Skip to main content

Professional Profile (CAD IV)Laajuus (5 cr)

Code: KX00EF77

Credits

5 op

Objective

The student is able to document his / her professional development and analyze it in writing, visually and verbally. Students will be able to evaluate the needs and specific requirements of portfolios used for different purposes. The student is able to implement a professional portfolio as an electronic product. He / she is able to actively use portfolio and social media as a tool for developing his / her professional profile and job search. The student is able to build a digital portfolio to support his / her professional activities and publish it on the internet as a website or through social media channels.

Content

-Portfolio as a tool to showcase your skills
-Portfolio customization for different uses
-Conversion of visual material supporting a professional profile into a coherent whole
-Building a professional profile on social media

Assessment criteria, satisfactory (1)

The student knows the importance of a professional portfolio as a tool for presenting one's own skills. The student masters the construction and editing of a professional portfolio for a variety of uses. The student knows the importance of social media in professional profiling. The student masters written, visual and oral presentation.

Assessment criteria, good (3)

The student is well aware of the importance of a professional portfolio as a tool for presenting one's own skills. The student masters the construction and editing of a good professional portfolio for various uses. The student is well aware of the importance of social media in professional profiling. The student is well versed in written, visual and oral presentation.

Assessment criteria, excellent (5)

The student has a broad knowledge of the importance of a professional portfolio as a tool for presenting one's own skills. The student masters the construction and editing of a high-quality professional portfolio for various uses. The student masters the utilization of social media in professional profiling. The student has an excellent command of written, visual and oral presentation.

Assessment criteria, approved/failed

The student knows the importance of a professional portfolio as a tool for presenting one's own skills. The student masters the construction and editing of a professional portfolio for a variety of uses. The student knows the importance of social media in professional profiling. The student masters written, visual and oral presentation.

Enrollment

01.11.2023 - 31.01.2024

Timing

08.04.2024 - 30.04.2024

Number of ECTS credits allocated

5 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

School of Media, Design and Conservation

Campus

Hämeentie 135

Teaching languages
  • Finnish
Degree programmes
  • Design
Teachers
  • kulu virtuaali::muotoilu
  • Tuiti Paju
Teacher in charge

Tiina Karhu

Groups
  • KXE21S1TS
    Textile Design

Objective

Opiskelija osaa dokumentoida ammatillista kehittymistään ja eritellä sitä kirjallisesti, visuaalisesti ja suullisesti. Opiskelija pystyy arvioimaan erilaisiin tarkoituksiin käytettävien portfolioiden tarpeita ja erityisvaatimuksia. Opiskelija osaa toteuttaa ammatillisen portfolion sähköisenä tuotteena. Hän osaa hyödyntää portfoliota ja sosiaalista mediaa aktiivisesti ammatillisen profiilinsa kehittämisen välineenä sekä työn haussa. Opiskelija osaa rakentaa oman ammatillisen toimintansa tueksi digitaalisen portfolion ja julkaista sen internetissä verkkosivuina tai sosiaalisen median kanavien kautta.

Content

- Portfolio oman osaamisen esittelyn välineenä
- Portfolion muokkaus erilaisiin käyttötarkoituksiin
- Ammatillista profiilia tukevan visuaalisen materiaalin muokkaaminen yhtenäiseksi kokonaisuudeksi
- Ammatillisen profiilin rakentaminen sosiaalisessa mediassa

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

Opiskelija tuntee ammatillisen portfolion merkityksen oman osaamisen esittelyn välineenä. Opiskelija hallitsee ammatillisen portfolion rakentamisen ja muokkauksen erilaisiin käyttötarkoituksiin. Opiskelija tietää sosiaalisen median merkityksen ammatillisessa profiloitumisessa. Opiskelija hallitsee kirjallisen, visuaalisen ja suullisen presentaation.

Assessment criteria, good (3)

Opiskelija tuntee hyvin ammatillisen portfolion merkityksen oman osaamisen esittelyn välineenä. Opiskelija hallitsee hyvän ammatillisen portfolion rakentamisen ja muokkauksen erilaisiin käyttötarkoituksiin. Opiskelija tietää hyvin sosiaalisen median merkityksen ammatillisessa profiloitumisessa. Opiskelija hallitsee hyvin kirjallisen, visuaalisen ja suullisen presentaation.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija tuntee laaja-alaisesti ammatillisen portfolion merkityksen oman osaamisen esittelyn välineenä. Opiskelija hallitsee laadukkaan ammatillisen portfolion rakentamisen ja muokkauksen erilaisiin käyttötarkoituksiin. Opiskelija hallitsee sosiaalisen median hyödyntämisen ammatillisessa profiloitumisessa. Opiskelija hallitsee erinomaisesti kirjallisen, visuaalisen ja suullisen presentaation.

