies them in project work and decision making. The student can solve problems with the group. The student contributes satisfactorily to the creation of the final product.

Assessment criteria, good (3)

The student applies their skills in designing and producing a community service or communication in a client project and can reflect on their skills. The student makes appropriate use of their collaboration and communication skills and utilises them in project work and decision making. The student is able to self-direct and solve problems creatively. The student develops practical solutions for the needs of the client.

Assessment criteria, excellent (5)

The student applies their skills in designing and producing a community service or communication in a client project. The student is able to reflect on their skills in various areas. The student develops their collaboration and communication skills appropriately and utilises them in project work and decision making. The student is proactive, self-directed and creative in problem solving. The student develops practical and creative solutions for the needs of the client.

Assessment criteria, approved/failed

The student understands what is involved in the designing and production of a community service or communication in a client project. The student perceives their skill level. The student uses their collaboration and communication skills and applies them in project work and decision making. The student can solve problems with the group. The student contributes satisfactorily to the creation of the final product.

Enrollment

27.11.2023 - 14.01.2024

Timing

19.03.2024 - 16.05.2024

Number of ECTS credits allocated

10 op

RDI portion

10 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

School of Media, Design and Conservation

Campus

Hämeentie 135

Teaching languages
  • Finnish
  • English
Seats

0 - 20

Degree programmes
  • Design
Teachers
  • Juhana Kokkonen
  • Mari Silver
Teacher in charge

Mari Silver

Groups
  • KXE23S1DM
    Digital Design

Objective

Opiskelija tutustuu yhteisöpalveluihin liittyvään suunnittelutyöhön käytännössä. Tämä voi olla yhteisöpalvelun suunnittelua ja toteuttamista, olemassa olevia yhteisöpalveluita hyödyntävää viestintäsuunnittelua tai kommunikaatiolähtöistä strategista suunnittelua. Opiskelija osaa toimia oman alansa asiantuntijana monialaisessa ryhmässä.

Content

Opiskelija työskentelee projektissa ja valitsee itselleen uuden ammatillisen roolin, johon ei ole aikaisemmin syventynyt. Rooli voi olla esimerkiksi yksi näistä: teknologiavastaava, projektipäälikkö, käyttöliittymän ja käytettävyyden suunnittelija, konseptin ja sisällöntuotannon vastaava ja yhteisöviestinnän suunnittelija.

Location and time

4. periodi, Arabian kampuksella, 4. kerros

Teaching methods

Opiskelija työskentelevät pienryhmässä.

Completion alternatives

Mikäli opiskelijalla on aiempaa kokemusta aihepiiristä, opintpjakso on mahdollista hyväksilukea tuotantokokouksen kautta.

Further information

Läsnäolo 80%

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

Opiskelija hahmottaa, mitä on yhteisöllisen palvelun tai viestinnän suunnittelu ja tuottaminen asiakasprojektissa. Opiskelija hahmottaa omaa taitotasoaan. Hän käyttää yhteistyö- ja viestintäosaamistaan ja hyödyntää niitä projektityöskentelyssä ja päätöksenteossa. Opiskelija kykenee ongelmanratkaisuun ryhmän kanssa. Hän osallistuu tyydyttävästi lopputuotteen luomiseen.

Assessment criteria, good (3)

Opiskelija soveltaa osaamistaan yhteisöllisen palvelun tai viestinnän suunnittelusta ja tuottamisesta asiakasprojektissa sekä kykenee reflektoimaan osaamistaan. Opiskelija käyttää tarkoituksenmukaisesti yhteistyö- ja viestintäosaamistaan ja hyödyntää niitä projektityöskentelyssä ja päätöksenteossa. Opiskelija on itseohjautuva ja luova ongelmanratkaisussa. Opiskelija kehittää muiden kanssa käytännöllisiä ratkaisuja asiakkaan tarpeisiin.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija soveltaa ansiokkaasti osaamistaan yhteisöllisen palvelun tai viestinnän suunnittelusta ja tuottamisesta asiakasprojektissa. Hän kykenee reflektoimaan monipuolisesti osaamistaan eri osa-alueilla. Opiskelija kehittää tarkoituksenmukaisesti yhteistyö- ja viestintäosaamistaan ja hyödyntää niitä ansiokkaasti projektityöskentelyssä ja päätöksenteossa. Opiskelija on aloitekykyinen, itseohjautuva ja luova ongelmanratkaisussa. Opiskelija kehittää muiden kanssa käytännöllisiä ja luovia ratkaisuja asiakkaan tarpeisiin.

