Skip to main content

Sustainable DesignLaajuus (5 cr)

Code: KX00EF04

Credits

5 op

Objective

The student comprehends the concept of sustainability and knows how to adapt that into sustainable design process. The student knows the principles of sustainable design. Students knowledge of systematic thinking, circular economy, life cycle thinking, eco-efficiency, and material efficiency will increase. The students knowledge of social and economic sustainability in design will increase. The student is able to utilize environmental management systems and environmental legislation to develop their expertise.

Content

- Terminology and operational design environment
- Sustainable design, systematic thinking, circular economy, life cycle thinking, eco-efficiency, and material efficiency
- Environmental legislation

Assessment criteria, satisfactory (1)

The student is familiar with the concepts, theoretical basis and models of sustainable design and sustainable development in design processes. He knows the principles of sustainable design. The student recognizes the importance of systemic thinking, circular economy, life cycle thinking, eco-efficiency and material efficiency. The student outlines environmental systems and environmental legislation.

Assessment criteria, good (3)

The student masters the concepts, theoretical basis and models of sustainable design and sustainable development in practical design processes. He knows how to apply the principles of sustainable design. The student masters the importance of systemic thinking, circular economy, life cycle thinking, eco-efficiency and material efficiency. The student is able to utilize environmental systems and environmental legislation to develop his / her expertise.

Assessment criteria, excellent (5)

The student extensively masters the concepts, theoretical basis and models of sustainable design and sustainable development in practical design processes. He is able to creatively and reasonably apply the principles of sustainable design. The student understands the importance of systemic thinking, circular economy, life cycle thinking, eco-efficiency and material efficiency. The student understands and is able to make extensive use of environmental systems and environmental legislation to develop his / her expertise.

Assessment criteria, approved/failed

The student is familiar with the concepts, theoretical basis and models of sustainable design and sustainable development in design processes. He knows the principles of sustainable design. The student recognizes the importance of systemic thinking, circular economy, life cycle thinking, eco-efficiency and material efficiency. The student outlines environmental systems and environmental legislation.

Enrollment

01.11.2023 - 31.01.2024

Timing

12.01.2024 - 11.04.2024

Number of ECTS credits allocated

5 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

School of Media, Design and Conservation

Campus

Hämeentie 135

Teaching languages
  • Finnish
Seats

0 - 60

Degree programmes
  • Design
Teachers
  • Anna Muukkonen
Teacher in charge

Merja Kosonen

Groups
  • KXE22S1SA
    Interior Architecture
  • KXE22S1TS
    Textile Design
  • KXE22S1TM
    Industrial Design

Objective

Opiskelija tunnistaa kestävän kehityksen ja kestävän suunnittelun käsitteistöä, teoriapohjaa ja –malleja käytännön muotoiluprosesseissa. Opiskelija osaa kestävän muotoilun periaatteita. Opiskelijan tuntemus systeemisestä ajattelusta, kiertotaloudesta, elinkaariajattelusta, ekotehokkuudesta ja materiaalitehokkuudesta kasvaa. Opiskelijan tuntemus myös sosiaalisesta ja ekonomisesta kestävyydestä kasvaa. Opiskelija osaa hyödyntää ympäristöjärjestelmiä ja ympäristölainsäädäntöä asiantuntijuutensa kehittämiseen.

Content

-Käsitteistö, suunnittelumallit ja -prosessit. Muotoilun toimintaympäristö
-Kiertotalous ja elinkaariajattelu
-Kestävä kehitys
-Kestävä suunnittelu ja materiaalitehokkuus
-Ekotehokkuus, resurssitehokkuus, ympäristöjärjestelmät

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

Opiskelija tuntee kestävän suunnittelun ja kestävän kehityksen käsitteistöä, teoriapohjaa ja -malleja muotoiluprosesseissa. Hän tietää kestävän muotoilun periaatteita. Opiskelija tunnistaa systeemisen ajattelun, kiertotalouden, elinkaariajattelun, ekotehokkuuden ja materiaalitehokkuuden merkityksen. Opiskelija hahmottaa ympäristöjärjestelmiä ja ympäristölainsäädäntöä.