Assessment criteria, approved/failed

Opiskelija tuntee ammatillisen portfolion merkityksen oman osaamisen esittelyn välineenä. Opiskelija hallitsee ammatillisen portfolion rakentamisen ja muokkauksen erilaisiin käyttötarkoituksiin. Opiskelija tietää sosiaalisen median merkityksen ammatillisessa profiloitumisessa. Opiskelija hallitsee kirjallisen, visuaalisen ja suullisen presentaation.

Enrollment

01.11.2022 - 31.01.2023

Timing

01.03.2023 - 30.04.2023

Number of ECTS credits allocated

5 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

School of Media, Design and Conservation

Campus

Hämeentie 135

Teaching languages
  • Finnish
Degree programmes
  • Design
Teachers
  • Tuiti Paju
  • Petra Lassenius
Teacher in charge

Tiina Karhu

Groups
  • KXE20S1TS
    Textile Design

Objective

Opiskelija osaa dokumentoida ammatillista kehittymistään ja eritellä sitä kirjallisesti, visuaalisesti ja suullisesti. Opiskelija pystyy arvioimaan erilaisiin tarkoituksiin käytettävien portfolioiden tarpeita ja erityisvaatimuksia. Opiskelija osaa toteuttaa ammatillisen portfolion sähköisenä tuotteena. Hän osaa hyödyntää portfoliota ja sosiaalista mediaa aktiivisesti ammatillisen profiilinsa kehittämisen välineenä sekä työn haussa. Opiskelija osaa rakentaa oman ammatillisen toimintansa tueksi digitaalisen portfolion ja julkaista sen internetissä verkkosivuina tai sosiaalisen median kanavien kautta.

Content

- Portfolio oman osaamisen esittelyn välineenä
- Portfolion muokkaus erilaisiin käyttötarkoituksiin
- Ammatillista profiilia tukevan visuaalisen materiaalin muokkaaminen yhtenäiseksi kokonaisuudeksi
- Ammatillisen profiilin rakentaminen sosiaalisessa mediassa

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

Opiskelija tuntee ammatillisen portfolion merkityksen oman osaamisen esittelyn välineenä. Opiskelija hallitsee ammatillisen portfolion rakentamisen ja muokkauksen erilaisiin käyttötarkoituksiin. Opiskelija tietää sosiaalisen median merkityksen ammatillisessa profiloitumisessa. Opiskelija hallitsee kirjallisen, visuaalisen ja suullisen presentaation.

Assessment criteria, good (3)

Opiskelija tuntee hyvin ammatillisen portfolion merkityksen oman osaamisen esittelyn välineenä. Opiskelija hallitsee hyvän ammatillisen portfolion rakentamisen ja muokkauksen erilaisiin käyttötarkoituksiin. Opiskelija tietää hyvin sosiaalisen median merkityksen ammatillisessa profiloitumisessa. Opiskelija hallitsee hyvin kirjallisen, visuaalisen ja suullisen presentaation.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija tuntee laaja-alaisesti ammatillisen portfolion merkityksen oman osaamisen esittelyn välineenä. Opiskelija hallitsee laadukkaan ammatillisen portfolion rakentamisen ja muokkauksen erilaisiin käyttötarkoituksiin. Opiskelija hallitsee sosiaalisen median hyödyntämisen ammatillisessa profiloitumisessa. Opiskelija hallitsee erinomaisesti kirjallisen, visuaalisen ja suullisen presentaation.

Assessment criteria, approved/failed

Opiskelija tuntee ammatillisen portfolion merkityksen oman osaamisen esittelyn välineenä. Opiskelija hallitsee ammatillisen portfolion rakentamisen ja muokkauksen erilaisiin käyttötarkoituksiin. Opiskelija tietää sosiaalisen median merkityksen ammatillisessa profiloitumisessa. Opiskelija hallitsee kirjallisen, visuaalisen ja suullisen presentaation.