Assessment criteria, approved/failed

Opiskelija hahmottaa, mitä on yhteisöllisen palvelun tai viestinnän suunnittelu ja tuottaminen asiakasprojektissa. Opiskelija hahmottaa omaa taitotasoaan. Hän käyttää yhteistyö- ja viestintäosaamistaan ja hyödyntää niitä projektityöskentelyssä ja päätöksenteossa. Opiskelija kykenee ongelmanratkaisuun ryhmän kanssa. Hän osallistuu tyydyttävästi lopputuotteen luomiseen.

Assessment methods and criteria

Jatkuva arviointi.

Enrollment

28.11.2022 - 08.01.2023

Timing

21.03.2023 - 17.05.2023

Number of ECTS credits allocated

10 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

School of Media, Design and Conservation

Campus

Hämeentie 135

Teaching languages
  • Finnish
  • English
Seats

0 - 27

Degree programmes
  • Design
Teachers
  • Juhana Kokkonen
  • Jussi Linkola
Teacher in charge

Juhana Kokkonen

Groups
  • IEXSC23SH2
    Exchange Students Culture and Creative Industries, Helsinki Spring 2023
  • KXE22S1DM
    Digital Design

Objective

Opiskelija tutustuu yhteisöpalveluihin liittyvään suunnittelutyöhön käytännössä. Tämä voi olla yhteisöpalvelun suunnittelua ja toteuttamista, olemassa olevia yhteisöpalveluita hyödyntävää viestintäsuunnittelua tai kommunikaatiolähtöistä strategista suunnittelua. Opiskelija osaa toimia oman alansa asiantuntijana monialaisessa ryhmässä.

Content

Opiskelija työskentelee projektissa ja valitsee itselleen uuden ammatillisen roolin, johon ei ole aikaisemmin syventynyt. Rooli voi olla esimerkiksi yksi näistä: teknologiavastaava, projektipäälikkö, käyttöliittymän ja käytettävyyden suunnittelija, konseptin ja sisällöntuotannon vastaava ja yhteisöviestinnän suunnittelija.

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

Opiskelija hahmottaa, mitä on yhteisöllisen palvelun tai viestinnän suunnittelu ja tuottaminen asiakasprojektissa. Opiskelija hahmottaa omaa taitotasoaan. Hän käyttää yhteistyö- ja viestintäosaamistaan ja hyödyntää niitä projektityöskentelyssä ja päätöksenteossa. Opiskelija kykenee ongelmanratkaisuun ryhmän kanssa. Hän osallistuu tyydyttävästi lopputuotteen luomiseen.

Assessment criteria, good (3)

Opiskelija soveltaa osaamistaan yhteisöllisen palvelun tai viestinnän suunnittelusta ja tuottamisesta asiakasprojektissa sekä kykenee reflektoimaan osaamistaan. Opiskelija käyttää tarkoituksenmukaisesti yhteistyö- ja viestintäosaamistaan ja hyödyntää niitä projektityöskentelyssä ja päätöksenteossa. Opiskelija on itseohjautuva ja luova ongelmanratkaisussa. Opiskelija kehittää muiden kanssa käytännöllisiä ratkaisuja asiakkaan tarpeisiin.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija soveltaa ansiokkaasti osaamistaan yhteisöllisen palvelun tai viestinnän suunnittelusta ja tuottamisesta asiakasprojektissa. Hän kykenee reflektoimaan monipuolisesti osaamistaan eri osa-alueilla. Opiskelija kehittää tarkoituksenmukaisesti yhteistyö- ja viestintäosaamistaan ja hyödyntää niitä ansiokkaasti projektityöskentelyssä ja päätöksenteossa. Opiskelija on aloitekykyinen, itseohjautuva ja luova ongelmanratkaisussa. Opiskelija kehittää muiden kanssa käytännöllisiä ja luovia ratkaisuja asiakkaan tarpeisiin.