Assessment criteria, good (3)

Opiskelija hallitsee kestävän suunnittelun ja kestävän kehityksen käsitteistöä, teoriapohjaa ja -malleja käytännön muotoiluprosesseissa. Hän osaa soveltaa kestävän muotoilun periaatteita. Opiskelija hallitsee systeemisen ajattelun, kiertotalouden, elinkaariajattelun, ekotehokkuuden ja materiaalitehokkuuden merkityksen. Opiskelija osaa hyödyntää ympäristöjärjestelmiä ja ympäristölainsäädäntöä asiantuntijuutensa kehittämiseen.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija hallitsee laaja-alaisesti kestävän suunnittelun ja kestävän kehityksen käsitteistöä, teoriapohjaa ja -malleja käytännön muotoiluprosesseissa. Hän osaa soveltaa luovasti ja perustellusti kestävän muotoilun periaatteita. Opiskelija ymmärtää systeemisen ajattelun, kiertotalouden, elinkaariajattelun, ekotehokkuuden ja materiaalitehokkuuden merkityksen. Opiskelija ymmärtää ja osaa hyödyntää laaja-alaisesti ympäristöjärjestelmiä ja ympäristölainsäädäntöä asiantuntijuutensa kehittämiseen.

Assessment criteria, approved/failed

Opiskelija tuntee kestävän suunnittelun ja kestävän kehityksen käsitteistöä, teoriapohjaa ja -malleja muotoiluprosesseissa. Hän tietää kestävän muotoilun periaatteita. Opiskelija tunnistaa systeemisen ajattelun, kiertotalouden, elinkaariajattelun, ekotehokkuuden ja materiaalitehokkuuden merkityksen. Opiskelija hahmottaa ympäristöjärjestelmiä ja ympäristölainsäädäntöä.

Enrollment

10.12.2022 - 08.01.2023

Timing

09.01.2023 - 30.04.2023

Number of ECTS credits allocated

5 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

School of Media, Design and Conservation

Campus

Hämeentie 135

Teaching languages
  • Finnish
Seats

0 - 65

Degree programmes
  • Design
Teachers
  • Anna Muukkonen
Teacher in charge

Merja Kosonen

Groups
  • KXE21S1TS
    Textile Design
  • KXE21S1TM
    Industrial Design
  • KXE21S1SA
    Interior Architecture

Objective

Opiskelija tunnistaa kestävän kehityksen ja kestävän suunnittelun käsitteistöä, teoriapohjaa ja –malleja käytännön muotoiluprosesseissa. Opiskelija osaa kestävän muotoilun periaatteita. Opiskelijan tuntemus systeemisestä ajattelusta, kiertotaloudesta, elinkaariajattelusta, ekotehokkuudesta ja materiaalitehokkuudesta kasvaa. Opiskelijan tuntemus myös sosiaalisesta ja ekonomisesta kestävyydestä kasvaa. Opiskelija osaa hyödyntää ympäristöjärjestelmiä ja ympäristölainsäädäntöä asiantuntijuutensa kehittämiseen.

Content

-Käsitteistö, suunnittelumallit ja -prosessit. Muotoilun toimintaympäristö
-Kiertotalous ja elinkaariajattelu
-Kestävä kehitys
-Kestävä suunnittelu ja materiaalitehokkuus
-Ekotehokkuus, resurssitehokkuus, ympäristöjärjestelmät

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

Opiskelija tuntee kestävän suunnittelun ja kestävän kehityksen käsitteistöä, teoriapohjaa ja -malleja muotoiluprosesseissa. Hän tietää kestävän muotoilun periaatteita. Opiskelija tunnistaa systeemisen ajattelun, kiertotalouden, elinkaariajattelun, ekotehokkuuden ja materiaalitehokkuuden merkityksen. Opiskelija hahmottaa ympäristöjärjestelmiä ja ympäristölainsäädäntöä.

Assessment criteria, good (3)

Opiskelija hallitsee kestävän suunnittelun ja kestävän kehityksen käsitteistöä, teoriapohjaa ja -malleja käytännön muotoiluprosesseissa. Hän osaa soveltaa kestävän muotoilun periaatteita. Opiskelija hallitsee systeemisen ajattelun, kiertotalouden, elinkaariajattelun, ekotehokkuuden ja materiaalitehokkuuden merkityksen. Opiskelija osaa hyödyntää ympäristöjärjestelmiä ja ympäristölainsäädäntöä asiantuntijuutensa kehittämiseen.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija hallitsee laaja-alaisesti kestävän suunnittelun ja kestävän kehityksen käsitteistöä, teoriapohjaa ja -malleja käytännön muotoiluprosesseissa. Hän osaa soveltaa luovasti ja perustellusti kestävän muotoilun periaatteita. Opiskelija ymmärtää systeemisen ajattelun, kiertotalouden, elinkaariajattelun, ekotehokkuuden ja materiaalitehokkuuden merkityksen. Opiskelija ymmärtää ja osaa hyödyntää laaja-alaisesti ympäristöjärjestelmiä ja ympäristölainsäädäntöä asiantuntijuutensa kehittämiseen.