Assessment criteria, approved/failed

Opiskelija hahmottaa, mitä on yhteisöllisen palvelun tai viestinnän suunnittelu ja tuottaminen asiakasprojektissa. Opiskelija hahmottaa omaa taitotasoaan. Hän käyttää yhteistyö- ja viestintäosaamistaan ja hyödyntää niitä projektityöskentelyssä ja päätöksenteossa. Opiskelija kykenee ongelmanratkaisuun ryhmän kanssa. Hän osallistuu tyydyttävästi lopputuotteen luomiseen.

Enrollment

01.12.2021 - 09.01.2022

Timing

15.03.2022 - 19.05.2022

Number of ECTS credits allocated

10 op

Virtual portion

1 op

Mode of delivery

90 % Contact teaching, 10 % Distance learning

Unit

School of Media, Design and Conservation

Campus

Hämeentie 135

Teaching languages
  • Finnish
Seats

0 - 20

Degree programmes
  • Design
Teachers
  • Jussi Linkola
Teacher in charge

Tero Marin

Groups
  • KXE21S1DM
    Digital Design

Objective

Opiskelija tutustuu yhteisöpalveluihin liittyvään suunnittelutyöhön käytännössä. Tämä voi olla yhteisöpalvelun suunnittelua ja toteuttamista, olemassa olevia yhteisöpalveluita hyödyntävää viestintäsuunnittelua tai kommunikaatiolähtöistä strategista suunnittelua. Opiskelija osaa toimia oman alansa asiantuntijana monialaisessa ryhmässä.

Content

Opiskelija työskentelee projektissa ja valitsee itselleen uuden ammatillisen roolin, johon ei ole aikaisemmin syventynyt. Rooli voi olla esimerkiksi yksi näistä: teknologiavastaava, projektipäälikkö, käyttöliittymän ja käytettävyyden suunnittelija, konseptin ja sisällöntuotannon vastaava ja yhteisöviestinnän suunnittelija.

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

Opiskelija hahmottaa, mitä on yhteisöllisen palvelun tai viestinnän suunnittelu ja tuottaminen asiakasprojektissa. Opiskelija hahmottaa omaa taitotasoaan. Hän käyttää yhteistyö- ja viestintäosaamistaan ja hyödyntää niitä projektityöskentelyssä ja päätöksenteossa. Opiskelija kykenee ongelmanratkaisuun ryhmän kanssa. Hän osallistuu tyydyttävästi lopputuotteen luomiseen.

Assessment criteria, good (3)

Opiskelija soveltaa osaamistaan yhteisöllisen palvelun tai viestinnän suunnittelusta ja tuottamisesta asiakasprojektissa sekä kykenee reflektoimaan osaamistaan. Opiskelija käyttää tarkoituksenmukaisesti yhteistyö- ja viestintäosaamistaan ja hyödyntää niitä projektityöskentelyssä ja päätöksenteossa. Opiskelija on itseohjautuva ja luova ongelmanratkaisussa. Opiskelija kehittää muiden kanssa käytännöllisiä ratkaisuja asiakkaan tarpeisiin.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija soveltaa ansiokkaasti osaamistaan yhteisöllisen palvelun tai viestinnän suunnittelusta ja tuottamisesta asiakasprojektissa. Hän kykenee reflektoimaan monipuolisesti osaamistaan eri osa-alueilla. Opiskelija kehittää tarkoituksenmukaisesti yhteistyö- ja viestintäosaamistaan ja hyödyntää niitä ansiokkaasti projektityöskentelyssä ja päätöksenteossa. Opiskelija on aloitekykyinen, itseohjautuva ja luova ongelmanratkaisussa. Opiskelija kehittää muiden kanssa käytännöllisiä ja luovia ratkaisuja asiakkaan tarpeisiin.

Assessment criteria, approved/failed

Opiskelija hahmottaa, mitä on yhteisöllisen palvelun tai viestinnän suunnittelu ja tuottaminen asiakasprojektissa. Opiskelija hahmottaa omaa taitotasoaan. Hän käyttää yhteistyö- ja viestintäosaamistaan ja hyödyntää niitä projektityöskentelyssä ja päätöksenteossa. Opiskelija kykenee ongelmanratkaisuun ryhmän kanssa. Hän osallistuu tyydyttävästi lopputuotteen luomiseen.