Assessment criteria, approved/failed

Opiskelija tuntee kestävän suunnittelun ja kestävän kehityksen käsitteistöä, teoriapohjaa ja -malleja muotoiluprosesseissa. Hän tietää kestävän muotoilun periaatteita. Opiskelija tunnistaa systeemisen ajattelun, kiertotalouden, elinkaariajattelun, ekotehokkuuden ja materiaalitehokkuuden merkityksen. Opiskelija hahmottaa ympäristöjärjestelmiä ja ympäristölainsäädäntöä.

Enrollment

01.11.2021 - 31.01.2022

Timing

09.01.2022 - 30.04.2022

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

3 op

Mode of delivery

40 % Contact teaching, 60 % Distance learning

Unit

School of Media, Design and Conservation

Campus

Hämeentie 135

Teaching languages
  • Finnish
Degree programmes
  • Design
Teachers
  • Anna Muukkonen
Teacher in charge

Merja Kosonen

Groups
  • KXE20S1SA
    Interior Architecture
  • KXE20S1TS
    Textile Design
  • KXE20S1TM
    Industrial Design

Objective

Opiskelija tunnistaa kestävän kehityksen ja kestävän suunnittelun käsitteistöä, teoriapohjaa ja –malleja käytännön muotoiluprosesseissa. Opiskelija osaa kestävän muotoilun periaatteita. Opiskelijan tuntemus systeemisestä ajattelusta, kiertotaloudesta, elinkaariajattelusta, ekotehokkuudesta ja materiaalitehokkuudesta kasvaa. Opiskelijan tuntemus myös sosiaalisesta ja ekonomisesta kestävyydestä kasvaa. Opiskelija osaa hyödyntää ympäristöjärjestelmiä ja ympäristölainsäädäntöä asiantuntijuutensa kehittämiseen.

Content

-Käsitteistö, suunnittelumallit ja -prosessit. Muotoilun toimintaympäristö
-Kiertotalous ja elinkaariajattelu
-Kestävä kehitys
-Kestävä suunnittelu ja materiaalitehokkuus
-Ekotehokkuus, resurssitehokkuus, ympäristöjärjestelmät

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

Opiskelija tuntee kestävän suunnittelun ja kestävän kehityksen käsitteistöä, teoriapohjaa ja -malleja muotoiluprosesseissa. Hän tietää kestävän muotoilun periaatteita. Opiskelija tunnistaa systeemisen ajattelun, kiertotalouden, elinkaariajattelun, ekotehokkuuden ja materiaalitehokkuuden merkityksen. Opiskelija hahmottaa ympäristöjärjestelmiä ja ympäristölainsäädäntöä.

Assessment criteria, good (3)

Opiskelija hallitsee kestävän suunnittelun ja kestävän kehityksen käsitteistöä, teoriapohjaa ja -malleja käytännön muotoiluprosesseissa. Hän osaa soveltaa kestävän muotoilun periaatteita. Opiskelija hallitsee systeemisen ajattelun, kiertotalouden, elinkaariajattelun, ekotehokkuuden ja materiaalitehokkuuden merkityksen. Opiskelija osaa hyödyntää ympäristöjärjestelmiä ja ympäristölainsäädäntöä asiantuntijuutensa kehittämiseen.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija hallitsee laaja-alaisesti kestävän suunnittelun ja kestävän kehityksen käsitteistöä, teoriapohjaa ja -malleja käytännön muotoiluprosesseissa. Hän osaa soveltaa luovasti ja perustellusti kestävän muotoilun periaatteita. Opiskelija ymmärtää systeemisen ajattelun, kiertotalouden, elinkaariajattelun, ekotehokkuuden ja materiaalitehokkuuden merkityksen. Opiskelija ymmärtää ja osaa hyödyntää laaja-alaisesti ympäristöjärjestelmiä ja ympäristölainsäädäntöä asiantuntijuutensa kehittämiseen.

Assessment criteria, approved/failed

Opiskelija tuntee kestävän suunnittelun ja kestävän kehityksen käsitteistöä, teoriapohjaa ja -malleja muotoiluprosesseissa. Hän tietää kestävän muotoilun periaatteita. Opiskelija tunnistaa systeemisen ajattelun, kiertotalouden, elinkaariajattelun, ekotehokkuuden ja materiaalitehokkuuden merkityksen. Opiskelija hahmottaa ympäristöjärjestelmiä ja ympäristölainsäädäntöä.